Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
SaintAnker

Re: Dagens Kampe

Indlæg af SaintAnker » tirsdag, 15. feb, 2011 22:57

Har aldrig kunne lide Gattuso. Det her er heller ikke første gang han laver alt det lort. Han er jo skabs-psychopat. Flamini skulle have haft rødt - det er jo helt vildt at han kunne undgå det. Det skulle ikke undre mig at dommeren er købt af Milan - italienske hold er generalt bare korrupte.

Fryd at Crouch scorede og Zlatans mål ikke blev til noget. Og hvad er gennemsnits alderen på Milan ? 45 ?

Brugeravatar
Bruggisser
Geografisk sted: Karlslunde
Alder: 35

Indlæg af Bruggisser » tirsdag, 15. feb, 2011 23:01

Hold da op..

Med Gattuso i front viste Milan da lige hvor usympatisk et hold de er (også fansene for den sags skyld)..

Er virkelig blevet overrasket over det Milan viste i aften (ikke positivt!). Både Flamini og Gattuso skulle ha' været vist ud.. Milan spillernes opførsel i forbindelse med Corlukas skade fik mig med det samme til at tænke på Diouf - hold kæft noget svineri at se på..

Tror rent faktisk at jeg hader Milan efter aftenens kamp..

Dommeren gjorde nu heller ikke meget for få ro på kampen..

PS: Hvis det var mig der havde scoret Crouch's (Crouchs?) mål havde jeg nok løbet hen til Lennon og rost/takket ham, hvilket jeg synes var lidt mærkeligt at Crouch ikke gjorde..
Never argue with an idiot! He will drag you down to his level an beat you with experience..

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » tirsdag, 15. feb, 2011 23:08

Bruggisser skrev:

PS: Hvis det var mig der havde scoret Crouch's (Crouchs?) mål havde jeg nok løbet hen til Lennon og rost/takket ham, hvilket jeg synes var lidt mærkeligt at Crouch ikke gjorde..
Det gjorde han nu også. Jeg så det i hvert fald.

Et er at Gattuso opfører sig MEGET forkert. Det er der ikke den mindste tvivl om.

Men hvad i al verden laver Tottenham´s træner inde på banen i den første situation?
Et er at Gattuso går helt amok på alt og alle. Men derfor skal træneren vel stadig ikke gå ind på banen og stikke mere til Gattuso??

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 15. feb, 2011 23:35

Callesen skrev:
Bruggisser skrev:

Det gjorde han nu også. Jeg så det i hvert fald.

Et er at Gattuso opfører sig MEGET forkert. Det er der ikke den mindste tvivl om.

Men hvad i al verden laver Tottenham´s træner inde på banen i den første situation?
Et er at Gattuso går helt amok på alt og alle. Men derfor skal træneren vel stadig ikke gå ind på banen og stikke mere til Gattuso??
Ja, men det var i samme stil som Adebayor mod os, hvor han tager al kredit for målet selv indtil, han opdager at de andre spillere sværmer om Walcott. Man kan sige meget om Crouchie, men det der var sgu Lennons mål.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Bamsefar

Indlæg af Bamsefar » onsdag, 16. feb, 2011 00:45

Bruggisser skrev:Hold da op..

Med Gattuso i front viste Milan da lige hvor usympatisk et hold de er (også fansene for den sags skyld)..

Er virkelig blevet overrasket over det Milan viste i aften (ikke positivt!). Både Flamini og Gattuso skulle ha' været vist ud.. Milan spillernes opførsel i forbindelse med Corlukas skade fik mig med det samme til at tænke på Diouf - hold kæft noget svineri at se på..

Tror rent faktisk at jeg hader Milan efter aftenens kamp..

Dommeren gjorde nu heller ikke meget for få ro på kampen..

ALT ovenstående indeholder hvad jeg havde tænkt mig at skrive om aftenens kamp.. Gutasso den lille lort (husker tydelig det han lavede mod Poulsen i sin tid lige pludselig).. Den med Crouch sad jeg VIRKELIG også og undrede mig over... Det var dårlig stil.. Han skulle have løbet direkte mod Lennon istedet for at tage hele kreditten selv..

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 16. feb, 2011 01:57

AC Milan's centrale midtbane

Flamini - Gattuso - Van Bommel

:lol:

Ej, jeg foretrækker faktisk hårde negle der går til den, i stedet for spillere der kaster sig og brokker til dommerne konstant.

Til gengæld hader jeg spillere som både lave svinestreger men også kaster sig når de selv bliver rørt. Specielt argentinske fodboldspillere mestrer denne disciplin.

En spiller som Joey Barton for eksempel går til den, men rejser sig også hurtigt op når han får en tackling. Det synes jeg er fair nok.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 16. feb, 2011 03:23

Zlatan not won once in 12 games vs English teams

Er det en forbandelse eller?
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » onsdag, 16. feb, 2011 08:30

Jublede sgu osse lidt da Big Pete scorede - fortjent, og hvor var det dejligt at få lukket kæften på Elkjær. Man må gi' ham at han elsker Italien...
Gattuso - eddermame en usympatisk fyr og direkte dum og uklog er han ydermere. På den måde at tabe hovedet i 2. halvleg som anfører er utilgiveligt. Flamini skulle selvfølgelig have haft direkte rødt, hvilken sviner han lavede dér.
Gad vide hvad Joe Jordan har sagt til Gattuso? Med mindre Jordan har svinet Gattuso, så må man gi' B. Laudrup ret i, at sådan behandler man ikke (slet ikke som anfører) en af sin klubs tidligere spillere. Slet ikke i Italien, hvor man gør meget ud af at huske og næsten tilbede tidligere spillere (uden at jeg kender noget videre til Jordan's ophold i Milan i øvrigt).
Spurs har et godt udgangspunkt og af de tilbageværende hold er de da et af dem man gerne så vinde turneringen, nu da vi ikke selv er med (selvom jeg ret beset er næsten ligeglad).
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 16. feb, 2011 10:23

Var der slet ikke andre end mig, der først og fremmest så en blændende god og dramatisk fodboldkamp?
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 16. feb, 2011 11:19

Rasmus skrev:Var der slet ikke andre end mig, der først og fremmest så en blændende god og dramatisk fodboldkamp?
Dramatisk? Utvivlsomt.
Blændende god? Momentvist, bevares, men så sandelig da ikke set over 90 minutter. Ti gode minutter i starten af første halvleg og et godt Milan-run i anden var da bestemt værd at se på, men derudover synes jeg nu ikke kampen var den store fornøjelse. Især ikke fordi Milans overtag i anden halvleg i høj grad blev overskygget af måden hvorpå de opnåede det. Ganske enkelt usmageligt.

I aften tror jeg til gengæld godt vi kan forvente os en god omgang elegant slagudveksling mellem to af europas bedste hold ud i kunsten at aflevere en fodbold. Det glæder jeg mig godt nok til.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » onsdag, 16. feb, 2011 11:29

Ja, så er spørgsmålet jo blot, hvad det enkelte øje lader overskygge hvad. Flamini skulle have haft direkte rødt kort, og hans opførsel efterfølgende var usmagelig. Gattuso kogte fuldstændig over. Rigtigt. Men Michael Dawsons, Peter Crouchs m.fl.'s albuer var også skruet godt på i aftes. Der var med andre ord - og først og fremmest - tale om en herrefight af kaliber, hvor begge hold gik lige til stregen, og for to navngivne Milan-spillere altså også over.

Dramaturgisk, hvor først udeholdet blæser hjemmeholdet fuldstændig bagover i en hæsblæsende og overrumblende offensiv satsning, hvorefter hjemmeholdet med fight og møje og besvær får kæmpet sig tilbage til noget der ligner status quo, som halvlegen skrider frem, for blot at vende det hele på en tallerken fra 2. halvlegsstart, hvor de er som forvandlede, mens det nu er Spurs, der bare må stå og tage imod slag. I et moment og en kynisk udnyttede kontrachance vendes det hele atter på hovedet igen. Momentvis?! Kampen var ét langt moment af nerve, fight og viljen til at vinde hver eneste bold. Hvis det scenarium ikke er medrivende på den fede måde, så ved jeg ikke, hvad det er.

Og selvfølgelig skal det da også blive godt i aften - forhåbentligt -men det er altså ikke en naturlov, at elegance og forfinet boldflytteri bliver superinteressant.

McRae

Indlæg af McRae » onsdag, 16. feb, 2011 11:44

Aquilani4 skrev:Zlatan not won once in 12 games vs English teams

Er det en forbandelse eller?
Måske, men derudover har Zlatan altid bare været en skygge af sig selv i internationale kampe, selvom han jo teknisk set scorede i går.
Rasmus skrev:Var der slet ikke andre end mig, der først og fremmest så en blændende god og dramatisk fodboldkamp?
Jeg fulgte også en del med i Valencia-Schalke kampen, og den var altså mere underholdende IMO. Det var som om spillerne havde glemt alt om det koncept de skulle spille efter, og bare gav los. Ikke kønt, men særdeles seværdigt (selvom det måske er en selvmodsigelse).

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » onsdag, 16. feb, 2011 12:10

Aarde skrev: I aften tror jeg til gengæld godt vi kan forvente os en god omgang elegant slagudveksling mellem to af europas bedste hold ud i kunsten at aflevere en fodbold. Det glæder jeg mig godt nok til.
Tja måske, måske ikke?
Sidst der var der ikke meget i Arsenal. Og de blev udspillet totalt af Barcelona. Det var lidt samme scenarie vi så tidligere på sæsonen da Real Madrid fik klø. Alle håbede på den store kamp, det store drama. men det udeblev totalt (udover Ramos´ rødekort til sidst).

Arsenal skal i hvert fald oppe sig en del for, at være med. Og spille op til noget af deres aller bedste for, at have en chance.
men ser da frem til det iaften alligevel.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 16. feb, 2011 12:18

Rasmus skrev:Ja, så er spørgsmålet jo blot, hvad det enkelte øje lader overskygge hvad. Flamini skulle have haft direkte rødt kort, og hans opførsel efterfølgende var usmagelig. Gattuso kogte fuldstændig over. Rigtigt. Men Michael Dawsons, Peter Crouchs m.fl.'s albuer var også skruet godt på i aftes. Der var med andre ord - og først og fremmest - tale om en herrefight af kaliber, hvor begge hold gik lige til stregen, og for to navngivne Milan-spillere altså også over.

Dramaturgisk, hvor først udeholdet blæser hjemmeholdet fuldstændig bagover i en hæsblæsende og overrumblende offensiv satsning, hvorefter hjemmeholdet med fight og møje og besvær får kæmpet sig tilbage til noget der ligner status quo, som halvlegen skrider frem, for blot at vende det hele på en tallerken fra 2. halvlegsstart, hvor de er som forvandlede, mens det nu er Spurs, der bare må stå og tage imod slag. I et moment og en kynisk udnyttede kontrachance vendes det hele atter på hovedet igen. Momentvis?! Kampen var ét langt moment af nerve, fight og viljen til at vinde hver eneste bold. Hvis det scenarium ikke er medrivende på den fede måde, så ved jeg ikke, hvad det er.

Og selvfølgelig skal det da også blive godt i aften - forhåbentligt -men det er altså ikke en naturlov, at elegance og forfinet boldflytteri bliver superinteressant.
Bevares, det har du da helt ret i. Jeg er som udgangspunkt også selv mest til fight, nerve og intensitet, men elegant og hyppig boldflytteri behøver bestemt ikke være "forfinet" og uinteressant - hvilket jeg også godt ved, at du ikke mener.
Ja, kampen igår var i høj grad præget af netop nerve, spænding og intensitet, men den gode fodbold, den velspillede fodbold, den synes jeg ikke man så mere end momentvist. At det så var møghamrende medrivende og intenst er en anden snak, og det trækker bestemt kampens underholdningsværdi op (som du siger, var den dramaturgisk skruet helt rigtigt sammen). Men når du siger "en blændende god [...] fodboldkamp", så synes jeg, at kampen manglede en del velspillet fodbold for at kunne passe på den beskrivelse.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » onsdag, 16. feb, 2011 12:26

Aarde skrev: Men når du siger "en blændende god [...] fodboldkamp", så synes jeg, at kampen manglede en del velspillet fodbold for at kunne passe på den beskrivelse.
Nej, blændende godt i den forstand, du ridser op, var det naturligvis ikke.

Besvar