Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sirsvansealot

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sirsvansealot » tirsdag, 05. apr, 2011 13:02

Hr. Drejer skrev:
bongfong skrev:
Hr. Drejer skrev:
AJ skrev: Det er den mest chokerende kommentar jeg har læst her på forum. Inklusiv alt.
Eller også er din forgudelse af Pique chokerende. :o Han har ikke niveauet. Der var en grund til at de ikke kunne bruge ham i Man U. Han var milevidt fra Vidic og Rio
Pique var på daværende tidspunkt godt nok ikke på samme niveau, men afstanden er vist blevet minimeret meget siden, hvis ikke meget tæt på nu. Og så vidt jeg kan huske, så var det ikke fordi united ikke kunne bruge ham, men fordi han gerne ville til Barca da de nu bød på ham.
Samtidig holder dit argument jo ikke. Han var ung og stod af gode grunde bag 2 herre, der på det tidspunkt nok var verdens bedste konstellation. En meget overdrevet sammenligning er vel ligesom at sige, at Farbregas ikke var god nok til Barca som 16-årig og så tog til Arsenal, fordi Barca ikke kunne bruge ham dengang.

Pique ville være en klar forstærkning på det forsvar vi har nu.
Ja, han vil da være en forstærkning af vores forsvar pt. Men det er ikke fordi han er god, men snarere fordi at vores forsvar er ringe.

Mit første argument var at Pique er god på et hold der har meget boldbesiddelse som Barca og det spanske landshold. Hans manglende forståelse og hurtighed vil blive udstillet hvis han spillede på et hold der var under langt mere pres end Barca og det spanske landshold.
Dybt uenig. Han er blandt de bedste på positionen lige nu.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » tirsdag, 05. apr, 2011 13:41

Mit drømme scenarie må være:

Venstre Back: Coentrao eller Baines.
Midterforsvar: Sakho, eller Cahill,
Midtbane: Aquilani eller Alonso tilbage, ved ikke helt hvem jeg ønsker vi køber Javi Martinez nok :)
Wing: Sanchez, Hazard 1 Prio. Marin, Elja, Jarvis eller Renato Augusto 2 Prio.
Angriber: Hulk eller Cavani

En eller anden skal bare skyde nogle penge i :D
Billede

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. apr, 2011 15:50

Normalt betragter jeg dig som en vanvittig god forumist, Hr. Drejer, men jeg må sige, at jeg stadig er i chok over din vurdering af Piqúé.

Men on-topic:

Det er helt klart det ser mørkere ud hvis Reina sælges. Jeg har faktisk ikke lyst til at tænke på det.

Højre back er fin med Johnson og Kelly. I midterforsvaret har vi Carragher som ikke bliver solgt. Derudover har vi Skrtel. Antager vi Agger bliver solgt, skal vi have to nye ind på den position. Jeg tror ikke Ayala og Wilson nyder stor tillid.

På venstre håber jeg Insúa vender tilbage. Vi kan måske få problemer med at sælge Konchesky og så har vi også ham til bredden sammen med Aurelio. Wilson kan spille den out of position. Kommer Insúa ikke tilbage, skal vi dog med garanti have en ny på positionen.

På den centrale midt har vi Gerrard, Meireles, Lucas, Spearing, Poulsen og Shelvey. Ikke stjerner, men habile spillere alt i alt. Kommer Aquilani tilbage er denne plads imo ikke blandt førsteprioriteterne, medmindre en unik mulighed byder sig på markedet.

Fløjene er godt elendige. Vi har Kuyt som stadig er utrolig vigtig. Cole får vi ikke solgt. Maxi er ren lala, og Jova er elendig. Jeg ved ikke hvordan mulighederne for at sælge Maxi er. Jeg kan følge din tankegang om to spillere til denne position, men kan vi få den rette behøver vi i første omgang kun én. Vi kunne jo håbe, at Cole begyndte at spille fodbold.

I angrebet har vi som du siger Suárez, Carroll og N'Gog. Umiddelbart behøver vi heller ikke en ny mand her. Måske bare et talent.

Fire nye kvalitetsspillere og jeg vil være ovenud tilfreds.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 05. apr, 2011 16:25

Tak, i lige måde, AJ.

Jeg tager kritikken til efterretning, og vil fremover holde et mere vågent øje med Pique. Jeg er langt fra fejlfri, og mine vurderinger har før vist sig at være fyldt med fejl. Jeg troede f.eks. at Morientes vil blive et hit i den røde trøje. Det samme med Keane. :oops:

Jeg lover at holder øje med ham fremover.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 05. apr, 2011 17:58

Lad nu vær med at underprioritere de backs. Vi skulle ikke have ladet Insua gå, men samtidig må vi erkende at hans præstationer til tider var utilfredsstillende. Nu kan der være mange forskellige grunde til at det gør sig gældende, men han viser næppe outstanding fodboldkvaliteter i Galatasaray, når han ikke kan komme i deres start 11'er.

Så Insua er ikke nok. Vi har brug for en kvalitetsspiller på positionen. Jeg ville sådan ønske at vi gik ud og smed pengene efter Contreao. Han er ung og har potentialet til at blive verdens bedste venstre back. Han er en hamrende dygtig kombinationsspiller, der har evnerne til at gå hele vejen ind i feltet og afslutte angrebet. Det ser man hos meget få backs. Han er imø bedre end Ashley Cole der.

Leighton Baines vil være en anden fin kandidat. Liverpool fan, så vidt jeg har forstået, der har vist sine kvaliteter igennem årene i Premier League. At han allerede bor i byen (vil jeg tro) og er englænder, gør at det ville være forsvarligt at betale 3-4 mio. pund ud over standardprisen for en spiller af hans kvalitet. Ganske enkelt fordi han vil falde meget hurtigt til på holdet, hvilket vi egentlig har brug for.

En anden kunne være Jose Enrique fra Newcastle.

På den centrale midtbane har vi brug for to spillere. En til den defensive midtbane og en kreativ spiller. Nogle vil mene vi er fint dækket ind på den defensive midtbane med Lucas og Spearing, men jeg mener vi har brug for en meget fysisk stærk spiller på positionen. I kampene mod de meget kick n' rush inspirerede hold kunne sådan en type være meget belejlig. Jeg har en stor og stærk mørk spiller i tankerne, men kan ikke lige komme på nogle navne.

En outsider der kan erstatte Lucas, men som ikke har ovennævnte profil, kunne være Stillian Petrov fra Aston Villa. Fin spiller, der vist er røget ud i kulden under Houllier. Jeg tror dog han får en halvhøj løn.

Den anden type har jeg to kandidater til: Det kan være Aquilani, der kommer tilbage og får den store revival. Ellers er der Kennys favorit, Charlie Adam. Men vi hører om interesse fra både Man Utd og Tottenham, hvilket kan presse prisen op i det uanstændige. Kan vi ikke få en retfærdig sum for Aquilani, så kan vi lige så godt give ham en chance mere under Kennys pass n' move.

Derudover er kanterne selvfølgelig et oplagt sted. Vi skal passe på at Ashley Young ikke bliver for dyr, men selvfølgelig en kvalitetsspiller. Jarvis vil også være fin.

Kenny vil gerne have spillere fra de britiske øer. Det forstår jeg egentlig godt, da de har større chance for at falde til med det samme. Men deres værdi repræsenterer desværre ikke altid de fodboldmæssige kvaliteter, hvis man sammenligner med resten af verdensmarkedet. Men det er en meget svær ligning at få til at gå op. Det skriger dog til himlen, at vi har brug for 4-6 spillere der som minimum kan udfordre startopstillingen. Det bliver ikke en billig sommer, hvis Liverpool skal investere sig tilbage i top4.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. apr, 2011 18:02

@ Hr. Drejer

Jeg troede også Morientes ville blive et hit. Det var blandt andet skuffelsen over hans failure, der gjorde jeg ikke troede på Torres ( :oops: ). Igen et eksempel på, at man ikke rigtig kan drage paralleller mellem forskellige spillere (jf. de mislykkedes frie transfers). Keane havde jeg dog set floppe, selvom jeg ikke troede han ville være ude af vagten efter et halvt år :o

@ Alonso

Underprioritering af backs. Du foreslår da også kun selv at hente en til venstre. Insúa lavede mange fejl, men han fik også alt for mange kamp i forhold til alderen. Hvis vi begynder at bruge ham igen, kan jeg kun se ham blive bedre og bedre. Han lavede vist også en del assists.

Hvordan har du lige tænkt dig midtbanen skulle se ud? Altså selve besætningen, og så idealopstillingen?

Du mangler vel en midterforsvarer på indkøbsseddelen? Som jeg ser det, er det absolut vigtigst. Til tider føler man jo fx en Vidic kan vinde kampe for sit hold alene. Sådan en type gad jeg godt have (ja, han blev tørret af Carlton Cole :lol: , men var også kun vendt tilbage fra en mindre skade).
Alternativt, en der er helt vildt god med bolden ala David Luiz.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 05. apr, 2011 21:26

Ja, vi skal selvfølgelig også have forstærkning til centerforsvaret. Har jeg også skrevet i et lignende indlæg tidligere - her blev det bare glemt i farten :)

Mikkel K
Geografisk sted: Århus C

Indlæg af Mikkel K » onsdag, 06. apr, 2011 00:58

Jeg vil egentlig bare gerne have sæsonen overstået. Efter nederlaget mod West Ham mistede jeg den sidste af min ellers urokkelige jubeloptimisme på 4. pladsen. Efter WBA-nederlaget senest røg også min tro på den EL-givende femte plads - som jeg dog ikke helt kan finde ud af hvor højt jeg vægter.

Truppen trænger til en udrensning, og det virker heldigvis som om at der, modsat de seneste par år, er nogle penge at bruge - taget ud fra den betragtning, at Suarez var udset som makker til Fernando Torres.

Ind:

1. prioritet: Wing
LFC's kreative indslag er hængt op på Luis Suarez - og så til dels Gerrard, som ikke er den 20-28-årige Gerrard længere men stadig er den bedste boldspiller på midtbanen, til dels Meireles' flotte dybdeløb og endeligt en lille smule af Glen Johnsons offensive kvaliteter, som dog hæmmes voldsomt af at spille out of position.

To offensive spillere ville absolut ikke være af vejen. Det er nok ønsketænkning, men en Juan Mata, som kan spille både på wingen samt den såkaldte 10'er-rolle, samt en Ashley Young som en udfordrende winger med knivskarpe indlæg ville være så absolut ikke være af vejen. Alexis Sanchez ville formentlig koste det meste af transferbudgettet, så ham anser jeg desværre ikke for realistisk. Arda Turan eller Charles N'Zogbia kunne være spillere som var tilgængelige til en mere overkommelig pris. Ashley Young har dog kontraktudløb i 2012, så Villa kan være tvungne til at 'cash in' på ham - jeg har læst 12£M, hvilket jeg så absolut anser som en fremragende handel skulle det være muligt.

Maxi er desværre en 'once was' og det samme kan nok siges om Cole. Jovanovic er pisse elendig, og så er der ikke meget kreativitet eller hurtigt spil i Dirk Kuyt - hvor meget man end vil lovprise og værdsætte hans hårde arbejde, så er hans hurtighed og ikke mindst elendige tekniske formåen bare ikke tilstrækkelig.

2. prioritet: Venstre back
Aurelio er vores pt. eneste venstre back. Og derfor altså også bedste. Aurelio er en rigtig god spiller når han da ikke sidder ude med endnu en skade. Hvorfor Insua skulle ud er mig stadig en gåde - jeg var på ingen måde hans største fan, men han er en ung, habil spiller som umuligt kan have kostet meget at have på holdet. På kontrakt er så endelig Konchesky... Hodgson kan vel ikke engang bruge ham hos WBA?

Der skal simpelthen findes en klassespiller til denne position. Vi har ingen, og Johnson er højre back, absolut ikke venstre! Coentrao og Baines er de umiddelbart bedste muligheder. Førstnævnte er dyr og relativt uprøvet på højt klubplan, mens Baines er proven og en hamrende solid og dygtig back. Baines er dog næppe heller helt billig.

3. + 4. prioritet: Centralt forsvar og midtbane
Både midtbanen og centerforsvaret kunne trænge til nyt blod.

Agger er simpelthen for skadet, så jeg ville ikke græde snot såfremt han skulle blive skudt af, og vi derved kunne hente en anden ind. Erstatningen måtte meget gerne være Gary Cahill, men endnu engang kan prisen blive en stumbling block. En ny centerforsvar skal dog kunne deltage i opspillet - hvad enten det er som erstatning for Agger eller en ny tilføjelse.

På midtbanen synes jeg både vi trænger til defensiv og en mere offensiv indstillet type. Lucas, Spearing og Poulsen er ikke just en imponerende gruppe på den defensive position - og da slet ikke når to af dem skal spille ved siden af hinanden. Jeg mener dog sagtens at Gerrard eller Meireles kan ligge ved siden af Lucas. Gerrards efterhånden manglende eksplosivitet gør at hans evner som 'passer' og spilfordeler kan bruges som en slags ny Alonso. Meireles er en box to box-type og det må ikke tages væk fra hans spil - her tænkes specielt på hans flotte dybdeløb. Men hos både Porto og det portugisiske landshold ligger han ikke som den offensive spiller, som han til tider har gjort hos LFC - og han er da slet ikke kantspiller...
En Charlie Adam ville være et rigtig fint fit. Han indeholder nogle offensive kvaliteter, men også en rigtig hæderlig arbejdsindsats og evne som bolderobrer. Endnu en britte på et PL-hold hvor prisen dog desværre kan blive (for) høj. Med en Adam i midtbanerotationen ville vi sagtens kunne stille op uden decideret defensiv midtbanespiller som Lucas eller Poulsen. Gerrard, Meireles og Adam er jeg sikker på ville kunne spille sammen uden at defensiven ville lide nævneværdigt under det.

Angrebet kan suppleres med Dirk Kuyt, som reserve til Suarez og Carroll, så intet stort behov her. Ngog er i bedste fald 3/4. valg.

Det sidste spørgsmål må så være om Pepe Reina også er Liverpool-spiller næste sæson. Hvis ikke, så kan han vel godt indbringe en 18-20M£. Neuer, Lloris, Adler, Akinfeev kunne være mulige erstatninger, hvor vi samtidig kunne få en profit fra et salg og køb.

Ud skulle helst:
Brad Jones - 1£M)
Paul Konchesky - 2M£
Christian Poulsen - 2,5M£
Joe Cole - 5£M (seeing a pattern here?) eller Maxi - 1£M) (behold én til bredde)
Milan Jovanovic - 3M£
Sotirios Kyrgiakos - 0,5M£
Daniel Agger - 7£M (alt for skrøbelig, desværre)
Alberto Aquilani - 14£M) (hvis Kenny da ikke har en tiltro til ham, og at Aquilani kunne ske at få et længe ventet gennembrud - kræver samtidig at Juve vil købe iht. klausulen i lejekontrakten).
= ca. 32M£

Ind:
Ashley Young - 12M£
Gary Cahill - 18M£
Leighton Baines - 12M£
Charlie Adam - 9M£
Arda Turan - 12M£
= 63M£

Og hvis der så skulle være en 35M£ til rådighed...

Ønsketænkning? Måske nok.

(Er priserne helt ved siden af?)
Billede

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 06. apr, 2011 08:01

Jeg tror ikke dine priser er helt ved siden af. Men det vil da være købmandsskab af høj klasse hvis vi får £0.5m for Kyrgiakos. Har han ikke kontraktudløb :) ?

Og jeg tror stadig folk er meget optimistiske hvis de tror vi kan komme af med både Jones, Konchesky, Poulsen, Cole/Maxi og Jovanovic. Specielt Cole er nok ikke i høj kurs, grundet hans lønniveau. Agger får vi vel heller ikke solgt. Han ville da ikke bestå lægetjekket.
(jeg ser forresten dit mønster, det er til at tude over)

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. apr, 2011 08:54

AJ skrev:Jeg tror ikke dine priser er helt ved siden af. Men det vil da være købmandsskab af høj klasse hvis vi får £0.5m for Kyrgiakos. Har han ikke kontraktudløb :) ?

Og jeg tror stadig folk er meget optimistiske hvis de tror vi kan komme af med både Jones, Konchesky, Poulsen, Cole/Maxi og Jovanovic. Specielt Cole er nok ikke i høj kurs, grundet hans lønniveau. Agger får vi vel heller ikke solgt. Han ville da ikke bestå lægetjekket.
(jeg ser forresten dit mønster, det er til at tude over)
Det er rigtigt, at det sikkert blive svært at sælge alle dem, vi vitterligt burde sælge, men derfor kan man jo godt have dem på salgslisten i stedet for, at de skal indgå som en naturlig del af truppen, hvor de ikke hører hjemme.
Selvom vi får Insua hjem, så er det meget svagt at have alternativer i en altid skadet Aurelio, utrolig dårlige Konchesky og meget lidt imponerende Wilson. Der skal en klassespiller ind imo. backerne er utrolig vigtige idag, og gør også behovet for 2 fløjspillere mindre vigtigt.
Jeg beholder gerne Agger, hvis vi får en anden spillende MF'er ind, og så ud med Sotos, hvis hovedstødsstyrke ikke er så nødvendig, nu vi har Carroll, og da Agger og Skrtel også kan noget med låget. Sotos koster efterhånden mere, end han bibringer.
Får vi Aquilani tilbage, ønsker jeg også blot endnu en defensiv, holding, fordelende midt på bekostning af Spearing og CP.
Min. 1 ny fløj på bekostning af i hvert fald Jova, El Zhar og Cole, og så beholder jeg gerne Maxi, som blot kræver, at der er 10 dygtige spillere, der omgiver ham, men som ellers har givet os meget. Kuyt er anvendelig både på kanten og i angrebet.

Min. 1 MF, 1 VB, 1 DM, 1 Winger + Insua og Aquilani hjem.

Ud: Jones, Aurelio, Kons, Sotos, Darby, Degen, Ayala, Spearing, CP, Jova, Cole, El Zhar

12 ud og 4 (6) ind, og disse 12 udgør alligevel ikke noget fundament for os, og kan sagtens skiftes med andre, dygtigere spillere, uden det er at starte forfra. De er alle bare for ringe til os, og kan måske finansiere 2 af de 4 spillere + vi sparer mere i løn, end de 2 nye vil få (tænker primært løn til Cole, CP og Jova)

veffe69

Indlæg af veffe69 » onsdag, 06. apr, 2011 08:55

Mikkel K skrev: Det sidste spørgsmål må så være om Pepe Reina også er Liverpool-spiller næste sæson. Hvis ikke, så kan han vel godt indbringe en 18-20M£. Neuer, Lloris, Adler, Akinfeev kunne være mulige erstatninger, hvor vi samtidig kunne få en profit fra et salg og køb.

Ud skulle helst:
Brad Jones - 1£M)
Paul Konchesky - 2M£
Christian Poulsen - 2,5M£ - jeg tvivler på vi får mere end max 1 mill
Joe Cole - 5£M (seeing a pattern here?) eller Maxi - 1£M) (behold én til bredde) - En spiller vi fik gratis, med høj løn, vi kan max få 2 mill
Milan Jovanovic - 3M£ - Endnu en free spiller, som intet har vist, får vi 1 mill skal vi være glade
Sotirios Kyrgiakos - 0,5M£
Daniel Agger - 7£M (alt for skrøbelig, desværre) - Jeg er enig, tror dog hans mange skader trækker ned i pris (3-4 mill) og vil gerne behole ham som back up, hvis det er muligt. Derved overbelaster vi heller ikke de skrøbelige knogler
Alberto Aquilani - 14£M) (hvis Kenny da ikke har en tiltro til ham, og at Aquilani kunne ske at få et længe ventet gennembrud - kræver samtidig at Juve vil købe iht. klausulen i lejekontrakten). -Hvis Juve vil købe er pris sat til 7 mill, så de 14 nærmer vi os ikke.
= ca. 32M£ (18-20 mill)

Ind:
Ashley Young - 12M£ - Man.Utd og jeg mener Juve har været nævnt, så jeg tvivler på vi får ham for 12 mill, nok nærmere 20 mill
Gary Cahill - 18M£ - Har læst Arsenal skulle være interesseret, hvilket igen ville blive en budkrig, og mon ikke 25 mill derved er mere sandsynligt.
Leighton Baines - 12M£ - Har han kontrakt udløb 2012 ?, ellers anser jeg pris til min. 18-20 mill.
Charlie Adam - 9M£ - Fik vi ikke afslået et bud på 10-12 mill i Januar ? Kan ikke se det skulle blive mindre, igen en spiller med flere klubbers interesse. 15 mill
Arda Turan - 12M£ - Har han ikke været skadet hele sæsonen ?, tror godt vi kan få den pris lidt ned 8 mill.
= 63M£ (90-100 mill, hvilket vi IKKE kommer til at bruge)

Og hvis der så skulle være en 35M£ til rådighed...

Ønsketænkning? Måske nok.

(Er priserne helt ved siden af?)
Jeg barberede lige lidt af.
Er som sådan enig i at der skal renses godt ud (hvis det er muligt), er dog ikke enig i flere af de beløb du nævner.
(noteret med rød efterfølgende)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

veffe69

Indlæg af veffe69 » onsdag, 06. apr, 2011 09:00

Alonso skrev:Lad nu vær med at underprioritere de backs. Vi skulle ikke have ladet Insua gå, men samtidig må vi erkende at hans præstationer til tider var utilfredsstillende. Nu kan der være mange forskellige grunde til at det gør sig gældende, men han viser næppe outstanding fodboldkvaliteter i Galatasaray, når han ikke kan komme i deres start 11'er.
Grunden til han ikke var på hold, var de havde en træner (Hagi), som satte de fleste udenlandske spillere af holdet, uanset om de var gode nok eller ej.
En ting som nok i sidste ende kostede ham jobbet efter en miserabel sæson.
Mener endda der i Januar netop pga samme var snak om at vi ville prøve at hente ham hjem.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. apr, 2011 09:06

Fra den norske:

Vi ønsker å hente toppspillere

Damien Comolli medgir at Liverpool ønsker å hente toppspillere til sommeren. Klubben har gitt et godt signal ved kjøpene av Suarez og Carroll, samt 3-1-seieren mot Manchester United.
Av Frank H. Larsen

Liverpool brukte £57,8 millioner i januar på Andy Carroll og Luis Suarez, men fikk igjen £55,8 millioner av disse på salgene av Fernando Torres og Ryan Babel. Klubben står i fare for å ikke få e-cupspill neste sesong, men fotballdirektør Damien Comolli mener at klubbens profil og eiernes ambisjoner vil tiltrekke seg spillere til sommeren.

- Det vil bli overganger, det er sikkert. Vi er svært attraktive for mange spillere på grunn av det vi gjorde i januar, og en kamp som det (3-1-seier mot Manchester United) er fantastisk publisitet for oss i verden. Siden dagen etter har jeg blitt oppringt av agenter og blitt fortalt at deres spillere ville like å komme og at vi kommer til å bli konkurransedyktige neste år dersom vi får det riktig. Vi er attraktive for mange toppspillere, og vi ønsker å hente toppspillere til denne klubben, uttaler Damien Comolli til Four Four Two.

Comolli mener syens det er en positiv utvikling innad i klubben.
- Det finnes en visjon. Det er en fantastisk støtte fra eierne. Det er folk som er lidenskapelig opptatt er klubben. Det finnes folk med høy kvalitet på akademiet, både i stab og på banen. Jeg synes det er et fantastisk prosjekt.

- Jeg reiser rundt i verden og folk forteller meg at det er et fantastisk prosjekt. Det har vært en meget god stemning rundt klubben siden januar fordi Kenny ga alle et stort løft og så kom to spillere inn.

- Alt er så positivt. Alle snakker om fremgang for Liverpool og at Liverpool skal kjempe om trofeer i årene som kommer. Det er slikt jeg ønsker å høre. Jeg vet det vil bli vanskelig, og jeg vet at det er mye arbeid å gjøre, men vi skal ta oss dit.

Der kommer til at ske store forandringer i vores spillestald til sommer, mærk mine ord. John Henry uddyber det i Liverpool Daily Post i dag:

LIVERPOOL are preparing for a summer revolution after owner John Henry admitted the strength of the club’s squad is even worse than he first feared.

Henry revealed the quality of the playing staff was a major concern during the process of heading Fenway Sports Group’s £300million takeover of the club in October.

The owners have subsequently started their rebuilding programme by sanctioning the January arrivals of £35m record signing Andy Carroll and £22.8m strike partner Luis Suarez.

However, both Fernando Torres and Ryan Babel departed during the transfer window for a combined £56m, forgotten man Charles Itandje has also left while senior squad members Paul Konchesky and Brad Jones have been allowed to leave on loan.

Players such as Emiliano Insua, Philipp Degen and Nabil El Zhar are already being loaned out while continuing to draw money from the Anfield coffers.

And while there will be an exodus in the close season as the club’s owners aim to prune the wage bill, Henry acknowledges new arrivals are required given the threadbare personnel exposed by Liverpool’s recent injury crisis.

“The worst surprise (upon takeover) was the lack of depth in the squad,” said Henry, principal owner of FSG. “Our biggest concern in taking on this responsibility was this issue and it was a bigger issue than we feared.

“There was a huge multi-year payroll for a squad that had very little quality depth.”

Henry added: “Our number one priority is to win the Premier League title.

“That is what we take with us each day to work as the force that drives us to excel.

“If we can accomplish that we will have put ourselves in a position to be successful on all fronts including Europe.

“Success is winning championships. It is nothing less than that.

“And when you win a championship – and we will – success isn’t measured or accomplished by winning once.”

Given the injuries, particularly in defence where Daniel Agger, Glen Johnson and Martin Kelly are sidelined and Fabio Aurelio is only now close to a return, Liverpool manager Kenny Dalglish is considering calling up young defenders Jack Robinson and Jonathan Flanagan to the first-team squad.

Director of football Damien Comolli, meanwhile, has reiterated a busy summer is in store at Anfield while claiming last month’s emphatic victory over Premier League leader Manchester United has led to an influx of interest from leading players.

“There will be movement (in the summer), that’s for sure,” said Comolli, also speaking in FourFourTwo.

“We are very attractive for a lot of players because of what we did in January and a game like that (against United) is fantastic publicity for us around the world.

“Since the day after I was getting phone calls from agents telling me that their player would love to come and that we are going to compete next year if we get it right.

“We are attractive to a lot of top players and we want to bring top players to this club.”

Comolli also claims other clubs have been impressed by the promise and positivity that has been engendered at Liverpool in recent months.

“There is vision,” said the Frenchman. “There is fantastic backing from the owners. There are people who are passionate about the club.

“There are people of very high quality at the Academy, both in the staff and on the pitch.

“I think it’s a fantastic project.

“I travel around the world and people are telling me that it is a fantastic project, there is a really good vibe about the club since January because Kenny gave everyone a really big lift and then the two players came in.

“Everything is so positive and everyone is talking about Liverpool progressing and Liverpool competing for trophies in the years to come.

“This is what I want to hear.

“I know it will be very difficult and I know that it is a lot of work but we will get there.”

Read More http://www.liverpooldailypost.co.uk/liv ... z1IizfrUJd

Der vil ske store forandringer til sommer, bare vent!
Senest rettet af Hr. Drejer onsdag, 06. apr, 2011 09:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. apr, 2011 09:10

@Veffe69:

Jeg hælder nu mest til Mikkel K's salgsvurderinger, der ikke er synderligt højt sat. CP, Cole, Jova, Agger og Aquilani er alle enten nuværende landsholdsspillere, eller har været det for ikke så længe siden. Alle sammen vil være nøglespillere for mellemklubber i de store ligaer, og stjernespillere i mindre ligaer, og der er altså klubber, der har penge, der også gerne vil have markante navne, og det er de altså, selvom vi ikke finder dem gode nok. Vores mål er dog også at være blandt verdens bedste, og den målsætning er der ikke så mange klubber, der har.
Det kan altså også være, at spillerne vil reducere deres lønkrav for at få spilletid, så de ikke skal ende deres karrierer med splinter i røven uden landsholdsfodbold. Jeg finder altså værdisætningerne absolut rimelige.
Hvad Aquilani angår, så har Juve en købsklausul på 13,1 mio. £ jf. f.eks. den norske.

Hvis dine priser på de opsatte ønskede spillere holder, så vil jeg ikke have dem undtaget Turan. Jeg nævner blot af og til spillere, men der er jo massevis af fantastiske spillere derude, som vi ikke kender nok til, og som vores spejdere sikkert holder fint øje med. Bare vi forstærkes på de rigtige pladser med de rigtige folk, så betyder navnene jo ikke det store.

Kan 12 solgte spillere finansiere en VB og en defensiv midt, så kan klubben måske splashe big time på en winger og en venstre back og så hjem med Aqui og Insua.

veffe69

Indlæg af veffe69 » onsdag, 06. apr, 2011 09:44

Niels K skrev:@Veffe69:

Jeg hælder nu mest til Mikkel K's salgsvurderinger, der ikke er synderligt højt sat. CP, Cole, Jova, Agger og Aquilani er alle enten nuværende landsholdsspillere, eller har været det for ikke så længe siden. Alle sammen vil være nøglespillere for mellemklubber i de store ligaer, og stjernespillere i mindre ligaer, og der er altså klubber, der har penge, der også gerne vil have markante navne, og det er de altså, selvom vi ikke finder dem gode nok. Vores mål er dog også at være blandt verdens bedste, og den målsætning er der ikke så mange klubber, der har.
Det kan altså også være, at spillerne vil reducere deres lønkrav for at få spilletid, så de ikke skal ende deres karrierer med splinter i røven uden landsholdsfodbold. Jeg finder altså værdisætningerne absolut rimelige.
Hvad Aquilani angår, så har Juve en købsklausul på 13,1 mio. £ jf. f.eks. den norske.

Hvis dine priser på de opsatte ønskede spillere holder, så vil jeg ikke have dem undtaget Turan. Jeg nævner blot af og til spillere, men der er jo massevis af fantastiske spillere derude, som vi ikke kender nok til, og som vores spejdere sikkert holder fint øje med. Bare vi forstærkes på de rigtige pladser med de rigtige folk, så betyder navnene jo ikke det store.

Kan 12 solgte spillere finansiere en VB og en defensiv midt, så kan klubben måske splashe big time på en winger og en venstre back og så hjem med Aqui og Insua.
jf. f.eks Tipsbladet passer den Norske så ikke ;)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/serie/aq ... eres-snart

Og uanset hvor meget landsholds spiller man er, så kræver det stadig man præstere for sit klubhold og det har INGEN af de nævnte spillere gjort på salgslisten, så derfor tvivler jeg personligt på at vi får så meget som Mikkel ønsker det (og for den sags skyld også andre)
Og netop pga de ikke har præsteret kan andre klubber underbyde og sige at hvis vi ikke sælger til den pris, så vil de slet ikke have og så er dilemmaet om hvor meget vi gerne vil af med dem og lige præcist her står vi altså i en xtremt dårlig salg situation, for beholde dem, det skal vi imo absolut ikke..
Omvendt gør det sig jo gældende når en spiller spiller godt.
Tag f.eks C.Adams, for 1 år siden kunne vi ha fået ham for 3-4 mill, nu kommer han pludselig til at koste 10-15 mill istedet, pga en god sæson, hvor interessen fra flere klubber er større, end den var før.
På købs siden bliver priserne sat op efter hvor stor interesse der er for de spillere, det vil alle dage presse prisen i vejret at f.eks 3 store klubber er ude efter samme spiller f.eks Young.
Priserne jeg har sat kan sagtens ramme helt ved siden af, men jeg tror bare at vi ikke skal være alt for rød øjede og tro at bare fordi vi er LFC, så falder alle på halen over det, det har vi jo før set at det ikke sker.

Besvar