Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brag » torsdag, 08. apr, 2010 20:07

McRae skrev:Hvor er Brag, mon?
Jamen jeg er der lige her.
Nu er jeg jo ikke typen der er herinde for at hovere, når vi vinder, derfor
forstår jeg ikke rigtig, hvad du ville have at jeg skulle skrive.
Men når du nu gerne vil vide det, så er jeg selvfølgelig rigtig skuffet, især fordi jeg
syntes vi spiller en fantastisk flot første halvleg, hvor vi fuldstændig udraderer dem.
Men personlige fejl, er jo også en del af spillet, og det bliver vi straffet for, syntes lidt vi selv er ude om det, når man inviterer dem ind kampen på den måde.
Evra forærer dem et mål i den første kamp, og igen viser rafael, der ellers spillede en rigtig flot kamp, at han er meget umoden i sit spil, og at jeg syntes det var en fejl at spille ham i sådan en vigtig kamp, lidt for dyre lærepenge, men uden tvivl at han med tiden bliver en profil.
Mht. dommeren syntes jeg han dømte fremragende, hvis bare man havde dommere på det niveu hver gang.
Men alt i alt. Man kan jo ikke vinde alt, og på den front har jeg ikke noget at klage over, og det er nederlagene, der gør den næste sejr så fantastisk.
Har bestemt ikke noget imod drillerier, og hoveren, men det lyder lidt hult, med jeres situation
in mente.
Mvh.Brag.

Brag
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 58

Indlæg af Brag » torsdag, 08. apr, 2010 20:20

Hekkem skrev:
McRae skrev:Hvor er Brag, mon?
Hvem?

Som Henrik1 rigtigt er inde på. En sejr for offensiv fodbold. Badstuber er vel næsten lige så skidt som Insua i den defensive opdækning. Muller var der nu ej heller mange krummer i. Så viste Gomez godt nok mere. Olic er ved Bayern Münchens svar på Dirk Kuyt.

Vidic var godt nok skidt, og helt væk ved Olic scoringen. Der må aldrig være så stor afstand mellem de to midterforsvarere. Den ene skal altid kunne bakke den anden op.
Forstår ikke rigtig hvad du mener, ang. Vidic, Carrick bakkede jo op, og det var Carrick der gled, vidic var gået op og presse boldholder, og havde set at Carrick bakkede op.
Mvh.Brag.

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » torsdag, 08. apr, 2010 21:08

Cynwal skrev:Good one Claus!!
...synes bare jeg har set en noget lignende, hvor det var Arsene W. der sad bag rattet....? eller er det min gamle hukommelse der spiller mig et puds....?

Nåh - jeg har i hvertfald ikke glemt, at du giver den næste på BW, når vi mødes næste gang :alcohol:
Jeg har ikke set Wenger-versionen, men den vil jeg utvivlsomt ikke finde nær så morsom. Og bare rolig den pint er ikke glemt, tværtimod ser jeg frem til at give den, forhåbentligt har jeg lidt mere styr på vores program, næste gang vi mødes dernede.

KJ

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » torsdag, 08. apr, 2010 23:02

Hvad i alverden er der sket med Bobby Zamora? Jeg husker ham som den dårligste angriber jeg havde set i PL til dato. Nu bomber han løs, og hans teknik ser også fornuftig ud :o
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

McRae

Indlæg af McRae » torsdag, 08. apr, 2010 23:09

Jeg er i hvert fald glad for at vi slipper for Fulham i semi'en.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 08. apr, 2010 23:09

Mener jeg på et tidspunkt denne sæson hørte han sidste sæson havde lavet 4 mål, om det var i PL alene, eller alle turneringer ved jeg ikke. Ved dog jeg fik odds 8,5 på ham idag, ikke ret imponerende, men har kun penge ved bet365 i tiden, og så må man jo tage hvad kan få, bet24 havde nok noget højere på ham hvis jeg kender dem ret ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » torsdag, 08. apr, 2010 23:28

Valencia blev godt nok snydt for et klart straffespark. :shock:

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 08. apr, 2010 23:32

Ja det tør siges, men godt for LFC da jeg tror vi har større chance mod Atletico
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. apr, 2010 08:17

Brag skrev: Forstår ikke rigtig hvad du mener, ang. Vidic, Carrick bakkede jo op, og det var Carrick der gled, vidic var gået op og presse boldholder, og havde set at Carrick bakkede op.
Det er så carricks opgave at presse op i midten, og vidic opgave at være opbakning.

Så er man den i langsom, ser man rio ferdinand tabe (går ikke op i den) hovedstødsduellen med Müller, og Vidic er meget langt fra situationen og helt ovre i den anden side af feltet - dog lige udenfor feltet. Der er mindst 20 meter mellem de to midterforsvarer og det er alt for langt. rafael bliver også fanget for langt fremme på banen, og rio ferdinand er for langt tilbage. evra er for langt mod venstre, hvor der ingen fare eller modspillere er.

Men du har ret i, problemet opstår ved vidic presser op centralt - helt oppe ved midterlinjen. Et sted hvor han ikke burde presse op, men det burde være en central midtbanespillere, som f.eks. carrick. Istedet burde vidic falde tilbage. Er der ikke pres på boldholder, skal forsvarskæden falde tilbage til feltet. Her var der ikke pres på boldholder, før vidic tager den forkerte beslutning.
Guffi182 skrev: Olic er Kuyt med teknik. Og Vidic er så overvurderet
Det har jeg ment i tre år, men ingen vil høre.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 09. apr, 2010 11:33

Hekkem skrev:
Brag skrev: Forstår ikke rigtig hvad du mener, ang. Vidic, Carrick bakkede jo op, og det var Carrick der gled, vidic var gået op og presse boldholder, og havde set at Carrick bakkede op.
Det er så carricks opgave at presse op i midten, og vidic opgave at være opbakning.

Så er man den i langsom, ser man rio ferdinand tabe (går ikke op i den) hovedstødsduellen med Müller, og Vidic er meget langt fra situationen og helt ovre i den anden side af feltet - dog lige udenfor feltet. Der er mindst 20 meter mellem de to midterforsvarer og det er alt for langt. rafael bliver også fanget for langt fremme på banen, og rio ferdinand er for langt tilbage. evra er for langt mod venstre, hvor der ingen fare eller modspillere er.

Men du har ret i, problemet opstår ved vidic presser op centralt - helt oppe ved midterlinjen. Et sted hvor han ikke burde presse op, men det burde være en central midtbanespillere, som f.eks. carrick. Istedet burde vidic falde tilbage. Er der ikke pres på boldholder, skal forsvarskæden falde tilbage til feltet. Her var der ikke pres på boldholder, før vidic tager den forkerte beslutning.
Jeg tager sgu chancen: Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig med dig. Det er muligt, at det er en af midtbanespillerne, der bør presse op på Olic i situationen, men ingen af dem er jo i position til at gøre dette.

Vidic lægger hvad der for mig derfor ligner et fornuftigt højt pres på Olic, da Carrick, Fletcher og Gibson alle bliver slået ved afleveringen op til Olic (de står alle langt fra Olic, da han modtager bolden). Lægger Vidic ikke det pres, men falder i stedet tilbage, som du påpeger, har Olic flere meter åben plads til alle sider, kan komme op i fart i sit løb mod mål, og har derved rigtig gunstige forhold for at gå ind i den direkte duel med Vidic, når han senere vil møde ham nede omkring feltet.

Grundet det høje pres fra Vidic tvinges Olic imidlertid til at slippe bolden med det samme, hvilket han dog klarer ganske flot, da de tre ManU midtbanespillere udover Olic heller ikke formår at markere Schweinsteiger, som fra sin position et par meter bag Olic kan modtage afleveringen ganske umarkeret. Der hvor jeg ser klippet (http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5307761/), kommer man først ind i situationen, da Olic modtager bolden (der hvor Vidic lægger det høje pres), og jeg kan derfor ikke se, om de tre ManU midtbanespillere står og sover, eller om afleveringen, Olic modtager, simpelthen er så god og overraskende, at den splitter ManU's organisation.

Anyway, da Schweinsteiger modtager bolden synes jeg faktisk, at Vidic og Carrick reagerer ganske kløgtigt på den ellers ikke særligt gunstige situation. Vidic falder fra Olic og rykker over for at markere Schweinsteiger i stedet, da han ellers vil have en åben motorvej mod mål - og Carrick, som står i en ganske god position til at markere Olic, overtager markeringen af ham.
Fordi Vidic rykker over og markerer Schweinsteiger, er sidstnævnte nødt til enten at udfordre Vidic direkte (med Evra og Fletcher, der i mellemtiden er halset tilbage for at afværge faren, omkring sig) eller slippe bolden. Han vælger fornuftigt at lægge den lange aflevering over mod Müller, som Ferdinand (som i mine øjne laver den største fejl) slet ikke markerer tæt nok, da han de sidste par sekunder har stået og kigget bold i stedet for at holde øje med sin mand. Derfor bemærker han ikke Müllers løb, før det er for sent at nå over og engagere sig i hovedstødsduellen, som Müller derfor vinder ganske let.

Müller header bolden videre ind mod Olic, som Carrick har fulgt tæt i sit løb mod feltet. Olic modtager derfor bolden i en ganske vist gunstig, men dog meget presset position, og var Carrick ikke fordi sidstnævnte glider og derfor efterlader Olic helt fri, tvivler jeg på, at sekvensen var endt med mål til Bayern. De største fejl, som jeg ser det, er med andre ord:

1. Midtbanens (primært Fletcher og Gibson, men også Carrick, der heller ikke er i position til at markere Olic) manglende markering Olic og Schweinsteiger - det er som sagt muligt, at de simpelthen bare bliver overspillet af en ualmindeligt god aflevering til Olic, men under alle omstændigheder svigter de i deres markering.

2. Ferdinands manglende opmærksomhed omkring Müllers position, som efterlader ham åben til at slå den videre aflevering til Olic uden pres fra Ferdinand.

3. Carrick's fald i feltet (hvilket dog er mere et hændeligt uheld end en egentlig fejl).
Hekkem skrev:
Jeg vil - til trods for ovenstående - gerne lytte. Jeg er ganske enig.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. apr, 2010 11:54

aarde skrev:
Hekkem skrev:

Jeg tager sgu chancen: Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig med dig. Det er muligt, at det er en af midtbanespillerne, der bør presse op på Olic i situationen, men ingen af dem er jo i position til at gøre dette.

Vidic lægger hvad der for mig derfor ligner et fornuftigt højt pres på Olic, da Carrick, Fletcher og Gibson alle bliver slået ved afleveringen op til Olic (de står alle langt fra Olic, da han modtager bolden). Lægger Vidic ikke det pres, men falder i stedet tilbage, som du påpeger, har Olic flere meter åben plads til alle sider, kan komme op i fart i sit løb mod mål, og har derved rigtig gunstige forhold for at gå ind i den direkte duel med Vidic, når han senere vil møde ham nede omkring feltet.

Grundet det høje pres fra Vidic tvinges Olic imidlertid til at slippe bolden med det samme, hvilket han dog klarer ganske flot, da de tre ManU midtbanespillere udover Olic heller ikke formår at markere Schweinsteiger, som fra sin position et par meter bag Olic kan modtage afleveringen ganske umarkeret. Der hvor jeg ser klippet (http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5307761/), kommer man først ind i situationen, da Olic modtager bolden (der hvor Vidic lægger det høje pres), og jeg kan derfor ikke se, om de tre ManU midtbanespillere står og sover, eller om afleveringen, Olic modtager, simpelthen er så god og overraskende, at den splitter ManU's organisation.

Anyway, da Schweinsteiger modtager bolden synes jeg faktisk, at Vidic og Carrick reagerer ganske kløgtigt på den ellers ikke særligt gunstige situation. Vidic falder fra Olic og rykker over for at markere Schweinsteiger i stedet, da han ellers vil have en åben motorvej mod mål - og Carrick, som står i en ganske god position til at markere Olic, overtager markeringen af ham.
Fordi Vidic rykker over og markerer Schweinsteiger, er sidstnævnte nødt til enten at udfordre Vidic direkte (med Evra og Fletcher, der i mellemtiden er halset tilbage for at afværge faren, omkring sig) eller slippe bolden. Han vælger fornuftigt at lægge den lange aflevering over mod Müller, som Ferdinand (som i mine øjne laver den største fejl) slet ikke markerer tæt nok, da han de sidste par sekunder har stået og kigget bold i stedet for at holde øje med sin mand. Derfor bemærker han ikke Müllers løb, før det er for sent at nå over og engagere sig i hovedstødsduellen, som Müller derfor vinder ganske let.

Müller header bolden videre ind mod Olic, som Carrick har fulgt tæt i sit løb mod feltet. Olic modtager derfor bolden i en ganske vist gunstig, men dog meget presset position, og var Carrick ikke fordi sidstnævnte glider og derfor efterlader Olic helt fri, tvivler jeg på, at sekvensen var endt med mål til Bayern. De største fejl, som jeg ser det, er med andre ord:

1. Midtbanens (primært Fletcher og Gibson, men også Carrick, der heller ikke er i position til at markere Olic) manglende markering Olic og Schweinsteiger - det er som sagt muligt, at de simpelthen bare bliver overspillet af en ualmindeligt god aflevering til Olic, men under alle omstændigheder svigter de i deres markering.

2. Ferdinands manglende opmærksomhed omkring Müllers position, som efterlader ham åben til at slå den videre aflevering til Olic uden pres fra Ferdinand.

3. Carrick's fald i feltet (hvilket dog er mere et hændeligt uheld end en egentlig fejl).
Hekkem skrev:
Jeg vil - til trods for ovenstående - gerne lytte. Jeg er ganske enig.
Bayern München fanger man utd, hvor deres organisation sejler. Omkring rio ferdinand, mener jeg også han bør gøre mere ved Müllers hovedstødsaflevering, hvor han ikke bliver markeret. Eller rio ferdinand kunne fulgt den linje evra, vidic og carrick har da Schweinsteiger har bolden - i mangel af rafael. Men ellers mener jeg rio ferdinand er den eneste der gør det rigtige, at falde tilbage, når der ikke er pres på boldholder.

vidic laver sin fejl ved at presse op. Det var ikke nødvendigt, selvom du mener det var. hvis jeg var træner for man utd, så havde jeg hellere set han var faldet tilbage på linje med rio ferdinand, hvorved organisationen ville have haft bedre muligheder for at komme på rettelig plads. Ved at falde tilbage, giver man tid til sine kollegaer, at komme tilbage.

Jeg mener disse fejl bliver lavet.

1) vidic presser op, midt på banen, hvor ingen opbakning vil være bag ham. Samt organisationen sejl endnu mere ved hans oppres.

2) evra placerer sig for langt ude med venstre sidelinje. Der er ingen at markere derude, og efter situationen burde han komme indad i banen.

3) carrick placere sig forkert og er ikke foran forsvaret til at starte med. Skulle der oppres på da Olic får bolden midt på banen, burde det være carricks opgave.

4) rio ferdinand trækker for lang tilbage, da hans holdkammerater ikke falder tilstrække. Han kunne have spillet Müller offside, ved at trække opad.

5) afstemmelsen mellem de to centrale forsvarsspillere bliver alt for markant, og de kan derfor ikke gøre udnytte af hinanden.

6) midtbanen sejler, og derfor sejler organisationen også.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. apr, 2010 15:57

Claus KJ skrev:
...synes bare jeg har set en noget lignende, hvor det var Arsene W. der sad bag rattet....? eller er det min gamle hukommelse der spiller mig et puds....?

Nåh - jeg har i hvertfald ikke glemt, at du giver den næste på BW, når vi mødes næste gang :alcohol:
Jeg har ikke set Wenger-versionen, men den vil jeg utvivlsomt ikke finde nær så morsom. Og bare rolig den pint er ikke glemt, tværtimod ser jeg frem til at give den, forhåbentligt har jeg lidt mere styr på vores program, næste gang vi mødes dernede.

KJ
Det er heller ikke sikkert der findes en tegning/collage med Wenger bag rattet. Det kunne jo være en slet skjult skadefryd over antallet af CL-pokaler Wenger har vundet fra min side ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » fredag, 09. apr, 2010 16:34

Cynwal skrev:
Claus KJ skrev:

KJ
Det er heller ikke sikkert der findes en tegning/collage med Wenger bag rattet. Det kunne jo være en slet skjult skadefryd over antallet af CL-pokaler Wenger har vundet fra min side ;)
Jeg er nu meget sikker på, at jeg for et par år siden har set den bil før - med Arsene Wenger bag rattet.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. apr, 2010 17:12

jørgen lk skrev:
Cynwal skrev:
Claus KJ skrev:

KJ
Jeg er nu meget sikker på, at jeg for et par år siden har set den bil før - med Arsene Wenger bag rattet.
Glæder mig Jørgen - så er jeg jo ikke helt denil-cement endnu (eller hvad det nu hedder)!
Vi SMADRER det PIShold !

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » fredag, 09. apr, 2010 17:14

Cynwal skrev:Glæder mig Jørgen - så er jeg jo ikke helt denil-cement endnu (eller hvad det nu hedder)!
Nah, du er bare en gnaven gammel mand.

KJ

Besvar