Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
YNWA

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af YNWA » fredag, 01. maj, 2009 10:49

Hvor meget har i set til Zhirkov?!

Jeg var meget imponeret over ham til EM, men jeg var også helt i himlen da vi i sin tid købte Diouf.. Et andet eksempel er Pavluchenko som heller ikke har taget sit EM-niveau med til PL.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 01. maj, 2009 11:04

Zhirkov har nu spillet ganske længe i CSKA Moskva, som man har haft rig mulighed for at følge i både uefa cuppen og champions league.

Jeg er ganske uenig med dig Hekkem i, at han er langt dårligere end Riera til at drible. I mine øjne er Riera på ingen måde en god dribler (efter tofodbold standarder) og han er ufatteligt overvurderet herinde. Mht. Zhirkov derimod vil jeg mene, at netop driblingerne er hans klart største styrke og det er utroligt svært at pille bolden fra ham. Om han er bedre end Aurelio på venstre back kan nu også diskuteres.

Zhirkov er utvivlsomt en god spiller, men hente ham synes jeg nu ikke vi skal. Vi har en Benayoun til kanten der minder en del om ham og på venstre back har Aurelio forbedret sig markant, mens Insúa ligner fremtidens mand.

Jeg tror i øvrigt han havner i Chelsea, da de ikke har nogen naturlig venstre back til at afløse/aflaste Ashley Cole efter Wayne Bridge smuttede.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 04. maj, 2009 16:58

Nye muligheder bliver ved med at dukke op. Hvis jeg lige frit får lov til at vælge lidt imellem nogle af de navne, der har været nævnt, så ender det måske således:

Negredo ind i stedet for Keane
Barry ind i stedet for Lucas
Silva ind fordi vi mangler ham (udelukker ikke, at det kan medføre et salg af Babel)
Glen Johnson ind i stedet for Degen.

Vi kan så samtidig skyde Voronin, Itandje og måske endda Dossena af.

Dette virker slet ikke urealistisk for mig længere. Samtidig tror jeg, at det vil være nok til at vi kan hente nummer 20 næste sæson ;)

Sidste sommer ville jeg aldrig have sagt dette, men det er vigtigt at vi holder fast i Kuyt, Benayoun og ikke mindst Alonso. Uanset, hvor mange af vores nye spillere der måtte falde igennem, så har vi det nuværende fantastiske hold at falde tilbage på.

Mvh.

Texnymann

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » mandag, 04. maj, 2009 20:28

Texnyman - har du prøvet at lave et regnestykke?
Negredo = 10 mio, Barry-Lucas = 4 mio. Silva = 20 mio??, Glen Johnson = mindst 10 mio (Degen tror jeg ikke, at vi kan få andet end håndører for).

Dossena, Voronin, Itandje den anden vej, jeg gætter på, at dit regnestykke giver et minus på 40 mio £.
Nu er jeg traditionelt skeptisk hvad angår transferbudgettet, men hvis vi har 40 mio £ til sommer, så giver jeg en håndbajer (efter eget valg).
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Peter From

Indlæg af Peter From » mandag, 04. maj, 2009 20:59

jørgen lk skrev:Texnyman - har du prøvet at lave et regnestykke?
Negredo = 10 mio, Barry-Lucas = 4 mio. Silva = 20 mio??, Glen Johnson = mindst 10 mio (Degen tror jeg ikke, at vi kan få andet end håndører for).

Dossena, Voronin, Itandje den anden vej, jeg gætter på, at dit regnestykke giver et minus på 40 mio £.
Nu er jeg traditionelt skeptisk hvad angår transferbudgettet, men hvis vi har 40 mio £ til sommer, så giver jeg en håndbajer (efter eget valg).
Med et salg af Babel plus det vi ikke betalte for Keane alligevel, så er det egentlig ikke så slemt.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 04. maj, 2009 21:39

Ind: Sami Hyypiä

Vi mangler en rutineret, beregnende, stabil, målfarlig og hovedstødstærk forsvarsspiller.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. maj, 2009 22:28

texnymann skrev:Nye muligheder bliver ved med at dukke op. Hvis jeg lige frit får lov til at vælge lidt imellem nogle af de navne, der har været nævnt, så ender det måske således:

Negredo ind i stedet for Keane
Barry ind i stedet for Lucas
Silva ind fordi vi mangler ham (udelukker ikke, at det kan medføre et salg af Babel)
Glen Johnson ind i stedet for Degen.

Vi kan så samtidig skyde Voronin, Itandje og måske endda Dossena af.

Dette virker slet ikke urealistisk for mig længere. Samtidig tror jeg, at det vil være nok til at vi kan hente nummer 20 næste sæson ;)
Vi kan jo prøve at regne på det, selvom vores viden om det er lig 0:

Køb i £:
Negredo 10. mio.
Barry 10. mio.
Silva 20. mio.
Johnson 10. mio

Samlet 50. mio.

Salg i £:
Babel 8-10. mio.
Dossena 4. mio.
Voro 3. mio.
Leto 2. mio.
Lucas 6. mio.

Samlet 23-25. mio.

Jeg tror ikke vi får noget for Degen og Tanten. Men hvad er planen med udlånsspillere såsom, Martin, Hammill, Anderson, Lindfield m.m.? Det ved vi ikke. En anden spiller er Plessis, som nærmest er gledet ud i glemslen, skal han sælges? Han burde da også kunne give et par mio. £. Derudover er Keane solgt, så ham skal vi vel ikke afdrage på til sommer, og hans løn er jo sparret. Hyppia er solgt og der sparrer vi også lidt løn. Så der er plads i lønbudgettet, med mindre de to yanks, mangler penge til refinansieringen af deres lån og er nødt til at skaffe midler gennem lønbudgettet.

texy

Indlæg af texy » mandag, 04. maj, 2009 22:53

jørgen lk skrev:Texnyman - har du prøvet at lave et regnestykke?

Jeg skal da være ærlig at indrømme, at jeg ikke har kigget på tallene, da jeg ikke har den fjerneste idé om hvor stort vores budget er, og hvor meget vi kan få for vores spillere.

Hvis jeg alligevel skal ud i et tankeeksperiment, så gætter jeg på følgende:

Vi har £15 mio fra salget af Keane. Vi kan hente næsten £10 mio på salg af Lucas, Voronin, Itandje og Degen. Vi kan måske hente yderligere £6 mio på salg af Dossena og Leto om nødvendigt. Endelig forventer jeg, at et salg af Babel vil kunne indbringe i omegnen af £8 mio.

Alt i alt tror jeg, at vi kan rejse omkring £39 mio.

Negredo koster Real Madrid £3,5 mio i tilbagekøb. Vi bør maksimalt fordoble dette beløb til £7 mio.

Silva skal vi være heldige, hvis vi kan hente til £20 mio, men vi kan da forsøge.

Jeg har en mavefornemmelse, der siger, at Barry vil kunne hentes for £7 mio.

Johnson vil nok ligge omkring £10 mio.

Alt i alt gætter jeg på en samlet indkøbspris for disse fire spillere på omkring £44 mio.

Der er ufatteligt mange ubekendte i dette gætværk, men hvis Rafa virkelig får et budget udover de penge han rejste ved salget af Keane, så er der mange ting, der kan lade sig gøre. Jeg ser i hvert fald foreløbig intet som umuligt.

Mvh.

Texnymann

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. maj, 2009 07:52

@ Hekkem

Enig. Ind: Sami Hyypia :headbang:

Hyypias afsked vil med sikkerhed betyde et køb af Albiol eller en anden midterforsvarer.

Hvis vi skal se lidt firkantet på det:

Reina, Cavalieri, Itandje
Arbeloa, Degen
Carragher, Agger, Skrtel, Ny mand
Aurelio, Insúa, Dossena
Alonso, Mascherano, Lucas, Ny mand
Kuyt, El Zhar
Gerrard, Benayoun
Riera, Babel
Torres, N'Gog

Ud:

Itandje forsvinder. Degens skadesfrekvens gør ham totalt uholdbar og findes der en køber er det om at slå til. Dossena har vi ikke brug for, men om Rafa har planer om at sælge ham ved jeg ikke. Mindst én af El Zhar og Babel tror jeg også bliver solgt. Derudover har Plessis og Leto vel ikke den mest oplagte fremtid på Anfield.

Ind:

Ny højreback. Enten en über klassespiller (der findes ikke mange, og nærmest ingen realistiske) eller en gardering for Arbeloa.

Ny midterforsvarer til at intensivere konkurrencen yderligere.

Ny central midtbanemand (Barry?)

Mindst én ny offensivspiller. Tror kun vi henter én fløjspiller, i hvert fald hvis han bliver af høj klasse, ellers henter vi måske to lidt billigere. En fløjspiller plus en reserveangriber ala N'Gog lyder heller ikke urealistisk.

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 05. maj, 2009 08:03

Mht til Barry, har han så ikke snart kontraktudløb eller har han skrevet under på en ny? Hvis ikke burde han kunne hentes meget billigt, derimod tror jeg at både Johnson og Silva er væsentlig dyrer end de nævnte beløb. Mener at Portsmouth har forlangt det dobbelte for Glen...

Jeg vil være tilfreds hvis vi bare hentede to til startopstillingen, så er vi vist også ved at være der....
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Boye

Indlæg af Boye » tirsdag, 05. maj, 2009 08:14

Zhirkov! Ham i start 11-eren i stedet for Riera ville gøre det sidste :). Han er lige lidt hurtigere, og vel også en bedre dribler. Hans dribleegenskaber kommer i hvert fald til sin ret pga. hurtigheden.. Og så er han fremragende defensivt ligesom Gerrard og til dels Kuyt, hvis man tager i betragtning, at det er en højrekant. Jeg synes klart, at han var bedste wingback til EM.

--------------Reina-----------------
Arbeloa - Agger - Carra - Aurelio/Insua
---------Alonso - Mascherano----------
Kuyt----------Gerrard------------Zhirkov
---------------Torres-------------------

Den opstilling må da være mere end svær at bryde i gennem, og pt. har vi vist ingen problemer med at banke dem ind. Hvis der er flere penge til rådighed, kan vi evt. smide dem efter en Sami erstaning eller back-up til Torres som fx Negredo, der nok ikke er alt for dyr.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 05. maj, 2009 08:48

Negredo (10) + Lennon (15) + Barry (5) (+ Johnson (12)) = 42 mio. pund (og mesterskab!)

Ud med Itandje (0), Degen (0), Dossena (5), El Zhar (3), Babel (9), Leto (3) = 20 mio. pund.

Vi skal fremskaffe 22 mio. pund til sommerens transferkasse for at blive mestre = fact! (Jeg tager nemlig aldrig fejl...)

Er for øvrigt også helt med på at hente Hyppen tilbage. Hvis ikke vi får det, har vi vel reelt set egentlig brug for en ny centerforsvarer? Eller er Kelly/San José opgaven som 4. valg voksen?
Senest rettet af Aarde tirsdag, 05. maj, 2009 09:48, rettet i alt 1 gang.

texy

Indlæg af texy » tirsdag, 05. maj, 2009 09:35

aarde skrev:
Boye skrev:Zhirkov! Ham i start 11-eren i stedet for Riera ville gøre det sidste :). Han er lige lidt hurtigere, og vel også en bedre dribler. Hans dribleegenskaber kommer i hvert fald til sin ret pga. hurtigheden.. Og så er han fremragende defensivt ligesom Gerrard og til dels Kuyt, hvis man tager i betragtning, at det er en højrekant. Jeg synes klart, at han var bedste wingback til EM.

--------------Reina-----------------
Arbeloa - Agger - Carra - Aurelio/Insua
---------Alonso - Mascherano----------
Kuyt----------Gerrard------------Zhirkov
---------------Torres-------------------

Den opstilling må da være mere end svær at bryde i gennem, og pt. har vi vist ingen problemer med at banke dem ind. Hvis der er flere penge til rådighed, kan vi evt. smide dem efter en Sami erstaning eller back-up til Torres som fx Negredo, der nok ikke er alt for dyr.
Negredo (10) + Lennon (15) + Barry (5) (+ Johnson (12)) = 42 mio. pund (og mesterskab!)

Ud med Itandje (0), Degen (0), Dossena (5), El Zhar (3), Babel (9), Leto (3) = 20 mio. pund.

Vi skal fremskaffe 22 mio. pund til sommerens transferkasse for at blive mestre = fact! (Jeg tager nemlig aldrig fejl...)

Er for øvrigt også helt med på at hente Hyppen tilbage. Hvis ikke vi får det, har vi vel reelt set egentlig brug for en ny centerforsvarer? Eller er Kelly/San José opgaven som 4. valg voksen?
Hvis vi henter Johnson, så behøver vi ikke en ny centerforsvarer. Både Arbeloa og Johnson kan vikariere på den plads.

YNWA

Indlæg af YNWA » tirsdag, 05. maj, 2009 10:29

Arbeloa og Johnson funker ikke i det centrale forsvar mod de større hold.

Vi skal have 2 gode spille til hver plads og derfor må vi hente en dygtig central forsvarsspiller.

Jeg håber at vi henter Barry, Johnson og en angriber til sommer.

Johnson har efterhånden lært at forsvare, og hans angrebsspil findes ikke bedre hos en højre back. Desuden er han bomstærk - jeg så ham mod Scum hvor han flere gange mere end matchede Rooney's fysik.

Barry er en klassespiller som dækker 3 positioner tilstrækkeligt til at være førstevalg hos os - undtagelsen måske den centrale midt hvor Alonso og Masch er stærke. Alonso og Barry lyder dog også godt.

Jeg er mere i tvivl om angrebspladsen, men vi skal have en klassespiller som både har mål i støvlerne men samtidig også vil pleje bænken uden brok. Jeg ser gerne en fysisk stærk angriber ala Kenwyne Jones.

Fællesnævneren for ovenstående spillere er at de alle er sultne efter succes - dette er vigtigt og vel en af grundtankerne hos Benitez!

Brugeravatar
Alpha-Hans
Geografisk sted: Amager
Alder: 44

Indlæg af Alpha-Hans » tirsdag, 05. maj, 2009 10:43

Jeg nikker anerkendende til de fleste betragtninger om spillere, der skal ind, og spiller der skal ud.

Synes dog, at det er værd at overveje én ting. Vores trup har syntes ret smal allerede denne sæson, og at sælge store dele af b-rækken for at få råd til nogle enkelte klassespillere gør os jo endnu mere sårbare over en lang sæson.
Er løsningen blot at talentfabrikken endelig skal vise sit værd? Jeg håber det, for jeg savnet at se nye unge spillere få og gribe chancen.

Besvar