21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Som jeg husker det spillede Lucas 'ok' nede i Eindhoven, og så super mod Newcastle. Jeg kan helt seriøst ikke huske andet godt fra ham, desværre.
Der må simpelthen være noget mere talent i manden, ellers var han vel ikke brasiliansk U-landsholdsanfører og blevet kåret til årets spiller i Brasilien. Går det simpelthen for hurtigt for ham i PL?
Der må simpelthen være noget mere talent i manden, ellers var han vel ikke brasiliansk U-landsholdsanfører og blevet kåret til årets spiller i Brasilien. Går det simpelthen for hurtigt for ham i PL?

Du glemmer hans brandkamp mod Blackburn for næsten et år siden.Mikkel K skrev:Som jeg husker det spillede Lucas 'ok' nede i Eindhoven, og så super mod Newcastle. Jeg kan helt seriøst ikke huske andet godt fra ham, desværre.
For endnu længere tid siden ramte han phil neville's arm, hvilket også er lidt af en præstation.
Tyvstjålet fra Lfc.tv:
Rafael Benitez today insisted Lucas has his "100 per cent support" as the young midfielder reflects on the most difficult week of his career.
After conceding the penalty which gifted Wigan a point at the JJB Stadium, the 22-year old was sent off for two bookable offences against Everton in midweek, ruling him out of today's trip to Portsmouth.
Despite enduring a torrid few days in his Anfield career, Lucas retains the full backing of his manager.
"We will miss him. We have some problems and he is a player who could have been really important for us," said Benitez.
"I can't speak for every single fan, but every member of staff knows he is a very good player and his teammates know he is a good player.
"Against Wigan, for me, Lucas was the best player on the pitch. Then the other day at Everton he was also playing well and the ref made three mistakes. He gave one foul against him which wasn't, showed one yellow card which was wrong - and then the second yellow could be, but the player went over easily.
"I will support Lucas 100 per cent, always. He is a fantastic player, he is a nice boy and a very good professional. He has quality, he is learning and is improving all the time.
"It is not difficult for me to say that I support him 100 per cent."
Jeg giver Rafa 100% Ret, Lucas er fremtiden han er i mine øjne et virkelig godt køb.
Der i Wigan kampen må jeg indrømme han også var min MoM, men det straffe trak bare meget ned, men han leverede stadig den bedste præstation.
Rafael Benitez today insisted Lucas has his "100 per cent support" as the young midfielder reflects on the most difficult week of his career.
After conceding the penalty which gifted Wigan a point at the JJB Stadium, the 22-year old was sent off for two bookable offences against Everton in midweek, ruling him out of today's trip to Portsmouth.
Despite enduring a torrid few days in his Anfield career, Lucas retains the full backing of his manager.
"We will miss him. We have some problems and he is a player who could have been really important for us," said Benitez.
"I can't speak for every single fan, but every member of staff knows he is a very good player and his teammates know he is a good player.
"Against Wigan, for me, Lucas was the best player on the pitch. Then the other day at Everton he was also playing well and the ref made three mistakes. He gave one foul against him which wasn't, showed one yellow card which was wrong - and then the second yellow could be, but the player went over easily.
"I will support Lucas 100 per cent, always. He is a fantastic player, he is a nice boy and a very good professional. He has quality, he is learning and is improving all the time.
"It is not difficult for me to say that I support him 100 per cent."
Jeg giver Rafa 100% Ret, Lucas er fremtiden han er i mine øjne et virkelig godt køb.
Der i Wigan kampen må jeg indrømme han også var min MoM, men det straffe trak bare meget ned, men han leverede stadig den bedste præstation.

Jeg var været Liverpool fan i over 30 år og set hundredvis af deres kampe. Er ked at skulle sige det, men Liverpool KAN IKKE vinde Premier League, så længe spillere på Lucas Leiva's niveau er på holdkortet! Drengen kan kunne flytte bolden lidt rundt, offensivt tilfører han absolut intet, kan ikke score mål. Defensivt er han svag, usynlig, dårlig i tacklinger og placeringsevne. Senest illustreret mod Wigan, hvor han kostede 2 point og mod Everton, hvor han tog mod rødt kort, og så var Everton for stærke. Benitez får masser af slag i pressen (med rette), fordi han uforståeligt forsvarer ham konstant.
Lucas Leiva bør sælges snarest muligt.
Ham der Cristina Ronaldo fik vidst heller ikke megen ros i starten, men Axl F holdt stædigt fast i ham og lod ham få den tillid et talent behøver. Det er sjovt vi er altid efter Benitez for ikke at give talenterne chancen og når han så endelig gør er det også forkert? Og årets spiller i brasilien er min verden en meget god indikation på hvor stort et talent Lucas er. Plus de momenter af godt spil han viser, og så lader han også til at lære af sine fejl og have fokus og motivation, noget som jeg synes Babel kan mangle.Mølby skrev:Jeg var været Liverpool fan i over 30 år og set hundredvis af deres kampe. Er ked at skulle sige det, men Liverpool KAN IKKE vinde Premier League, så længe spillere på Lucas Leiva's niveau er på holdkortet! Drengen kan kunne flytte bolden lidt rundt, offensivt tilfører han absolut intet, kan ikke score mål. Defensivt er han svag, usynlig, dårlig i tacklinger og placeringsevne. Senest illustreret mod Wigan, hvor han kostede 2 point og mod Everton, hvor han tog mod rødt kort, og så var Everton for stærke. Benitez får masser af slag i pressen (med rette), fordi han uforståeligt forsvarer ham konstant.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!
Jeg har da også set tonsvis af kampe, det spiller ikke rigtig nogen rolle her mener jeg.Mølby skrev:Jeg var været Liverpool fan i over 30 år og set hundredvis af deres kampe. Er ked at skulle sige det, men Liverpool KAN IKKE vinde Premier League, så længe spillere på Lucas Leiva's niveau er på holdkortet! Drengen kan kunne flytte bolden lidt rundt, offensivt tilfører han absolut intet, kan ikke score mål. Defensivt er han svag, usynlig, dårlig i tacklinger og placeringsevne. Senest illustreret mod Wigan, hvor han kostede 2 point og mod Everton, hvor han tog mod rødt kort, og så var Everton for stærke. Benitez får masser af slag i pressen (med rette), fordi han uforståeligt forsvarer ham konstant.
Lucas laver nogle fejl og det må vi bærer over med, hvor mange gange har man ikke siddet og bandet og svovlet over Kuyt, Sissoko, Riise eller Lille Luis?
Heldigvis er det Rafa der er træner og han har tillid til ham, hvilket jeg mener der er godt.
For at nævne Lucas's rolle på u/21 landsholdet lå han altså foran en spiller som Anderson fra Scum, det siger altså noget i mine øre fordi ham mener jeg helt sikkert også der er fremtid i.

Vi har 3 midtbanespillere i absolut verdensklasse som alle kan gå ind på hvilket som helst hold i verden. At have Lucas som 4. mand er et tegn på styrke. Lad os holde fast i ham. Desuden er han en spiller som udvikler sig fra sæson til sæson.
Hvem kan vi få som er bedre, yngre og billigere end ham som accepterer at være 4. violin?
Hvem kan vi få som er bedre, yngre og billigere end ham som accepterer at være 4. violin?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Vi har Javier Mascherano (der har spillet ½ sæson ganske ordinært) - og Xabi Alonso (der var verdensklasse i den første ½ sæson). Tredjevalget er Lucas, hvilket ikke er godt nok.Flemming skrev:
Steven Gerrard har en helt anden position efterhånden, og vi bruger hellere Lucas, hvis Xabi Alonso eller Javier Mascherano ikke er spilleklar, på den centrale midtbane end trække Steven Gerrard en gang tilbage. Jeg har nok været en af de allerstørste fortalere for at Lucas nok skulle udvikle sig og er god nok. Jeg tvivler meget på han bliver det. Jeg ser hellere Gareth Barry være vores tredjevalg i næste sæson. Det vil styrke os ganske betydeligt i forhold til at Lucas er tredjevalg.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Jeg støtter gerne Barry til sommer, så alt krydses for, at Arsenal holder 4. pladsen. Tror på - og det kan jo aldrig bevises - at en Barry på holdkortet i onsdags havde givet meget bedre balance på holdet. Ville sikkret også have lukket noget bedre af i vor venstreside, samt sørget for, at alt offensivt ikke kun kunne komme fra vor højreside. En anden detalje er, at én anglænder mere i truppen kunne have gjort, at Insua var med i 25 mands truppen, så han kunne være blevet skiftet ind i stedet for en Aurelio langt under hans ellers gode niveau. Sådanne dage har Aurelio desværre en gang imellem.Hekkem skrev: Jeg ser hellere Gareth Barry være vores tredjevalg i næste sæson. Det vil styrke os ganske betydeligt i forhold til at Lucas er tredjevalg.
Vi SMADRER det PIShold !
Lige nu er jeg egentlig ligeglad med om de er englændere, franskmænd, brasilienere eller noget helt femte. Jeg tror ikke på UEFA eller FIFA får 6+5 reglen først igennem. Her er der andre magter der vil træde til, hvis det skulle komme så langt. G14 er godt nok opløst, men tror nu nok, der vil komme en lignende organisation frem, for at bremse denne fordrejede udvikling. Chelsea, man utd, Arsenal, Bayern München, Real Madrid, AC Milan, Inter, AS Roma, Juventus og hvad de ellers alle sammen hedder, vil alle have problemer med denne regel, og den vil ikke fremme udviklingen for disse indflydelsesrige klubber, men derimod bremse den.
Barcelona, vil da være ærgelig over ikke kunne have Daniel Alves på holdkortet, som Bayern vil være ærgerlig over ikke kunne få plads til Lucio. Real vil mangle Pepe. AC Milan Pato og Juventus Momo Sissoko osv. Spillere der er nr. 7, 8, 9 osv udlænding i deres respektive klub, vil ikke længere kunne spille for denne klub. Der vil ikke længere være plads til den i stærkeste startopstilling. Disse spillere vil søge andre stedder hen, hvor de kan være i start 11. Altså klubber under den absolutte elite. De vil sikkert gøre det ganske fremragende i disse klubber, og styrke disse klubber betydeligt. Bredden i eliten vil måske blive større.
Når bredden bliver større i Europa, vil Champions League vil ikke længere være de største hold mod de største hold. Hvilket vil trække rigtig mange penge væk fra de største klubber. Det vil de største klubber ikke være med til, og derfor modsætte sig et sådan tiltag.
Nåh, det var et sidespring og burde flyttes over i 6+5 tråden.
Ikke destro mindre vil jeg være glad for Gareth Barry i truppen.
Barcelona, vil da være ærgelig over ikke kunne have Daniel Alves på holdkortet, som Bayern vil være ærgerlig over ikke kunne få plads til Lucio. Real vil mangle Pepe. AC Milan Pato og Juventus Momo Sissoko osv. Spillere der er nr. 7, 8, 9 osv udlænding i deres respektive klub, vil ikke længere kunne spille for denne klub. Der vil ikke længere være plads til den i stærkeste startopstilling. Disse spillere vil søge andre stedder hen, hvor de kan være i start 11. Altså klubber under den absolutte elite. De vil sikkert gøre det ganske fremragende i disse klubber, og styrke disse klubber betydeligt. Bredden i eliten vil måske blive større.
Når bredden bliver større i Europa, vil Champions League vil ikke længere være de største hold mod de største hold. Hvilket vil trække rigtig mange penge væk fra de største klubber. Det vil de største klubber ikke være med til, og derfor modsætte sig et sådan tiltag.
Nåh, det var et sidespring og burde flyttes over i 6+5 tråden.
Ikke destro mindre vil jeg være glad for Gareth Barry i truppen.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
@Hekkem - min sidebemærkning om muligheden for Insua i truppen, hvis vi havde haft Barry, har intet med 6 + 5 reglen at gøre, men bunder udelukkende i 4 + 4 reglen i Champions League.
Som jeg ser det, valgte Benitez at tage mere gardering på CB-pladsen (Aggers mange skader in mente) med udtagelsen af Hyypiä, men dermed kom vi til at mangle god defensiv opbakning på LB-pladsen, som kunne have været brugt i onsdags. Med én englænder mere i blandt de 25 navne til UEFA, kunne Insua snildt have været i truppen.
Som jeg ser det, valgte Benitez at tage mere gardering på CB-pladsen (Aggers mange skader in mente) med udtagelsen af Hyypiä, men dermed kom vi til at mangle god defensiv opbakning på LB-pladsen, som kunne have været brugt i onsdags. Med én englænder mere i blandt de 25 navne til UEFA, kunne Insua snildt have været i truppen.
Vi SMADRER det PIShold !
Havde det været som så, så havde Insua været i UEFA truppen i stedet for DossenaCynwal skrev:

Insua har endnu ikke spillet en dårlig kamp, men Dosseana blev altså valgt til UEFA truppen foran Insua. Dossena er det sikre valg fra Rafael Benitez, om man er enig eller ej, og vægtes af Rafael Benitez bedre mod de bedre modstandere. Champions League er niveauet højere, end det er i Premier League. Tempoet måske ikke, men det tekniske og taktiske er højere.
Hvis vi forventer at Gerrard ikke spiller centralt midt mere, så skal vi ikke bytte Lucas for evt. Barry, men købe Barry som 3. mand og behold Lucas som 4.Hekkem skrev:Vi har Javier Mascherano (der har spillet ½ sæson ganske ordinært) - og Xabi Alonso (der var verdensklasse i den første ½ sæson). Tredjevalget er Lucas, hvilket ikke er godt nok.Flemming skrev:
Steven Gerrard har en helt anden position efterhånden, og vi bruger hellere Lucas, hvis Xabi Alonso eller Javier Mascherano ikke er spilleklar, på den centrale midtbane end trække Steven Gerrard en gang tilbage. Jeg har nok været en af de allerstørste fortalere for at Lucas nok skulle udvikle sig og er god nok. Jeg tvivler meget på han bliver det. Jeg ser hellere Gareth Barry være vores tredjevalg i næste sæson. Det vil styrke os ganske betydeligt i forhold til at Lucas er tredjevalg.
3 mand centralt er for lidt når vi altid har 2 mand på den plads. 1 på bænken efterlader så ikke noget til skader, hvile, landsholdsrejser osv. Byttes Lucas for Barry skal Spearing op som 4. mand. Er det bedre? Jeg ved det ikke.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
jeg ville ikke være utryg med at have plessis som toenhalvde-valg for Mascherano og Spearing som toenhalvdevalg-på Alonsos plads. at skifte Lucas ud med Barry vil dække den plads så godt ind at det skal gå meget galt før det ikke er nok.Flemming skrev:
Hvis vi forventer at Gerrard ikke spiller centralt midt mere, så skal vi ikke bytte Lucas for evt. Barry, men købe Barry som 3. mand og behold Lucas som 4.
3 mand centralt er for lidt når vi altid har 2 mand på den plads. 1 på bænken efterlader så ikke noget til skader, hvile, landsholdsrejser osv. Byttes Lucas for Barry skal Spearing op som 4. mand. Er det bedre? Jeg ved det ikke.
Men henter vi Barry vil han vel i højere grad end Lucas komme til at true Alonso eller Mascheranos plads i start opstillingen. Det vil jo også aflaste på en anden måde end LUcas vil, fordi det ikke nødvendigvis kræver mere af Alonso at spille med Barry end med monsteret.
Er det muligt at sende Lucas på et lejemål, der strækker sig over flere sæsonner?
De gør det ret ofte i Tyskland, han ville måske have godt af at spille mange kampe for et hold der er villig til at gøre ham til en vigtig spiller fordi de også har ham året efter. Så kunne man enten tjene flere penge på at sælge ham om et par år, eller også ville han komme tilbage og være god nok.
Jeg er ganske uenig i vurderingen af Lucas. De fleste herinde på forum rystede på hovedet, da de så hans navn på holdkortet til kampen mod Chelsea. Ikke desto mindre gjorde han det fremragende og var stærkt medvirkende til at Chelsea var helt på hælene igennem første halveg. Han er ikke helt i klasse med Masch og Alonso, men som backup er han altså glimrende, og har bestemt potentialet til at blive endnu bedre.
Jeg har desuden meget vanskeligt ved at forstå, at der fortsat er nogen der ønsker Barry til klubben. Han er 28 år og kommer ikke for under £15 pund. Hans bedste position - den defensive midtbane - er i forvejen dækket af to verdensklassespillere i Mascherano/Alonso.
Det lugter langt væk af en ny Robbie Keane: En halvgammel spiller, der bidrager til en yderst marginal forbedring af en i forvejen stærkt besat position, til en alt, alt for høj pris.
Ser vi på den forgange sæson er der kun én eneste ting, der mangler for at vi kan vinde mesterskabet - og det er så afgjort ikke mere power på den centrale midtbane.
Kreativitet er nøgleordet, hvilket enten kunne være en højre wing i verdensklasse eller en offensiv midtbanespiller á la Riquelme. Sidstnævnte type ville give os den mulighed, at midbanetrekanten kunne vendes, så vi har to offensive midtbanespillere, hvoraf Gerrard er den ene i rollen som hængende angriber. I tilfælde af en skade til Alonso eller Masch ville dermed ikke engang være afhængige af Lucas.
Jeg har desuden meget vanskeligt ved at forstå, at der fortsat er nogen der ønsker Barry til klubben. Han er 28 år og kommer ikke for under £15 pund. Hans bedste position - den defensive midtbane - er i forvejen dækket af to verdensklassespillere i Mascherano/Alonso.
Det lugter langt væk af en ny Robbie Keane: En halvgammel spiller, der bidrager til en yderst marginal forbedring af en i forvejen stærkt besat position, til en alt, alt for høj pris.
Ser vi på den forgange sæson er der kun én eneste ting, der mangler for at vi kan vinde mesterskabet - og det er så afgjort ikke mere power på den centrale midtbane.
Kreativitet er nøgleordet, hvilket enten kunne være en højre wing i verdensklasse eller en offensiv midtbanespiller á la Riquelme. Sidstnævnte type ville give os den mulighed, at midbanetrekanten kunne vendes, så vi har to offensive midtbanespillere, hvoraf Gerrard er den ene i rollen som hængende angriber. I tilfælde af en skade til Alonso eller Masch ville dermed ikke engang være afhængige af Lucas.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”