Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 17. feb, 2011 20:18

Så kom Christian Eriksen endelig på måltavlen. Et mål og en assist. Ajax fører 2-0 på udebane.

Det var faktisk rigtig flot og selvtillidsfuldt gjort af Eriksen. Hamrer den bare ind i det tomme mål med det kolde venstre, efter at have rundet keeperen. Kan Suárez' skifte have medvirket til hans opblomstring?

McRae

Indlæg af McRae » torsdag, 17. feb, 2011 20:19

Jeg tror ansættelsen af Frank de Boer har noget at sige også.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 17. feb, 2011 20:21

Ja, det betyder helt sikkert noget, at den nye træner med det samme går ud og siger, at han vil satse på ham. Og så rent faktisk lever op til sine ord, og spiller ham fra start hver gang.

edit: nu er han oppe på to assists. El-Hamdaoui til 3-0. Au revoir Anderlecht.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » torsdag, 17. feb, 2011 20:33

De spiller flot og meget direkte fodbold Ajax. Gode teknikere på det meste af banen, præcis som man husker Ajax for.

Mon ikke der kommer en enkelt kasse mere?

Scouser

Indlæg af Scouser » torsdag, 17. feb, 2011 20:34

En fryd at se Ajax i anden halvleg og fremragende spil af Eriksen. Det varer ikke længe før vi ser ham i en storklub imo.
Det samme kan siges om Lukaku for Anderlecht.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 17. feb, 2011 21:41

Kom lige til at sidde og tænke på hvor bemærkelsesværdig Arsenals indkøbspolitik har været.

Af spillerne i gårsdagens startopstilling var kun Walcott og Nasri dyre og hypede inden de kom til Arsenal.
Szczesny er en ung spiller hentet i Polen. Eboué blev hentet ud af ingenting i samarbejdsklubben Beveren (mener jeg). Djourou - hvor kom han fra? Koscielny var godt nok dyr, men hvem kendte ham inden han kom til Arsenal fra Lorient? Clichy blev hentet i Cannes i en lavere fransk række. Song kom også ud af ingenting fra fransk fodbold. Wilshere er egen avl. Fabregas kom godt nok fra Barcelona, men kun i en alder af 16 år. van Persie var allerede et kendt navn, men til gengæld fik de ham til i dag absurde £2.75m.

De har selvfølgelig andre kendte og/eller dyre spillere i truppen såsom Rosicky, Denilson, Ramsey, Arshavin og Squillaci. (Chamakh var kendt, men kom på en fri transfer). Men også andre ukendte og/eller billige. Sagna og Vermaelen var forholdsvis dyre, men ikke specielt hypede. Jeg havde aldrig hørt om Sagna inden han kom til Arsenal. Heller ikke om Diaby, der ligesom Sagna kom fra Auxerre. Målmændene Almunia og Fabianski var da også nogle out-of-nowheres. Og så selvfølgelig Bendtner, der også er en af dem, der kom til i en ung alder.

Engelsk af placering
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 42

Indlæg af Engelsk af placering » fredag, 18. feb, 2011 00:36

AJ skrev:Kom lige til at sidde og tænke på hvor bemærkelsesværdig Arsenals indkøbspolitik har været.

Af spillerne i gårsdagens startopstilling var kun Walcott og Nasri dyre og hypede inden de kom til Arsenal.
Szczesny er en ung spiller hentet i Polen. Eboué blev hentet ud af ingenting i samarbejdsklubben Beveren (mener jeg). Djourou - hvor kom han fra? Koscielny var godt nok dyr, men hvem kendte ham inden han kom til Arsenal fra Lorient? Clichy blev hentet i Cannes i en lavere fransk række. Song kom også ud af ingenting fra fransk fodbold. Wilshere er egen avl. Fabregas kom godt nok fra Barcelona, men kun i en alder af 16 år. van Persie var allerede et kendt navn, men til gengæld fik de ham til i dag absurde £2.75m.

De har selvfølgelig andre kendte og/eller dyre spillere i truppen såsom Rosicky, Denilson, Ramsey, Arshavin og Squillaci. (Chamakh var kendt, men kom på en fri transfer). Men også andre ukendte og/eller billige. Sagna og Vermaelen var forholdsvis dyre, men ikke specielt hypede. Jeg havde aldrig hørt om Sagna inden han kom til Arsenal. Heller ikke om Diaby, der ligesom Sagna kom fra Auxerre. Målmændene Almunia og Fabianski var da også nogle out-of-nowheres. Og så selvfølgelig Bendtner, der også er en af dem, der kom til i en ung alder.
Har lige par rettelser til dig.

Mens diaby og Denilson med pris omkring de 3mill næppe kan betegnes som dyre.

Mener hverken Rosicky, Ramsey eller Squillaci har kostet mere end 10mill.

Det hele handler om at have et koncept og købe spillere til det.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » fredag, 18. feb, 2011 09:38

Engelsk af placering skrev:
AJ skrev:Kom lige til at sidde og tænke på hvor bemærkelsesværdig Arsenals indkøbspolitik har været.

Det hele handler om at have et koncept og købe spillere til det.
Arsenal / Wenger gør det godt for få midler, men arsenal mangler lige det sidste skridt, og den tilstand har de efter min mening været i, i mange år. Sådan som manc og chelsea har klokket i det i denne her sæson, var det netop i denne her sæson de kunne tage skridet helt op, men netop kampen mod newcastle siger for mig meget om arsenal, det er sjældent jeg er enig med Jacob Laursen fra kanal 5, men han rammer efter min mening meget præcist med, at han ikke tror så meget på arsenal, for de fucker det altid op for sig selv.

Når ovenstående er sagt, så håber jeg virkelig de går hele vejen i PL (nu når det formentlig ikke bliver os ;) ), men min tro på det er bare ikke så stor. Lige så god Wenger er for Arsenal, ligeså meget er han en hæmsko for Arsenal, i hvertfald hvis han har de penge, som han selv og andre omkring klubben siger han har.

Bare målmands posten har i mange sæsoner kostet point, og en kronisk skadet van persie, men en ellers fantisk spiller når han han er klar, burde vel også have en kompetent afløser, og ikke en efter egen mening "verdens bedste angriber". Det kan mange steder accepteres, at man går sine egne veje, når man hiver pokaler hjem, som mr. ferguson gør i manc, men det er efterhånden lang tid siden, at wenger har hentet en af de store pokaler, i hvertfald når man sammenligner med hans tidligere bedrifter, måske nogle af jer arsenal fans, som jeg ved er herinde kan bidrage noget mere med, jeg vil i hvertfald godt kunne forstå, hvis der var noget frustation blandt fansene.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » fredag, 18. feb, 2011 09:46

Arsenals hold er altså ungt, de har mange dygtige spillere; Wilshere, Arshavin, Walcott og Nasri... de er fantastiske spillere, som er noget helt andet end Liverpool FC har. Fabregas og Persie, Chamakh de er nogle vigtige brikker i deres klub!

Målmanden de har han er kun 20år.. Men de søger da en ny målmand (kan man godt forstå)

Forsvaret: Sagna, Clichy, Koshielny, Vermaelen (Skadet pt.) Squillaci

Midtbanen: den er meget boldspillene, og de er spændende og se når de virkelig SPILLER ANGRIBS FODBOLD.

Angribet: Den er vel fint nok.

Alt i alt, Synes jeg Liverpool FC ikke har spillerne, som Arsenal har.. Glæder mig til og se Liverpool FC fungere som et boldspillerne/Angribs hold :headbang:
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » fredag, 18. feb, 2011 14:31

Den unge polske målmand ser spændende ud, men lad os nu se om han har hvad der skal til på lang sigt. Så vidt jeg ved har han endnu ikke mødt modgang - og de bedste keepere er trods alt kendt for deres evne til at komme hurtigt videre, om man vil.

Koscielny spillede en udmærket kamp, men jeg er stadig ikke overbevist om hans defensive kvaliteter er gode nok til PL. Han kan vist godt tage nogle kilo på, så han bliver lidt mere modstandsdygtig i duelspillet i Premier League. Djourou rater jeg overhoved ikke. De har dog Vermaelen, der er en rigtig god spiller. Overall synes jeg dog deres midterforsvar til tider savner evnen til at spille primitivt, hvilke nogle gange er strengt nødvendigt i fodbold.
En spiller Arsenal virkelig kunne have brugt i deres forsvar var David Luiz, der er fremragende med bolden og ret stærk i duelspillet. Han bliver, desværre, en kæmpe gevinst for Chelsea.

Arsenals to startende backs har international topklasse. Har tidligere været lidt efter Clichy, men må sige at han virkelig har steppet up. Det er virkelig tæt duel ham og Ashley Cole har pt. om hvem der er den bedste venstreback rent offensivt i verden på nuværende tidspunkt.
Sagna gør det også fantastisk. Eboue gjorde en god figur mod Barcelona, men har dog lidt placeringsvanskeligheder i sit spil. Gibbs er vist en af de bedre reserver der findes.

De har en virkelig pasningsstærk midtbane, men til gengæld mangler de en kvalitetsspiller på den defensive midtbane. Song gør det godt, men er mere box-to-box. Wilshere er en fantastisk spiller - og bedre end Gerrard var i den alder. Fabregas er Fabregas. Jeg kunne dog godt se Arsenal købe en "spoiler" til midtbanen og så sælge Fabregas. Så kan man få en midtbanestruktur der minder mere om Barcelonas og gøre holdet langt mere solidt, sådan rent defensivt.

De har nogle dygtige "kantspillere". Det er dog meget få af dem, der rigtig magter at gå til baglinjen. Nasri er vel mere offensiv midtbanespiller. Han kunne i øvrigt også nemt tage overfor Fabregas, da han har gjort det formidabelt på den position når spanieren har været væk.
Arshavin og Walcott er dygtige spillere, men de har stadig deres spidskompetencer i omstillingsspillet. Imø er der kun plads til en af dem på kanterne i de fleste kampe, da Arsenal taber flow i pasningsspillet med begge på banen. Jeg tror Arshavin ville være langt mere effektiv for alle andre hold i Premier League end lige Arsenal.

Van Persie er selvfølgelig en topangriber, mens reserverne har enkelte mangler i deres spil, der gør at de nok aldrig bliver topklasse. F.eks. er Chamakh ikke tildelt de bedste fysiske attributer af moder jord, hvilket især kommer til udtryk i manglende hurtighed.

Inden vi roser Arsenals indkøbspolitik for meget, skal vi dog også huske på at de ofrer meget store summer på deres ungdomsarbejde. Det er dog sikkert stadig en rigtig god forretning.

Men når alt kommer til alt, ved vi jo alle også godt at Arsenal næppe har holdbarheden til at vinde de største titler. Især taktisk er holdet meget en-dimensionelt, hvilket kloge modstandere kan udnytte. Se bare hvor mange problemer de havde med Andy Carroll, da Newcastle slog dem på Emirates - det var ikke kønt.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 18. feb, 2011 14:48

Engelsk af placering skrev:
AJ skrev:De har selvfølgelig andre kendte og/eller dyre spillere i truppen såsom Rosicky, Denilson, Ramsey, Arshavin og Squillaci. (Chamakh var kendt, men kom på en fri transfer). Men også andre ukendte og/eller billige(...)Jeg havde aldrig hørt om Sagna inden han kom til Arsenal. Heller ikke om Diaby, der ligesom Sagna kom fra Auxerre.

Har lige et par rettelser til dig.

Jeg skriver intet sted, at Diaby har været dyr. Mht Denílson gik han ind under kategorien "kendte og/eller dyre". Eller betyder, at han ikke behøver at være begge dele. Men han var et talent man allerede havde kendskab til fra Sao Paulo af.

Jeg har intet sted skrevet at Rosicky, Ramsey eller Squillaci har kostet mere end £10m. Men de var dyrere end fx Eboue, Clichy og Song, og alle tre var kendte inden de kom til Arsenal.

Engelsk af placering
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 42

Indlæg af Engelsk af placering » fredag, 18. feb, 2011 23:19

@ AJ
Havde ikke lige læst dit indlæg ordenligt.
Jeg kendte Denilson før han kom til Arsenal, eftersom han kun spillede 4 kampe fra start for Sao Paolo og kom til Arsenal i en alder af 17-18år.
Grunden til at jeg skrev 10mill er fordi det er min personlige grænse for hvornår en spiller i dyr i det moderne transfermarked. Jeg vil derfor aldrig kalde Rosicky, Ramsey eller Squillaci dyre spillere og selvom de var dyrere end Clichy, Eboue og Song, som næsten må betragtes som "gratis" i nutidens transfer regime.

Men som jeg skrev til sidst handler det mere om at købe spillere til koncepted fremfor deres pris. Det skal dog siges at Squillaci har været elendig i største delen af de kampe han har spillet.

@ Alonso
Scszesny har bestemt potentialet til at blive en af de helt store målmænd og det skyldes netop hans psyke. Han fik sin PL debut på Oldtrafford og hans ChL debut mod Barcelona og spillede begge kampe ret upåvirket. Generelt har han en attitude der minder meget "peter rødtud". Jeg tror at en målmand der har brækket begge arme(Samtidig), for svært ved at møde mere modstand i sin karriere, men kun tiden kan vise det.

Mht til midterforsvaret har det været og er stadig alt for sårbart. Djourou har spillet fantastisk siden hans comeback "The Gunners have conceded a goal every 251 minutes of PL football with Johan Djourou in the side this season. Without him, they have conceded a goal every 54 minutes" hvilket må siges at være imponerende og det gode ved djourou er han holder tingene simpelt, hvilket har været et stort problem i Arsenal defensiven. Squallaci har skrevet tidligere været en katastrofe og gør de øvrige forsvarspillere mere usikre. Vermaelen har været skadet næsten hele sæsonen og når nok ikke at komme tilbage i form, før det er for sent.

Arshavin skiller vandene har været nede i form dyk, men alligevel har manden 38 kampe (28 start) scoret 9 mål og lavet 17 assits. Jeg tror at det svært at blive ret meget mere effektiv som kantspiller i PL.

Stabilitet og taktisk forandring er vel netop det der har kendetegnet arsenal de sidste par måneder, med undtagelsen af plamagen på st.james park. Men for at der kan vindes titler, så må der ikke komme flere skader til centrale forsvarspillere eller midtbanespillere, for med Vermaelen og Diaby ude er der ikke nogen kvalificeret back-up.

AJ

Indlæg af AJ » lørdag, 19. feb, 2011 12:33

Engelsk af placering skrev:Jeg kendte Denilson før han kom til Arsenal, eftersom han kun spillede 4 kampe fra start for Sao Paolo og kom til Arsenal i en alder af 17-18år.

Men som jeg skrev til sidst handler det mere om at købe spillere til koncepted fremfor deres pris.
Jeg kendte også kun Denilson fra internet rygter osv. Rafa har også udtalt, at han var ude efter ham, men at £3.4m var for meget at give.

Det markerede er enten nonsens eller også har jeg ikke forstået din pointe. Min pointe er nemlig, at det er flot, at de har kunnet finde spillere til deres koncept (og som er gode nok) uden at betale mange penge for dem. Spillere, der er gode nok til en topklub i PL og samtidig er billige, er der ikke mange eksempler på ud over hos Arsenal.

jacobq
Alder: 31

Indlæg af jacobq » lørdag, 19. feb, 2011 16:01

Kanont frisparksmål af Baines, som forhåbentlig sender kampen i straffesparkskonkurrence!

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » lørdag, 19. feb, 2011 16:05

jacobq skrev:Kanont frisparksmål af Baines, som forhåbentlig sender kampen i straffesparkskonkurrence!
Hold nu op hvor var det køligt mand! Med to min tilbage forlænget spilletid! :clap: :clap: :clap:
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Besvar