Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » fredag, 12. mar, 2010 23:12

McRae skrev:Inter var foran med en enkelt pind indtil der var spillet omtrent 70 minutter, hvorefter Catania scorede tre gange. Nice!
Fint med lidt spænding i toppen af Serie A.
Indskiftningen af Sulley Muntari må nok kategoriseres blandt de dummeste/mest uheldige indskiftninger i verdenshistorien! To gule kort fik han PÅ TO MINUTTER! Og det sidste var endda for at stoppe et direkte frisparksforsøg fra Catania med hånden - inde i feltet. Rødt kort og straffe til Catania. Way to go! :army7:

Serie A er i øvrigt virkelig ikke så kedelig og et-måls-fodbold orienteret længere, som mange øjensynligt stadig går rundt og tror. Det er i hvert fald mit indtryk i denne sæson (min første med Canal+), at der faktisk bliver spillet noget ganske god og fremadrettet fodbold dernede efterhånden - det er sgu dejligt at se.

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » lørdag, 13. mar, 2010 02:55

aarde skrev:Serie A er i øvrigt virkelig ikke så kedelig og et-måls-fodbold orienteret længere, som mange øjensynligt stadig går rundt og tror. Det er i hvert fald mit indtryk i denne sæson (min første med Canal+), at der faktisk bliver spillet noget ganske god og fremadrettet fodbold dernede efterhånden - det er sgu dejligt at se.
Jeg har ikke lige den seneste statistik, men de seneste sæsoner har Serie A været den af de store ligaer med det højeste antal mål per kamp, så den gamle catanaccio fordom holder ikke længere, selv om øvelsen stadig ses forsøgt fra tid til anden. Jeg kan dog stadig ikke hidse mig op over det på nogen måde.

KJ

Aarde

Indlæg af Aarde » lørdag, 13. mar, 2010 11:37

Claus KJ skrev:
aarde skrev:Serie A er i øvrigt virkelig ikke så kedelig og et-måls-fodbold orienteret længere, som mange øjensynligt stadig går rundt og tror. Det er i hvert fald mit indtryk i denne sæson (min første med Canal+), at der faktisk bliver spillet noget ganske god og fremadrettet fodbold dernede efterhånden - det er sgu dejligt at se.
Jeg har ikke lige den seneste statistik, men de seneste sæsoner har Serie A været den af de store ligaer med det højeste antal mål per kamp, så den gamle catanaccio fordom holder ikke længere, selv om øvelsen stadig ses forsøgt fra tid til anden. Jeg kan dog stadig ikke hidse mig op over det på nogen måde.

KJ
Det var lidt det, der var min pointe. Jeg har også set de omtalte statistikker, og nu har jeg efterhånden også fået indtrykket af, at tallene fra disse afspejler sig i kampenes udformning og underholdningsværdi. Serie A er slet ikke så tosset endda - men stadig langt fra noget, der kan måle sig med Premier League.

McRae

Indlæg af McRae » lørdag, 13. mar, 2010 17:13

Stoke holder indtil videre stand mod Villa.

Jeg krydser fingre.

McRae

Indlæg af McRae » lørdag, 13. mar, 2010 20:29

Så fik vi også lige Bendtner-bassen på tavlen.

Aarde

Indlæg af Aarde » lørdag, 13. mar, 2010 21:00

McRae skrev:Så fik vi også lige Bendtner-bassen på tavlen.
Lidt af en foræring, må man sige. Men dejligt med tre point på kontoen for Arsenal, selvom jeg dybest set ikke tror på, at de kan forme en reel trussel mod Chelsea og Manchester United. Men man kan da altid håbe...

Og for øvrigt; hvor har Tottenham dog fået sig et fantastisk fodboldhold efterhånden. De spiller simpelthen bare knaldhamrende god fodbold i denne sæson - selv på en dag som idag, hvor spillet ellers er under vanlig standard, formår de at køre Sam RollTheDice's 11-mand-bag-bolden-at all-times mandskab fuldstændig over, og det med spil, der er lysår foran det, vi har formået at præstere selv på vores bedste dage i denne sæson.
Som stor Spurs sympatisør er det i forvejen svært at skulle "holde imod dem", når de spiller - og når de så endda spiller så seværdig fodbold og har så dygtige og top-underholdende spillere, som tilfældet er, så bliver det bestemt ikke nemmere. Det er lige før jeg synes, at Champions League og turneringens mange millioner seere fortjener Tottenham's tilstedeværelse mere end vores. Skulle vi gå hen og ende med at måtte stille os tilfredse med Europa League igen til næste år, så lad det for guds skyld blive Tottenham, der tager fjerdepladsen. Det har de saftsuseme fortjent (mere end Villa og i den grad også mere end shitty!).

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » søndag, 14. mar, 2010 16:15

Hvor er rooney dog bare for vild i år. Han er, desværre nok, verdens bedste angriber i 2010. 2 mål mod Fulham, så nu er han allerede oppe på 25 ligamål i år.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » søndag, 14. mar, 2010 16:51

Heldigvis står det ikke så slemt til i Liverpool, at tilskuer hopper ind på banen pga. et nederlag.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5046777/

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » søndag, 14. mar, 2010 17:15

Sunderland foran :D
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » søndag, 14. mar, 2010 17:18

Klasseangriberen Kenwyne Jones, som vi er ude efter, med sit 2. mål i sine seneste 17 starter. Godt tidspunkt han vælger at score.

SaibotDK
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af SaibotDK » søndag, 14. mar, 2010 17:42

Callesen skrev:Heldigvis står det ikke så slemt til i Liverpool, at tilskuer hopper ind på banen pga. et nederlag.

Man kan egentlig undre sig over, at den "voldgrav", som er bygget hele vejen rundt om banen på det Olympiske stadion, tilsyneladende ikke virker. Var det ikke også under VM finalen 2006, at det lykkedes for en tilskuer at forvilde sig ind på banen?

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Skovdal » søndag, 14. mar, 2010 17:44

offtopic: i øvrigt glimrende Liverpool chips de har i fakta :D
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Jacle

Indlæg af Jacle » søndag, 14. mar, 2010 18:54

ja så valgte city at udligne til 1-1 i overtiden... typisk.
men dejligt at de mister point i det mindste.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 35

Indlæg af zalcos » tirsdag, 16. mar, 2010 17:46

Meget spændende kamp i aften mellem Chelsea og Inter!

Er det kun mig som har fundet en langt større underholdningsglæde over at se andre spille, nu når vi ikke selv er med mere?
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 16. mar, 2010 18:41

Callesen skrev:Heldigvis står det ikke så slemt til i Liverpool, at tilskuer hopper ind på banen pga. et nederlag.

At lige netop Hertha Berlin gør det, er i min verden okay.
Det deres møgforkælede spillere har hældt i hovedet på dem gang på gang i denne sæson, er ganske simpelt uacceptabelt.
Hertha's fans ligger om nogen stor entusiasme i klubben, og en pitchinvasion er et klart udtryk for det de bliver udsat for, og fint man viser sin klare utilfredshed på denne måde, så længe ingen kommer til skade.
Materielle skader er endnu et wake-up call til klubben, om at de skal komme igang!
Nej, man får intet ud af massiv ødelæggelse, men så har man, på klareste vis, givet udtryk for sin mening, og ingen burde derefter være i tvivl om, at dette er alvor, og at spillerne pisser fansene og klubben langt op ad ryggen, er ikke acceptabelt.
Man skal desuden huske på, at nogle af disse mennesker ligger hele deres liv i byen, holdet og klubben, at det er langt fra acceptabelt, at overbetalte spillere er komplet ligeglade med dem og klubben.
Liverpool Football Klopp

Besvar