Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 17. jun, 2011 10:18

Jeg er ved at blive lidt forvirret.

Vi har allerede hentet Henderson til den centrale midtbane. Vi har i længere tid også jagtet Adam. Og nu skulle en ny Lucas også være i kikkerten? Hvor mange spillere skal vi bruge på den centrale midtbane.

Samtidig er vi åbenbart tæt på Marveaux, mens vi har budt på Mata, Downing og nu også er interesseret i Johnson? Hvor mange kantspillere mangler vi?

Jeg tror ikke på at Henderson er købt til startopstillingen, da jeg ikke kan se at han skulle være bedre end dem vi allerede har - endnu. Hvis vi skriver med Marveaux (hvilket noget kunne tyde på, hvis han har været til medical), så tror jeg heller ikke, at han er en spiller, der vil gå direkte ind i startopstillingen. Altså forventer jeg at vi henter flere spillere til disse to positioner, hvorfor vores trup efterhånden ser ud til at blive ret stor. Burde vi ikke snart få solgt et par spillere?

Og det der gør mig totalt forvirret er, at vi uden at blinke smed £20m for Henderson, men nu kun byder 15m euro for Mata. Mata er lysår foran Henderson (som jeg tror er et kæmpe fejlkøb - please prove me wrong!). Hvis vi får Mata for 15m euro, så er det naturligvis flot købmandskab, og jeg skal så lære at udvise større tålmodighed. Men Mata er i mine øjne en så eftertragtet spiller, at det burde være en prioritet at lukke lige netop den handel før alle andre. Det vil ikke overraske mig, hvis Man Utd hijacker handlen, såfremt de ikke lykkes i deres forsøg på at signe Sanchez.

Få nu fokus på de områder, hvor vi er svagest. Venstre back og kant.
Kloppite

veffe69

Indlæg af veffe69 » fredag, 17. jun, 2011 10:25

@Texnymann

Jeg tror man skal regne med at mange af dem der købes bliver til fremtiden (altså om 3-4 år)

Mht prisen på Mata giver det mening, hvis vi vurderer at han er 25 værd, vi byder 15 og får ham for 20 (bare et eks)
starter vi med at byde 25, vil de sikkert forlange 30.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

texy
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 17. jun, 2011 10:33

veffe69 skrev:@Texnymann

Jeg tror man skal regne med at mange af dem der købes bliver til fremtiden (altså om 3-4 år)

Mht prisen på Mata giver det mening, hvis vi vurderer at han er 25 værd, vi byder 15 og får ham for 20 (bare et eks)
Ja, jeg er med på, at vi køber til fremtiden, men hvad så med dem vi allerede har, som også hører fremtiden til. Pacheco, Coady, Suso, Sterling, m.fl.

Kæmpestor ung trup vi får?
Kloppite

veffe69

Indlæg af veffe69 » fredag, 17. jun, 2011 10:37

texnymann skrev:

Ja, jeg er med på, at vi køber til fremtiden, men hvad så med dem vi allerede har, som også hører fremtiden til. Pacheco, Coady, Suso, Sterling, m.fl.

Aahh mon ikke der bliver renset lidt ud i det hen af vejen.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 17. jun, 2011 10:42

texnymann skrev:Jeg er ved at blive lidt forvirret.

Vi har allerede hentet Henderson til den centrale midtbane. Vi har i længere tid også jagtet Adam. Og nu skulle en ny Lucas også være i kikkerten? Hvor mange spillere skal vi bruge på den centrale midtbane.

Samtidig er vi åbenbart tæt på Marveaux, mens vi har budt på Mata, Downing og nu også er interesseret i Johnson? Hvor mange kantspillere mangler vi?

Jeg tror ikke på at Henderson er købt til startopstillingen, da jeg ikke kan se at han skulle være bedre end dem vi allerede har - endnu. Hvis vi skriver med Marveaux (hvilket noget kunne tyde på, hvis han har været til medical), så tror jeg heller ikke, at han er en spiller, der vil gå direkte ind i startopstillingen. Altså forventer jeg at vi henter flere spillere til disse to positioner, hvorfor vores trup efterhånden ser ud til at blive ret stor. Burde vi ikke snart få solgt et par spillere?

Og det der gør mig totalt forvirret er, at vi uden at blinke smed £20m for Henderson, men nu kun byder 15m euro for Mata. Mata er lysår foran Henderson (som jeg tror er et kæmpe fejlkøb - please prove me wrong!). Hvis vi får Mata for 15m euro, så er det naturligvis flot købmandskab, og jeg skal så lære at udvise større tålmodighed. Men Mata er i mine øjne en så eftertragtet spiller, at det burde være en prioritet at lukke lige netop den handel før alle andre. Det vil ikke overraske mig, hvis Man Utd hijacker handlen, såfremt de ikke lykkes i deres forsøg på at signe Sanchez.

Forhandlingstaktik. Der er sikkert andre end dig der er forvirret, såsom konkurrenterne og sælgerne. Det er kun godt.

Og efter hvad Comoli udtaler så er 20 mio £ for Henderson skudt helt ved siden af. Vi har max givet 16 og en stor del af det beløb er add-ons.

Jeg tror der ryger rigtig mange spillere ud når transfercirkuset rigtig starter op, så derfor skal vi også have et par nye bredde spillere ind. Der passer Marveaux ganske fint ind.
Senest rettet af Emmy fredag, 17. jun, 2011 10:46, rettet i alt 1 gang.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » fredag, 17. jun, 2011 10:44

texnymann skrev:Jeg er ved at blive lidt forvirret.

De 20M for Henderson var jo aldrig et officielt beløb. Det kunne lige så godt være vi har betalt 12M + 4M add-ons, eller 15M + 5M add-ons. Det gør lidt en forskel for billedet af handelen. Henderson (20 år, 2 års PL erfaring, U21 vice-cap) er et godt køb til 12-15 imø, men måske lidt dyrt købt til 20M.
Pointen er: Pas på med at konkluder for meget på mediernes rapporterede priser. Specielt i rygtefasen, så jeg ville heller ikke ligge for meget i det 15M bud på Mata..

Mht. "de svare punkter", så skulle vi måske også vente og se til det internationale transfervindue er åbent? Hvem ved, måske ligger der et par handler klar her, og det er derfor vi ikke ser så mange rygter på disse punkter? :)

EDIT: Kan se at Emmy lige var lidt hurtigere med ca. samme pointer omkring Henderson købet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » fredag, 17. jun, 2011 10:58

Taktikken er vel, at der skal handles før der sælges. Vores bredde er ikke af høj kvalitet. Vælger vi at sælge vores breddespillere eller, dødvægt om man vil, før vi køber forstærkninger, så står vi i en situation, hvor backupspilleren måske skal hentes fra reserveholdet eller endda u18 holdet. Det kan ikke gå lige godt hver gang (jvf. Flanagan, Kelly og Robinson). Så står vi alligevel stærkere med spillere som Joe Cole til at agere backup, såfremt vi ikke får hentet en breddespiller. Selvfølgelig er der også nogle af vores spillere, der slet ikke burde være her og som skal afskibes hurtigst muligt - Jovanovic eksempelvis.

Det er mit umiddelbare bud.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » fredag, 17. jun, 2011 11:16

texnymann skrev:

Foreløbigt har vi købt een spiller.

Så lad os nu lige se tiden an.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Lemmiwinks
Geografisk sted: Randers
Alder: 34

Indlæg af Lemmiwinks » fredag, 17. jun, 2011 14:23

Ingen tvivl om at det er ren og skær forhandlingspolitik at fjerne fokus fra de spillere vi i virkeligheden vil have, ved at "byde" på en masse spillere på samme position.

Og som der tidligere er nævnt, betyder det helt sikkert der bliver ryddet lidt op i ungdomsspillerne, er f.eks Pacheco god nok til førsteholds fodbold? Det er kun godt at vi får styrket ungdomstruppen og sorteret dem fra vi ikke vil satse på.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » fredag, 17. jun, 2011 14:39

Ben Smith fra The Times må siges at være en brugbar kilde, oder? Han kommer med følgende:
Ben Smith skrev:So many #LFC fans asking for transfer news. Here's a brief round-up before I disappear to Dublin for the weekend. Marveaux is all but done. Will sign on July 1. Adam is getting closer, but no cigar. Downing will be the next in. #LFC
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 17. jun, 2011 16:28

Juhl skrev:http://sambafoot.com/en/news/20695_live ... witterfeed

+ en tosse på twitter der siger:
Walshy1664 Chris Walsh
Comolli in my mates restaurant in Liverpool with Brazilian Kid Lucas from Sao Paulo

Kunne være fedt endelig at udforske lidt at talenterne i sydamerika
Kendte intet til Lucas Rodrigues Moura Da Silva som angiveligt skulle være hans fulde navn før nu, men må indrømme, han ser utrolig spændene ud og en pris på £9mio kan vidst sagtens kunne forsvares med tanke på den angivelige pris på Henderson, som uden tvivl er mere end £9 mio.
Ville virkelig klæde holdet med endnu mere sydamerikansk flair og pondus. Og Lucas'er kan man jo ikke få for mange af. :D

Cristian Zapata lyder også utrolig spændene og han har haft en rigtig god sæson i Udinese, selvom jeg ikke følger meget med i Serie A. Han ligner hvertfald en, der har både fysikken og hurtigheden til Premier League.

To meget spændene spillere må jeg sige. Spændene, spændene.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » fredag, 17. jun, 2011 18:41

Ham Lucas har i hvert fald scoret nogle flotte mål: http://youtu.be/gThtm3ghQ48

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 17. jun, 2011 18:50

Mambo skrev:Ham Lucas har i hvert fald scoret nogle flotte mål: http://youtu.be/gThtm3ghQ48
Ja det har han nemlig. Jeg har set flere kampe med ham og i øvrigt også Neymar. Det er begge 2 kommende stor :clap: e stjerner.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » fredag, 17. jun, 2011 19:06

Mambo skrev:Ham Lucas har i hvert fald scoret nogle flotte mål: http://youtu.be/gThtm3ghQ48
Det kan godt være at alle kan se gode ud i en youtube video, men nogle af de ting han laver kan alle og enhver ihvertfald ikke lave. Han ser virkelig spændende ud..
Køb køb køb!

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » fredag, 17. jun, 2011 19:31

Fra Twitter :!:
Pault86 Paul Thompson
Valencia in talks with LFC again today. Inter Millan have been in talks about Meireles. Poulsen interest from Denmark. Konchesky Prescot FC.

Besvar