Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Underkategori til tidligere LFC-spillere
-
Hekkem
- Alder: 51
Mysjkin skrev:
Gode pointer. Hvor får du de £15 mio fra? Han kan i princippet købe sig selv fri af sin kontrakt, hvilket gør hans pris væsentlig lavere.
Angående kanterne, så har Rafael Benitez haft de kreative kanter, men ikke brugt dem af forskellige årsager. Om de så har været gode nok, er en anden sag. Jermaine Pennant var netop den kreative kant, der så kom på kant med Rafael Benitez. Ryan Babel er en anden kreativ kant, måske mere med fart en snævre driblinger, hvor han ikke rigtig har fået chancen i denne sæson. Albert Riera er en helt anden type kant, hvor hurtigheden trækker væsentlig nedad i hans bedømmelse.
Ingen af de tre er gode nok, efter min vurdering, og derfor succesen i kantspillet ikke været så åbenlys.
Senest rettet af
Hekkem fredag, 17. apr, 2009 10:17, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
Callesen
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 37
af Callesen » fredag, 17. apr, 2009 10:14
Hvor mange vil egentlig se lige så god ud ved siden af Mascherano eller Alonso i den manglende spillers fravær? Det er altså ikke nemt.
Det virker dog, som om han finder sig bedre tilrette længere fremme på banen, hvor han kan spille mere frit og det ikke koster så meget bagud, hvis man laver fejl. Som det gør når han spiller længere tilbage på banen.
-
nikand
- Alder: 45
Hæske skrev:Hvor mange vil egentlig se lige så god ud ved siden af Mascherano eller Alonso i den manglende spillers fravær? Det er altså ikke nemt.
Det virker dog, som om han finder sig bedre tilrette længere fremme på banen, hvor han kan spille mere frit og det ikke koster så meget bagud, hvis man laver fejl. Som det gør når han spiller længere tilbage på banen.
Har som Hekkem været fortaler for Lucas, men jeg vil fortsat gerne se Lucas i trøjen. Han er modnet synes jeg, er blevet mere koncentreret og hans presspil er ganske glimrende. LIgesom hans pasniingsspil også er blevet bedre. At Barry er bedre er en anden historie.
Derudover har vi Spearing, Plessis. Kommer Barry og vi har Lucas, Spearing, Plessis også - er vi dækket godt ind, og vi sælger nok en af dem.
We need a new Fowler...
-
AJ
- Geografisk sted: København SV
- Alder: 34
Flere har udtrykt sig positivt om Lucas' præstation mod Chelsea. Jeg er uenig. Jeg synes han gjorde det elendigt, som vanligt. Jeg har ikke tal på det, men igen mistede han bolden flere gange, både pga. bolderobringer og fejlafleveringer. Noget der tæller positivt er hans løbearbejde og hans højere placering i presspillet. Førstnævnte kommer ofte ikke til gavn grundet hans manglende fart, mens sidstnævnte vel er en taktisk anvisning, som simpelthen bare skal følges. Jeg er hundrede procent sikker på, at Barry ikke ville have lavet en Robbie Keane, hvis han havde deltaget i Chelsea kampene. Dertil er han for erfaren, fysisk stærk, taktisk god og eksplosiv. Han ville kunne sætte sig igennem, om man så må sige.
Lucas er imo ekstremt overvurderet. Han ligner ofte en spiller helt uden evner eller selvtillid. De fleste topspillere han normalt nogle kvaliteter man kan hive frem. I Lucas' tilfælde kan jeg ikke finde dem.
off-topic: enig med Hekkem i, at ingen af kantspillerne har været god nok, hvilket helt sikkert er grunden til Kuyts omskoling samt det faktum, at der stadig tales om Barry. Spillede vi permanent med to klasse kantspillere, ville endnu en central midtbanespiller nok ikke være aktuel.
-
nikand
- Alder: 45
AJ skrev:Flere har udtrykt sig positivt om Lucas' præstation mod Chelsea. Jeg er uenig. Jeg synes han gjorde det elendigt, som vanligt. Jeg har ikke tal på det, men igen mistede han bolden flere gange, både pga. bolderobringer og fejlafleveringer. Noget der tæller positivt er hans løbearbejde og hans højere placering i presspillet. Førstnævnte kommer ofte ikke til gavn grundet hans manglende fart, mens sidstnævnte vel er en taktisk anvisning, som simpelthen bare skal følges. Jeg er hundrede procent sikker på, at Barry ikke ville have lavet en Robbie Keane, hvis han havde deltaget i Chelsea kampene. Dertil er han for erfaren, fysisk stærk, taktisk god og eksplosiv. Han ville kunne sætte sig igennem, om man så må sige.
Lucas er imo ekstremt overvurderet. Han ligner ofte en spiller helt uden evner eller selvtillid. De fleste topspillere han normalt nogle kvaliteter man kan hive frem. I Lucas' tilfælde kan jeg ikke finde dem.
off-topic: enig med Hekkem i, at ingen af kantspillerne har været god nok, hvilket helt sikkert er grunden til Kuyts omskoling samt det faktum, at der stadig tales om Barry. Spillede vi permanent med to klasse kantspillere, ville endnu en central midtbanespiller nok ikke være aktuel.
I onsdags spillede Lucas i mine øjne en udemærket kamp, ikke pragende - ikke dårlig - men jævn. Ballack som man kan sammenligne med, så man ikke vildt meget til. Lucas største kvalitet er hans spilopfattelse og hans presspil.
We need a new Fowler...
-
Mysjkin
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Alder: 49
AJ skrev:Jeg er hundrede procent sikker på, at Barry ikke ville have lavet en Robbie Keane, hvis han havde deltaget i Chelsea kampene.
Det finder vi aldrig ud af. Barry har aldrig spillet på den største scene - og det er der rimeligvis en grund til.
AJ skrev:Lucas er imo ekstremt overvurderet. Han ligner ofte en spiller helt uden evner eller selvtillid. De fleste topspillere han normalt nogle kvaliteter man kan hive frem. I Lucas' tilfælde kan jeg ikke finde dem.
Af hvem? Det er vist da næppe pressen eller brugerne på dette forum du tænker på.
Lucas er ikke en topklassespiller pt. Det kan vi godt blive enige om. Men jeg synes han gør det glimrende. Han har flair og der er masser af fodbold i ham. Hans placeringsevne er ganske enkelt fremragende. Dette kom i høj grad til udtryk i Chelsea-kampen, hvor han også bidrog til at tage ansvar.
Ja, hans pasningsspil kan godt blive bedre, men det samme kan også siges om Mascherano. Og i sammenligning med Sissoko er Lucas en ren Laudrup den Ældre.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
-
Mysjkin
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Alder: 49
Hekkem skrev:Mysjkin skrev:.
De £15m var blot en nedskrivning af den sum vi var skræmmende tæt på at smide efter Barry i sommer.
Jeg kender ikke hans kontraktlige forhold - men gratis bliver han ikke.
Men misforstå mig ikke. Jeg så gerne Barry i Liverpool, men ikke til en penny over £5m - hvilket alene skyldes at vi har hårdt brug for de penge til køb af kreative spillere.
Angående vores kanter er jeg enig. Dog mener jeg at Riera har forstærket vores trup markant. Det er rigtigt at han ikke er hurtig som Babel eller Ronaldo, men hans teknik er helt fantastisk. Han kan kontrollere de mest håbløse bolde, og han er nærmest umulig at pille bolden fra. Derudover kan han operere på meget lidt plads, har flair og blik for spillet, og så sparker han fremragende til bolden.
Havde han oven i købet været hurtig som en ung Rommedahl på speed, så havde vi næppe haft råd til at købe ham.
Han har imo været et fremragende køb til prisen.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
-
Aarde
- Geografisk sted: København Ø
Mysjkin skrev:Hekkem skrev:Mysjkin skrev:.
De £15m var blot en nedskrivning af den sum vi var skræmmende tæt på at smide efter Barry i sommer.
Jeg kender ikke hans kontraktlige forhold - men gratis bliver han ikke.
Men misforstå mig ikke. Jeg så gerne Barry i Liverpool, men ikke til en penny over £5m - hvilket alene skyldes at vi har hårdt brug for de penge til køb af kreative spillere.
Angående vores kanter er jeg enig. Dog mener jeg at Riera har forstærket vores trup markant. Det er rigtigt at han ikke er hurtig som Babel eller Ronaldo, men hans teknik er helt fantastisk. Han kan kontrollere de mest håbløse bolde, og han er nærmest umulig at pille bolden fra. Derudover kan han operere på meget lidt plads, har flair og blik for spillet, og så sparker han fremragende til bolden.
Havde han oven i købet været hurtig som en ung Rommedahl på speed, så havde vi næppe haft råd til at købe ham.
Han har imo været et fremragende køb til prisen.
Din beskrivelse passer perfekt på Riera, som jeg (og formentligt de fleste her på forum) så ham i hans første kampe for os, men siden har han altså gennemgået et gevaldigt formdyk, og idag skinner meget få af de kvaliteter du nævner igennem mere end et par gange hver kamp. Hans tekniske styrke og de snævre driblinger, der bragte ham frem i starten af sæsonen, hvor han sprudlede af selvtillid, er blevet et sjældnere og sjældnere syn, i takt med at hans selvtillid tilsyneladende er gået "down the drain". Han prøver stadig ihærdigt, men det lader bare ikke til at lykkes for ham, og så bliver hans manglende speed virkelig udstillet.
Ligeså meget jeg i starten troede på, at vi i Riera havde en rising star og løsningen på vores kreative problemer, ligeså meget tror jeg idag på, at han desværre var en døgnflue. Dog håber jeg inderligt på, at jeg tager fejl, og at vi snart ser ham tilbage i sommerens storform.
-
AJ
@Mysjkin:
Ja, Lucas er vel overvurderet af alle der mener, at han hører hjemme på det her niveau. Hér tænker jeg specielt på Rafael Benitez

Men der er nu også flere her på forum.
Mht. Riera så overvurderer du ham i ligeså høj grad. Jeg synes han gjorde det fint mod Blackburn, og som indskifter mod Chelsea, men generelt synes jeg han gør det dårligt. Jeg er dog helt med på at give ham mindst en sæson mere.
I starten af sæsonen da alle roste ham til skyerne sad jeg bare med åben mund og øjne og prøvede virkelig at få øje på det der gjorde ham fortjent til det. Det lyder måske fordomsfuldt, men jeg tror flere havde den holdning udelukkende pga. vores notoriske mangel på kantspillere.
-
Styf
- Alder: 33
Mysjkin skrev:Jeg har desuden meget vanskeligt ved at forstå, at der fortsat er nogen der ønsker Barry til klubben. Hans bedste position - den defensive midtbane - er i forvejen dækket af to verdensklassespillere i Mascherano/Alonso.
Det lugter langt væk af en ny Robbie Keane: En halvgammel spiller, der bidrager til en yderst marginal forbedring af en i forvejen stærkt besat position, til en alt, alt for høj pris.
Spot on. Barry er en fin spiller men vi har slet ikke brug for ham så håber virkelig ikke vi henter ham til sommer da forstærkningen ikke er betydelig. Desuden synes jeg Lucas vokser med opgaven og selvom han ikke er lige så god som Mascherano og Alonso er der få klubber som kan prale med at have så god en backup. Læg dertil at han stadig er ung og er i udvikling. Grunden til Lucas får så meget kritik tror jeg simpelthen er fordi vi er vant til en helt uhørt høj standard og så at han er en mere allround spiller end Mascherano og Alonso.
Altså han har ikke på samme måde nogle ekstraordinære spidskompetencer som eksempelvis Alonsos fremragende pasningsspil eller Mascheranos mange bolderobringer men jeg støtter bestemt Lucas og håber vi beholder ham hvilket forhåbentlig så også kommer til at betyde vi ikke signer Barry. Vi behøver ikke en ny Keane sag. Synes vi har været til grin nok på transfermarkedet.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere
-
AJ
De klubber vi gerne vil sammenligne os med er vel man utd og chelsea.
man utd: scholes, carrick, hargreaves, fletcher, anderson
chelsea: essien, lampard, ballack, mikel, deco, belletti, mineiro
Liverpool: Alonso, Mascherano og allerede nu knækker filmen i form af Lucas.
Pointen er, at de andre virkelig skal langt ud på mandatlisten før det ser skidt ud.
-
Styf
- Alder: 33
AJ skrev:De klubber vi gerne vil sammenligne os med er vel man utd og chelsea.
Pointen er, at de andre virkelig skal langt ud på mandatlisten før det ser skidt ud.
Ser den slet ikke? Alonso og Mascherano foretrækker jeg fremfor alle de spillere du nævner. Læg dertil vi har Gerrard som stadig bruges på den centrale midtbane en gang i mellem. Lucas har lavet en del fejl men mener han er stærkt undervurderet og er blevet udpeget som et let offer for kritik. Han er i mine øjne mindst lige så gode som Fletcher, Anderson, Hargreaves og Belletti. Mener vi har en meget stærkere midtbane end Scum og med hensyn til Chelsea er vores førstevalg også bedre men de kan være med på en lidt bredere bredde men ville sgu ikke bytte vores midtbanefolk for nogle af de andre klubbers.
Senest rettet af
Styf søndag, 19. apr, 2009 22:16, rettet i alt 1 gang.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere
-
Hekkem
AJ skrev:De klubber vi gerne vil sammenligne os med er vel man utd og chelsea.
Flechter, Anderson - vil jeg foretrække Lucas
-
AJ
Hekkem skrev:AJ skrev:De klubber vi gerne vil sammenligne os med er vel man utd og chelsea.
Flechter, Anderson - vil jeg foretrække Lucas
Så er der stadig Hargreaves der ligger over. Hvis vi antager, at Gerrard ikke længere bruges på den centrale midt, mangler vi altså stadig én mand mere.
-
Hekkem
AJ skrev:
Nu skriver du selv Deco, og Belletti på, så kan det med sagtenshed retfærdiggøre at Steven Gerrard står på som central midtbane.
Gerrard har trods alt spillet flere kampe i denne sæson på den centrale midtbane position, end Belletti har.