Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 21. nov, 2024 18:27

AJJ skrev:
torsdag, 21. nov, 2024 17:15

Så er det i morgen, at der skal stemmes om de ændrede APT-regler. Ifølge Ziegler i the Times, så kan noget tyde på et nederlag til Abu Dhabi FC.

https://www.thetimes.com/article/39f2ff ... 2f6d5ae46b

Aston Villa has joined the dark side - og har ovenikøbet sendt et brev til de øvrige klubber om ikke at stemme for PL's forslag til ændrede regler.

While the bulk of clubs are very much on the side of the Premier League in this dispute, it is thought possible that City may yet find support from Newcastle United, Nottingham Forest, Chelsea and Leicester City, as well as Villa.

Det vil være en stor sejr for PL og de hæderlige klubber ift. bestræbelserne på at skabe "level playing field". Men uanset er det sidste ord formentligt ikke sagt i denne sag...
Det er den rene børnehave. Minder jo om Christiansborg.

I øvrigt "pudsigt", at Aston Villa støtter City så vokalt. Villas ejer er tidligere blevet idøbt tre års fængsel for finansiel fusk. Den lader vi lige stå lidt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 21. nov, 2024 18:47

Det var da belejligt, at Aston Villa ikke støttede City imod APT-reglerne, da første retssag fandt sted og nu gør de. I wonder why:

https://tbrfootball.com/aston-villas-we ... statement/

Fodbolden er bundkorrupt og vi er blot tilskuere til cirkusset. Får det ikke en ende, så melder jeg mig endegyldigt ud. Det er en kamp, der med al sandsynlighed ikke kan vindes, men også en kamp man selv vælger om man vil finde sig i at være indblandet i.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 22. nov, 2024 12:42

APT-ændringer stemt igennem 16-4. City, Newcastle, Nottingham og Villa stemte imod

https://www.premierleague.com/news/4172030

Bemærk ift. ejerlån kattelemmen med at konvertere lån/gæld til egenkapital inden 11. januar

- Any Shareholder loan that was entered into before 22 November 2024 and which is replaced with other forms of financing (e.g. by way of conversion to equity or repayment) within 50 days (i.e. by 11 January 2025) will not be required to be submitted as an APT or assessed for FMV.

En dårlig dag for Abu Dhabi. Og hvad Nottingham laver på den galej, ved jeg ikke.

Newcastle og Villa giver jo - af forskellige årsager - mening....

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 22. nov, 2024 15:32

Jeg kan virkelig godt li', når du har ret AJJ. Det er en sejr for fodbolden i dag. Det er stort set kun de oliestatsejede klubber eller klubber med klubejere med relationer til emiraterne, der har stemt imod.

Forest ejer er en gal mand. Det er ham grækeren med storhedsvanvid, der vil være flereklubejer og lige har Hentet Edu i Arsenal som sports chef. Han er også blevet beskyldt for at finansiere hooligans og for drug trafficking, altså smugling af stoffer. Han er selvsagt endnu en person af en perlerække af personer, som Premier League skulle have gjort persona non grata i stedet for at lukke dem ind i ligaen.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 22. nov, 2024 18:04

AJJ skrev:
fredag, 22. nov, 2024 12:42
APT-ændringer stemt igennem 16-4. City, Newcastle, Nottingham og Villa stemte imod
Chelsea burde vel også være i det slæng. Det store spørgsmål er om Chelsea er blevet en retskaffen klub?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 22. nov, 2024 18:32

Hr. Drejer skrev:
fredag, 22. nov, 2024 18:04
AJJ skrev:
fredag, 22. nov, 2024 12:42
Chelsea burde vel også være i det slæng. Det store spørgsmål er om Chelsea er blevet en retskaffen klub?
Clearlake har solgt hoteller til sig selv, så det undrede også mig, at de ikke var i blandt den lille patetiske klike, ligeledes undrede jeg mig også lidt over, at Everton ikke var med, da Everton var en af de klubber, der støttede City i den retssag, der netop fik trumfet en ændring af APT-reglerne igennem. Måske har de set lyset og at City kun har egeninteresse.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 26. nov, 2024 22:12

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 22. nov, 2024 15:32
Jeg kan virkelig godt li', når du har ret AJJ. Det er en sejr for fodbolden i dag. Det er stort set kun de oliestatsejede klubber eller klubber med klubejere med relationer til emiraterne, der har stemt imod.

Forest ejer er en gal mand. Det er ham grækeren med storhedsvanvid, der vil være flereklubejer og lige har Hentet Edu i Arsenal som sports chef. Han er også blevet beskyldt for at finansiere hooligans og for drug trafficking, altså smugling af stoffer. Han er selvsagt endnu en person af en perlerække af personer, som Premier League skulle have gjort persona non grata i stedet for at lukke dem ind i ligaen.
Og for lige at gøre denne sag færdig i denne omgang, så mener tidligere omtalte Borson nu, at det ikke var et nederlag for City, idet man lykkedes med at rulle 2024-tillæggene til reglerne tilbage. Bl.a så det nu igen er mere om til PL at løfte bevisbyrden ift. 'over fair markedsværdi' - og ikke omvendt bevisbyrde.
Men det er jo lidt at flytte målstolperne, som de siger derovre. Ingen tvivl om at Citys mål var at få APT reglerne sønderskudt godt og grundigt. Og de kæmpede af den grund indædt for at samle stemmer blandt klubberne ift afstemningen i fredags. Ingen af delene lykkedes, og de står helt isoleret med Saudi, Villas Abu Dhabi ven og en skør klubejer i Nottingham.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 07. dec, 2024 16:41

Ved ikke om det hører til her.

Jeg har længe gået med en tanke/lyst til at tage en tur til London med det formål at opleve nogle af alle mange stadions de har.

Jeg synes der er noget fashinererende over de gamle stadions og den måde at de ligger midt i et bykvarter.

For mange år siden var jeg på Loftus Road ifbm med studietur med handelsskolen.
Det var en uforglemmelig oplevelse.

Self vil det være fedt at opleve en kamp, men en rundvisning er nok det jeg tænker og hvis jeg så er så heldig at få set en kamp eller 2 er det bare glasur på kagen.

Jeg er lidt i tvivl om,hvor jeg skal starte min planlægning.

Nogen der har prøvet en lignende tur og måske har nogle tip?

Det er ikke nødvendigvis PL klubber, der har min interesse.
Egentlig nok mere championship.

YNWA

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 07. dec, 2024 17:19

Du skal da til The Den og se en kamp. Hvis det var mig ville jeg planlægge min tur efter dette. :)

Jeg har også ville gøre det samme i lang tid, men det har desværre ikke udviklet sig fra drøm til realitet.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 07. dec, 2024 17:43

Tør man gå til Millwall kamp ?
Deres fans er jo kendt for liiige at gå et skridt for langt…
Men hvis jeg er neutralt klædt, går det vel nok.

Men ja du har nok ret i at det er en god idé at tage udgangspunkt i ét stadion og så planlægge derfra.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 07. dec, 2024 20:18

Det skal du gøre. Jeg var i Liverpool tidligere i år, og vi tog forbi Prenton Park for at se Tranmere og Notts County (4-2). Der var ca. 7/8000 tilskuere, og det som at gå til fodbold i 80'erne. Absolut en oplevelse værd. Jeg vil fremover besøge mindre stadions og opleve den intense og intime stemning, som mangler lidt på de store stadions.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 10. dec, 2024 12:31

Det har intet med fodbold at gøre, men læste lige at en baseball spiller der hedder juan Soto har underskrevet en kontrakt på 15 år der indbringer ham 5.400.000.000 kr., (ca. 1.000.000 kr om dagen) det er en crazy verden vi lever i, stakkels Salah sulter i øjeblikket på 450.000 kr om dagen :D :D :D
YNWA

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 10. dec, 2024 13:16

Redtothebone skrev:
tirsdag, 10. dec, 2024 12:31
Det har intet med fodbold at gøre, men læste lige at en baseball spiller der hedder juan Soto har underskrevet en kontrakt på 15 år der indbringer ham 5.400.000.000 kr., (ca. 1.000.000 kr om dagen) det er en crazy verden vi lever i, stakkels Salah sulter i øjeblikket på 450.000 kr om dagen :D :D :D
I baseball spiller de jo også 162 kampe per sæson og kampene tager ca. 3 timer.

Så hvis man gør timelønnen op er det vel meget fair

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 10. dec, 2024 23:01

TG12 skrev:
tirsdag, 10. dec, 2024 13:16
Redtothebone skrev:
tirsdag, 10. dec, 2024 12:31
I baseball spiller de jo også 162 kampe per sæson og kampene tager ca. 3 timer.
Så hvis man gør timelønnen op er det vel meget fair
Sidder stadig og tænker det er en smule vanvittigt 🙈🤣

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 11. dec, 2024 12:08

Hvad er pengepræmien for at havne som nr. i CL gruppen?

Besvar