Dagens Kampe
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Re: Dagens Kampe
Teoretisk spørgsmål: Må målmanden kaste bolden i mål og på den måde score?
Tænker på et udkast fra eget felt selvfølgelig, og ikke en Oliver Kahn scoring.
Tænker på et udkast fra eget felt selvfølgelig, og ikke en Oliver Kahn scoring.
Hvorfor skulle han ikke have lov til at gøre det?
Ja, selvfølgelig må han det. Bolden er jo i spil.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Enig! Som jeg mener at forstå / huske fodboldloven, er det som følger:Rasmus skrev:Ja, selvfølgelig må han det. Bolden er jo i spil.
Man må ikke score direkte på et indkast, da indkast har status ligesom et godt gammeldags indirekte frispark.
Når målmanden kan udføre et udkast, derimod, samler han jo bolden op, mens den er i frit spil, og han foretager derefter et kast eller spark som en fortsættende del af dette spil.
En sjov krølle er, at der også kan scores direkte på målspark - dog kun i modstanderens mål. Såfremt en målmand eller markspiller tager målspark, og tyrer den direkte i eget mål, skal dommeren dømme hjørne!!
Vi SMADRER det PIShold !
-
- Bestyrelsesmedlem
Grunden til jeg kom i tvivl om det, var pga nogle indendørs regler med at man ikke må kaste bolden direkte i mål.
Ved godt de to "spil" ikke har samme regler hele vejen igennem. Men man ved aldrig om reglerne er overført fra udendørs til indendørs.
Ved godt de to "spil" ikke har samme regler hele vejen igennem. Men man ved aldrig om reglerne er overført fra udendørs til indendørs.
-
- Geografisk sted: Paphos
- Alder: 43
- Kontakt:
Er du sikker på det? Gælder der ikke samme regler som for indkast, i og med bolden har været ude af spil, hvorfor man heller ikke kan dømmes offside direkte på målspark eller som indirekte frispark eller noget i den stil?Cynwal skrev:Rasmus skrev: En sjov krølle er, at der også kan scores direkte på målspark - dog kun i modstanderens mål. Såfremt en målmand eller markspiller tager målspark, og tyrer den direkte i eget mål, skal dommeren dømme hjørne!!
Min blog om livet som Dansker i Cypern og om marketing indenfor iGaming
Synes det mest geniale straffe sparks mål, jeg nogensinde har set, har fortjent en re-post. Gad vide om han kan sparke på den måde bare 9 af 10 gange, og selvfølelig veksle med "normale" spark for så er det fint nok i min lille verden. Genialt er et fattigt ord for det mål.
Verden er smask fuld af hyklere....
Sørme om ikke to eks LFC´ere sænkede Inter 3-2, i en træningskamp idag, 2*Cisse og 1*Leto. Ikke videre spændende nyheder, men hva fa´en 

Verden er smask fuld af hyklere....
-
- Geografisk sted: danemark
fcn er sgu et godt spillende hold, de imponerede i hvert fald mig i det jeg fik set af kampen mod sporting her til aften ..!
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth
Til gengæld skal Thommo da vist have fat i et par eller elleve Randers-spillere, han så passende kan rive lidt i ørene, for man ryger sgu'tte ud mod en schweizisk sekunda-hold.
Nu kan FCK så i øvrigt se frem til endnu et irriterende opgør mod irriterende Rosenborg, der sandsynligvis på irriterende vis slår kjøwenhavnerne ud, og så skal vi ellers høre på hoverende nordmænd det næste års tid.
Nu kan FCK så i øvrigt se frem til endnu et irriterende opgør mod irriterende Rosenborg, der sandsynligvis på irriterende vis slår kjøwenhavnerne ud, og så skal vi ellers høre på hoverende nordmænd det næste års tid.
-
- Bestyrelsesmedlem
Jeps for os danskere er ikke hoverende. Ekstra Bladet og BT holder sig nu heller ikke tilbage, så snart de kan få mulighed for det da.
Vi er ikke en dyt bedre selv.
Vi er ikke en dyt bedre selv.