Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 17. aug, 2007 21:42

AC. Milan foran 1-0 mod Juventus i en venskabskamp, scoret af gode gamle irriterende Filippo Inzaghi.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 54

Indlæg af RobertS » lørdag, 18. aug, 2007 16:11

Så har Bolton tabt sine første 3 kampe og mon ikke lille Sammy Lee bliver sæsonens første fyrede manager? De er bare håbløst ineffektive og harmløse - ikke fordi jeg brokker mig, har intet til overs for Bolton.

Tottenham har banket to fine mål ind i kampens første 7 minutter imod Derby. Spurs bliver meget stærke iår.
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » lørdag, 18. aug, 2007 16:34

Tottenham er sandelig kommet sig over deres dårlige sæsonstart. De fører 3-0 efter 20 min.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Styf
Alder: 33

Indlæg af Styf » lørdag, 18. aug, 2007 16:46

Bayern Munchen kommer til smadre alt modstand i denne sæson med deres nye spillere. I sidste uge vandt man 3-0 på to mål af Klose og et af Toni. Nu er man så ved at slå Werder Bremen på udebane. Lige nu fører man 2-0 og denne gang er målscorene Ribery og Toni. De forstår at handle.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » lørdag, 18. aug, 2007 17:10

Hvorfor skiftede Ribery og Toni til Bundesligaen? De er jo alt for gode.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » lørdag, 18. aug, 2007 17:14

Rasmus skrev:Hvorfor skiftede Ribery og Toni til Bundesligaen? De er jo alt for gode.
Der er vist nogen i Bayern med rigtig gode overtalelses egenskaber.

Altintop er jeg nu også ganske imponeret af.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

The Real Kramer

Indlæg af The Real Kramer » lørdag, 18. aug, 2007 17:21

Med al respekt: Bayern er en meget stor klub, der har en dygtig træner og nogen internationale profiler.

Spurs er langt om længe kommet igang, men Derby ligner godt nok ikke et PL-hold.

Brugeravatar
Hald
Geografisk sted: Løgstør

Indlæg af Hald » lørdag, 18. aug, 2007 18:05

Så tabte Everton i dag. Gad vide om det betyder, at de så holder op med at fable om Champions League i et stykke tid nu..

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » lørdag, 18. aug, 2007 18:28

The Real Kramer skrev:Med al respekt: Bayern er en meget stor klub, der har en dygtig træner og nogen internationale profiler.

Korrekt. Men med al respekt: Bundesligaen er kun den 4. bedste i Europa. For Luca Toni, der er på toppen af sin karrierer er det principielt et skridt ned (ikke mindst, når de kun spiller UEFA-cup i denne sæson), og Ribery kunne også have lavet et bedre valg.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » lørdag, 18. aug, 2007 19:41

Kan ikke rigtigt fölge dig der. Bundesligaen som sådan er måske ikke den bedste, men Bayern München er sammen med os, Milan, Ajax og Real Madrid et af de helt store klassiske hold. Man formår at år efter holde sig helt i top både hjemme og ude i Europa, man var reelt det eneste hold der kunne drille Real Madrid i deres indbyrdes opgör under Galactico-äraen og man har en ledelse der er konsekvente og handler.

Jeg har den allerstörste respekt for Bayern, og deres mangler taget i betragtning sidste säson, har man modsat andre konkurrenter ude i Europa virkelig forbedret sig hvor man skulle. Synes både Klose, Toni og Ribery gjorde nogle fornuftige valg selvom jeg gerne havde set Ribery hos os.

Brugeravatar
DaBonks
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » lørdag, 18. aug, 2007 21:10

henrik1 skrev:Kan ikke rigtigt fölge dig der. Bundesligaen som sådan er måske ikke den bedste, men Bayern München er sammen med os, Milan, Ajax og Real Madrid et af de helt store klassiske hold. Man formår at år efter holde sig helt i top både hjemme og ude i Europa, man var reelt det eneste hold der kunne drille Real Madrid i deres indbyrdes opgör under Galactico-äraen og man har en ledelse der er konsekvente og handler.

Jeg har den allerstörste respekt for Bayern, og deres mangler taget i betragtning sidste säson, har man modsat andre konkurrenter ude i Europa virkelig forbedret sig hvor man skulle. Synes både Klose, Toni og Ribery gjorde nogle fornuftige valg selvom jeg gerne havde set Ribery hos os.
Men alt dette gør ikke konkurrencen bedre kamp for kamp. Toni og Ribery spiller i en liga som ligger under deres formåede ambitionsniveau og så er det jo ret skidt. Toni kommer nok ikke til at spille for et andet tophold igen og så undre det mig at han vælger Bundesligaen.

Forresten stor respekt til Bayern, selvom jeg ikke ynder den store sympati for dem.
Billede

Brugeravatar
Styf
Alder: 33

Indlæg af Styf » lørdag, 18. aug, 2007 21:55

Lee ligner efterhånden den første træner som bliver fyret i Premier League. Wigan har nu vundet to kampe i træk og det ville overraske mig meget hvis de ikke kommer til at kæmpe om nedrykning i denne sæson men de har i hvert fald fået en god start. Tottenham fik endelig rejst sig så dem skal vi nok også stadig regne med.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Mads

Indlæg af Mads » lørdag, 18. aug, 2007 23:10

DaBonks skrev:
henrik1 skrev:Kan ikke rigtigt fölge dig der. Bundesligaen som sådan er måske ikke den bedste, men Bayern München er sammen med os, Milan, Ajax og Real Madrid et af de helt store klassiske hold. Man formår at år efter holde sig helt i top både hjemme og ude i Europa, man var reelt det eneste hold der kunne drille Real Madrid i deres indbyrdes opgör under Galactico-äraen og man har en ledelse der er konsekvente og handler.

Men alt dette gør ikke konkurrencen bedre kamp for kamp. Toni og Ribery spiller i en liga som ligger under deres formåede ambitionsniveau og så er det jo ret skidt. Toni kommer nok ikke til at spille for et andet tophold igen og så undre det mig at han vælger Bundesligaen.

Forresten stor respekt til Bayern, selvom jeg ikke ynder den store sympati for dem.
Tror heller ikke Toni kommer til at spille i en anden 'top-liga' igen. Men Ribéry.. Han er stadig ung, og jeg er faktiskt næsten helt sikker på han kommer til at spille i den spanske eller engelske liga på et tidspunkt. Han har været i hele 7 klubber før Bayern (US Boulogne, Olympique Alès, Stade Brestois 29, FC Metz, Galatasaray, Marseille) jeg tror nu nok han kommer til at kigge efter større udfordringer.

Og vedr. Bayern, er faktisk begyndt at holde lidt med dem, de to kampe jeg har set med dem indtil videre, efter indkøb, har været fantastiske :)

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » søndag, 19. aug, 2007 13:05

DaBonks skrev:Men alt dette gør ikke konkurrencen bedre kamp for kamp.
Netop! At Bayern er blandt Europas største klubber anfægter jeg jo heller ikke Henrik, men at Bundesligaen ikke holder samme niveau som La Primera, Serie A og Premier League regner jeg næsten for et faktum. At de ikke spiller CL i denne sæson er altså også en detalje, der er værd at bemærke. Både Ribery og Toni var ude med udtalelser i sidste sæson om, at de altså gerne ville prøve kræfter med CL (og underforstået: derfor skifte klub). Kuriøst er det i den forbindelse, at Marseille kvalificerer sig til CL, og Ribery derefter skifter til Bayern, der skal spiller UEFA-cup i denne sæson. Med Toni er det en anden sag, men mærkværdigt er det nu stadig.

Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Indlæg af Mikkel » søndag, 19. aug, 2007 14:29

Rasmus skrev:
DaBonks skrev:Men alt dette gør ikke konkurrencen bedre kamp for kamp.
Netop! At Bayern er blandt Europas største klubber anfægter jeg jo heller ikke Henrik, men at Bundesligaen ikke holder samme niveau som La Primera, Serie A og Premier League regner jeg næsten for et faktum. At de ikke spiller CL i denne sæson er altså også en detalje, der er værd at bemærke. Både Ribery og Toni var ude med udtalelser i sidste sæson om, at de altså gerne ville prøve kræfter med CL (og underforstået: derfor skifte klub). Kuriøst er det i den forbindelse, at Marseille kvalificerer sig til CL, og Ribery derefter skifter til Bayern, der skal spiller UEFA-cup i denne sæson. Med Toni er det en anden sag, men mærkværdigt er det nu stadig.
Men Bayern er jo stadig Bayern. De vinder stensikkert mesterskabet i år og spiller med om CL-trofæet næste år. Dette vil være scenariet for Ribery i årene, der kommer. At de så spiller UEFA Cup i år, må bare betragtes som et intermezzo. I øvrigt mener jeg ikke, at Bundesligaen er langt fra Serie A pt. Serie A er affolket og i en bøljedal efter skandalen, så det tager noget tid, før stjernerne fravælger Spanien og England til fordel for Italien. Jeg rater ikke den nuværende styrke hos Juventus, Milan og Roma særlig højt. Inter har jeg det jo dårligt med, så dem vil jeg slet ikke udtale mig om.

Og når vi nu snakker fodbold generelt, må jeg skynde mig at sige, at jeg ikke ser nogen italienske kampe, få spanske og få tyske. Højst to kvarte/halve halvlege i ny og næ. Så pil mig bare ned, Rasmus, Asker og Hekkem. I øvrigt ser jeg også få PL-kampe. Og Superliga-kampe. I det hele taget ser jeg lidt fodbold.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Besvar