Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » torsdag, 02. jun, 2011 18:41

@Hr. Drejer, jeg er ikke interesseret i at være uvenner med nogle, og siden vi er meget uenige om hvordan tingene hænger sammen (åbenbart), så tror jeg det er bedst hvis du bare lader vær med at køre mere i CP-rillen, selvom du bliver ved med at påstå vi har det "sjovt" med det. Jeg synes ikke det er sjovt, når du nævner det så mange gange i træk på relativt kort tid, det virker som om der ligger mere i det end bare uskyldig 'humor'. Jeg er ikke enig i at der skal køres de der lidt barske toner, hvorfor ikke hellere have en mere venlig tone, som alle dem der svarer på den her diskussion er enige med mig i? Et forum skal være et hyggeligt og spændende sted at komme hen, ikke et hvor man bliver latterlig gjort imod sin egen vilje (jeg mener at jeg for et godt stykke tid siden gav dig ret og sagde at den der 'mobning' godt måtte stoppe nu, men det har du vel glemt?). Jeg er ikke fan af sådan noget her snak, men du tvinger mig efterhånden til at tage den op, når du bliver ved med at gøre mine indlæg useriøse. Lad os stoppe den her, det er fint nok vi ikke er enige, men jeg vil gerne frabede mig din "jokes" fremover. Det må være til at forstå. Peace.

---------------------------------------

Tilbage til nogle interesante rygter... Spændende at vi bliver linket med ham Henderson, manure skulle vist have haft en stor interesse i ham har der været mange rygter om. Men kender ham ikke rigtigt, og det samme gælder McCarthy, som vi også skulle være interesserede i at signe. Det er lidt underligt at se alle de links til unge engelske/britiske midtbanetalenter, når vi har Spearing og Shelvey.. sidstnævnte tror jeg bliver ret god i næste sæson, efter den her hvor han har fået smidt nervøsiteten af sig. De der overilede handlinger har han i hvert fald formindsket, og man kan se han har et rigtig godt touch og øje for den gode aflevering. Hans mål for reserverne i 2-2 kampen på Anfield lignede endda Stevie G sparketeknik. Tror meget på knægten!
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 02. jun, 2011 20:07

Ja, lad os nu tro lidt på Shelvey. Han er altså født i 1992.

Og hvorfor er det vi skal have en midtbanespiller mere? Specielt hvis vi kommer til at spille mere 4-4-2 er det da ikke nødvendigt.

Jeg ser ingen grund til at styrke bredden på midtbanen når der allerede nu er kamp om pladserne. Skal vi have en ny ind, skal det være fordi det er en klassespiller som Modric eller Alonso, som man ikke kan sige nej til.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » torsdag, 02. jun, 2011 20:53

Meget enig i betragtningen omkring midtbanepladserne. Vi har allerede flere folk til et, trods alt, relativt beskedent antal pladser, i hvert fald så længe vi taler de centrale pladser. Stevie G. skal afløses i løbet af et par år fra nu, sandsynligvis da, men med folk som Lucas, Raul, Spearing, Shelvey og folk som fx Maxi og Suarez der også kan indtage en plads lige bag frontangriberen så føler jeg ikke umiddelbart det store behov for at styrke lige præcist hér. Undtagelsen er jo selvfølgelig hvis en stjerne dumper ned for vore fødder, men det sker nu nok næppe (desværre, med Xabi i tankerne og iøvrigt heller ikke sikker på det er det bedste at gå tilbage).
Rygterne i dag går på Henderson fra Sunderland. Udover at han kan spille centralt nævnes det at han kan spille højrekant. Igen, det er ikke hér vi har brug for folk. Kuyt sidder på højrekanten og både Raul, Stevie og Shelvey kan tage den efter behov, ligesom vi kan smide Johnson derop, hvis han har Kelly/Flanagan bag sig. Og prisen på alt mellem 13 og 20 mio. £ er også betragtelig større end jeg bryder mig om - så hellere få en rigtig god venstreback eller venstrekant.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 02. jun, 2011 21:24

- 4-4-2 er en utidssvarende formation.
- Hvor mange af de gange vi har stillet op i 4-4-2, har det været en rendyrket 4-4-2 med to klassiske brede wings der snitter kridtstregene?
- Vi mangler stadig dynamik fra det centrale af midtbanen.

Vi har ofte stillet op med Spearing og Lucas på den centrale og Kuyt og Meireles på kanterne. Vi ved hvor meget Suarez flakker i front, så han er på ingen måde rendyrket angriber. Meireles befinder sig på ingen måde fast på kanten, snarere tværtimod. Kuyt er lidt over det hele. Men tager vi formationen med Carroll, så kan det ofte virke som en 4-3-3 når vi angriber med de pågældende spillere.

Kenny vil være boldbesiddende og spille shortpassing. Så er det altså vigtigt at have mange boldsikre spillere midt i banen.

Med andre ord: Jo, vi HAR brug for centrale midtbanespillere.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » fredag, 03. jun, 2011 00:01

De personer, der stadig tror, at en klassisk, rendyrket 4-4-2 fungerer i moderne topfodbold, har vist ikke helt forstået, hvordan fodbolden har udviklet sig de seneste år.

Som Alonso pointerer, så er det jo heller ikke just gået specielt godt for os, de gange Kenny har nærmet sig, hvad man kan kalde en 4-4-2. Det gik dog hurtigt op for ham, hvorefter han brugte Meireles på kanten, der kunne give den fornødne støtte til de to centrale midtbanespillere i defensiven. Derudover hjælper Suarez også ofte til på midten, når vi ikke har bolden. Det kan kaldes en form for 4-4-2, 4-3-3 eller 4-4-1-1.

Med andre ord er talkombinationer svære at bruge nu om dage, fordi fodbolden har udviklet sig så meget, og de offensive spillere generelt er meget mere omstillingsparate og dynamiske i deres positionsspil end tidligere set. Du kan nærmest lave to forskellige talkombinationer for et hold, når de angriber og forsvarer. Sat på spidsen, så spiller Barcelona - som de fleste nok er enige om spiller mest offensivt i hele verden - uden en reel angriber, da Messi spiller som en falsk ni'er, der trækker ned af banen, når holdet angriber modstanderen.

Hvad betyder alt dette? Jo, at det er svært at tale om klassiske kantspillere, da de fleste hold slet ikke bruger kantspillere på kanterne, men i stedet offensive kreatører eller sågar angribere. Med andre ord er der store krav til offensive spillere nu om dage. Det er ikke nok bare at være klassisk kantspiller længere. Riera og Pennant er vel de bedste eksempler på dette.

Og så kom jeg vist lidt off-topic. Oh well.
Best in the world at everything I do.

Indlæg af » fredag, 03. jun, 2011 00:08

Alonso skrev:- 4-4-2 er en utidssvarende formation.
- Hvor mange af de gange vi har stillet op i 4-4-2, har det været en rendyrket 4-4-2 med to klassiske brede wings der snitter kridtstregene?
- Vi mangler stadig dynamik fra det centrale af midtbanen.

Vi har ofte stillet op med Spearing og Lucas på den centrale og Kuyt og Meireles på kanterne. Vi ved hvor meget Suarez flakker i front, så han er på ingen måde rendyrket angriber. Meireles befinder sig på ingen måde fast på kanten, snarere tværtimod. Kuyt er lidt over det hele. Men tager vi formationen med Carroll, så kan det ofte virke som en 4-3-3 når vi angriber med de pågældende spillere.

Kenny vil være boldbesiddende og spille shortpassing. Så er det altså vigtigt at have mange boldsikre spillere midt i banen.

Med andre ord: Jo, vi HAR brug for centrale midtbanespillere.
100% enig! ;-)

Jeg syntes faktisk det ser mere og mere ud til at vi skal spille 4-3-3, ihvertfald hvis vi får en midtbane spiller mere og jeg syntes at vi netop har brug for en offensiv central midtbane (Henderson).

Fortsætter vi med vores såkaldte kanter i Meireles og Kuyt er der en ting der er sikkert og det er at Carroll aldrig vil komme igang med de få indlæg han får når disse 2 spiller kanter.

Mit ønske:

Johnson--Carra--Agger--Cissokho

-------------Lucas-------------
-----Gerrard--------Henderson

Suarez-----------------Mata/Aguero
------------Carroll-------------

Bænk: Marveaux, Dann, Fridel, Meireles, Skrtel, Maxi og Kuyt.

Når vi snakker indkøb skal vi tænke mere på:

1. Det skal være et top 4 hold.
2. Det skal være de såkaldte øverste hylde indkøb.
3. KD vil spille offensiv fodbold, hvor vi er i boldbesiddelse.

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » fredag, 03. jun, 2011 00:45

Hvem skal så slå indlæg til Carroll med en 4-3-3 ? Højre- og venstrebacken ? Synes det er meget vigtigt at vi sigter efter at få ham til at køre, Andy, vi har sgu smidt mange pund efter ham, og han gjorde det så godt i Newcastle .. Imod Man City spillede vi da 4-4-2, hvor den fungerede rimelig godt, self ikke en rendyrket, for alle kanter trækker jo ind i banen nutildags. Men det var da nogenlunde så tæt på en 4-4-2 som man kommer i dag og vi vandt 3-0 med en god præstation. Man må dog også medgive at City var lidt harmløse den aften.... men ja, det er meget interessant med opgaven om at få Andy Carroll til at heade masser af mål ind.. jeg synes de seneste præstationer fra ham har været ret opløftende, han har vist at han faktisk er god teknisk, på trods af at han er så stor. Jeg har også lige set Sunderland kampen med henblik på Henderson, og der laver Andy mange lækre finter og generelt gode ting. Jeg tror vi kan nå virkelig langt med nogle gode signings her i sommeren! Hvad angår Henderson så ligner han ikke den midtbane type der laver de der killerpasses ala Alonso og Aquilani, men virker meget stabil og rolig idet... og så kan han jo også sagtens skyde på mål, som man kan se sig til på forskellige youtube videoer.. jeg håber lidt mere vi får ham McCarthy fra Wigan .. billigere og vil gerne til LFC ifølge rygterne ..!
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 03. jun, 2011 00:47

Kelly skrev: Jeg kan ikke forstå at et stort engelsk midtbanetalent, der har en meget stort fremtid foran sig, ikke er noget for Liverpool FC. Personligt håber jeg på de kan hente ham ind, selv om det bliver rigtig svært.

Jamen det er nok her, vi er uenige. For det første kan man ikke rigtig sammenligne Lucas som 20-årig med Henderson, idet Lucas befandt sig i en helt anden liga med en helt anden fodboldkultur. Lucas kunne næsten ikke have udrettet mere som 20-årig, end tilfældet er. Lucas har så skullet vænne sig til et højere niveau, en helt anden fodboldkultur og en anden rolle, end den han spillede for Gremio, og konkurrenterne har været Masch, Alonso og Gerrard - nogle af de største midtbanespillere i verden pt. Henderson skal ikke vænne sig til PL, og han har allerede en del PL-erfaring - det betyder ikke, at Henderson har et større potentiale end Lucas, men det betyder dog, at han på den korte bane ikke skal tilpasses i samme omfang som Lucas.

For det andet er der ikke mange store engelske midtbanetalenter. Hendersons værste konkurrent er vel Wilshere, men hvem er nummer tre i samme aldersgruppe? Hendersons debut for det engelske landshold, som iøvrigt ikke var særlig god, skal måske ses i dette lys.

Og så kostede Lucas vist ca. £5 mio. i 2007. Hendersons pris er ifølge rygter over £13 mio.

Personligt ser jeg hellere McCarthy, hvis det skal være britisk. Han lader også til at være billigere end Henderson.

Jeg spurgte, om det var dig, der var Øster, da jeg synes, din stil virkede lidt som hans.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Styf
Alder: 33

Indlæg af Styf » fredag, 03. jun, 2011 02:07

Alonso skrev:Jeg er som sådan enig i, at hverken Henderson eller Adam ville flytte os det store her og nu sådan niveaumæssigt. Et oplagt spørgsmål er dog hvad alternativerne er? Jeg tror ikke der kan herske nogen tvivl om, at vi har brug for en to-vejs spiller på vores midtbane. Lige pt. har vi kun en Steven Gerrard, der hverken bliver hurtigere eller mere løbevillig med alderen. Shelvey virker for langsom. Meireles er ikke robust nok til den centrale midtbanerolle. Lucas og Spearing har taget deres gennembrud i mere defensive roller.

Vi får måske Aquilani tilbage, men han er ikke ligefrem den mest dynamiske spiller i verden. Dynamik er netop hvad vi af og til mangler fra midtbanen. Det er fint at have dygtige pasningsspillere, men hvis man triller bolden frem og tilbage uden at komme frem til noget, så kan det jo være ligemeget. Et stort problem i Rafas sidste sæson.

Men hvad er alternativerne? En ønskespiller ville være en mand som James Milner, men han er næppe aktuel (+ han smed med sørgebindet der skulle vise respekt overfor Hillsborough ofrene efter at være blevet skiftet ud).
Jeg er helt enig i din analyse i hvad vi mangler og alternativerne ikke er store. Dog ser jeg slet ikke en mand som Milner som løsningen, men som du selv påpeger, er han heller ikke realistisk. Drømmespilleren for mig til at løse de problemer vi har ville være Hamsik (førstevalg) eller Martinez. Hamsik er næppe realistisk men Martinez burde kunne hentes. Dog kædes vi ikke sammen med ham mere, som vi gjorde for et par år siden, så han overvejes næppe. Ellers håber jeg stadig man vurderer alternariver som Defour og Banega for i hvert fald at holde dem op imod Adam eller Henderson, der kan blive hvad det ender med i sidste ende. Henderson har potentialet til at blive en langt bedre spiller end Adam, men om vi skal købe ham fremfor Adam afhænger i den grad af begges priser, og da begge spilleres klubber virker til at presse prisen gevaldigt op, håber jeg man vurderer de spillere jeg nævner og så i sidste ende kommer frem til den løsning, hvor man får mest value for money.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 03. jun, 2011 08:16

@ Alonso

Jeg har lidt svært ved at tage det, at du kalder formationen 4-4-2 utidssvarende, seriøst, når du indlægget forinden siger vi skal henter en box-to-box spiller. Tal lige om et uddødt begreb.

Desuden svarer du, eller andre, slet ikke på hvorfor det er vi skal have en ekstra central midtbanespiller.

Lige nu har vi til de seks forreste pladser Gerrard, Lucas, Meireles, Spearing, Shelvey, Kuyt, Maxi, Suarez og Carroll. Man må gå ud fra vi prøver at sælge resten. Derudover har vi selvfølgelig nogle unge spillere. Bredden er til stede på den centrale midt. Det er nærmere helt fremme, hvor modstanderen skal lirkes op, vi halter.

Og uanset hvad du siger, så tror jeg vi kommer til at spille 4-4-2 ganske ofte, fx

...........Lucas
...Meireles...Gerrard
............Kuyt
....Suarez...Carroll

Som selvfølgelig findes i et hav af varianter. Ja, talkombinationer er ligegyldige. Det er vigtigere at have en antal spillere, der kan udfylde forskellige opgaver. Og jeg kan ikke se vi skulle mangle folk til dette.

Der er meget snak om nye kantspiller(e), som vel også skal have en eller anden rolle at spille.

Og husk nu jeg er med på at hente en ny midtbanespiller hvis vi kan få kvalitet ind, men der er ingen grund til at spilde tid og penge på Adam , Henderson, McCarthy eller andre, der alligevel ikke ville bidrage med noget.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 03. jun, 2011 08:23

@ Fribytter

Jeg synes Rodwell er et større talent end Henderson. Især i de store kampe har han leveret stærke præstationer som mod Man Utd i sidste år, og på Stamford Bridge i år. Han er overraskende god offensivt, når man tænker på han oprindeligt var centerforsvarer. Kan han holde sig skadesfri, tror jeg han vil få en bedre karriere end Henderson.

peter42
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 59

Indlæg af peter42 » fredag, 03. jun, 2011 08:27

Adams og Enrique handlerne skulle være næsten færdige ifl pålidelig kilde. Desuden arbejdes der hårdt for mata

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » fredag, 03. jun, 2011 08:45

@ AJ

Ja Rodwell skal også nævnes i den sammenhæng. Men er hans udvikling ikke gået lidt i stå? Han har i hvert fald ikke været et ubetinget førstevalg, når han har været klar.

Jeg er ikke særlig imponeret over de engelske midtbanetalenter. Lampard, Gerrard, Barry og Milner er ikke helt unge, men udover Wilshere, så er det ret uklart, hvem der skal tage over. Huddlestone har fået et par kampe, Cattermole har ikke fået kampe... Det er ikke fordi, konkurrencen er frygtindgydende for de yngre spillere.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » fredag, 03. jun, 2011 08:47

peter42 skrev:Adams og Enrique handlerne skulle være næsten færdige ifl pålidelig kilde. Desuden arbejdes der hårdt for mata
Hvem??? - Har du talt med Kenny??

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » fredag, 03. jun, 2011 08:53

peter42 skrev:Adams og Enrique handlerne skulle være næsten færdige ifl pålidelig kilde. Desuden arbejdes der hårdt for mata
Æv... Jeg havde håber på mere end Adams, som jeg - som flere andre - ser som overvurderet. Men jeg håber da at han viser noget andet, hvis det går igennem.

Kan du evt sige noget mere om din kilde? Ellers har jeg også masser af "næsten done deals" fra en "pålidelig" "kilde" ;)

I øvrigt en interessant diskussion med 4-4-2 or not. Som en anden også siger, er moderne fodbold så dynamisk at det er svært at stille det op i en absolut tal-kombination.

Når vi forsvarer spiller vi måske 4-2-3-1 - når vi angriber spiller vi måske 2-1-4-2-1 eller 2-1-3-3-1 eller 2-1-3-2-2. 1'eren er obv def midt (eller en som dækker af fordi han styrter frem), mens backs vil være længere fremme på banen. De eneste statiske ville være Carra, SKrtel og Reina som er med for at tage sig af de lange befriere fra Man U's forsvar

Besvar