Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
xman

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af xman » fredag, 17. apr, 2009 16:31

Virker måske lidt malplaceret, men det indgår vel i diskussionen om hvorvidt vi skal finde en ny angriber.

Voronin tilbage til Liverpool

Den ukrainske angriber Andrej Voronin, der i denne sæson med succes har været lejet ud fra Liverpool til de tyske mesterskabsaspiranter Hertha Berlin, ser ud til at vende tilbage til sin engelske arbejdsgiver til sommer, når lejeaftalen udløber.

"Jeg har allerede pakket mine ting, og mit hjem i Berlin er sagt op, så det ser ud til, at jeg vender tilbage til Liverpool," siger angriberen, som har kontrakt med Daniel Aggers klub frem til sommeren 2011.

Ritzau
Virker måske lidt malplaceret, men det indgår vel i diskussionen om hvorvidt vi skal finde en ny angriber.

Voronin tilbage til Liverpool

Den ukrainske angriber Andrej Voronin, der i denne sæson med succes har været lejet ud fra Liverpool til de tyske mesterskabsaspiranter Hertha Berlin, ser ud til at vende tilbage til sin engelske arbejdsgiver til sommer, når lejeaftalen udløber.

"Jeg har allerede pakket mine ting, og mit hjem i Berlin er sagt op, så det ser ud til, at jeg vender tilbage til Liverpool," siger angriberen, som har kontrakt med Daniel Aggers klub frem til sommeren 2011.

Ritzau
Jeg troede at LFC og Hertha havde aftalt en transfersum for Voronin og at aftalen var så godt som færdiggjort????

Peter From

Indlæg af Peter From » fredag, 17. apr, 2009 18:03

xman skrev:
Jeg troede at LFC og Hertha havde aftalt en transfersum for Voronin og at aftalen var så godt som færdiggjort????
kun hvis Berlin kom i champions league gik historien på. måske tror de ikke længere på det, eller også har de fundet en anden løsning.

xman

Indlæg af xman » fredag, 17. apr, 2009 18:34

Nå ja, havde glemt alt det med betingelsen om C.L.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » fredag, 17. apr, 2009 19:46

Larry Dillman skrev:Hvad med en type som Nigel Reo-Cooker fra Villa?

Jeg husker ham som noget nær en Sissoko med teknik og offensive kvaliteter fra WH-perioden. I Villa er han omskolet til højre back så vidt jeg ved. En forholdsvis ung, positionsfleksibel englænder der ikke behøver at være peberdyr - hvordan har han klaret den defensive del og besidder han stadig tidligere tiders boks til boks-dynamik?

Han vil kunne være en fornuftig back-up på forskellige positioner.....
Nej tak til ham efter min mening - medmindre målet er at hente spillere, der er enormt gode til at få kort.

Rigtigt at han kan spille flere positioner, men hans tekninske kvaliteter er for ringe til, at det er en spiller vi evt. skulle overveje. Han har 1 plus og det er at han er englænder, hvilket spiller ind i 4+4 reglerne i CL og forslaget om 6+5 (tror jeg nok) i ligaen.

Men som fodboldspiller må vi kunne finde andre, der er bedre

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » fredag, 17. apr, 2009 19:53

Rasmus skrev:
nikand skrev:
Rasmus skrev:Ja, Hamsik slipper Napoli næppe for under 150 mio. Men han er saftsusemig også god og måske faktisk pengene værd! Jeg er dog ikke sikker på, at det er ham vi har brug med mindre han kan falde til på venstrekanten og så ellers være klar til at glide ind på midten, hvis vi mangler en mand der. Possibilities, og den slags kan Rafa jo ikke stå for.
Rasmus du vidst serie A kyndig, derfor må du lige smide top5 spillerne på bordet som du mener Rafa bør kigge ekstra efter.

Hamsik - Rafa var efter ham i sommers, og forståeligt nok.
Zarate - Har vist i PL, han kan spille i det høje tempo.
Lavezzi - God spilforståelse, som de to andre. Dog anden position.

Det er helt rigtigt vi mangler en fullback (højre), kreativ kant, og en striker.
Babel er et overstået kapitel for mig.
De tre nævnte er i al fald kompetente bud på noget af det mest interessante, der løber rundt i Italien lige nu. I al fald, hvis faste folk i klubber som Inter, Juventus og Milan ikke er medregnet. Dog forstår jeg ikke helt, hvad du mener om Lavezzi med "dog anden position". Zarate og Lavezzi er jo begge angribere og er desuden ikke så forskellige (omend Lavezzi er noget mindre - minder vel mest om Carlos Tevez). Det er jo Hamsik, der er midtbanemanden. Nå, men nok om det.

Dossenas gøren og laden på vores venstrekant i denne sæson, har skræmt mig lidt, må jeg indrømme. 80 mio. har hele tiden været for meget, men jeg troede faktisk, at han ville kunne gøre det væsentligt bedre. Derfor skal man måske passe på med for mange anbefalinger af internationalt set uprøvede folk fra mindre klubber i Serie A. En mand som Milito i Genoa kunne dog være en rigtig stærk mand at have som backup for Torres. Og rollen som enlig angriber, kan han i al fald udfylde. Det samme kan Trezeguet, der givetvis kan være på vej væk fra Juve (han har også luftet tanken om at prøve sig i PL). Ellers kunne man måske henlede opmærksomheden på Inters bænk, hvor Mancini fører en yderst stille tilværelse. Det er naturligvis ikke tilfældigt, at han er havnet der, men hvis han kunne genfinde sin Roma-form, så ville han være som skabt til venstrekanten i vores 4-2-3-1-system.
Ja Lavezzi og Zarate er begge angribere, min fejl.

Tak for updaten.
Tænkte også selv på Milito og Trezeguet - men tror at Trezegoal har for mange skader i sig. Milito derimod virker som ung Trezeguet og bomber løs selv i en ikke top-klub, det er bare imponerende. Begge angribere er dog interessante, hvis de overvejer at være 2/3 valg i PL.

Mancini har mange her på forum drømt om tidligere, ligesom Quresma også har været nævnt. Hvorfor de to ikke kunne slå til hos Mourinho, kan undrer - men sikkert fordi de ikke er gode nok i det defensive. Jeg ønsker virkelig en type som Mancini. Vi har allerede to brassere, så hvad med drible-brasser.
We need a new Fowler...

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 17. apr, 2009 20:30

Jeg synes, at der kan læses nogle interessante ting i disse to artikler fra Guillem Balague. Både direkte og måske endnu mere mellem linjerne.

http://www.guillembalague.com/interview ... d%20Scouse

http://www.guillembalague.com/rumores_d ... %20rumours

En ting er i hvert fald tydelig. Rafa nægter at deltage i en "bidding war" på en spiller. Han virker godt nok fornærmet over, at Silva-budet blev lækket til pressen.

Jeg bider også mærke i, at han har fået noget at vide, der indikerer at klubbens værdi er steget siden 2004. Hvad kan der ligge i den bemærkning? Får han et større transferbudget eller er klubben kommet nærmere et salg.

Jeg glæder mig til at se, hvor klubben står, når sommeren går på hæld. Det er en utrolig spændende tid at være Liverpool-fan i. Også selvom vi endnu ikke har vundet noget trofæ i år.

Mvh.

Texnymann

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 18. apr, 2009 09:10

Hvad med vores centerforsvar?. Såvidt vides står vi med Skrtel, Carragher (god men ikke prangende længere), Agger (bliver han solgt eller forlænger han - vi kan selvfølgelig vælge at beholde ham endnu en sæson og lade hans kontrakt løbe ud, men det er ikke optimalt), Hyypia (kontraktudløb).

Såfremt Hyypia og Agger forlænger er det OK, men hvis begge vælger til anden side - så har vi et akut problem.

Hvis vi antager at begge bliver og vi har godt £20 mio. som vanligt + Keane salget, så synes jeg, at vi skal gøre følgende:

Ind: G. Johnson £8 mio. (Portsmouth er i økonomisk krise), G. Barry £7 mio. (han må være til at få fat i med 1 år tilbage af hans kontrakt, medmindre MU, MC eller evt. Arsenal går i budkrig med os), A. Young £20 mio. (han har for ikke så længe siden forlænget - han bliver dyr), K. Jones £17 mio. (har også lige forlænget, men Sunderland har ikke de økonomiske muskler til at presse prisen helt vildt - slet ikke hvis de ryger ned, men han bliver under alle omstændigheder også dyr) Alternaiv til Jones kunne være M. Owen (transferfri og vil måske bedre kunne acceptere en bænkeplads end Jones - qua Owens mange skader, kan han trods alt ikke spille alle kampe)

Ud: Itandje £1-2 mio., Degen £1-2 mio., Dossena £3-4 mio., Pennant £0, Nemeth £0,5-1 mio., Leto £2-3 mio., Babel £5-8 mio., Voronin £3-4 mio., Plessis £2-3 mio.

Det vil betyde at vi tilfører truppen 2-3 englændere alt efter om det skulle blive Jones eller Owen. Det er vigtigt mht. 4+4 reglen i CL og ikke mindst forslaget om 6+5 reglen i PL

I en 4-2-3-1 vil det give os følgende muligheder:

GK: Reina, Cavalieri, Martin
RB: Arbeloa, Johnson, Carragher, Darby
CB: Skrtel, Carragher, Agger, Hyypia
LB: Aurilio, Insua, Barry, Agger
HM: Alonso, Barry, Mascherano, Lucas, Aurilio, Gerrard, Spearing
RW: Young, Kuyt, Benayoun, Johnson, Gerrard
OM: Gerrard, Benayoun, Kuyt, (Owen)
LW: Riera, Young, Barry, Aurilio
FW: Torres, Jones/Owen, Ngog, Kuyt

Start 11 i 4-2-3-1: Reina - Johnson, Skrtel, Agger, Aurilio - Alonso, Barry - Young, Gerrard, Riera - Torres
Subs: Cavalieri, Arbeloa, Carragher, Mascherano, Benayoun, Kuyt, Jones/Owen

Start 11 i 4-4-2: Reina - Johnson, Skrtel, Carragher, Aurilio - Gerrard, Alonso, Barry, Young - Torres, Jones/Owen
Subs: Cavalieri, Arbeloa, Agger, Mascherano, Benayoun, Riera, Kuyt

EDIT: Jeg vil frygtelig gerne have plads til Insua - i det mindste på bænken. Men vi kan jo desværre ikke tage alle med til kamp.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 18. apr, 2009 10:32

£17m er da en vanvittig pris for Kenwyne Jones. Hvis vi overhovedet skal have en angriber skal det imo virkelig være et godt tilbud, da vi i forvejen står med verdens bedste i Torres, samt kapable erstatninger som Kuyt og Babel (hvis vi antager, at han gider at spille fodbold i næste sæson). Til nød ville Gerrard sagtens kunne spille pladsen med Benayoun liggende bag ved og vi må heller ikke glemme N'Gog.

Vi har efterhånden en fast sammentømret trup og selvom den stadig kræver en del udrensning (Voronin, Degen, Itandje, Dossena, El Zhar, Pennant) mener jeg ikke at vi skal købe vanvittigt ind.

Forsvinder Hyypia og Agger, gud forbyde det, skal vi hente én ny forsvarsspiller. Vi har stadig Carragher og Skrtel, men ellers står vi kun med Kelly og Hobbs, der vel har begrænset erfaring. Men heller ikke noget panikkøb hér.
På backsne er vi fint besat, især på venstre med Aurelio og Insúa, og hentes Barry kan han også dække pladsen. Jeg så gerne at Arbeloa bliver (har været tale om hjemve) samt Darby får noget mere tillid. Så ser ingen grund til absolut at skulle hente en mand ind hér. Det skulle da lige være hvis vi kunne få Maicon for £ 5m, eller et vanvittigt tilbud ala dette.

Den centrale midtbane er godt besat når vi står uden skader, men bredden mangler. Vores konkurrenter man utd og chelsea har klart flere spillere at vælge mellem hér. Gerrard spiller vel efterhånden kun hængende angriber, så en enkelt signing til den centrale mere defensive midtbane ville ikke være at kimse af.

På fløjene kræver alle mere kreativitet, men udbuddet af klassewings er ikke prangende. De få der findes er utilgængelige. Som jeg ser det afhænger vores fløjsituation til næste sæson af vores transferbudget, da jeg ikke tror Benitez bare vil skyde hele puljen på en klassespiller. Kuyt gør det godt i de store kampe på højre, hvor Benayoun i år har været i storform, og nok mere oplagt mod de mindre hold på hjemmebane. På venstre skal Riera have endnu en chance, og så må vi håbe, at Babel kan levere varen, selvom det efterhånden er svært at tro på. Forsvinder Babel, er det nødvendigt at finde en ny kantspiller, men jeg må indrømme at jeg ikke kan se hvem. Forhåbentlig kan Rafa finde én i sin 14.000 spillers database ;)

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 18. apr, 2009 12:23

texnymann skrev:Jeg synes, at der kan læses nogle interessante ting i disse to artikler fra Guillem Balague. Både direkte og måske endnu mere mellem linjerne.

http://www.guillembalague.com/interview ... d%20Scouse

http://www.guillembalague.com/rumores_d ... %20rumours

En ting er i hvert fald tydelig. Rafa nægter at deltage i en "bidding war" på en spiller. Han virker godt nok fornærmet over, at Silva-budet blev lækket til pressen.

Jeg bider også mærke i, at han har fået noget at vide, der indikerer at klubbens værdi er steget siden 2004. Hvad kan der ligge i den bemærkning? Får han et større transferbudget eller er klubben kommet nærmere et salg.

Jeg glæder mig til at se, hvor klubben står, når sommeren går på hæld. Det er en utrolig spændende tid at være Liverpool-fan i. Også selvom vi endnu ikke har vundet noget trofæ i år.

Mvh.

Texnymann
Man kan vel sige at amerikanerne har krævet dobbelt så meget for klubben, som de selv gav, hvis man skal tage de beløb, der har været skrevet seriøst, og den udvikling skyldes vel de tal, man kan læse i regnskaberne.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 18. apr, 2009 12:50

AJ skrev:£17m er da en vanvittig pris for Kenwyne Jones. Hvis vi overhovedet skal have en angriber skal det imo virkelig være et godt tilbud, da vi i forvejen står med verdens bedste i Torres, samt kapable erstatninger som Kuyt og Babel (hvis vi antager, at han gider at spille fodbold i næste sæson). Til nød ville Gerrard sagtens kunne spille pladsen med Benayoun liggende bag ved og vi må heller ikke glemme N'Gog.

Vi har efterhånden en fast sammentømret trup og selvom den stadig kræver en del udrensning (Voronin, Degen, Itandje, Dossena, El Zhar, Pennant) mener jeg ikke at vi skal købe vanvittigt ind.

Forsvinder Hyypia og Agger, gud forbyde det, skal vi hente én ny forsvarsspiller. Vi har stadig Carragher og Skrtel, men ellers står vi kun med Kelly og Hobbs, der vel har begrænset erfaring. Men heller ikke noget panikkøb hér.
På backsne er vi fint besat, især på venstre med Aurelio og Insúa, og hentes Barry kan han også dække pladsen. Jeg så gerne at Arbeloa bliver (har været tale om hjemve) samt Darby får noget mere tillid. Så ser ingen grund til absolut at skulle hente en mand ind hér. Det skulle da lige være hvis vi kunne få Maicon for £ 5m, eller et vanvittigt tilbud ala dette.

Den centrale midtbane er godt besat når vi står uden skader, men bredden mangler. Vores konkurrenter man utd og chelsea har klart flere spillere at vælge mellem hér. Gerrard spiller vel efterhånden kun hængende angriber, så en enkelt signing til den centrale mere defensive midtbane ville ikke være at kimse af.

På fløjene kræver alle mere kreativitet, men udbuddet af klassewings er ikke prangende. De få der findes er utilgængelige. Som jeg ser det afhænger vores fløjsituation til næste sæson af vores transferbudget, da jeg ikke tror Benitez bare vil skyde hele puljen på en klassespiller. Kuyt gør det godt i de store kampe på højre, hvor Benayoun i år har været i storform, og nok mere oplagt mod de mindre hold på hjemmebane. På venstre skal Riera have endnu en chance, og så må vi håbe, at Babel kan levere varen, selvom det efterhånden er svært at tro på. Forsvinder Babel, er det nødvendigt at finde en ny kantspiller, men jeg må indrømme at jeg ikke kan se hvem. Forhåbentlig kan Rafa finde én i sin 14.000 spillers database ;)
Ifølge dit udemærkede indlæg, så står det jo indlysende klart efterhånden, at Barry er manden, vi skal have fat i. Det er venstrekanten, vi skal have en mulighed mere på og midtbanen kunne godt bruge et supplement.
Kunne vi også få Akondahor (staveplade) fra Villa, og så måske en Silva, så står vi rigtigt stærkt, og med solgte spillere + transfersum, så skulle der snildt være råd til disse 3 spillere.

Brugeravatar
Balthazar
Alder: 42

Indlæg af Balthazar » lørdag, 18. apr, 2009 17:37

nikand skrev:
Tak for updaten.
Tænkte også selv på Milito og Trezeguet - men tror at Trezegoal har for mange skader i sig. Milito derimod virker som ung Trezeguet og bomber løs selv i en ikke top-klub, det er bare imponerende. Begge angribere er dog interessante, hvis de overvejer at være 2/3 valg i PL.
Godt nok er Trezeguet 31, men da Milito er 29 kan han vel ikke ligefrem betegnes som en ung Trezeguet ;)

Jeg synes også at Agbonlahor ville være et godt køb. Han ville være en perfekt substitut for Torres, da han minder en del om vores #9. Agbonlahor er nok en smule hurtigere, men mangler så til gengæld køligheden i afslutningerne (hvilket jeg egentlig også synes Torres gjorde i Atlético, men han er kommet efter det :D ). Derudover mener jeg også Agbonlahor kan spille højre kant (ret mig hvis jeg tager fejl), hvilket er et stort plus. Det ville heller ikke genere mig at få en englænder mere i truppen, og han er vidst raget noget uklar med O'Neill og fansene på Villa park (jeg har dog aldrig fundet ud af hvorfor?), så han burde kunne fås til en fornuftig pris - nå ja, og skal vi handle med Villa kan vi lige så godt tage Barry med ;) £20M for begge og jeg er tilfreds..

Silva så jeg selvfølgelig også gerne i truppen, men tror han bliver for dyr. Kan vi få ham til omkring en £17-18M er det fint, ellers burde vi lede andetsteds.

Bliver det ikke til Agbonlahor, kunne jeg godt tænke mig en stor stærk angriber, og her kunne Oscar Cardozo efter min overbevisning være fornuftig at kigge nærmere på. Han burde ikke være alt for dyr (£10-12M er vel realistisk), han er stærk som en okse, 1.94 høj, god med hovedet og så sidder der et godt venstreben på manden. Han er måske en anelse for langsom til at gå ind i vores 4-2-3-1 formation og direkte erstatte Torres, men det vil måske bare kræve at vi omlægger vores spil en smule. Han vil til gengæld være en god mand at kunne smide ind med 10 minutter igen når der står 0-0 mod Stoke, og de står med 11 mand i egen boks. Det skal indrømmes at jeg ikke har set voldsomt meget til ham, men de få gange jeg har set ham i aktion har han imponeret mig.

Det sidste jeg ønsker mig er et alternativ til Arbeloa på højre back. Jeg ved godt vi har Darby, men jeg tror altså ikke han har niveauet til at erstatte Arbeloa såfremt denne skulle blive skadet over en længere periode. Glen Johnson har været nævnt, og jeg synes det lyder fornuftigt, omend de priser der er nævnt er helt hen i vejret. Ved ikke lige havd alternatovet kunne være; Rafinha måske!?

Jeg ønsker mig dermed til sommer:

Agbonlahor - substitut/aflastning for Torres, samt kan også spille højre kant
Barry - Som 1. valg på central midt med Alonso når vi spille mod de svagere hold i PL, så må Masch på bænken. Og ellers som reserve for Alonso/Mash i for de to i tilfælde af skader.
Glen johnson - Vi skal have to gode højre backs (og især hvis Arbeloa vender hjem til Spanien)
Silva - Som førstevalg på højrekant, undtagen i kampe mod de andre fra big four - her skal Kuyt spille.

Vi henter disse til £50M (ønsketænkning), og finansierer det delvist ved at sælge Dossena (£5M), Voro (£3M), Babel (£10M), Degen (£1M), El Zhar (£2M) ialt £31M. Så bliver det £29M, hvilket (forhåbentligt) ikke ligger alt for langt væk fra Rafas transferbudget. Den mere realistiske pris er nok nærmere £60M, og i så fald kan Lucas sælges til £6M, så det netto bliver £33M.

Alternativt:

Cardozo - hvis vi ikke kan få Agbonlahor. Cadozo vil give nye dimensioner i vores angrebsspil, og synes vi mangler en angriber af hans type.
Rafinha - billigere end Johnson, men også en klasse under - i hvert fald defensivt.

Thougts?
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Peter From

Indlæg af Peter From » lørdag, 18. apr, 2009 19:27

Det ved at være længe siden Rafinha var oppe og vende. men både han og Johnson ville være gode at have de går også mere rundt om modstanderens forsvar, og er bedre til det, end Arbeloa og Kuyt gør. hvilket selvfølgelig kunne give lidt mere plads til resten af holdet.
Jeg syntes ikke vi skal bruge så mange penge på en reserve for Torres, det ville være bedre at sikre sig at de startende kanter har den fornødne kvalitet, der er en del kanter i mindre klubber, der er bedre end vores. Henter man folk Silva, Downing, A. Young, Maxi Rodriguez eller hvad man nu kan finde på, vil Ngog eller Kuyt også have nemmere ved at fylde hullet Torres efterlader ved skader.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 18. apr, 2009 19:37

Nando skrev:Jeg synes også at Agbonlahor ville være et godt køb. Han ville være en perfekt substitut for Torres, da han minder en del om vores #9. Agbonlahor er nok en smule hurtigere, men mangler så til gengæld køligheden i afslutningerne (hvilket jeg egentlig også synes Torres gjorde i Atlético, men han er kommet efter det :D ). Derudover mener jeg også Agbonlahor kan spille højre kant (ret mig hvis jeg tager fejl), hvilket er et stort plus. Det ville heller ikke genere mig at få en englænder mere i truppen, og han er vidst raget noget uklar med O'Neill og fansene på Villa park (jeg har dog aldrig fundet ud af hvorfor?), så han burde kunne fås til en fornuftig pris - nå ja, og skal vi handle med Villa kan vi lige så godt tage Barry med ;) £20M for begge og jeg er tilfreds..

Silva så jeg selvfølgelig også gerne i truppen, men tror han bliver for dyr. Kan vi få ham til omkring en £17-18M er det fint, ellers burde vi lede andetsteds.

Bliver det ikke til Agbonlahor, kunne jeg godt tænke mig en stor stærk angriber, og her kunne Oscar Cardozo efter min overbevisning være fornuftig at kigge nærmere på. Han burde ikke være alt for dyr (£10-12M er vel realistisk), han er stærk som en okse, 1.94 høj, god med hovedet og så sidder der et godt venstreben på manden. Han er måske en anelse for langsom til at gå ind i vores 4-2-3-1 formation og direkte erstatte Torres, men det vil måske bare kræve at vi omlægger vores spil en smule. Han vil til gengæld være en god mand at kunne smide ind med 10 minutter igen når der står 0-0 mod Stoke, og de står med 11 mand i egen boks. Det skal indrømmes at jeg ikke har set voldsomt meget til ham, men de få gange jeg har set ham i aktion har han imponeret mig.

Det sidste jeg ønsker mig er et alternativ til Arbeloa på højre back. Jeg ved godt vi har Darby, men jeg tror altså ikke han har niveauet til at erstatte Arbeloa såfremt denne skulle blive skadet over en længere periode. Glen Johnson har været nævnt, og jeg synes det lyder fornuftigt, omend de priser der er nævnt er helt hen i vejret. Ved ikke lige havd alternatovet kunne være; Rafinha måske!?

Barry - Som 1. valg på central midt med Alonso når vi spille mod de svagere hold i PL, så må Masch på bænken. Og ellers som reserve for Alonso/Mash i for de to i tilfælde af skader.
Glen johnson - Vi skal have to gode højre backs (og især hvis Arbeloa vender hjem til Spanien)
Silva - Som førstevalg på højrekant, undtagen i kampe mod de andre fra big four - her skal Kuyt spille.

Vi henter disse til £50M (ønsketænkning), og finansierer det delvist ved at sælge Dossena (£5M), Voro (£3M), Babel (£10M), Degen (£1M), El Zhar (£2M) ialt £31M. Så bliver det £29M, hvilket (forhåbentligt) ikke ligger alt for langt væk fra Rafas transferbudget. Den mere realistiske pris er nok nærmere £60M, og i så fald kan Lucas sælges til £6M, så det netto bliver £33M.

Alternativt:

Cardozo - hvis vi ikke kan få Agbonlahor. Cadozo vil give nye dimensioner i vores angrebsspil, og synes vi mangler en angriber af hans type.
Rafinha - billigere end Johnson, men også en klasse under - i hvert fald defensivt.

Thougts?
Jeg tror du har lavet en regnefejl; du drømmer om at vi henter spillere til ca. 50 millioner og sælger for ca. 31. Det giver ikke udgifter på 29, men på 19 millioner - hvilket jo kun er rart ;)
Men jeg synes du ridser et fornuftigt scenarie op, selvom der er spillere jeg hellere så os hente, og som jeg også tror er mere realistiske. Silva handlen gik, hvis man skal tro Rafa, i vasken, da rygtet blev lækket fra Valencia, og Agbonlahor tror jeg ikke Villa lader gå uden en bidding war, hvilket vores kære træner har udtalt, at han nægter at bruge kræfter på til sommer.
I stedet for disse to ville jeg sigte efter Lennon, som Rafa efter sigende stadig skulle være ude efter på trods af hans nylige kontraktforlængelse, og Negredo, som vi også har været heftigt linket til på det seneste.
Jeg ser ikke behovet for en reserveangriber som særlig stort, og Negredo ville formentlig ikke skyde et nært så stort hul i vores transferbudget som Agbonlahor ville - og så tror jeg han ville kræve langt mindre tid og kræfter at hente, da Almeria muligvis rykker ned og dermed nok bliver nødt til at sælge deres guldfugl, som selv har udtalt, at han er frisk på et eventuelt skifte.
Desuden kunne jeg godt se Negredo slå igennem i Liverpool. Han ville få nogle langt bedre medspillere omkring sig til at fodre ham end han har nu, og han lader til at have den fysiske profil til at kunne klare det hårde liv i Premier League. Jeg ville være tryg med ham og Ngog (og Kuyt) som back-up til Nando.
Lennons kvaliteter har jeg og visse andre efterhånden skrevet side op og side ned om, og han er stadig en af de spillere jeg allerhelst så i klubben. Han er simpelthen fantastisk og har et kæmpe udviklingspotentiale, hvilket jeg er overbevist om, at de fleste ville kunne se, hvis de ligesom mig havde fulgt Tottenham på ugentlig basis i denne sæson, hvor han ofte har formået ene mand at holde liv i deres offensiv.
Barry og Johnson støtter jeg op om, da de begge er fleksible og solide spillere, med et relativt stabilt niveau. De ville med andre ord ikke være de store gambles at hente og ville sandsynligvis kunne gå direkte ind og styrke truppen fra dag et. I den forbindelse indrømmer jeg gerne, at Lennon og Negredo er langt større sats, men det var Nando på sin vis også, ligesom det er tilfældet med mange "upcoming stars".
Får vi disse fire ind, så ville jeg synes, at vi står vi rigtig stærkt til næste sæson.

Brugeravatar
agger

Indlæg af agger » lørdag, 18. apr, 2009 19:38

Nando skrev:

Alternativt:

Thougts?
Er enig i det meste;)

Agbonlahor: Ser ham rigtig gerne i klubben. Men så skal det være som fast mand og ikke kun som en aflastning for Torres. Med det jeg har set og hørt med ham, er han en af profilerne i Premier league. Sådan en køber man ikke bare som aflastning. Og hvis A Villa ikke kommer i CHL, tror jeg sagtens vi kan få ham;) - og så er han jo også lige englænder;)

Barry: Vil jeg ikke have. Synes ikke der er plads til flere tilfredse, centrale, midtbanespillere. Alonso, Masch og gerrard er alle verdensklassespillere, og tror ikke på at de gider sidde på bænken. Hvilket ingen jo gør, men sys de er så gode at de nok kræver det. Men hvis han skal komme sys jeg det er ud med Masch. Han virker mest ustabil i mine øjne og med det jeg har set. Og det der med at have en spiller til at møde the big four (three), og så en af de andre til de små hold, det holder jo ikke. Skal de så bare sidde ude indtil vi møder dem de skal spille mod. Så tror jeg det er bedre hvis de bare spiller så mange kampe som muligt og holder den bedst mulige kampform. ;)

Glen Johnson: Vil være en god forstærkning. Mener også at han skal være førstevalg så. Selvom Arbeloa er en af de spillere der har imponeret mig mest i den her sæson.

Silva: Er bare enig der;)

Cardozo: Kender ham ikke??

Rafinha: tvivler på han vil passe ind, og så sys jeg han har et alt for stort temperament.:s

Agger
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Balthazar
Alder: 42

Indlæg af Balthazar » lørdag, 18. apr, 2009 19:47

aarde skrev: Jeg tror du har lavet en regnefejl; du drømmer om at vi henter spillere til ca. 50 millioner og sælger for ca. 31. Det giver ikke udgifter på 29, men på 19 millioner - hvilket jo kun er rart ;)
Regnefejlen var nok nærmere en tastefejl, og den ligger i at der skulle stå at vi solgte for £21M, og ikke 31 - det giver netto 29 - desværre.. Men kan vi hive yderligere £10M ind på nævnte spillere klager jeg da ikke :P

Jeg kender ikke den omtalte Negredo, men lyder spændende. Han har i hvert fald et godt scoringssnit. 17 mål (5. plads på topscorerlisten i Spanien, efter Eto'o, Villa, Forlan, Messi) i 27 kampe for et hold der kæmper for at undgå nedrykning i den næststærkeste række i verden lyder meget lovende.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Besvar