Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasmus » fredag, 17. apr, 2009 09:02

En spiller med et stort potentiale, der var en af Seria A's største åbenbaringer i efteråret. I foråret har han (og Lazio i det hele taget) haft svært ved at finde samme form, men han er virkelig et interessant bekendtskab, og en type vi godt kunne bruge. En der kan noget på egen hånd. Ikke et sikkert hit, men et gamble værd, da han kan blive virkelige, virkelig god.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 17. apr, 2009 09:08

Rasmus skrev:
En spiller med et stort potentiale, der var en af Seria A's største åbenbaringer i efteråret. I foråret har han (og Lazio i det hele taget) haft svært ved at finde samme form, men han er virkelig et interessant bekendtskab, og en type vi godt kunne bruge. En der kan noget på egen hånd. Ikke et sikkert hit, men et gamble værd, da han kan blive virkelige, virkelig god.
Lagde også mærke til Zarates postitive efterår. Synes han har udviklet sig rigtig fornemt. Sammen med Marek Hamsik, har det nok været sæsonens 'upcoming' spillere. Hamsik har nok imponeret mig mere end Zarate
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » fredag, 17. apr, 2009 09:25

Hekkem skrev:
Rasmus skrev:
Lagde også mærke til Zarates postitive efterår. Synes han har udviklet sig rigtig fornemt. Sammen med Marek Hamsik, har det nok været sæsonens 'upcoming' spillere. Hamsik har nok imponeret mig mere end Zarate
Han er så til gengæld også 3 gange så dyr som Zarate ;) Men mener da at han næsten lige har skrevet kontrakt med Lazio da han kom til Lazio på en låneaftale så det er vel ikke så sandsynligt at hverken Lazio vil sælge eller at han vil forlade dem nu.
Billede

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » fredag, 17. apr, 2009 09:28

Seneste jeg har hørt
"Ryan Babel and Andrea Dossena could be heading for the exit doors at Liverpool at the end of the season.

And Rafa Benitez has plans for three major signings this summer. Priorities are a new full back, a new winger and at least one centre forward."

1) Glen Johnson (He is a defender in the right back position, and can also play at left-back or on the right of midfield).

2) Aaron Lennon (position Right/Left winger).

3) Michael Owen or someone how can play as a striker and second striker. (someone to replace torres or gerrard when injured ou suspended)

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » fredag, 17. apr, 2009 09:29

Superdaniel skrev: Han er så til gengæld også 3 gange så dyr som Zarate ;) Men mener da at han næsten lige har skrevet kontrakt med Lazio da han kom til Lazio på en låneaftale så det er vel ikke så sandsynligt at hverken Lazio vil sælge eller at han vil forlade dem nu.
Mener at have læst flere steder, Juventus skulle være ude efter Hamsik, for at tage over for Pavel Nedved.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » fredag, 17. apr, 2009 09:35

Ja, Hamsik slipper Napoli næppe for under 150 mio. Men han er saftsusemig også god og måske faktisk pengene værd! Jeg er dog ikke sikker på, at det er ham vi har brug med mindre han kan falde til på venstrekanten og så ellers være klar til at glide ind på midten, hvis vi mangler en mand der. Possibilities, og den slags kan Rafa jo ikke stå for.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 17. apr, 2009 09:41

Hekkem skrev:
Rasmus skrev:
Har tidligere overvejet både Zarate samt lavezzi fra Napoli som spændende typer og i et moderat håb om at det vil være relativt billigere pt at hente spillere fra serie a.......Er det ikke Zarate, der har succesfuld PL-erfaring fra noget birmingham/wigan-agtigt noget?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 17. apr, 2009 10:02

Larry Dillman skrev:
Hekkem skrev:
Rasmus skrev:
Har tidligere overvejet både Zarate samt lavezzi fra Napoli som spændende typer og i et moderat håb om at det vil være relativt billigere pt at hente spillere fra serie a.......Er det ikke Zarate, der har succesfuld PL-erfaring fra noget birmingham/wigan-agtigt noget?
Jo han slog igennem i Birmingham inden Lazio fik øjnene op for ham.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » fredag, 17. apr, 2009 10:20

Hvad med en type som Nigel Reo-Cooker fra Villa?

Jeg husker ham som noget nær en Sissoko med teknik og offensive kvaliteter fra WH-perioden. I Villa er han omskolet til højre back så vidt jeg ved. En forholdsvis ung, positionsfleksibel englænder der ikke behøver at være peberdyr - hvordan har han klaret den defensive del og besidder han stadig tidligere tiders boks til boks-dynamik?

Han vil kunne være en fornuftig back-up på forskellige positioner.....
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 17. apr, 2009 10:35

Så vidt jeg husker gjorde Zarate det rigtigt godt for Birmingham. Men hvorfor stiller ingen spørgsmål ved om vi har behov for en angriber? Nemeth er 20 år nu og et stort talent, så hvorfor skal han ikke have chancen som tredje/fjerdevalg? Hvorfor skal vi bruge en stor pose penge på en ny angriber?

Hvem har vi som er spids:

Torres
Kuyt
Babel
N'Gog
Nemeth
(Voro)

Hvis vi køber en ny angriber, så tror jeg det betyder at Babel - udover Voro - er på vej væk og N'Gog (og måske Nemeth) er på vej til at blive lånt ud - og så er det i orden med en ny angriber. Men jeg synes det er en skam, at talenter ikke længere kan udvikle sig i 'moderklubben', men skal lånes ud. Det er lidt som om man ikke længere har tålmodigheden med udviklingen af unge talenter. Hvis Babel og Voro sælges, samt vi ikke låner N'Gog (og Nemeth) ud, så ville vore line-up se sådan ud i næste sæson:

Torres
Kuyt
N'Gog
Nemeth

Jeg synes det lugter af klasse. Torres har i snit spillet 40 kampe de seneste to sæsoner. Kuyt er aldrig skadet. N'Gog og Nemeth kan få lov at starte, når de to andre skal hviles, når der f.eks. spilles Carling Cup, eller når vi møder lavere rangerende klubber i F.A. Cuppen, eller klubber som ligger i den tunge 1/5 af ligaen. Det vil dreje sig om maks. 10-20 kampe pr. sæson. Er det værd at betale XX mio. for en spiller som dels optager pladsen for vores unge talenter, dels kun skal involveres i få kampe (jeg går ud fra at Torres og Kuyt også er vores førstevalg i næste sæson)? Jeg synes det er værd at overveje.

Vi har nu en trup der ikke behøver at blive forstærket på 4-5-6 positioner ad gangen. Vi har talenter på vej frem. Derfor synes jeg at vi skal købe få spillere, men til gengæld lidt dyrere spillere.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » fredag, 17. apr, 2009 11:02

Rasmus skrev:Ja, Hamsik slipper Napoli næppe for under 150 mio. Men han er saftsusemig også god og måske faktisk pengene værd! Jeg er dog ikke sikker på, at det er ham vi har brug med mindre han kan falde til på venstrekanten og så ellers være klar til at glide ind på midten, hvis vi mangler en mand der. Possibilities, og den slags kan Rafa jo ikke stå for.
Rasmus du vidst serie A kyndig, derfor må du lige smide top5 spillerne på bordet som du mener Rafa bør kigge ekstra efter.

Hamsik - Rafa var efter ham i sommers, og forståeligt nok.
Zarate - Har vist i PL, han kan spille i det høje tempo.
Lavezzi - God spilforståelse, som de to andre. Dog anden position.

Det er helt rigtigt vi mangler en fullback (højre), kreativ kant, og en striker.
Babel er et overstået kapitel for mig.
We need a new Fowler...

Peter From

Indlæg af Peter From » fredag, 17. apr, 2009 14:31

http://goal.com/en/news/10/italy/2009/4 ... sta-report
Roma are ready to send Julio Baptista out on loan according to the latest reports in Italy.
nummer to for Torres og nummer to for Gerrard, han er måske ikke den bedste, men kan man få ham på lån er han da god at have et års tid men man vurderer om Ngog og Pacheco bliver til noget, gør de det kan de jo bare overtage Baptistas rolle i løbet af kommende sæson gør de ikke kan man købe Baptista eller hvad der måtte være af muligheder til den tid. Jeg syntes det ville være synd hvis man brugte alt for mange penge på en reserve for Gerrard og Torres sålænge kanterne halter og den centrale midtbane lige er det tyndere besat.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » fredag, 17. apr, 2009 15:03

nikand skrev:
Rasmus skrev:Ja, Hamsik slipper Napoli næppe for under 150 mio. Men han er saftsusemig også god og måske faktisk pengene værd! Jeg er dog ikke sikker på, at det er ham vi har brug med mindre han kan falde til på venstrekanten og så ellers være klar til at glide ind på midten, hvis vi mangler en mand der. Possibilities, og den slags kan Rafa jo ikke stå for.
Rasmus du vidst serie A kyndig, derfor må du lige smide top5 spillerne på bordet som du mener Rafa bør kigge ekstra efter.

Hamsik - Rafa var efter ham i sommers, og forståeligt nok.
Zarate - Har vist i PL, han kan spille i det høje tempo.
Lavezzi - God spilforståelse, som de to andre. Dog anden position.

Det er helt rigtigt vi mangler en fullback (højre), kreativ kant, og en striker.
Babel er et overstået kapitel for mig.
De tre nævnte er i al fald kompetente bud på noget af det mest interessante, der løber rundt i Italien lige nu. I al fald, hvis faste folk i klubber som Inter, Juventus og Milan ikke er medregnet. Dog forstår jeg ikke helt, hvad du mener om Lavezzi med "dog anden position". Zarate og Lavezzi er jo begge angribere og er desuden ikke så forskellige (omend Lavezzi er noget mindre - minder vel mest om Carlos Tevez). Det er jo Hamsik, der er midtbanemanden. Nå, men nok om det.

Dossenas gøren og laden på vores venstrekant i denne sæson, har skræmt mig lidt, må jeg indrømme. 80 mio. har hele tiden været for meget, men jeg troede faktisk, at han ville kunne gøre det væsentligt bedre. Derfor skal man måske passe på med for mange anbefalinger af internationalt set uprøvede folk fra mindre klubber i Serie A. En mand som Milito i Genoa kunne dog være en rigtig stærk mand at have som backup for Torres. Og rollen som enlig angriber, kan han i al fald udfylde. Det samme kan Trezeguet, der givetvis kan være på vej væk fra Juve (han har også luftet tanken om at prøve sig i PL). Ellers kunne man måske henlede opmærksomheden på Inters bænk, hvor Mancini fører en yderst stille tilværelse. Det er naturligvis ikke tilfældigt, at han er havnet der, men hvis han kunne genfinde sin Roma-form, så ville han være som skabt til venstrekanten i vores 4-2-3-1-system.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 17. apr, 2009 16:10

Virker måske lidt malplaceret, men det indgår vel i diskussionen om hvorvidt vi skal finde en ny angriber.

Voronin tilbage til Liverpool

Den ukrainske angriber Andrej Voronin, der i denne sæson med succes har været lejet ud fra Liverpool til de tyske mesterskabsaspiranter Hertha Berlin, ser ud til at vende tilbage til sin engelske arbejdsgiver til sommer, når lejeaftalen udløber.

"Jeg har allerede pakket mine ting, og mit hjem i Berlin er sagt op, så det ser ud til, at jeg vender tilbage til Liverpool," siger angriberen, som har kontrakt med Daniel Aggers klub frem til sommeren 2011.

Ritzau

Johlle

Indlæg af Johlle » fredag, 17. apr, 2009 16:13

Mauro Zarate ville være et rigtig spændende køb. I efteråret var han sublim, og vist også nummer 1 på topscorerlisten over en længere periode?
Manden er dalet lidt i niveau her i foråret, hvor det ikke er blevet til så mange kasser. Foreløbigt har han lavet 11 over hele sæsonen. De kampe jeg har set med ham i år, har han virket ekstremt giftig.
Grunden til, at jeg tror han kan begå sig på vores hold og i vores formation er, at han sagtens kan spille en offensiv midtbaneplads også. Jeg kan sagtens forestille mig ham på en højre offensiv kant, da han er hurtig og har et godt spark. Som en ekstra bonus sparker han også ret utrolige frispark: http://www.youtube.com/watch?v=3_pXC-o1xjc og http://www.youtube.com/watch?v=uWIc8nGxhbg

Mens vi er ved Lazio og deres angribere, synes jeg også stadig at en mand som Goran Pandev virker meget spændende. Han er hurtig, udfordrende og en god afslutter. Dog har han ikke haft sin bedste sæson i Lazio, hvorfor man også kan presse prisen lidt ned på ham. Forrige sæson rygtedes det at Milan fik afvist et bud på 130 mil kr. for ham. Han kan ligesom Zarate også dække de fleste offensive pladser hvilket gør ham til en god mand i vores formation.

Min top 5 i Italien:

Mauro Zarate
Goran Pandev
Ezequiel Lavezzi
Yoann Gourcouff - når han vender tilbage fra lån
Edison Cavani

Af lidt yngre og mere uprøvede spillere kan nævnes Jovetic fra Fiorentina som er begyndt at spille mere og mere fast for klubben og scorede den første kasse for et par uger siden. Han skulle virkelig være et stort talent, har dog bare ikke set ham mere end 2-3 gange.
Lejesvenden fra Inter Robert Aquafresca kunne også være en spændende spiller. Jeg har dog bare min tvivl, om han kan begå sig i PL.

Besvar