Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Brando
Alder: 53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brando » onsdag, 28. apr, 2010 23:15

LarsU skrev:
Nicoen skrev:I øvrigt patetisk af Barca at tænde for sprinklerne. Dårlige tabere.
Men også lidt sjovt...
Det var præcis de to ting jeg tænkte:

1. Dårlig stil
2. Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at klukke lidt...
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » onsdag, 28. apr, 2010 23:25

Sidder iøvrigt og kigger på et program om Mourinho på svensk Viasat Sport. Magnus Hedman, som spillede for Chelsea under Mourinho, fortæller om en episode op til en FA Cup-kamp (mod ManU syntes jeg han sagde). Mourinho havde sagt til sine spillere: "Koncentrer jer om kampen, hold fokus og saml kræfter. Så tager jeg mig af medierne og holder dem fra jer".

Man kan jo synes hvad man vil om det, men det var ihvertfald Hedmans holdning at Mourinho forsvarer sine spillere så meget han nu kan. Han virker meget hengiven med sit mandskab.

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » onsdag, 28. apr, 2010 23:32

Jeg ved godt det er lidt kontroversielt at sige men jeg må sgu indrømme at jeg beundrer ham dybt.
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » onsdag, 28. apr, 2010 23:32

Brando skrev:
LarsU skrev:
Nicoen skrev:I øvrigt patetisk af Barca at tænde for sprinklerne. Dårlige tabere.
Men også lidt sjovt...
Det var præcis de to ting jeg tænkte:

1. Dårlig stil
2. Og så kunne jeg alligevel ikke lade være med at klukke lidt...
Samme her, havde egentlig også skrevet begge dele først, men så slettede jeg det sjove. :dontknow:

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 28. apr, 2010 23:38

Callesen skrev:
Nicoen skrev:Må nu erklære mig enig med McRae. Barca er ligeså gode til at smide sig og søge frispark/straffe.

Jeg synes det er fint Barca fans kommer lidt ned på jorden igen, de har godt nok været irriterende at høre på det sidste års tid. Flot af Inter, de holder Barca fra de helt store chancer. Et hold som alle frygter.
Inter spiller som de kan med en mand i undertal og har et resultat og forsvare.
Det er virkelig en flot præstation af dem.
Så kan man sige hvad man vil, men de spiller på de strenge der er nødvendigt. Jeg er ikke to sekunder i tvivl om mange andre hold; Spanien, England, Tyskland, Danmark osv ville have gjort noget af det samme for og trække tiden. På den ene eller anden måde.

Barcelona er sgu selv skyld i de ikke kommer videre. De har Messi´s og Pedro´s chancer det er det. Så kan man ikke forvente og vinde.
Præcis. Det lød jo på Carsten Færge og Sure-Michael som om, at det var forargeligt, at Inter havde parkeret bussen foran feltet, fordi de havde glædet sig til mål, chancer og hæl og tå. Den drøm forpurrede Inter rigtignok på mest effektive vis, men det var simpelthen måden, den ged skulle barberes, og så er der jo ikke andet for. Hvor amatøragtigt ville det ikke være at crowdplease i en CL-semifinale med fare for at tabe missionen? Og så var det jo heller ikke nogen let ged at barbere, overhovedet. 10 mod 11 på Camp Nou ville mange andre hold ikke kunne holde Barca så effektivt fra fadet, som Inter gjorde i aften. Forrygende fight, klogt og super disciplineret forsvarsspil. Hvis du ikke kan tage hatten af for det, Michael Laudrup, bliver du aldrig en toptræner. Simply as that.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 28. apr, 2010 23:51

Brando skrev:
Thommo skrev:jeg eeeeeeeeeeeeeelsker sgu Pique :love3: , 1100 1 krones mønter til mig skaffede han for 50 kr´s indsats
Han gav 30 gange igen hos Tipsfortjenesten og jeg var SÅ tæt på, men valgte en anden i stedet for (Alves). Tillykke med det. Godt set!
Takker, ved godt danske spil er kommet godt efter det med odds de sidste par år, men gider ikke spille der da de ikke har 1. måls og to score på ret mange kampe, så holder mig til unibet, betfair, og bet365. Hvis jeg skal tjekke flere steder for odds går jeg amok :D
Verden er smask fuld af hyklere....

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » torsdag, 29. apr, 2010 00:04

Fup du kan harcellere lige så meget du vil over de teatralske Inter-spillere du vil, men du skal nærmest være synshæmmet for ikke at kunne se, at spillerne fra Barca ikke var mindst lige så slemme til at vælte og se ud til at lide alverdens kvaler. Topmålet for mig blev i aften nået af Busquets der, på trods af at han tydeligvis rullede rundt i smerte, lige havde tid til at tage et hurtigt kig på dommerens reaktion, før han rullede videre. Det var jo direkte kvalmt at se på og godt fanget af produceren.

Ja ja, så skal jeg da ikke besvære mig med at huske på, hvornår finalen spilles, for jeg kan ikke fordrage Mourinho, og jeg har en voldsom antipati overfor Bayern München, så ligegyldigt hvem der vinder, vil jeg være utilfreds, hvilket gør resultatet ret ligegyldigt for mig. Gad vide hvad DR2 tema handler om den aften.

KJ

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 29. apr, 2010 01:18

Fedt nok. Tillykke til Inter. For 1-2 år siden kunne jeg ikke havde forestillet mig Inter og Bayern i en CL finale. Stor cadeau til Mourinho og van Gaal for deres taktiske kunnen. De har meget af æren for de to klubbers avancement til finalen.

I stedet for at skælle og smælde over Inters defensive fodbold, burde du istedet bare glæde dig over, at manure og cska london røg ud for længst, Fup. En finale uden de to hold og så er jeg glad og ligeglad med, at det fx er Inter og Bayern M.

Desuden spiller man nu engang på de strenge man har til rådighed og Inter greb Barca helt rigtigt an. At holde stand i næsten 60 minutter med en mand i undertal til et Barca hold, der skulle ud over stepperne og score mål, det er da flot - om end ikke smukt at se på.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 29. apr, 2010 02:35

Det er jo en kamp, der havde en hel del. Der var i hvert fald massere af drama.

Egentlig håbede jeg at Barcelona ville vinde. Mest fordi det ville give den mest interessante finale. Men Inter fortjente det nok over to kampe, hvis man ser på den taktiske, fysiske og mentale del af spillet - teknisk er de naturligvis overmatchet. Så stor cadeau til Inter og særligt til Mourinho, der leverer en solid taktik til sine spillere og - ikke mindst - får dem til at tro på, at de kan udføre den. Taktisk er Mourinho blandt de absolut bedste. Vores egen Rafa Benitez matcher ham dog.

Selvfølgelig elsker vi alle det show Mourinho leverer. En mere selvsikker mand findes nok ikke i fodboldverdenen, hvilket han er god til at få ud til sine spillere. Jeg bryder mig dog ikke om de små "svinestreger" som han laver i løbet af en kamp. Det er tydeligt, at han prøver at intimidere sine modstandere, mere end at han er et dumt svin - om det virker? Ja, døm selv.

Mourinho er nok den dygtigste træner rent mentalt, der findes. Han er enormt god til at flytte presset fra sine spillere, ligesom han altså formår at provokere sine modstandere til ikke at tænke rationelt. Derudover er det nok Mourinho, der har været med til at kickstarte det uærlige element i fodboldkampene. Spillere der smider sig, som var de blevet skudt. Spillere der har mere travlt med at appellere til dommerne, end at spille fodbold. Altså spillere der for alt i verden vil filme sig til og fremprovokere kort, straffespark, frispark, you name it.
Hvis dommerne nogle gange taber hovedet i de her kampe, så tror da fanden. Det er ikke meget hjælp de får.

Nu snakker vi igen Mourinho. Det er det han gør. Det er sq lidt sindsygt. Den arrogance han udviser er dog aldrig noget jeg kan forbinde med Liverpool FC. Jeg elsker selv vindertyper, men Mourinho burde tage tempoet ud lidt oftere. Det bliver for meget.

Men stort tillykke til Inter og Bayern, der forhåbentlig kan levere en flot og velspillet finale - selv tvivler jeg dog.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 29. apr, 2010 08:43

En sejr for fodbolden

Hvem siger, at der kun er én måde at spille fodbold på? Ensidighed er da netop skadeligt for fodbolden. Og ensidighed er nøjagtig hvad FC Barcelona står for. De spiller bolden rundt så flot, så flot, men hvor er temposkiftet når Messi bliver pakket ind af geniale Javier Zanetti? Catalanerne og deres (mange) fortalere pejer på Inters dybe positionering, men det er heller ikke ligefrem fordi de selv "lader" Inter komme i nærheden af bolden. De spiller overvejende på ufarlige områder, hvor Inter da ikke gider spilde kræfter på at jage bolden. Når man så endda er i overtal i mere end en time, ja så har man simpelthen ikke fortjent at komme i finalen.
Folk glemmer åbenbart Inters baggrund for overhovedet at kunne tillade sig at forsvare i 90 minutter plus injury time på Camp Nou. De havde nemlig vundet den første kamp 3-1. Hvis Barcelona ville have mere plads at spille på - og hvorfor i alverden skulle Inter give dem det? - kunne de bare have skaffet sig et bedre udgangspunkt. Ja, Diego Militos 3-1 scoring skulle have været annulleret pga. off-side, men i starten af samme kamp bliver samme Milito snydt for en oplagt scoringsmulighed hvor han var mere på den rigtige side, end han var på den forkerte i førstnævnte situation. I øvrigt ligner Piques (fremragende) sejrsmål i går et off-side tilfælde, selvom jeg ikke er 100 % sikker hér.
Som sagt er ensidighed dræbende for fodbolden, både mht. spillestile og resultatudfald. Nu lever myten om ingen konsekutive Champions League titler siden dens indførelse i start halvfemserne fortsat. Mht. finalen, så bliver den da netop mere spændende og uforudsigelig nu i forhold til hvis Barcelona havde kvalificeret sig. Vi ved alle hvad dette ville have indebæret: minimum 70 % boldbesiddelse til Barca med Bayern spillerne ståene dybt med tanke på kontraangreb via specielt Robben og Olic. Men Bayern München-Inter, den kamps handlingsforløb må jeg indrømme ikke at kunne forudsige. Det er da dét der er fantastisk ved fodbold. Ikke at se Xavi, Yaya Touré og Busquets finde hinanden med indersideafleveringer frem og tilbage og til siden. Sidstnævnte er i øvrigt en rædsom diver. Al respekt for hans store fodboldmæssige kunnen, men hans opførsel i forbindelse med Thiago Mottas udvisning var skamfuld. Se dét er en skændsel for fodbolden.
Hvor var Werge og Laudrup (den tidligere Barcelona spiller) dog inderverende at høre på. Werge prøvede indledningsvis at rose Inters forsvarsspil, men lynhurtigt blev det noget være brok over Barcas manglende gennembrudsstyrke. Jeg har bestemt ikke været tilhænger af 3+ studiets medlemmer Schmeichel, Elkjær og Laudrup, men hvor var de dog fornuftige at høre på i går. Cadeau til dem, der i det mindste forstår at sælge deres produkt. Jeg så i øvrigt lige Go' Morgen Danmarks fodboldpanel. Mage til tåber skal man da lede længe efter (Flemming Toft og en eller anden fra et af de useriøse blade, hvis navn jeg end ikke kender). Det kløgtigste medlem af den forsamling er uden tvivl minister Lykke Friis, og det er ikke fordi jeg holder med Venstre.
Alle er åbenbart hoppet med på bølgen, om at fodbold kun kan spilles på en måde. Imens vil jeg glæde mig over, at der stadig kan leveres overraskelser i fodbold, at den kloge narrer den mindre kloge, og at vi har en spændende, uforudset Champions League finalen i udsigt.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. apr, 2010 08:53

Inter havde en 3-1 sejr fra første opgør. Hvilket udgør, de ikke nødvendigvis skal angribe. Jeg synes dog de startede meget svagt og var alt for passive fremadrettet. Jeg havde forventet et Intermandskab, der i de første 20 minutter ville sætte pres på Barcelonas ikke imponerende bagkæde. En bagkæde der kan presses til at lave fejl, fordi de spiller for spiller ikke har samme tekniske kvalitet som de offensive spillere. Da de først kommer en mand i undertal, synes jeg, det er logisk de vil forsvare med alle mand. Taktisk undrede jeg mig dog over, de to angribere blev sat ud som yderste midtbanespillere, og Sneijder som hængende angriber. Men når man lige vender den, så er det rigtig godt set, at sætte Eto'o med sin hurtighed ud og afdække venstre siden, hvor Messi jo huserer. Så er der 2 yderst kompetente spillere, Eto'o og Zanetti, til at opvarte Messi.

Kigger man på Barcelona, ser man samtidigt de er svækket rent teknisk i forhold til sidste år. Deres højt anlagte spil, er der 4-5 spillere der ikke har de rette tekniske kvaliteter til at kunne udføre. Gabriel Milito, Toure, Pique og Busquets har de mangler. Deres pasningspil er for usikkert og for langsomt. Det er lige før jeg også vil sætte Ibrahimovic i den gruppe også. Det hele afhænger af om Xavi kan finde afleveringerne til enten Messi eller til Pedro. Når Andres Iniesta ikke kan spille, så er der langt fra hans niveau til de næstbedste. Der er ikke alternativer af rette tekniske format, til at erstatte enten Xavi eller Iniesta. Busquets, Toure er for langsomme i deres omgang med bolden, til Barcelona kan praktisere det spil de så gerne vil. Er jeg så den eneste der går og tænker Fabregas?

Det er en taktisk fejl af Pep Guardiola at sætte Gabriel Milito på venstre back. Det skulle Guardiola have reageret på allerede efter udvisningen og sætte Maxwell ind. Det sker så ved efter pausen, men det kunne ligeså godt være sket lige efter udvisningen. Forstår heller ikke hvorfor Jefren står foran Thierry Henry i køen til at blive skiftet ind, når man mangler 2 mål for at gå videre. Barcelona skulle have skiftet stil efter udvisningen, og gået over til at spille mod to centrale angribere, og kun 3 forsvarsspillere.

Fair nok man ikke kan lide italiensk fodbold, men Barcelona var nu ikke et hak bedre. Derudover var der ikke én italiener på banen. Men måske man ikke kan lide Argentinere, Brasilienere, Hollændere, Rumænere eller Camerounianere?

Inter Milan vinder på Barcelonas mangler. Både taktisk, men også tekniske mangler.
henrik1 skrev: Hvem havde troet på en finale mellem Bayern München og Inter? To hold uden skræmmende spillere på papiret. Jeg synes det er forfriskende med noget nyt. Jeg håber dog også på Bayern i finalen.
Synes nu nok Bayern på papiret har klasse spillere. Ribery, Lahm og Robben hører til blandt verdens bedste. Van Buyten, Van Bommel og Olic i kategorien under verdensklassen. Klose og Gomez har været ganske ferme i de senere år i angrebet. Schweinsteiger er blevet genfødt som central midtbanespiller i stedet for kantspiller.

Venstre back er et stort problem - kan ligeså godt være højre back, da Lahm, uden at miste niveau, godt kan spille venstre back - og det skal de have løst for at være et komplet mandskab. Man kan også undre sig over boldsikkerheden i midterforsvaret, hvor de blev udstillet mod man utd. Normaltvis mener jeg dog ikke det er et større problem, da både Van Buyten og Demichelis har forholdsvis god teknik. Demichelis spillede nok sit bedste fodbold sidste sæson, da han var mere anvendt som central midtbanespiller.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hald
Geografisk sted: Løgstør

Indlæg af Hald » torsdag, 29. apr, 2010 09:00

AJ skrev:En sejr for fodbolden
Vel talt, AJ!

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. apr, 2010 09:09

En anden ting jeg bed mærke i var, Inter havde tre spiller i fare for karantæne ved et gult kort. Maicon, Zanetti og Walter Samuel. Ingen af de tre fik gult kort, hvor det var Lucio, Chievo, Cambiasso, Julio Cesar og Eto'o der rettede henvendelserne til dommeren, stillede sig foran bolden eller trak tiden. Igen her er det nøje planlagt fra Mourinho og Interspillerne. Ligesom det var dengang Mourinho var i Chelsea med Chelseaspillerne.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. apr, 2010 09:49

Claus KJ skrev:Fup du kan harcellere lige så meget du vil over de teatralske Inter-spillere du vil, men du skal nærmest være synshæmmet for ikke at kunne se, at spillerne fra Barca ikke var mindst lige så slemme til at vælte og se ud til at lide alverdens kvaler. Topmålet for mig blev i aften nået af Busquets der, på trods af at han tydeligvis rullede rundt i smerte, lige havde tid til at tage et hurtigt kig på dommerens reaktion, før han rullede videre. Det var jo direkte kvalmt at se på og godt fanget af produceren.

Ja ja, så skal jeg da ikke besvære mig med at huske på, hvornår finalen spilles, for jeg kan ikke fordrage Mourinho, og jeg har en voldsom antipati overfor Bayern München, så ligegyldigt hvem der vinder, vil jeg være utilfreds, hvilket gør resultatet ret ligegyldigt for mig. Gad vide hvad DR2 tema handler om den aften.

KJ
Billede

IanRush

Indlæg af IanRush » torsdag, 29. apr, 2010 09:50

Fup skrev:Det her er en fucking TRAGEDIE for fodbolden. Jeg holder helt sikkert med Bayern i finalen.

Og hvis nogen skulle være i tvivl om hvorfor jeg hader og foragter italiensk fodbold, så prøv at se kampen igen: Magen til flok af skabekrukker, primadonnaer og skuespillere skal man da lede længe efter. Føj for helvede!
Hahahhahahhaa og Busquets? Er han italiener? Over to kampe er det selvfølgelig FULDT fortjent

Besvar