Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Steven__Gerrard

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » torsdag, 25. mar, 2010 11:27

Hekkem skrev: Jeg kan godt give dig ret, men jeg siger ikke om man kan vinde eller tabe med eller uden svage led. Jeg siger blot man ikke er stærkere end sit svageste led, hvor jeg ikke nævner noget om sejr eller nederlag.
Det gør jeg sådan set heller ikke - men det hænger jo sammen. Fungerer det, vinder man - fungerer det ikke, taber man. Det jeg blot prøver at pointere er, at man ikke kan bruge den frase om et fodbold hold, da spillerne kan kompenserer for hinandens mangler. Hverken Alves eller Ramos er sindssyge gode defensive, men deres mangler bliver ikke udstillet fordi de sjældent er under pres. Så at det ikke fungerer i øjeblikket, ser jeg mere som at kollektivet fejler og ikke fordi vi har en masse svage led i truppen. United har f.eks. heller ikke de store stjerne i øjeblikket - må jeg minde om at de slog os med spillere som Neville, Park, Fletcher og Scholes - det er ikke ligefrem spillere der stråler af kvalitet. Men det lykkedes fordi de spiller på et hold hvor tingene fungerer...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » lørdag, 27. mar, 2010 11:33

Insua er jo et stort spørgsmål. Jeg synes nogle gange man glemmer, at han kun er 21 år. Dermed ikke sagt, at det undskylder hans mangelfulde defensive aktioner, men det sætter alligevel tingene i perspektiv.

Emiliano har meget at lære rent taktisk. Han placerer sig ofte forkert, hvilket giver modspillerne mere plads end nødvendigt. Derudover bliver hans manglende acceleration for ofte udstillet mod hurtige spillere - og da hans placeringsevne ikke opvejer for det, så bliver det kritisk.

De sidste to kampe vi har tabt er begge afgørende mål kommet efter indlæg fra Insuas kant. Mod Wigan kvajer Kuyt sig og Insua kan ikke rigtig tilskrives det mål, men Insuas problemer i kampen gav generelt ubalance.
Imod Man Utd er det Insuas mand, der tager et løb ind i banen og opnår derved straffespark. Det er tvivlsomt om det lige er Insuas ansvar, da vi zonemarkerer og ikke mandmarkerer. Men det er værd at tage med.
Ved det andet mål sørgede han egentlig for, at hans direkte modspillere ikke kunne slå indlægget. Men det blev så en anden spiller, der udnyttede pladsen. Spørgsmålet er om Insua i situationen skal have bolden lidt mere for øje, fremfor sin direkte modspiller. Tja.

Men han er kun 21, så der er stadig mulighed for forbedring. Dog mener jeg, at vi skal hente en spiller til positionen, der har kvaliteten til at starte hver gang.

Og i farten glemte jeg helt udekampen mod Lille, hvor Insuas kant igen - med rimelig succes - blev udfordret markant.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » lørdag, 27. mar, 2010 11:54

Alonso skrev:Insua er jo et stort spørgsmål. Jeg synes nogle gange man glemmer, at han kun er 21 år. Dermed ikke sagt, at det undskylder hans mangelfulde defensive aktioner, men det sætter alligevel tingene i perspektiv.

Emiliano har meget at lære rent taktisk. Han placerer sig ofte forkert, hvilket giver modspillerne mere plads end nødvendigt. Derudover bliver hans manglende acceleration for ofte udstillet mod hurtige spillere - og da hans placeringsevne ikke opvejer for det, så bliver det kritisk.

De sidste to kampe vi har tabt er begge afgørende mål kommet efter indlæg fra Insuas kant. Mod Wigan kvajer Kuyt sig og Insua kan ikke rigtig tilskrives det mål, men Insuas problemer i kampen gav generelt ubalance.
Imod Man Utd er det Insuas mand, der tager et løb ind i banen og opnår derved straffespark. Det er tvivlsomt om det lige er Insuas ansvar, da vi zonemarkerer og ikke mandmarkerer. Men det er værd at tage med.
Ved det andet mål sørgede han egentlig for, at hans direkte modspillere ikke kunne slå indlægget. Men det blev så en anden spiller, der udnyttede pladsen. Spørgsmålet er om Insua i situationen skal have bolden lidt mere for øje, fremfor sin direkte modspiller. Tja.

Men han er kun 21, så der er stadig mulighed for forbedring. Dog mener jeg, at vi skal hente en spiller til positionen, der har kvaliteten til at starte hver gang.

Og i farten glemte jeg helt udekampen mod Lille, hvor Insuas kant igen - med rimelig succes - blev udfordret markant.
Til det markerede - Det er så Insua det header indad i banen, istedet for ud i sikkerhed, hvorved Valencia kan tage løbet imod feltet og vores forsvar er i ubalance pga. et den dårlige clearing fra Insua.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 27. mar, 2010 11:55

Alonso skrev:Insua er jo et stort spørgsmål. Jeg synes nogle gange man glemmer, at han kun er 21 år. Dermed ikke sagt, at det undskylder hans mangelfulde defensive aktioner, men det sætter alligevel tingene i perspektiv.

Insuas fejl i Man. Utd. kampen var hans dårlige hovedstød, hvorved Valencia får fat i bolden. Men han gør intet forkert i opdækningen. Der er en spiller på højrekanten, som han blokerer afleveringsmuligheden for, og det er Agger og Masch, der i fællesskab ikke får fældet/tacklet Valencia i tide.

Ved det andet mål er det Fletcher, der har bolden i højreside, og Neville kommer i et overlap. Valencia og Rooney bliver dækket op af henholdsvis Agger og Carra i feltet. Insua giver plads til Fletchers indlæg, fordi det er en 2 mod 1 situation, og Park tager så et løb ind i feltet mellem Johnson og Carra. Det er umuligt for forsvaret at dække sådan en bold op, så enten skulle Insua have haft opbakning på kanten eller så skulle en af vores midtbanespillere have fulgt med Park ind i feltet.

Men Insua har placeringsvanskeligheder. Det havde Johnson også i stor stil som 21årig. Vi spiller med en kompakt midtbane for at kunne slække lidt på det defensive på backpositionerne.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 27. mar, 2010 13:11

Selvfølgelig skal Insúa da ikke følge manden i Fletcher/Park situationen. Han skal sørge for at der ikke kommer noget indlæg. Det er manglende overblik, at han ikke ser Fletcher.

Jeg tror dog ikke, at der nogen der ser Insúa solgt. Som sagt er han kun 21 år. Det er bare ikke nok med ham alene (jeg tror ikke vi forlænger med Aurelio, og håber det så vidt heller ikke).

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 27. mar, 2010 13:42

AJ skrev:Selvfølgelig skal Insúa da ikke følge manden i Fletcher/Park situationen. Han skal sørge for at der ikke kommer noget indlæg. Det er manglende overblik, at han ikke ser Fletcher.

Jeg tror dog ikke, at der nogen der ser Insúa solgt. Som sagt er han kun 21 år. Det er bare ikke nok med ham alene (jeg tror ikke vi forlænger med Aurelio, og håber det så vidt heller ikke).
Fletcher/Neville...

Men i udgangspunktet er vi jo spillet tynde i den side. Om man skal nøjes med indlægget og ikke lade sig overspille, eller give pladsen til Neville og så se, hvad han finder på, er der vist i udgangspunktet ikke nogen formel på. Faktum er, at Insua giver Fletcher en smule plads ved at dække af for Nevilles løb, og Fletcher slår et fremragende indlæg... Jeg synes ligepræcis den situation er svær at klandre Insua for. Hellere give ham nakkedrag for det elendige hovedstød ved Valencias straffespark. Slående er det dog, at der er flere, der laver fejl ved begge mål.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » lørdag, 27. mar, 2010 14:41

Fribytter skrev:
Fletcher/Neville...

Men i udgangspunktet er vi jo spillet tynde i den side. Om man skal nøjes med indlægget og ikke lade sig overspille, eller give pladsen til Neville og så se, hvad han finder på, er der vist i udgangspunktet ikke nogen formel på. Faktum er, at Insua giver Fletcher en smule plads ved at dække af for Nevilles løb, og Fletcher slår et fremragende indlæg... Jeg synes ligepræcis den situation er svær at klandre Insua for. Hellere give ham nakkedrag for det elendige hovedstød ved Valencias straffespark. Slående er det dog, at der er flere, der laver fejl ved begge mål.
Mere slående er det, de fleste farlige situationer fremspringer fra vores svage venstre forsvars side. Det er bestemt ikke et tilfælde.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 27. mar, 2010 15:20

Hekkem skrev:
Fribytter skrev:
Fletcher/Neville...

Mere slående er det, de fleste farlige situationer fremspringer fra vores svage venstre forsvars side. Det er bestemt ikke et tilfælde.
... og at Insua har lavet næstflest assists, er heller ikke et tilfælde. Han kan da helt sikkert forbedre nogle aspekter af sit spil, men i forhold til eksempelvis en 25årig Johnson, som jo netop også som 21årig var god offensivt, men for ringe defensivt til Mourinho gad bruge ham, så har Insua kun spillet 44 PL-kampe. Som 21årig havde Johnson spillet 53 PL-kampe. Johnson har pt. spillet 159 kampe i PL og blev efter 139 kampe i PL solgt for 16 mio. pund.

Det er selvfølgelig ikke optimalt, at Aurelio har været så meget skadet, og vi ikke har haft en reel backup til Insua. Det har været venstresidens problem imø - altså bredden. Insua har tydeligvis haft brug for en pause, og det har haft indflydelse på formen. Hvor mange 21årige spillere i PL fra øverste lag har spillet 28 (1) PL-kampe i indeværende sæson? Hverken Bale, Richards, Obertan, Walcott, Sturridge eller Delph har. Et indkøb til venstreback behøver ikke nødvendigvis at være et klart førstevalg, men skal kunne træde til, hvis Insua bliver skadet eller har en formnedgang, hvilket er forholdsvist hyppigt og normalt for unge spillere.

NAH

Indlæg af NAH » lørdag, 27. mar, 2010 17:05

Hekkem skrev:
Fribytter skrev:
Fletcher/Neville...

Det er vel heller ikke tilfældigt at de fleste hold er stærkest i højresiden ;) Kunne vi ikke hente JAR tilbage fra Rom han kan jo også dække venstrekanten?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 27. mar, 2010 18:09

Fribytter skrev:
AJ skrev:Selvfølgelig skal Insúa da ikke følge manden i Fletcher/Park situationen. Han skal sørge for at der ikke kommer noget indlæg. Det er manglende overblik, at han ikke ser Fletcher.

Fletcher/Neville...

Du ved vist godt hvilken situation der menes.

Men essensen er vel, at vi er enige: Insúa skal der fortsat satses på, men han er ikke stand til at "stå alene" på venstre back, hvorfor et alternativ bør hentes.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 27. mar, 2010 18:53

AJ skrev:
Fribytter skrev:

Fletcher/Neville...

Men essensen er vel, at vi er enige: Insúa skal der fortsat satses på, men han er ikke stand til at "stå alene" på venstre back, hvorfor et alternativ bør hentes.
Jojo, men med de rigtige navne har man lidt en forståelse for hvilken bevægelse, der er gået forud... Det er ikke bare en back og en wing, der går i overlap - overtalssituationen bliver jo skabt på finurlig vis, og det snyder vores organisation.

Og vi er enige. Køber vi en Arbeloa-agtig back, så er vi godt kørende.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 27. mar, 2010 18:53

AJ skrev:
Fribytter skrev:

Fletcher/Neville...

Jojo, men med de rigtige navne har man lidt en forståelse for hvilken bevægelse, der er gået forud... Det er ikke bare en back og en wing, der går i overlap - overtalssituationen bliver jo skabt på finurlig vis, og det snyder vores organisation.

Og vi er enige. Køber vi en Arbeloa-agtig back, så er vi godt kørende.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » lørdag, 27. mar, 2010 23:11

Fribytter skrev: ... og at Insua har lavet næstflest assists, er heller ikke et tilfælde. Han kan da helt sikkert forbedre nogle aspekter af sit spil, men i forhold til eksempelvis en 25årig Johnson, som jo netop også som 21årig var god offensivt, men for ringe defensivt til Mourinho gad bruge ham, så har Insua kun spillet 44 PL-kampe. Som 21årig havde Johnson spillet 53 PL-kampe. Johnson har pt. spillet 159 kampe i PL og blev efter 139 kampe i PL solgt for 16 mio. pund.

Det er selvfølgelig ikke optimalt, at Aurelio har været så meget skadet, og vi ikke har haft en reel backup til Insua. Det har været venstresidens problem imø - altså bredden. Insua har tydeligvis haft brug for en pause, og det har haft indflydelse på formen. Hvor mange 21årige spillere i PL fra øverste lag har spillet 28 (1) PL-kampe i indeværende sæson? Hverken Bale, Richards, Obertan, Walcott, Sturridge eller Delph har. Et indkøb til venstreback behøver ikke nødvendigvis at være et klart førstevalg, men skal kunne træde til, hvis Insua bliver skadet eller har en formnedgang, hvilket er forholdsvist hyppigt og normalt for unge spillere.
Synes sammenligningen mellem Insua og Glenn Johnson ikke er helt rammende. Glenn Johnson har altid haft hurtigheden, hvilket Insua jo bestemt ikke har. Glenn Johnson er også en noget højere end Insua, hvilket også tæller med, når man skal forsvare.

Glenn Johnson som 21 årig, var der langt større udviklingspotentialle i, end Insua på nuværende tidspunkt.

Det er da fint Insua gør som offensivt, men defensivt ser det ikke ud til at være en fordel, at være under 170, og samtidigt ikke have hurtigheden med sig. Er det ikke noget med man mister noget af sin hurtighed med alderen? Hvordan ser det så ud om 5-8 år med Insua?

Gareth Bale, trods hans noget mærkværdige statistik omkring vunde Premier League kampe, har en større mulighed for at udvikle sig. Han har den hurtighed, der skal til, samt ydermere et venstre ben der ikke er mange i ligaen der kan matche.

Formnedgang, muligvis, men har nu ikke synes Insua var alt for prangende i starten af sæsonen heller. I kraft af modstanderne har vurderet og analyseret på svaghederne i Liverpools forsvar, så har du også henad vejen fundet ud af hvor vi er svagest. Derfor ser du også langt flere udfordringer på deres højre siden end man så tidligere. Et stort pres på vores venstre back, og et mål vil være inden potentiel rækkevide.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 27. mar, 2010 23:49

Det er da fint Insua gør som offensivt, men defensivt ser det ikke ud til at være en fordel, at være under 170, og samtidigt ikke have hurtigheden med sig. Er det ikke noget med man mister noget af sin hurtighed med alderen? Hvordan ser det så ud om 5-8 år med Insua?
Insua er ikke langsom. Han er ikke Torres-hurtig, men mindre kan også gøre det. Slående eksempler er jo, at han har sat folk af i offensiven og foretaget overraskende løb. Det kræver acceleration og hastighed at gøre noget sådan. Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan det ser ud med hurtigheden om 5-8 år. Normalt er spillere ikke blevet væsentligt langsomere fra de er 21 år til de er 26 år, men meget kan ske, og Insua kan blive skadet osv.
Glenn Johnson som 21 årig, var der langt større udviklingspotentialle i, end Insua på nuværende tidspunkt.
Han var hurtigere og højere, men det er vel også det? Johnson viste sig først for alvor at være en rigtig profil i PL i sidste sæson - og det var med en hel masse spilletid i bagagen. Johnson er som 25årig en profil - ikke som 21, 22, 23årig.
Gareth Bale, trods hans noget mærkværdige statistik omkring vunde Premier League kampe, har en større mulighed for at udvikle sig. Han har den hurtighed, der skal til, samt ydermere et venstre ben der ikke er mange i ligaen der kan matche.
Han er hurtigere og har et godt venstreben. Insuas venstreben er godt - måske ikke ligeså godt - men godt. Igen; Bale er hurtigere og har et lidt bedre venstreben, og det er vel så det?
Formnedgang, muligvis, men har nu ikke synes Insua var alt for prangende i starten af sæsonen heller. I kraft af modstanderne har vurderet og analyseret på svaghederne i Liverpools forsvar, så har du også henad vejen fundet ud af hvor vi er svagest. Derfor ser du også langt flere udfordringer på deres højre siden end man så tidligere. Et stort pres på vores venstre back, og et mål vil være inden potentiel rækkevide.
Hele pointen er jo, at en 21årig spiller ikke er prangende - Insua er ikke på niveau med Johnson, Carra, Masch, Reina, Torres, Kuyt og Gerrard. Det er naivt at forestille sig, at en 21årig spiller skulle være prangende - det er der ganske få spillere, der er - og ingen 21årige fra øverste lag er pt. prangende i PL. I begyndelsen af sæsonen gjorde Insua det hæderligt defensivt og godt offensivt. Det var Masch og midterforsvaret, der sejlede i begyndelsen af sæsonen.

Jeg kan ikke forstå, at du ser så mange begrænsninger hos Insua pt. Af de unge spillere, der har fået debut, er han da den med det højeste niveau og den mest stabile.

Bale og Johnson har og havde muligvis et højere udviklingspotentiale og har måske en bedre fysik, men fysik er jo ikke en betingelse for, at en spiller kan forbedre mindre gode aspekter af sit spil. Insuas problem er pt. højden, placeringsevnen og til tider at træffe bedre valg i pressede situationer. Han bliver primært overspillet og sat af, fordi han har disse mangler - ikke fordi han er langsom. Undtagen højden er det mangler, der sagtens kan forbedres - og også er blevet det i løbet af de sidste tre sæsoner. Evra er jo heller ikke langsom, blot fordi Rafa i næsten hver kamp mod Man. Utd. har forsøgt at udnytte, at Evra giver meget plads til modstanderen. Torres har ofte befundet sig i højresiden, og Gerrard har skaffet sig et straffespark på Evras bekostning.

Giv Insua tid og lad være med at købe en dyr herre til venstreback (der kun kan spille venstreback), da de penge er bedre spenderet andre steder.

STMO

Indlæg af STMO » søndag, 28. mar, 2010 20:53

For pokker hvor jeg savner Xabi Alonso. Det er ingen tilfældighed at Real Madrid ligger nr 1 i Spanien.

Citat Alonso: "Liverpool will always be in my mind. I keep in contact with my former team-mates, I look for their results and, whenever I can, I watch their games on TV."

Kunne vi dog bare få ham tilbage igen!

Besvar