Dagens Kampe
- JudgeArdaStudge
Re: Dagens Kampe
Torres er ude af form og blanket af for selvtillid og lyst. Men IMØ har han altid haft en fremragende teknik, speed, fysik og en god forståelse for at tage de rigtige løb (essentielt for en angriber!), evnen til at sparke med begge ben, god med hovedet og så den målfarlighed som man enten har eller ikke har. Tæt på en komplet angriber, HVIS det ikke havde været for hans minusser:
Hans minusser: Han er ikk en holdspiller, han er for egoistisk, for doven og så arbejder han langt fra nok defensivt og offensivt som Suarez fx gør. En angriber skal ikke kun tage en masse løb for at få bolden, han skal også tage løb for at tiltrække modstandernes opmærksomhed og derved kreerer plads. Det gør en ægte holdspiller.
Men mål som mod M'boro, Hull, Blackburn og Marseille bl.a. vidner om en spiller med en fremragende teknik og en coolness, der er misundelsesværdig.
Teknik - det kan i satme tro han har.
Engang var han europas bedste. Dengang spillede han i rødt og havde blonde lokker. Det er længe siden nu.
Glæden, lysten og selvtilliden den er derimod væk og så bliver selv den bedste gennemsnitlig. Men det glæder mig da kun nu, hvor han er i Chel$ea. Men får han al det tilbage + de formår at bruge ham rigtigt, så vender han på en tallerken ligesom Shrek og så kommer målene. Spørgsmålet er bare om det kommer til at ske.
Den eneste, der kan svare på det er Torres.
Hans minusser: Han er ikk en holdspiller, han er for egoistisk, for doven og så arbejder han langt fra nok defensivt og offensivt som Suarez fx gør. En angriber skal ikke kun tage en masse løb for at få bolden, han skal også tage løb for at tiltrække modstandernes opmærksomhed og derved kreerer plads. Det gør en ægte holdspiller.
Men mål som mod M'boro, Hull, Blackburn og Marseille bl.a. vidner om en spiller med en fremragende teknik og en coolness, der er misundelsesværdig.
Teknik - det kan i satme tro han har.
Engang var han europas bedste. Dengang spillede han i rødt og havde blonde lokker. Det er længe siden nu.
Glæden, lysten og selvtilliden den er derimod væk og så bliver selv den bedste gennemsnitlig. Men det glæder mig da kun nu, hvor han er i Chel$ea. Men får han al det tilbage + de formår at bruge ham rigtigt, så vender han på en tallerken ligesom Shrek og så kommer målene. Spørgsmålet er bare om det kommer til at ske.
Den eneste, der kan svare på det er Torres.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Torres virkede da kun for egoistisk og doven i hans sidste halvsæson for LFC. Ellers så arbejdede han da netop også defensivt, selvom han ikke var over det hele som Suarez - men de er jo heller ikke samme spillertype. Iøvrigt så har Suarez' egoisme godt nok også resulteret i nogle dårlige beslutninger foran mål.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."
Det her det lyder nok lidt underligt, men jeg synes Torres har et meget lavt bundniveau teknisk. Han har/havde sine hightlights, men tekniske detaljer på stribe fyrede han altså ikke af. Suarez har allerede nu lavet flere detaljer (hvis vi ser bort fra afslutninger), og lækre driblinger end Torres gjorde på tre og en halv sæson. Selv da Torres var på toppen kunne han lave de mest kluntede ting med bolden. Hans afleveringer har for mig aldrig været bare gennemsnitlige (så det er ærgerligt hans erstatning Carroll er endnu værre).
Begge ben sparker Torres i hvert fald ikke godt med. Jeg har uendelig mange gange siddet og bandet og svovlet over Torres' misbrug af sit venstreben. Ironisk nok har hans eneste Chelsea mål dog været med venstre. Men da han havde scoret 50 mål for os havde de fem været med venstre, kan jeg huske hjemmesiden gjorde op.
Men som det bliver sagt, med de mål han har lavet for os i bl.a. i CL mod Arsenal, mod Blackburn og mod Chelsea sidste efterår, gør det hans mangler næsten overflødige. Jeg har da tit haft lyst til at påpege Torres fejl (specielt efter min fejlslagne forudsigelse af hvordan han ville gøre det for os), men det har ligesom bare aldrig været relevant pga. målene, og ikke mindst den frygt han fremkaldte hos modstanderen.
Begge ben sparker Torres i hvert fald ikke godt med. Jeg har uendelig mange gange siddet og bandet og svovlet over Torres' misbrug af sit venstreben. Ironisk nok har hans eneste Chelsea mål dog været med venstre. Men da han havde scoret 50 mål for os havde de fem været med venstre, kan jeg huske hjemmesiden gjorde op.
Men som det bliver sagt, med de mål han har lavet for os i bl.a. i CL mod Arsenal, mod Blackburn og mod Chelsea sidste efterår, gør det hans mangler næsten overflødige. Jeg har da tit haft lyst til at påpege Torres fejl (specielt efter min fejlslagne forudsigelse af hvordan han ville gøre det for os), men det har ligesom bare aldrig været relevant pga. målene, og ikke mindst den frygt han fremkaldte hos modstanderen.
- JudgeArdaStudge
Jeg siger jo ikke Torres er LIGE god med begge ben. Han er klart bedst med højre, men han er ikke et-benet. Han har evnen til at drible og skyde med venstre. Læg dertil at mange af hans mål også er scoret med hovedet.
Også dejligt, at du allerede nu mener, Carroll ikke er god nok til at aflevere. Jeg husker fx en fremragende diagonal aflevering for N'castle mod West Ham, hvor Carroll bagefter den lange aflevering tager løbet ind mod mål og scorer. En kamp, hvor han lavede hattrick.
Ligesom med Torres har du meget lidt tiltro til nye folk i LFC! Fred være med det, men det er da deprimerende at høre på.
Desuden synes jeg, det er selvmodsigende, at antyde Torres er dårlig til at læse spillet, men samtidig mene, han er god til at tage de rigtige løb. De to ting overlapper hinanden. Hvis man læser spillet godt, så har man også fornemmelsen for, hvor man skal løbe for at modtage bolden. Han læser ofte spillet hurtigere end modstanderne. Det er en målnæse man enten har eller ikke har. P.S. ikke møntet på dig aj.
Hvis jeg skal koge det ned til det jeg synes Torres i LFC var fremragende til, så var det hans træfsikkerhed. Meget koldblodig.
Jeg tror dog Suarez bliver endnu bedre.
Også dejligt, at du allerede nu mener, Carroll ikke er god nok til at aflevere. Jeg husker fx en fremragende diagonal aflevering for N'castle mod West Ham, hvor Carroll bagefter den lange aflevering tager løbet ind mod mål og scorer. En kamp, hvor han lavede hattrick.
Ligesom med Torres har du meget lidt tiltro til nye folk i LFC! Fred være med det, men det er da deprimerende at høre på.
Desuden synes jeg, det er selvmodsigende, at antyde Torres er dårlig til at læse spillet, men samtidig mene, han er god til at tage de rigtige løb. De to ting overlapper hinanden. Hvis man læser spillet godt, så har man også fornemmelsen for, hvor man skal løbe for at modtage bolden. Han læser ofte spillet hurtigere end modstanderne. Det er en målnæse man enten har eller ikke har. P.S. ikke møntet på dig aj.
Hvis jeg skal koge det ned til det jeg synes Torres i LFC var fremragende til, så var det hans træfsikkerhed. Meget koldblodig.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Det siger jeg jo heller ikke at du sigerArdaTuran skrev:Jeg siger jo ikke Torres er LIGE god med begge ben. Han er klart bedst med højre, men han er ikke et-benet. Han har evnen til at drible og skyde med venstre. Læg dertil at mange af hans mål også er scoret med hovedet.

Så mange mål var heller ikke med hovedet (dog mere end fem). Langt de fleste var med højre.
Allerede? Han har da efterhånden spillet nogle kampe i PL for både Newcastle og os. Jeg synes det er rimelig tydeligt, at Carroll er en dårlig pasningsspiller. Det ændrer få gode momenter ikke på. Desuden er det hans korte spil jeg kritiserer, og ikke det lange (som han slet ikke burde være involveret i, men det er anden snak). At han lavede to andre mål i kampen har da intet med hans pasningsspil at gøre.ArdaTuran skrev:Også dejligt, at du allerede nu mener, Carroll ikke er god nok til at aflevere. Jeg husker fx en fremragende diagonal aflevering for N'castle mod West Ham, hvor Carroll bagefter den lange aflevering tager løbet ind mod mål og scorer. En kamp, hvor han lavede hattrick.
ArdaTuran skrev:Ligesom med Torres har du meget lidt tiltro til nye folk i LFC! Fred være med det, men det er da deprimerende at høre på.
Hvorfor ignorerer du FULDSTÆNDIG mine ord om Suarez? Du har bl.a. kaldt mig det mest negative menneske på dette forum. Det er som du KUN læser de indlæg hvor jeg er kritisk.
Helt enig.ArdaTutan skrev:Hvis jeg skal koge det ned til det jeg synes Torres i LFC var fremragende til, så var det hans træfsikkerhed. Meget koldblodig.
- JudgeArdaStudge
@ AJ: Måske har dine negative indlæg så bare IMØ overskygget dine positive og måske er vi to bare sjældent enig.
Jeg synes ikke Torres er så etbenet som du gør. Måske giver jeg ham bare lidt mere kredit på det punkt.
Jeg har heller ikke oplevet, at Carrolls pasningsspil skulle være så dårligt. Det er vel heller ikke en targetmans store opgave, at være god til at aflevere. Det er hvertfald endnu ikke noget, jeg har lagt synderligt mærke til.
Synes du er lidt mere negativ end gennemsnittet herinde, især når det gælder nye transfers. Vi kan også kalde det kritisk istedet. Det er måske lidt mere rammende og knap så ondt ment. No hard feelings.
Glæder mig, vi er enige om det sidstnævnte og at vi begge tror Suarez bliver en større gevinst for LFC end Torres.

Jeg synes ikke Torres er så etbenet som du gør. Måske giver jeg ham bare lidt mere kredit på det punkt.
Jeg har heller ikke oplevet, at Carrolls pasningsspil skulle være så dårligt. Det er vel heller ikke en targetmans store opgave, at være god til at aflevere. Det er hvertfald endnu ikke noget, jeg har lagt synderligt mærke til.
Synes du er lidt mere negativ end gennemsnittet herinde, især når det gælder nye transfers. Vi kan også kalde det kritisk istedet. Det er måske lidt mere rammende og knap så ondt ment. No hard feelings.
Glæder mig, vi er enige om det sidstnævnte og at vi begge tror Suarez bliver en større gevinst for LFC end Torres.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
En targetman skal i min verden både kunne heade bolden i retningen af medspillere og tage den ned til sig selv, hvor han holder på den indtil der kommer medspillere i nærheden, som han så aflevere den videre til. Oftest vil afleveringerne skulle laves under pres og i en medspillers løbebane.ArdaTuran skrev:Jeg har heller ikke oplevet, at Carrolls pasningsspil skulle være så dårligt. Det er vel heller ikke en targetmans store opgave, at være god til at aflevere. Det er hvertfald endnu ikke noget, jeg har lagt synderligt mærke til.
Jeg synes ikke han er videre god til dette.
- JudgeArdaStudge
Det synes jeg derimod, han måske er ligaens bedste til.
Sådan kan man se forskelligt på det.
Men allerede i den korte tid, han har været i LFC har hans vist en del kunnen indenfor, at iscenesætte medspillerne med sine store fysik IMØ. Giv nu knægten lidt mere kredit og lidt mere tiltro, han har været plaget af skader.
Men synes sgu lidt den filosofi med at smække en lang bold op til Carroll som han kan behandle indtil medspillerne kommer, ikke passer ind i Kennys filosofi. Tror ikke Carroll skal agere boldholder, hvis Dalglish vil være spilstyrende. De lange bolde bliver der færre og færre af og så skal Carroll istedet bruges som targetman på indlæg.

Men allerede i den korte tid, han har været i LFC har hans vist en del kunnen indenfor, at iscenesætte medspillerne med sine store fysik IMØ. Giv nu knægten lidt mere kredit og lidt mere tiltro, han har været plaget af skader.
Men synes sgu lidt den filosofi med at smække en lang bold op til Carroll som han kan behandle indtil medspillerne kommer, ikke passer ind i Kennys filosofi. Tror ikke Carroll skal agere boldholder, hvis Dalglish vil være spilstyrende. De lange bolde bliver der færre og færre af og så skal Carroll istedet bruges som targetman på indlæg.
@ArdaTuran
Jeg er uforstående over for din tolkning af mine indlæg. Måske jeg er kritisk over for mange transfers fordi jeg mener mange af de spillere vi allerede har rent faktisk er gode nok. Det er vel snarere et tegn på jubeloptimisme end negativitet.
Men jeg er da glad for at du er gået fra "mest negative menneske på hele dette forum" til "mere negativ end gennemsnittet". Dog medfører den første den anden, så det kan jo være du stadig mener det?
Jeg er uforstående over for din tolkning af mine indlæg. Måske jeg er kritisk over for mange transfers fordi jeg mener mange af de spillere vi allerede har rent faktisk er gode nok. Det er vel snarere et tegn på jubeloptimisme end negativitet.
Men jeg er da glad for at du er gået fra "mest negative menneske på hele dette forum" til "mere negativ end gennemsnittet". Dog medfører den første den anden, så det kan jo være du stadig mener det?
- JudgeArdaStudge
Jeg var ikke klar over, at din kritik skyldtes en glæde over de spillere vi allerede har. Mon ikke det er blanding, for ikke alle vores nuværende spillere er gode nok. Gode nok til en 6. plads, men ikke gode nok til 1-2-3.
Jeg vil fremover have en anden tilgang til dine transferindlæg, men stadig se dig som lidt mere negativ en gennemsnittet. Måske har jeg bare overset din jubeloptimisme.
Så er den skid vidst slået.
Jeg vil fremover have en anden tilgang til dine transferindlæg, men stadig se dig som lidt mere negativ en gennemsnittet. Måske har jeg bare overset din jubeloptimisme.

Så er den skid vidst slået.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 38
Tror at Tevez lige har lavet årets frisparksmål i PL.
Skruer den højre om muren og op i krydset.
Skruer den højre om muren og op i krydset.
Hold kæft hvor er Falcao bare en god afslutter. Ham kunne vi nok også have fået for £35m.
Ja, og ham tror jeg (prove me wrong Andy!), vi var blevet væsentligt gladere for, end det store lokum vi har rendende nu.Nicoen skrev:Hold kæft hvor er Falcao bare en god afslutter. Ham kunne vi nok også have fået for £35m.
- JudgeArdaStudge
Små slag Aarde! Giv vores 22 årige Tankcenterforward en chance. Jeg er uforstående for al den kritik Andy allerede har mødt rundt omkring på nettet. 2 kasser mod City taler sit tydelige sprog - han kan lave mål.
De fleste af os husker vel da Kenny for et rekordbeløb hentede Allan Shearer til Blackburn. Det gik jo meget godt.
Carroll har min fulde tillid og jeg tror også, han nok skal score en masse mål i næste sæson.
De fleste af os husker vel da Kenny for et rekordbeløb hentede Allan Shearer til Blackburn. Det gik jo meget godt.
Carroll har min fulde tillid og jeg tror også, han nok skal score en masse mål i næste sæson.
Fedt at det er et af de hold der har spillet det flotteste og mest underholdende fodbold i turneringen der vinder den. Tillykke til Porto.