Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 06. jan, 2010 13:18

Hekkem skrev: Belhadji er venstre back og kan spille en ganske fin venstre midtbane. Jeg er imponeret over ham og hans energi. Han er en spiller jeg gerne så i vores trup, og hellere ham end vores brasilienske ven på venstre siden.

Når det er sagt, så skal vi have spillere der kan gå ind på holdet og styrke os i bredden. Det kan enten være nye til start 11, eller det kan være nye der kan erstatte start 11 når de skal have pauser eller er ukampdygtige. Hvis denne spiller er bedre end det vi har, så kan det gå ud over udviklingsspillerne. Men i bund og grund så handler det om at vinde eller tabe. Så kan det godt være spillere man gerne ser blive til en succes bliver overhalet indenom at et nyindkøb. Det er selvfølgelig ærgerligt, men bliver man bedre ved en ny, så kan det betyde succesen kan foreligge lettere.
Jeg er helt enig i dine betragtninger. Jeg nævnte kun Portsmouth-spillere, fordi jeg hørte om deres prekære situation. Af alle deres spillere, var det reelt kun Belhadj, som jeg mente kunne være en god breddespiller hos os - det skal så samtidig nævnes, at jeg troede han spillede højre back (hvor Johnson er ude).

Brugeravatar
Scouzer
Geografisk sted: Skive
Alder: 39

Indlæg af Scouzer » onsdag, 06. jan, 2010 21:11

en skam det bare er rygter man nok ikke rigtig kan tro på. Men ville godt nok klappe i mine små hænder hvis vi fik ham.

Rafa lines up Suarez

Liverpool manager Rafa Benitez is continuing to monitor the form of Uruguayan striker Luis Suarez in regards to a January move.

The Ajax star has been in superb form in Holland with reports from the Dutch press suggesting that once funds have been raised by the sale of Andrea Dossena and Andriy Voronin we will see the creative star move to Anfield.

Suarez has been playing in Holland for the past three and a bit seasons and has consistently scored goals whether playing on the flanks or just behind the main striker. Last season was his best tally so far after scoring 22 goals in 31 league appearances (30 starts). Eight of those 22 goals came via the penalty spot as Suarez finished joint 2nd in the Dutch scoring charts. Despite the Uruguayan's best efforts, Ajax finished 12 points behind champions AZ and one point behind 2nd placed FC Twente meaning they failed to qualify for the Champions League.

Ajax's failure to qualify led Suarez to urge the club to bring in new recruits. He told Sportsweek in the summer, "It would definitely be useful for Ajax to sign some quality players. It's up to the coach to decide on which position we need to strengthen the squad. However, we could use some physically strong players in my opinion."

"I'm extremely disappointed that we failed to qualify for the Champions League once again. I need to play at top level in order to keep improving as a player.

"Nevertheless, missing out on Champions League football is not just bad for me, but also disastrous for the club. Ajax have to wait yet another year to play at the highest level."

Liverpool were one of the clubs who were interested in providing the Uruguayan with the 'highest level' of football required as Rafa Benitez is a keen admirer. The player's versatility also interested the Spaniard who was and still is looking to strengthen his squad significantly. However, Barcelona and Manchester United are also reported to be keen and no wonder as Suarez has started the season under new manager Martin Jol incredibly.

Ajax are currently third in the Dutch top division, nine points behind leaders FC Twente but there's no disputing who is top of the scoring charts. Suarez has scored 18 goals in just 17 league appearances, five goals ahead of his nearest competitor. Only four of the 18 strikes have arrived via the penalty spot. Not only has Suarez been his sensational form domestically but also in Europe and for his country. The Uruguayan has scored 6 goals in the Europa League with four coming in one match v Slovan Bratislava. He has also scored in two of his last five international appearances.

The 22-year-old began his career in his homeland with club Nacional where he won a Uruguayan title before moving to Groningen in the summer of 2006 for €800,000. In his only season for the club he scored 10 goals in 29 league appearances (26 starts) before Ajax made their move for a fee of €9.5M. He has been monitored by Rafa Benitez for a number of seasons but he has really caught his attention since he moved to Amsterdam.

Suarez has been a big hit since his move to Amsterdam after scoring 57 goals in just 81 league appearances (76 starts). His present contract expires in 2012 but with Liverpool, Manchester United, AC Milan and Barcelona still interested this may well be his last season in Holland. That is if he does not secure a move to Anfield in January. The deal depends on Liverpool's ability to raise funds with Napoli eyeing Dossena, Birmingham chasing Babel and a number of Ukrainian sides chasing Voronin.

The Uruguayan with 9 goals in 28 appearances for his country does have a reputation for ill-discipline which is perfectly illustrated by the 25 yellow cards he has received in 3 and a half seasons in Holland. He was also sent-off on his international debut against Colombia in February 2007. However, for what he lacks in discipline, he certainly makes up for in talent. Not only does he score goals but he is also very creative and Liverpool fans will be rueing the fact they missed out on him in the summer. However, the press claim if a deal can be done that could change in January. Quotes from Ajax certainly back these reports up.

"It's up to the technical staff to decide whether Luis will be allowed to leave the club. Nevertheless, we're ready to talk about a transfer if an extremely good offer comes in," club director Rik van den Boog was quoted as saying in Algemeen Dagblad.

"We still expect Luis to stay in Amsterdam until the end of the running season, but we are ready to listen to other clubs if a transfer is in the club's or the player's best interest."

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... -up-suarez

texy

Indlæg af texy » onsdag, 06. jan, 2010 22:40

Ja, tanken om Babel plus kontanter for Suarez ligger jo lige for, men jeg tvivler også på den mulighed.

Tror på Maxi plus en lejespiller - hvis vi er heldige.

Fbarbes

Indlæg af Fbarbes » torsdag, 07. jan, 2010 12:32

NAH skrev:
Belloni skrev:Hvor blev der af Aiden McGeady? Læste en artikel og kom til at tænke på ham. Hvis vi ikke får fingre i Victor Moses (Har ikke set ham spille, men han er da hypet nok til at jeg også bliver vild :D ), håber jeg vi får McGeady fordi:
1. Han er ung
2. Han er britisk
3. Han er teknisk dygtig og har noget speed
4. Venstrekanten er et sted vi halter seriøst
5. Han har det fedeste efternavn :D
Kan Rafa bytte Voronin og Dossena ud med Maxi R og Babel ud med McGeady vil vi være i stand til at spille 4-4-2 af og til :)

McGeady er det tætteste man kan komme McManaman hans afslutninger veksler mellem det sublime og det pinlige ;) , men han udfordrer hele kampen det kan ikke just siges om Babel (der mest udfordrer min tålmodighed)
Enig angående Babel. Han er færdig for LFC. Han er gået i stå i udviklingen under Benitez

Fbarbes

Indlæg af Fbarbes » torsdag, 07. jan, 2010 12:36

Det er spændende og seriøse bud på spillere.
Venstre kant:
Victor Moses
McGeady
Adam Johnson

En, måske to af disse ind i truppen. Men først vil jeg se en ny mand bag roret. Benitez kommer ikke til at spille fløj spil. Det har han jo ikke gjort endnu, hvorfor skulle han starte. Svaret på dette er at han bruger Kuyt, Yossi, Aurelio, Gerrard, Johnson, Riera, samt Babel på fløjene og de er ikke værdige derude

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » torsdag, 07. jan, 2010 12:44

Fbarbes skrev:Det er spændende og seriøse bud på spillere.
Venstre kant:
Victor Moses
McGeady
Adam Johnson

En, måske to af disse ind i truppen. Men først vil jeg se en ny mand bag roret. Benitez kommer ikke til at spille fløj spil. Det har han jo ikke gjort endnu, hvorfor skulle han starte. Svaret på dette er at han bruger Kuyt, Yossi, Aurelio, Gerrard, Johnson, Riera, samt Babel på fløjene og de er ikke værdige derude
Ahhh...der har du vist været lige hurtigt nok på tasterne...kan det virkelig passe at vi ikke har en eneste spiller i vores trup der er værdig til at spille fløj for klubben?
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Indlæg af Arturo Bandini » torsdag, 07. jan, 2010 13:59

Nu ser det ud til at Pompey har lavet en Leeds og skal derfor af med store dele af truppen.
Har de overhovedet noget kvalitet? Efter et hurtigt kig på truppen, kan jeg ikke se noget som helst der er værd at investere i, er det kun mig der har det sådan?
Det skulle da lige være fordi jeg savner Steve Finnan.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Fbarbes

Indlæg af Fbarbes » torsdag, 07. jan, 2010 14:02

Steven__Gerrard skrev:
Venstre kant:
Victor Moses
McGeady
Adam Johnson

Ahhh...der har du vist været lige hurtigt nok på tasterne...kan det virkelig passe at vi ikke har en eneste spiller i vores trup der er værdig til at spille fløj for klubben?
Synes ikke der er en super fløj som skaber nok på egen hånd. En Ronaldo, Simao, Messi, Robben, Iniesta, Ribery, Modric, Ronaldinho, Lennon, Young, Downing, Turan, Quaresma osv. De er værdige fløj spillere, men dem har vi desværre ikke i truppen. Riera, Babel som skulle være deciderede fløj spillere synes har været et flop, hvilket også må være rigtig når de ikke spiller fast.

texy

Indlæg af texy » torsdag, 07. jan, 2010 14:06

Steven__Gerrard skrev:
Venstre kant:
Victor Moses
McGeady
Adam Johnson

Man må så sige at flere engelske landstrænere (inkl. Capello), Spaniens to sidste landstrænere og Hollands landstræner åbenbart heller ikke kan finde ud af at spille fløjspil, da Gerrard, Riera, Babel og Kuyt har spillet på fløjene også for deres respektive landshold. Jeg har kun set en enkelt kamp med Israel, men der spillede Benayoun også på højrekanten, så deres træner benytter sig heller ikke af fløjspil.

Utroligt at så mange trænere på top-niveau tilsyneladende slet ikke forstår sig på denne del af spillet?

Fbarbes

Indlæg af Fbarbes » torsdag, 07. jan, 2010 14:13

texnymann skrev:
Steven__Gerrard skrev:
Venstre kant:
Victor Moses
McGeady
Adam Johnson

Man må så sige at flere engelske landstrænere (inkl. Capello), Spaniens to sidste landstrænere og Hollands landstræner åbenbart heller ikke kan finde ud af at spille fløjspil, da Gerrard, Riera, Babel og Kuyt har spillet på fløjene også for deres respektive landshold. Jeg har kun set en enkelt kamp med Israel, men der spillede Benayoun også på højrekanten, så deres træner benytter sig heller ikke af fløjspil.

Utroligt at så mange trænere på top-niveau tilsyneladende slet ikke forstår sig på denne del af spillet?
Der er jo nok en grund til at de bliver brugt som fløj. Men deciderede fløj spillere er de ikke.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 07. jan, 2010 14:25

Arturo Bandini skrev:Nu ser det ud til at Pompey har lavet en Leeds og skal derfor af med store dele af truppen.
Har de overhovedet noget kvalitet? Efter et hurtigt kig på truppen, kan jeg ikke se noget som helst der er værd at investere i, er det kun mig der har det sådan?
Belhadj er en ganske fin venstre benet spiller til backup på enten venstre back eller venstre kant. Han er offensiv og aggressiv indstillet.

Mokoena som backup på den centrale midtbane, kunne også være en mulighed.

Dindane til angrebsreserverollen kunne også være brugbar. Ellers er der ikke de store interessante spillere i deres trup.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 07. jan, 2010 14:36

Hekkem skrev:
Arturo Bandini skrev:Nu ser det ud til at Pompey har lavet en Leeds og skal derfor af med store dele af truppen.
Belhadj er en ganske fin venstre benet spiller til backup på enten venstre back eller venstre kant. Han er offensiv og aggressiv indstillet.

Dindane til angrebsreserverollen kunne også være brugbar. Ellers er der ikke de store interessante spillere i deres trup.
Youness Kaboul er ellers en af de mest eftertragtede. Han er midterforsvarer, men har spillet både højreback og på den defensive midtbane.

@ Fbarbes
Ang. at Riera og Babel ikke skulle være fløjspillere, så må det skyldes en meget smal defintion af begrebet fløjspiller. Men som jeg forstår dit oprindelige indlæg, så er problemet med Rafa, at han ikke spiller sine fløjspillere som regulære fløje. Det tror jeg er meget rigtigt, men hvis de skulle kysse sidelinierne konstant, så ville der være mindre plads til Insua og Johnson, og at have dem på banen uden at udnytte deres offensive kvaliteter kan jeg ikke se megen idé i.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

NAH

Indlæg af NAH » torsdag, 07. jan, 2010 14:38

Hekkem skrev:

Men vi kunne alligevel tabe til dem :evil:
Hvad med Michael Brown ham kunne klubben tjene fedt på, der må være masser af spillere der er villige til at give en ugeløn bare for at få lov til at give lidt af de knubs og albuer tilbage MB har delt ud i karrierens løb :lol:

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. jan, 2010 14:41

Vi kan jo få et ganske fornuftigt hold til næste sæson, hvis det er rigtigt, det der står på den norske.

Pre-kontrakt med Chamakh?
Liverpool Echo hevder at Rafael Benitez vil forsøke å sikre seg Marouane Chamakh på free transfer. Lokalavisen tror Maxi Rodriguez blir klar i løpet av ett døgn. Nicolas Lodeiro kommer til sommeren?

Av Einar Kvande

Liverpool Echo håper Liverpool FC å vinne Marouane Chamakhs gunst. Rafael Benitez vil forsøke å få Bordeaux toppscorer til å skrive under en pre-kontrakt, slik at han kan ankomme Anfield på free transfer til sommeren.

Chamakh skal ha ønske om å prøve seg i Premier League, og marokkaneren skal være ivrig etter å skrive under en pre-kontrakt med en av toppklubbene i England. Echo hevder at Arsenal ikke har fulgt opp tidligere interesse for 25-åringen, noe som skal ha satt Rafael Benitez i alarmberedskap.

- Det er ingen hemmelighet at Liverpool-manageren ønsker å styrke angrepet sitt med Chamakh. Han huker av alle de riktige boksene, spesielt siden han er Bosman-spiller, skriver Echo.

- Spilleren ivrer etter å få sin fremtid staket ut så fort som mulig, og han foretrekker at det blir gjort i dette transfervinduet. Og Liverpool står klar til å gi ham sjansen i Premier League. Dersom Liverpool får skrevet pre-kontrakt med marokkaneren vil han ikke slutte seg til Anfield-klubben før til sommeren, melder lokalavisen videre.

Rodriguez klar innen 24 timer?
Echo hevder ellers i dag at Maxi Rodriguez vil bli Liverpool-spiller i løpet av de neste 24 timene. Lokalavisen hevder at argentineren ser frem til å spille sammen med sin gamle lagkamerat fra Atletico Madrid, Fernando Torres.

Echo slår fast at høyrevingen vil koste de røde £1.5M, og at han vil skrive under på en kontrakt for 18 måneder.

Venter på bekreftelser angående Dossena og Voronin
Lokalavisen melder også at Liverpool venter på offisiell bekreftelse på at overgangene til Andrea Dossena og Andriy Voronin går i orden. Dossena er på vei til Napoli for £4.5M, mens Voronin ser ut til å havne i Dinamo Moskva for £1.5M.

Lodeiro kommer til sommeren?
Mirror hevder at Liverpool allerede har betalt £1M for å sikre seg Uruguays mest lovende fotballtalent. Det er 20 år gamle Nicolas Lodeiro i Nacional det er snakk om. Rafael Benitez har fulgt 20-åringen med argusøyne det siste året, men da Barcelona og Napoli nå begynte å snuse rundt unggutten turte ikke Rafa å vente lenger.

Mirror hevder at Liverpool hadde tenkt å vente til sommeren med å fullføre overgangen til den offensive midtbanespilleren. Men kilder i Uruguay hevder at Liverpool nå har kjøpt spilleren og betalt første avdrag på £1M, samtidig som de lar spillere bli i Nacional for å spille Copa Libertadores for dem.

Liverpool.no gjør oppmerksom på at opplysningene til tabloidavisen Mirror ikke har blitt bekreftet fra offisielt hold eller mer sikre kilder.

Er der nogen som kender Lodeiro? Jeg ved at han er en typisk trequista, men andet ved jeg ikke. Men han lyder lovende.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 07. jan, 2010 14:50

Fribytter skrev: Youness Kaboul er ellers en af de mest eftertragtede. Han er midterforsvarer, men har spillet både højreback og på den defensive midtbane.
Ved godt hvem han er ;)
Han har været en af de bedre for Portsmouth, men jeg synes ikke hans kompetencer er så fremragende igen. Det var mest tydelig da han i sidste sæson var i Tottenham. Her faldt han igennem med det brav, og mener ikke han er meget bedre i dag. Så mener jeg faktisk Martin Skrtel er bedre.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar