Jamen så holder argumenterne jo ikke.AJ skrev:Du skal sammenligne Lucas med Khedira og Song. Ikke Alonso og Wilshere.
21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Okay, men det er ikke mig som er træner desværre, jeg er bare ikke enige med dem som synes er Lucas er verdensklasse.. Men never mind, så må King Kenny gå efter Plan B - Poulsen 

You'r Never Walk Alone. ///
Jeg går udfra at du mener hvad du har skrevet.Hekkem skrev:Lucas er verdensklasse
Hvis du gør har du skrevet det som jeg i den seneste tid har tænkt meget over og gået og overvejet om jeg overhovedet turde sige direkte til et andet menneske eller skrive noget sted blot fordi jeg ved at man gjort til grin af mennesker der i den forbindelse i mine øjne intet ved om fodbold.
Præstationerne den seneste tid under Kenny har overtalt mig - Lucas er en verdensklasse spiller på sin position. At han af mange mennesker fejlagtigt bliver sammenlignet med spillere, der ikke spiller samme position, hvor Alonsos navn hyppigst bliver nævnt, er som sagt bare en kæmpe fejl. De mennesker der til stadighed kritiserer Lucas fordi hans (ekstremt) hurtige udvikling fra talent/måske ikke god nok til verdensklassespiller/så absolut fuldstændig berettiget til LFC og en af vores bedste spillere gør ondt på dem fordi de førhen har kritiseret ham meget burde tage sig sammen og være et større menneske.
Og så in mente med hvad manden har været i gennem i sin Liverpool karriere. Mentalt må han være et monster. Jeg ser dybt seriøst kun Essien som en bedre DM i verden i øjeblikket.
Essien er bestemt ikke bedre end Lucas for tiden. Hans distribution har været helt forfærdelig. Jeg synes Mikel er bedre. I øvrigt falder du selv lidt i sammenligningsfælden, da det retteligt er netop Mikel, og ikke Essien, Lucas skal sammenlignes med.
Javier Zanetti er dog også stadig ren verdensklasse. I hvert fald som han spillede defensiv midt mod Bayern.
Men det er ganske rigtigt svært at finde bedre.
Javier Zanetti er dog også stadig ren verdensklasse. I hvert fald som han spillede defensiv midt mod Bayern.
Men det er ganske rigtigt svært at finde bedre.
Jeg ved ikke om Essien er bedre end Lucas lige pt. Jeg tror dog kun det er spørgsmål om tid eftersom jeg regner med at chelsea skifter system til 4-4-2. Men må erkende at jeg ikke lige er klar over om Mikel er langtidsskadet eller hvorfor han bare ikke har spillet på det seneste.
Pointen med det ovenover er nemlig som du selv skriver at Essien de seneste år har haft en position der nærmere er CM end DM fordi John Obi har ligget bag ham. Forskellen på John Obi og Essien er imø at Essien, som den ufatteligt komplette fodboldspiller han er også evner i højere grad at deltage længere fremme på banen, hvilket jeg ikke tror John Obi ville kunne. Jeg tror dog at Essien uden problemer og måske endda med bedre resultat ville kunne ligge på DM og både stoppe angreb og opsætte angreb bedre end John Obi.
Jeg formoder at Chelsea med tilgangen af Torres ændrer system til en 4-4-2 med diamant. For gør de ikke det er der to af Drogba, Torres, Anelka og Malouda der ikke starter hver gang. Anelka eller Malouda tager så selvfølgelig den offensive midtbaneplads. Det efterlader dem med 3 centrale midtbanespillere hvor netop Essien og Lampard er selvskrevet. Og hvis Ramires slår John Obi af må man formode at Essien skal ligge på den DM. Og det er selvfølgelig der hele kabalen går op: Det hele afgøres om Ramires er bedre end John Obi.
Zanetti er også en af mine favoritter
Pointen med det ovenover er nemlig som du selv skriver at Essien de seneste år har haft en position der nærmere er CM end DM fordi John Obi har ligget bag ham. Forskellen på John Obi og Essien er imø at Essien, som den ufatteligt komplette fodboldspiller han er også evner i højere grad at deltage længere fremme på banen, hvilket jeg ikke tror John Obi ville kunne. Jeg tror dog at Essien uden problemer og måske endda med bedre resultat ville kunne ligge på DM og både stoppe angreb og opsætte angreb bedre end John Obi.
Jeg formoder at Chelsea med tilgangen af Torres ændrer system til en 4-4-2 med diamant. For gør de ikke det er der to af Drogba, Torres, Anelka og Malouda der ikke starter hver gang. Anelka eller Malouda tager så selvfølgelig den offensive midtbaneplads. Det efterlader dem med 3 centrale midtbanespillere hvor netop Essien og Lampard er selvskrevet. Og hvis Ramires slår John Obi af må man formode at Essien skal ligge på den DM. Og det er selvfølgelig der hele kabalen går op: Det hele afgøres om Ramires er bedre end John Obi.
Zanetti er også en af mine favoritter
Meget off-topic:
Hvis de fortsatte med 4-3-3 ville det da kun være én af Anelka-Drogba-Malouda-Torres, der sad på bænken nemlig Drogba eller Torres, altså:
Anelka-Drogba-Malouda
eller
Anelka-Torres-Malouda.
Jeg tror dog som dig, at de vil gå over til 4-4-2. Dog med samme resultat som i 4-3-3: én af ovenstående fire spillere bliver bænket. Jeg tror sjældent alle fire vil være på banen samtidig, omend det kan lade sig gøre. Da Chelsea havde enorm succes hen mod slutningen af sidste sæson stillede de vanvittigt offensivt op. Som udgangspunkt var det sikkert 4-3-3:
Lampard-Ballack-Malouda
..Anelka-Drogba-Kalou
men jeg synes de til tider stillede om til noget ala:
Kalou-Lampard-Ballack-Malouda
...........Anelka-Drogba
Dette system kunne sikkert godt fungere bare med Torres og Essien i stedet for Kalou og Ballack.
Hvis de fortsatte med 4-3-3 ville det da kun være én af Anelka-Drogba-Malouda-Torres, der sad på bænken nemlig Drogba eller Torres, altså:
Anelka-Drogba-Malouda
eller
Anelka-Torres-Malouda.
Jeg tror dog som dig, at de vil gå over til 4-4-2. Dog med samme resultat som i 4-3-3: én af ovenstående fire spillere bliver bænket. Jeg tror sjældent alle fire vil være på banen samtidig, omend det kan lade sig gøre. Da Chelsea havde enorm succes hen mod slutningen af sidste sæson stillede de vanvittigt offensivt op. Som udgangspunkt var det sikkert 4-3-3:
Lampard-Ballack-Malouda
..Anelka-Drogba-Kalou
men jeg synes de til tider stillede om til noget ala:
Kalou-Lampard-Ballack-Malouda
...........Anelka-Drogba
Dette system kunne sikkert godt fungere bare med Torres og Essien i stedet for Kalou og Ballack.
-
Lucas har helt sikkert gjort det godt i år og er modnet som spiller indenfor de sidste to sæsoner, men hvis vi siger, at han er verdens bedste på positionen har vi godt nok røde briller på. Nu nævner jeg nogen centralt defensive midtbanespiller, som jeg mener, er bedre:
Khedira, Real Madrid
Busquets, Barcelona
Yaya Toure, Manchester City
Fletcher, Scum
Essien, Chelsea
Zanetti, Inter
Huddlestone, Tottenham
Song, Arsenal
Mascerano, Barcelona
Altså halter vi på denne plads efter nogen af de absolutte tophold, synes jeg. Det gør sig desværre også gældende på mange andre pladser i vores start 11'er, er det nok derfor, at vi ikke ligger i den absolutte top af europæsik fodbold lige nu.
Khedira, Real Madrid
Busquets, Barcelona
Fletcher, Scum
Essien, Chelsea
Zanetti, Inter
Huddlestone, Tottenham
Song, Arsenal
Mascerano, Barcelona
Altså halter vi på denne plads efter nogen af de absolutte tophold, synes jeg. Det gør sig desværre også gældende på mange andre pladser i vores start 11'er, er det nok derfor, at vi ikke ligger i den absolutte top af europæsik fodbold lige nu.
Jeg synes Lucas er bedre end Khedira. Khedira er for tung og langsom i vendningerne.Khedira, Real Madrid
Busquets, Barcelona
Fletcher, Scum
Essien, Chelsea
Zanetti, Inter
Huddlestone, Tottenham
Song, Arsenal
Mascerano, Barcelona
Busquets synes jeg personligt også er god, men det er mange uenige i.
Yaya Touré spiller offensiv midt. Det har han gjort i denne sæson.
Fletcher er vel en af få tilbageværende box-to-box spillere hvorfor de ikke helt kan sammenlignes. Men han er også god, ja.
Essien har for det meste spillet CM, altså lidt længere fremme end en DM. Og har desuden været dårlig i denne sæson. Dårligere end Lucas.
Zanetti, ja der kan man ikke sige noget. Men forventer du vi henter ham?
Huddlestone ser jeg også lidt som CM. Men han er da bestemt god.
Song har været helt væk defensivt i denne sæson. Han skulle efter sigende have nået bunden helt i går. Hvad siger Claus KJ om det?
Mascherano kender vi selvfølgelig alle sammen. Ham kunne vi godt bruge, men han gad jo ikke at være hér.
-
AJ skrev:Jeg synes Lucas er bedre end Khedira. Khedira er for tung og langsom i vendningerne. Er selvfølgelig en personlig holdning. Jeg synes, Lucas virker langsommere end Khedira. Lad os vende den om. Ville Lucas kunne spille sig på i Real? Det tror jeg ikke.Khedira, Real Madrid
Busquets, Barcelona
Fletcher, Scum
Essien, Chelsea
Zanetti, Inter
Huddlestone, Tottenham
Song, Arsenal
Mascerano, Barcelona
Busquets synes jeg personligt også er god, men det er mange uenige i.Enig
Yaya Touré spiller offensiv midt. Det har han gjort i denne sæson.Ja men sidste sæson spillede han defensiv midt, jeg synes, at han er bedre
Fletcher er vel en af få tilbageværende box-to-box spillere hvorfor de ikke helt kan sammenlignes. Men han er også god, ja.Hvis Fletcher er box-to-box, hvad er Scholes så?
Essien har for det meste spillet CM, altså lidt længere fremme end en DM. Og har desuden været dårlig i denne sæson. Dårligere end Lucas. Da han i sidste sæson delte midtbanen med Lampard og Ballack spillede han defensiv midt og gjorde det i mine øjne langt bedre end både lucas og mascerano
Zanetti, ja der kan man ikke sige noget. Men forventer du vi henter ham? Nej jeg forventer ikke, at vi henter nogen af disse spillere, jeg nævner blot nogen, jeg synes er bedre, da der i dette forum er lagt op til, at han er verdens bedste på positionen
Huddlestone ser jeg også lidt som CM. Men han er da bestemt god.Mon ikke han kunne fungere i rollen som DM også
Song har været helt væk defensivt i denne sæson. Han skulle efter sigende have nået bunden helt i går. Hvad siger Claus KJ om det? Her er jeg villig til at give dig ret
Mascherano kender vi selvfølgelig alle sammen. Ham kunne vi godt bruge, men han gad jo ikke at være hér.Helt enig, men lige et spørsmål. Da vi havde ham og brugte ham ved siden Lucas. Hvilken rolle havde Lucas der? Der var han vel ikke DM? Så spillere på midten kan altså flyttes rundt? Og man kan altså ikke fast definere, hvem der er bedst som DM, når de rykkes rundt på banen? Er man DM, hvis man ikke har spillet det et par kampe? Eller CM hvis man er trukket ned som DM et par kampe?
Hvis Khedira kan spille for Real Madrid, så kan Lucas også. Vi kan også vende dem om og sige, at hvis Lucas spillede ved et VM og gjorde det godt, ville Real Madrid så ikke kunne finde på at købe ham.
Yaya Touré spillede faktisk slet ikke særligt meget i sidste sæson netop pga. Busquets.
Scholes kalder jeg en dybt liggende playmaker. Lidt det samme med Huddlestone for den sags skyld.
Essien var skadet næsten hele sidste sæson. Han har faktisk sjældent spillet defensiv midt. Han ville sikkert sagtens kunne mestre det, men det ville være at lade hans offensive kvaliteter gå til spilde. Hvis vi ser bort fra denne sæson selvfølgelig!
Du har en pointe i det sidste du skriver. Men nu vurderer jeg jo Lucas ud fra hans rolle her og nu. Og han skal derfor sammenlignes med dem der har en lignende rolle. Hans rolle var lidt anderledes med Mascherano ved siden af sig, men der synes jeg heller ikke han gjorde det ligeså godt som nu. Vi kan godt blive enige om at Lucas ikke skal være den kreative part af en midtbane, men som oprydder gør han det helt sublimt.
Yaya Touré spillede faktisk slet ikke særligt meget i sidste sæson netop pga. Busquets.
Scholes kalder jeg en dybt liggende playmaker. Lidt det samme med Huddlestone for den sags skyld.
Essien var skadet næsten hele sidste sæson. Han har faktisk sjældent spillet defensiv midt. Han ville sikkert sagtens kunne mestre det, men det ville være at lade hans offensive kvaliteter gå til spilde. Hvis vi ser bort fra denne sæson selvfølgelig!
Du har en pointe i det sidste du skriver. Men nu vurderer jeg jo Lucas ud fra hans rolle her og nu. Og han skal derfor sammenlignes med dem der har en lignende rolle. Hans rolle var lidt anderledes med Mascherano ved siden af sig, men der synes jeg heller ikke han gjorde det ligeså godt som nu. Vi kan godt blive enige om at Lucas ikke skal være den kreative part af en midtbane, men som oprydder gør han det helt sublimt.
Lucas havde mange gode afleveringer igår, men jeg vil nu sige: Han plejer altid være den som taber den hele tiden på midten af banen.
Lucas kan ikke kaldes Verdensklasse, langt fra. Han er Brasilien landsholdspiller, i nogle kampe. Det vil jeg nu sige er flot klaret.
Det er op og ned.. Mest nede, men det er dér delte meninger om.
Lucas kan ikke kaldes Verdensklasse, langt fra. Han er Brasilien landsholdspiller, i nogle kampe. Det vil jeg nu sige er flot klaret.
Det er op og ned.. Mest nede, men det er dér delte meninger om.
You'r Never Walk Alone. ///
Som andre har påpeget havde Lucas nogle lidt anderledes forudsætninger igår fordi vores midtbane var helt og aldeles ugidelig. Hverken Meireles eller Gerrard formåede at svinge dirigentstokken på midten igår selvom der ikke kan herske nogen tvivl om, at det er dem der skal gøre det i vores nuværende system. De var simpelthen ikke spilbare, hvilket ved flere lejligheder betød at forsvaret var nødt til at give Lucas bolden midt på banen hårdt presset og med dårlige odds for en konstruktiv udvikling for os fordi spillerrne foran ham (Gerrard, Meireles, Kuyt, Cole, Suarez og N'Gog ikke bevægede sig for ham. Desværre betød det i nogle situationer at en af Lucas få svage sider blev straffet, nemlig at han til tider kan være lidt for langsom til enten at ekspedere den væk eller spille bolden videre, når han er presset.
Så blev det alligevel en forsvarstale for Lucas. Det var egentlig ikke meningen, men det undrer mig altså stadig at folk ikke i højere grad kan give manden kredit for hans arbejde, slid og udvikling. Han spiller på det brasilianske fodboldlandshold alene det er sku da et bevis på kvalitet?
Så blev det alligevel en forsvarstale for Lucas. Det var egentlig ikke meningen, men det undrer mig altså stadig at folk ikke i højere grad kan give manden kredit for hans arbejde, slid og udvikling. Han spiller på det brasilianske fodboldlandshold alene det er sku da et bevis på kvalitet?
4-5 eller fem af de afleveringer han misser i går er endvidere hovedstød i pressede situationer. Bare for at sætte tingen lidt i relief. Synes Lucas spillede en ok kamp i går under meget svære betingelser primært grundet ikke eksisterende hjælp fra Gerrard og Meireles.
Vil til enhver tid foretrække en ydmyg og hårdtarbejdende Lucas, der kæmper for den røde trøje han har på - end en spiller hvis kvaliteter på en god dag måske ligger over, men som i sidste ende ikke gider være her (Masche)....AJ skrev:Jeg synes Lucas er bedre end Khedira. Khedira er for tung og langsom i vendningerne.Khedira, Real Madrid
Busquets, Barcelona
Fletcher, Scum
Essien, Chelsea
Zanetti, Inter
Huddlestone, Tottenham
Song, Arsenal
Mascerano, Barcelona
Busquets synes jeg personligt også er god, men det er mange uenige i.
Yaya Touré spiller offensiv midt. Det har han gjort i denne sæson.
Fletcher er vel en af få tilbageværende box-to-box spillere hvorfor de ikke helt kan sammenlignes. Men han er også god, ja.
Essien har for det meste spillet CM, altså lidt længere fremme end en DM. Og har desuden været dårlig i denne sæson. Dårligere end Lucas.
Zanetti, ja der kan man ikke sige noget. Men forventer du vi henter ham?
Huddlestone ser jeg også lidt som CM. Men han er da bestemt god.
Song har været helt væk defensivt i denne sæson. Han skulle efter sigende have nået bunden helt i går. Hvad siger Claus KJ om det?
Mascherano kender vi selvfølgelig alle sammen. Ham kunne vi godt bruge, men han gad jo ikke at være hér.
Tidligere var der en tendens til, at Lucas blev nedgjort alt for meget. Det er nu med omvendt fortegn, synes jeg. Der er lige lidt for meget hype omkring ham lige for øjeblikket.
Helt ærligt, han er ikke verdensklasse. Men han er heller ikke helt elendig. Langt fra. Som de fleste andre spillere, spiller han gode og dårlige kampe. Og jeg synes, han deler sol og vind meget lige der. Men man må bare se i øjnene, at han i den grad deler vandene. Hvis han spiller godt, er det med 'han er verdensklasse' på, og spiller han dårligt, bliver han hurtigt dømt ude af klubben. For at være i eliten skal man levere på et stabilt, højt niveau over en længere periode, og det har Lucas altså ikke gjort nogensinde for Liverpool. Og ja, jeg har set alle kampe i år.
Kan vi ikke bare mødes på midten, og så glæde os over, at han absolut har den rette mentalitet? Mentalitet alene gør dog desværre ikke en verdensklasse-spiller.
Helt ærligt, han er ikke verdensklasse. Men han er heller ikke helt elendig. Langt fra. Som de fleste andre spillere, spiller han gode og dårlige kampe. Og jeg synes, han deler sol og vind meget lige der. Men man må bare se i øjnene, at han i den grad deler vandene. Hvis han spiller godt, er det med 'han er verdensklasse' på, og spiller han dårligt, bliver han hurtigt dømt ude af klubben. For at være i eliten skal man levere på et stabilt, højt niveau over en længere periode, og det har Lucas altså ikke gjort nogensinde for Liverpool. Og ja, jeg har set alle kampe i år.
Kan vi ikke bare mødes på midten, og så glæde os over, at han absolut har den rette mentalitet? Mentalitet alene gør dog desværre ikke en verdensklasse-spiller.