Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Hvor må Portos parodi på en målmand dog give klubbens fans dårlige nerver. Sjældent har jeg set så usikker en keeper. Jeg tvivler på at manden ville være i stand til at gribe og holde en bold, om den så blev trillet til ham af en miniputspiller...
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Et godt RAWK citatAlex Brockins skrev:Ronaldo, what a Charlie Uniform November Tango..

Men det ser ud til at scum har genfundet melodien.
Ja ved at vinde 1-0Hr. Drejer skrev: Men det ser ud til at scum har genfundet melodien.

Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
Det er da utroligt at Porto ikke formår at lægge et større pres end dette! De spiller trods alt for en semifinaleplads!
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.
Det er satme heller ikke nemt for Porto at vinde sådan en kamp ved at smide en masse indlæg ind i United-feltet, når der står en Ferdinand og en Vidic derinde og bare venter på at losse væk. De er jo en meter højere end potugiserne.
Jeg vil vende den om og sige, at Man Utd spillernes defensive løbemønstre, får lukket det fuldstændig ned. Taktisk meget flot indsats af dem.hvepse skrev:Det er da utroligt at Porto ikke formår at lægge et større pres end dette! De spiller trods alt for en semifinaleplads!
For 10 år siden ville samme hold have jagtet 2. mål meget mere, men det viser lidt om hvor meget fokus der er kommet på defensiv og organisation siden 90'erne.
Så vil jeg vende den lidt om igen. Man.Utd. stod da vældig fint på banen efter deres hurtige scoring, afgjort, men det sletter nu ikke indtrykket af, at det var overraskende fattigt, det Porto havde at byde på. Og hvad lavede de 55.000 tilskuere på Dragao? Det kan godt være, at de normalt går til teater som de spanske tilskuere (hvad der ellers ikke var mit indtryk), men til sådan en kamp, skal der altså bare blæses gang i den. Det er sgu det, de er der for.
Jeg må indrømme, at jeg havde frygtet meget, at United gik derned og vandt, men jeg havde nu ikke regnet med, at det skulle være så let.
Jeg må indrømme, at jeg havde frygtet meget, at United gik derned og vandt, men jeg havde nu ikke regnet med, at det skulle være så let.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man
man utd, lignede sig selv igen, efter 3-4 kampe med rystende dårligt forsvarsspil, og til det skyldes at Rio Ferdinand er tilbage. Mange mener Nemanja Vidic har været bedre end Rio Ferdinand i denne sæson - specielt ment af mange man utd supportere. Jeg mener Rio Ferdinand har været en tand eller halvanden bedre end Nemanja Vidic. Vidic er stor stærk og kompromiløs, og super god ved dødbolde. Han mangler dog de taktiske overvejelser i løbet af kampen, samt ikke har samme boldomgang som Rio Ferdinand. Rio Ferdinand er efter min mening verdens bedste centrale forsvarsspiller, men ikke langt efter kommer Vidic. Når man utd spiller med Van der Sar, Rio Ferdinand, Nemanja Vidic og Patrice Evra i forsvarskæden, så kan de have en sæk kartofler som højreback, der blot skal kunne holde linjen. Nok verdens bedste forsvarskæde pt.
Med Rio Ferdinand på holdet, har man utd en helt anden sikkerhed i de bagerste rækker. De har en spiller, der kan dirigerer sine medspillere. En spiller man kan spille bolden til og få noget fremadrettet ud af det. En spiller med der er god i hovedspillet også. Han er en meget komplet central forsvarsspiller, og måske endda mere komplet end Fabio Cannavaro, da han blev VM's bedste spiller i 2006.
Der er få centrale forsvarsspillere, der er dygtig med bolden - ud over at kunne forsvarer - hvor Rio Ferdinand er en af de spillere. Daniel Agger er en anden, samt Fabio Cannavaro og Pepe ligeledes.
Ryan Giggs imponerede igen i går, og nok kampens spiller. Michael Carrick gjorde det også super centralt.
Med Rio Ferdinand på holdet, har man utd en helt anden sikkerhed i de bagerste rækker. De har en spiller, der kan dirigerer sine medspillere. En spiller man kan spille bolden til og få noget fremadrettet ud af det. En spiller med der er god i hovedspillet også. Han er en meget komplet central forsvarsspiller, og måske endda mere komplet end Fabio Cannavaro, da han blev VM's bedste spiller i 2006.
Der er få centrale forsvarsspillere, der er dygtig med bolden - ud over at kunne forsvarer - hvor Rio Ferdinand er en af de spillere. Daniel Agger er en anden, samt Fabio Cannavaro og Pepe ligeledes.
Ryan Giggs imponerede igen i går, og nok kampens spiller. Michael Carrick gjorde det også super centralt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
- JudgeArdaStudge
Jeg GAD ikke se kampen igår. Why would I, men det ærger mig, at en LFC fan skriver så rosende ord om manure.Hekkem skrev:man utd, lignede sig selv igen, efter 3-4 kampe med rystende dårligt forsvarsspil, og til det skyldes at Rio Ferdinand er tilbage. Mange mener Nemanja Vidic har været bedre end Rio Ferdinand i denne sæson - specielt ment af mange man utd supportere. Jeg mener Rio Ferdinand har været en tand eller halvanden bedre end Nemanja Vidic. Vidic er stor stærk og kompromiløs, og super god ved dødbolde. Han mangler dog de taktiske overvejelser i løbet af kampen, samt ikke har samme boldomgang som Rio Ferdinand. Rio Ferdinand er efter min mening verdens bedste centrale forsvarsspiller, men ikke langt efter kommer Vidic. Når man utd spiller med Van der Sar, Rio Ferdinand, Nemanja Vidic og Patrice Evra i forsvarskæden, så kan de have en sæk kartofler som højreback, der blot skal kunne holde linjen. Nok verdens bedste forsvarskæde pt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Det at evne at se ud over egne idiosynkrasier er faktisk slet ikke så tosset en egenskab. Hekkem kan, og det fortjener han egentlig kun respekt for.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man
Ligesom med Drogba debatten, synes jeg ikke du forholder dig til det der egentlig sker på banen.Masche20 skrev:Jeg GAD ikke se kampen igår. Why would I, men det ærger mig, at en LFC fan skriver så rosende ord om manure.
Det eneste ærgelige ved at skrive således om man utd, er at det rent faktisk er sandheden, og ikke blot en illusion, flere medier prøver at bilde os ind. Med de mindler man utd har - iforhold til os - så synes jeg ikke de spillere bedre og mere offensivt fodbold. De er blot bedre til at være kyniske og få de resultater der skal til. Det har de gjort ved en fantastisk defensiv. Det er jo ikke fordi Van der Sar er blandt verdens 5 bedste keepere, men fordi sammenspillet i defensiven er så god.
Intet andet engelsk hold er gået sejrrigt hjem fra Estádio do Dragão. Det har man utd nu prøvet, ved at score tidligt og fedte sig igennem resten af kampen. FC Porto holdet havde dog også sin indvirken i at det så noget ubesværet ud for man utd.
Senest rettet af Hekkem torsdag, 16. apr, 2009 14:18, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
Skulle til at skrive det samme. Jeg synes det er rigtig positivt, at LFC fans kan se ud over deres personlige forhold til en klub, når de skal bedømme dennes præstationer. Om det er Everton, Chelsea, United eller andre, bør man kunne anerkende når et hold spiller en flot kamp, hvilket man må sige sidstnævnte gjorde igår.Rasmus skrev:Det at evne at se ud over egne idiosynkrasier er faktisk slet ikke så tosset en egenskab. Hekkem kan, og det fortjener han egentlig kun respekt for.
Nej, det kan han jo ikke når han ikke har set kampenHekkem skrev:Ligesom med Drogba debatten, synes jeg ikke du forholder dig til det der egentlig sker på banen.Masche20 skrev:Jeg GAD ikke se kampen igår. Why would I, men det ærger mig, at en LFC fan skriver så rosende ord om manure.

Jeg så den heller ikke, men har stor respekt for Hekkems skriverier. Det kan ikke ærgre mig det fjerneste at blive præsenteret for et nøgternt blik på virkeligheden.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process
Jeg mener nu ikke, at man kun kan forklare man uniteds "nedtur" med ferdinands skade. Jeg tror simpelthen det bunder i chokket over nederlaget til os, hvor både ferdinand og vidic var med. De tabte den efterfølgende kamp, igen med ferdinand på holdkortet, til Fulham, hvorefter macheda blev afgørende mod både Aston Villa og Sunderland. Desværre. Holdet er ude af krisen nu, og løbet er sandsynligvis kørt for vores vedkommende.
PS. Bemærk, at den påståede krise måske begyndte mod Blackburn, da man utd endelig lukkede mål ind og kampen efter mod Newcastle gjorde van der sar det samme. Lad os sige, at formdykket omfatter de fire kampe mod hhv. Blackburn, Newcastle, Liverpool og Fulham. Alle kampe, i hvilke ferdinand var blandt de første elleve.
PS. Bemærk, at den påståede krise måske begyndte mod Blackburn, da man utd endelig lukkede mål ind og kampen efter mod Newcastle gjorde van der sar det samme. Lad os sige, at formdykket omfatter de fire kampe mod hhv. Blackburn, Newcastle, Liverpool og Fulham. Alle kampe, i hvilke ferdinand var blandt de første elleve.
Det siger desværre meget om manc styrke, at de kun taber 2 kampe, og vinder reste i pl, og de spiller sig i semi i CL, når man snakker om "krise" hos dem, og især når man tænker på vores hav af uafgjorte kampe, da vi var inde i en spille mæssige krise.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"