Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Weissert
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Weissert » lørdag, 09. jul, 2011 12:24

ok, lad os hente ham. Hvem kører ? :dontknow: :lol: :hello1:
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. jul, 2011 13:27

veffe69 skrev:"We are very pleased because the two signings we've done were absolute priorities on our list," said the Frenchman.
Citat Damian Comolli i the independent idag.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 09165.html

Hvis det var de absolute prioriteter i dette vindue, kan vi altså ikke se frem mod andet end breddespillere fra nu af :?
(medmindre der selvfølgelig er flere prioriteter ;) )
Jeg mener du laver en oversættelsesfej: " the two signings we've done were absolute priorities on our list." vil jeg oversætte til: "de to handler vi har foretaget, var absolut prioriteter i dette vindue". Jeg læser det ikke, som at de to handler var de absolutte prioriteter. Med andre ord: det var vigtige signings, men ikke de vigtigste.
Vi SMADRER det PIShold !

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 09. jul, 2011 13:43

Cynwal skrev:
veffe69 skrev:"We are very pleased because the two signings we've done were absolute priorities on our list," said the Frenchman.
Citat Damian Comolli i the independent idag.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 09165.html

Hvis det var de absolute prioriteter i dette vindue, kan vi altså ikke se frem mod andet end breddespillere fra nu af :?
(medmindre der selvfølgelig er flere prioriteter ;) )
Jeg mener du laver en oversættelsesfej: " the two signings we've done were absolute priorities on our list." vil jeg oversætte til: "de to handler vi har foretaget, var absolut prioriteter i dette vindue". Jeg læser det ikke, som at de to handler var de absolutte prioriteter. Med andre ord: det var vigtige signings, men ikke de vigtigste.
læs markeret du gamle ;)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » lørdag, 09. jul, 2011 13:47

På de engelske sider forlyder det, at Bastos, 28, er i vores søgelys nu.

Det lyder også ganske fornuftigt, for jeg gætter på, han er backup planen, hvis Downing ikke kommer.
Der snakkes om et bud på omkring £10 mio for Bastos, hvilket må være en rimelig pris. Selvom han er 28, vil vi ikke tabe så mange penge på ham ved videresalg, hvis det skulle komme så vidt. Ved Downing må vi miste rigtig mange penge, hvis han engang skal sælges, hvis vi ender med at give mellem £17-20 mio for ham.

Det er måske også forkert at snakke om videresalg af spillere, vi ikke engang har købt endnu. Chancen for at de fejler er der dog stadigvæk, selvom hjemmearbejdet har været grundigt nok.

Selv er jeg lidt i vildrede over, hvem jeg helst vil have af de to spillere. Noget taler for Downing, mens noget andet taler for Bastos. En ting er dog sikkert, og det er, at begge spillere ville gå direkte ind i vores venstre side.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. jul, 2011 14:21

veffe69 skrev:
Cynwal skrev:
veffe69 skrev:
læs markeret du gamle ;)
Hov-Hov! Skru lige ned for aldersfascismen :aliboronz6:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 10. jul, 2011 00:06

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 17,00.html

- Ser ud til at Wigan vil sælge N'Zogbia ;) - Mon KD & DC er interesseret????, en spændende spiller, men ved ikke om han vil kunne løfte niveauet...

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » søndag, 10. jul, 2011 00:56

LFC_20 skrev:http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 17,00.html

- Ser ud til at Wigan vil sælge N'Zogbia ;) - Mon KD & DC er interesseret????, en spændende spiller, men ved ikke om han vil kunne løfte niveauet...
N'Zogbia til Villa som så sælger Downing til os

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jul, 2011 08:57

Hr. Drejer skrev:Spændende artikel i et komparativt lys:

Liverpool manager Kenny Dalglish has gone on a spending spree this year as he rebuilds his Anfield squad, reviving memories of his previous stint as Reds boss. Back in 1987, Dalglish entered the transfer market to sign four key players that took Liverpool to another level, leading to the glorious 1987/88 season. talkSPORT looks at the parallels between Dalglish's 1987 and 2011 signings and asks if the modern crop can prove anything like as successful as their predecessors?

THE STRIKERS: 1987 JOHN ALDRIDGE, 2011 Andy Carroll

With Anfield goal scoring machine Ian Rush departing for Italian giants Juventus in 1987, it looked as though Liverpool would be considerably weakened up front. Dalglish had other ideas, however, and having secured a then-record transfer fee (for a British club) of £3.2m for Rush, the canny Scot set about using the funds to strengthen his hand with several signings. The first came with the £750,000 purchase of John Aldridge from Oxford United in early 1987, as Dalglish prepared for life without Rush. Aldo went on to score 26 league goals as the Reds coasted to the '87/88 title, banging in a total of 63 goals in 104 career Liverpool appearances, including one in the 1989 FA Cup final success. Fast forward to January 2011 and Dalglish oversaw the sale of star striker Fernando Torres for a record fee, using some of the cash to bag a new number nine in the shape of Andy Carroll. If the big Geordie frontman can emulate anything like Aldridge's scoring feats, he'll be well on the way to gaining the adulation of the Kop.

THE NUMBER SEVENS: 1987 PETER BEARDSLEY, 2011 LUIS SUAREZ

In his Liverpool playing days Kenny Dalglish struck up a fantastic partnership with Ian Rush and, having signed John Aldridge in 1987, he set about luring the wonderfully gifted Peter Beardsley to compliment his new striker. Beardsley arrived from Newcastle for a record fee (paid by a British club) of £1.9m and his trickery, dribbling ability and clever play lit up Anfield. The famous Beardsley shimmy bamboozled many otherwise competent defenders as the Red Men played a brand of attacking football that opponents simply couldn't live with in '87/88. Nearly a quarter of a century later, Luis Suarez has emerged as an exciting Liverpool number seven and who looks a potentially worthy successor to Beardsley, compared to the erratic likes of Harry Kewell, Nigel Clough and Vladimir Smicer. Indeed, Suarez has already torn Man United apart at Anfield, helping Dirk Kuyt score the easiest hat-trick of his career, as Beardsley did when he himself bagged three against their fierce rivals in 1990.

THE LEFT-SIDED MIDFIELDER: 1987 JOHN BARNES, 2011 Charlie Adam

Quality left-footed midfield performers have been few and far between for Liverpool in the past two decades. A club that has boasted the likes of Billy Liddell, Peter Thompson and Steve Heighway, has cast envious glances up the East Lancs Road as Ryan Giggs has given Man United the kind of balance Kopites once took for granted in their side. Patrik Berger aside, the last left-footed class act Liverpool could boast in midfield was the supremely talented John Barnes. Dalglish signed Barnes from Watford for £900,000 in 1987, just before his 24th birthday, and was repaid with stunning performances that saw him cruise to the PFA and Football Writers' Player of the Year awards in that first season. Like Adam, Barnes had a big build, but the latter was more of a winger for the majority of his time at Anfield – should Stewart Downing sign for the Reds, he may prove to be more of an equivalent in the current team, getting chalk on his boots as Barnes once did. However, Barnes' football intelligence and measured passing enabled him to move into a central midfield role during the Roy Evans years and it was then, as his mobility slowly diminished, that his class became truly apparent. Dalglish knows how important balance is to a top team and he will look to Charlie Adam to supply that to the modern day Reds.

THE RIGHT-SIDED MIDFIELDER: 1987 RAY HOUGHTON, 2011 Jordan Henderson

While Barnes provided the left-sided artistry for Liverpool, Dalglish moved in autumn 1987 to sign industrious right-sided midfielder Ray Houghton from Oxford United for £825,000. Houghton's energy and runs were an important part of Liverpool's success in the late '80s and his willingness to work hard off the ball fitted perfectly with Dalglish's pass and move philosophy. In fact, his sale to Aston Villa by Dalglish's successor, Graeme Souness, was arguably one of the worst pieces of business by a Liverpool boss; Houghton had been a standout player in a poor season by the Reds' standards in 1991/92 and went on to star as Villa came close to winning the Premier League title in 1993. Henderson, likewise, is a player who will give the Liverpool midfield plenty of energy on the right-side and the kind of explosive athleticism that, as good a player as he is, Dirk Kuyt lacks. With the class of Adam, Gerrard and Suarez providing guile to Liverpool's attack, Henderson's mobility in theory should dovetail nicely in Dalglish's new-look team.

http://www.talksport.co.uk/magazine/fea ... s-henderso?

Ja, ja de har jo så noget at leve op til, de nye.
Det er i hvert fald spændende, om KD kan få puslespillet til at gå op, så vi tager et skridt - gerne 2 frem, og melder os ind i mesterskabskampen allerede denne sæson.

Jeg ville nok sige:

Aldridge > Carroll (Carroll får sit at se til)
Beardsley > Suarez (Suarez kan godt blive større, hvis han fortsat udvikler sig)
Barnes > Sanchez (eller i den dur, ellers er der langt til Barnes)
Houghton > Stevie G (her kan vi også overgå fortiden)

Mon Adam og Henderson er købt til at tage overfor Stevie centralt ? Jeg kunne godt se Stevie på fløjen eller som def./holding midt i hans sidste sæsoner.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » søndag, 10. jul, 2011 10:33

Der vil selvfølgelig altid være views tilbage til Kenny's boys of 87/88. Jeg tror ikke vores indkøb i dag overhovedet har noget at gøre med dengang. Spillet har udviklet sig. Det sportslige set up med Kenny, Clarke og Comolli vælger ud fra hvad vi har i truppen i dag og hvad der er opnåeligt - baseret på den måde de gerne vil have vi skal spille på.
Kenny's hold fra 87/88 var fantastisk og det giver selvfølgelig en idé om hvordan hans filosofi er, og det skal vi jo ikke være kede af.
Barnes så jeg dog meget gerne erstattet - han var en fantastisk spiller, måske den mest undervurderede spiller i verden dengang. Det var i en tid, hvor vi ikke spillede EC - havde vi gjort det kan man kun drømme om hvad det var blevet til. Lige netop "Barnes" tror jeg dog ikke vi hente ind. Jeg tror vi har ham allerede og han vil være mere end brugbar i løbet af - tja, bum bum - 2 år. Raheem Sterling.
Up The RedMen... we go again!

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. jul, 2011 10:42

Nu har vi brugt ca. £ 60 M på vores tre sidste indkøb: Carroll: £ 35 M, Henderson: £ 16 M og Adam: £ 8 M. Det er mange penge, og alle vil være enige med mig i at ingen af dem er verdensklassespillere.

Vender man blikket mod vores rivaler, Man U, så tegner der sig et lignende billede. De har også brugt over £ 50 M (noget jeg forudsagde inden transfervinduet åbnede). De har købt Young: £ 17 M, Jones: £ 20 M og De Gea: £ 16 M. Heller ingen af dem er verdensklassespillere, ja Young har endda været 'second best performer' hos Villa, med vores transfermål, Downing, som den klart bedste.

Alligevel betegner jeg købene af Carroll, Henderson og Adam, som gode køb, og som bedre køb end dem Man U har gjort. Selvfølgelig er det for tidligt at fælde dom over dem, men alligevel... De tre køb vi har gjort forstærker vores start-11 og vores bredde mere end de køb Man U har gjort. Deres hold var sidste år bedre end vores, selvom deres hold nok er det dårligste, de har haft i mange år. Deres tre køb forstærker ikke deres start-11 på samme måde, som vi bliver forstærket. Det er selvfølgelig en stærk påstand, men jeg mener at de er bedre dækket ind på de positioner, de har købt ind, end os - med undtagelse af målmandsposten selvfølgelig. Men både ving-pladsen og det centrale frosvar stod de stærkt i forvejen, mens vi i forvejen stod stærkt på den centrale midtbane.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 11. jul, 2011 10:58

Ja, jeg er totalt uenig. Lad os holde De Gea uden for, for ham havde de brug for, mens vi ikke har.

Vi har jo netop ikke forstærket start 11'eren. Vi har også købt spillere til positioner hvor vi i forvejen havde masser af folk.

Jeg ville uden tøven bytte Henderson og Adam ud med Jones og Young, og endda smide en god slat £ oveni.

Afstanden mellem os og dem er kun blevet større. Jones er rigtig god. Ferdinand bliver ikke yngre, og Evans ser ikke ud til at nyde stor tillid. Så er der Smalling og Vidic. De har allerede sikret deres fremtidige forsvar i Smalling-Jones. Og så kan Jones endda spille på den defensive midtbane hvor de ikke er vanvittigt besat. Taget i betragtning hvor meget Ferguson roterer, er Jones et godt køb.

Young ville vi ganske rigtigt have mere brug for end dem, men deres bredde er nu bare endnu bedre, og mon ikke Giggs går ind i sin sidste sæson? Nu behøver de måske ikke at købe en erstatning til næste år. Men jeg vil medgive, at jeg har noget sværere ved at se hvad de skal med Young.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 11. jul, 2011 11:19

AJ skrev:Vi har jo netop ikke forstærket start 11'eren. Vi har også købt spillere til positioner hvor vi i forvejen havde masser af folk.
Adam bidrager med lange præcise afleveringer, noget vi i den grad har manglet siden Alonso smuttede. Derudover er han venstrebenet, hvilket vi ikke har på vores midtbane. Dernæst tror jeg ikke man skal se Henderson som en der udelukkende er købt til den centrale midtbane. Han vil også komme til at spille i højre side, og erstattet Kuyt i ny og næ. Ja, han spillede faktisk mange kampe hos Sunderland i den position.

Jeg synes du glemmer en væsentlig ting, nemlig at både Henderson og Adam har mange asisst og chanceskabende afleveringer. De to er også købt til at gøre Carroll og til dels Suarez farligere oppe foran. Ved at få to spillere, som bidrager til mange chanceskabende afleveringer, gør os stærkere. Også et område Downing er stærk.
AJ skrev:Jeg ville uden tøven bytte Henderson og Adam ud med Jones og Young, og endda smide en god slat £ oveni.
Det ville jeg ikke.

RasmusAgger

Indlæg af RasmusAgger » mandag, 11. jul, 2011 12:06

Det ser ud som at vi får en helt ny venstre side!

Cissokho
http://www.francefootball.fr/#!/news/20 ... -lyon.html
http://www.givemefootball.com/premier-l ... ch-interna

Downing
http://www.skysports.com/story/0,,20876_7031402,00.html

Så ud med Joe, Paul, Jova og Poulsen.
+ en ny CB og evt. en ung angriber!

:army7: Så kan vi sgu lege med de store igen! :army7:

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » mandag, 11. jul, 2011 12:53

RasmusAgger skrev:Det ser ud som at vi får en helt ny venstre side!

Cissokho
http://www.francefootball.fr/#!/news/20 ... -lyon.html
http://www.givemefootball.com/premier-l ... ch-interna

Downing
http://www.skysports.com/story/0,,20876_7031402,00.html

Så ud med Joe, Paul, Jova og Poulsen.
+ en ny CB og evt. en ung angriber!

:army7: Så kan vi sgu lege med de store igen! :army7:
Kommer de to vil jeg faktisk være mere eller mindre tilfreds med sommerindkøbene, evt. også en Backup Angriber...

- Ud med - N'Gog(ny angriber ind), Konschesky, Aquaman, Cole, Jovanovic, Poulsen, Aurelio/Insua.... tror det var dem ;)

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 11. jul, 2011 15:21

@ Hr. Drejer

Nej, det ville du vel ikke.

Jeg vil godt komme med en påstand, som ikke kan bevises. Her kommer den: hvis vi havde hentet Phil Jones og Ashley Young, mens Man Utd havde hentet Henderson og Adam, så ville alle på dette forum mene at vi havde handlet klogere end dem.

Besvar