Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Alex Brockins

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 14. jul, 2011 21:16

Aguero og Higuain? Kunne være lækkert, men jeg tvivler. Pengene er brugt. 35 millioner pund på Carroll og 38 millioner pund på Henderson + Downing. Jeg havde nok prioriteret anderledes, hvis jeg havde været Comolli.
Best in the world at everything I do.

Bruce
Alder: 50

Indlæg af Bruce » torsdag, 14. jul, 2011 22:13

Alex Brockins skrev:Aguero og Higuain? Kunne være lækkert, men jeg tvivler. Pengene er brugt. 35 millioner pund på Carroll og 38 millioner pund på Henderson + Downing. Jeg havde nok prioriteret anderledes, hvis jeg havde været Comolli.
Jeg mener ikke Carroll som sådan har kostet 35 millioner pund. Vi udskiftede ham med Torres og fik samtidig 15 millioner pund. En fin handel, hvis du spørger mig.

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » torsdag, 14. jul, 2011 22:18

Bruce skrev:
Alex Brockins skrev:Aguero og Higuain? Kunne være lækkert, men jeg tvivler. Pengene er brugt. 35 millioner pund på Carroll og 38 millioner pund på Henderson + Downing. Jeg havde nok prioriteret anderledes, hvis jeg havde været Comolli.
Jeg mener ikke Carroll som sådan har kostet 35 millioner pund. Vi udskiftede ham med Torres og fik samtidig 15 millioner pund. En fin handel, hvis du spørger mig.
Jeg kan godt delvist følge din tankegang i og med Torres har finansieret Carroll-købet, men det ændrer vel ikke på det faktum, at vi har betalt 35 mio. pund for ham. Vi kunne vel også have udskiftet Torres med en de to spillere Alex Brockins nævner.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » torsdag, 14. jul, 2011 22:18

Bruce skrev:
Hvis du sælger en cykel for 3000 kr og køber et par rulleskøjter for 2000 kr, har rulleskøjterne da stadig kostet dig 2000 kr ligegyldig hvordan du vender og drejer den?

Bruce

Indlæg af Bruce » torsdag, 14. jul, 2011 22:40

Callesen skrev:
Bruce skrev:
Hvis du sælger en cykel for 3000 kr og køber et par rulleskøjter for 2000 kr, har rulleskøjterne da stadig kostet dig 2000 kr ligegyldig hvordan du vender og drejer den?
Ja, selvfølgelig. Men hvis kravet fra LFC var at få £15M + Carroll for Torres er køb-og salgspris vel ligegyldig. Så kunne Carroll jo faktisk rent hypotetisk have kostet £100M pund (hvis Chelsea havde tilbudt £115M) - eller for den sags skyld (hvis man skal give en realistisk værdi på Torres på daværende tidspunkt på £20M) £5M.

Hvorom alting er har vi købt Torres og Carroll for ca. 55 millioner pund. At vi så har solgt Torres for de 50 millioner pund, gør at vi i alt har betalt sølle 5 millioner pund for en klasseangriber fra sommeren ´07, som har givet os 65 ligamål og nu har en ung og sulten angriber i truppen der er klar til at løfte arven.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 14. jul, 2011 23:08

Det essentielle i denne debat er ikke, hvad vi vurderede, at forskellen mellem Torres og Carroll var i værdi inden handlen, men hvad vi kunne have brugt pengene fra Torres-handlen på efter salget til Chelsea.

At du anskuer det relative forhold mellem henholdsvis Torres' og Carrolls transfersumme vil aldrig vise hele historien. Man er altid nødt til at kigge på oppoturnity cost'en - dvs. hvad kunne vi hypotetisk set have købt for pengene i stedet for Carroll.
Best in the world at everything I do.

Bruce

Indlæg af Bruce » torsdag, 14. jul, 2011 23:13

Alex Brockins skrev:Det essentielle i denne debat er ikke, hvad vi vurderede, at forskellen mellem Torres og Carroll var i værdi inden handlen, men hvad vi kunne have brugt pengene fra Torres-handlen på efter salget til Chelsea.

At du anskuer det relative forhold mellem henholdsvis Torres' og Carrolls transfersumme vil aldrig vise hele historien. Man er altid nødt til at kigge på oppoturnity cost'en - dvs. hvad kunne vi hypotetisk set have købt for pengene i stedet for Carroll.
Jamen nu tror jeg faktisk LFC havde besluttet sig for Carroll som førstevalg, hvis Torres skulle sælges. Den hastighed der gik, med forespørgsel/tilbud/personlige betingelser/medical/underskrift indikerer at klubberne (LFC og Newcastle) havde talt sammen inden Torres blev solgt.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 14. jul, 2011 23:46

Jeg tror Higuaín rygterne er en and. Derudover vurderer jeg ikke Higuaín til at have den rette mentalitet til at spille i Liverpool. Jeg er ikke Real Madrid fan, men følger dem tæt i La Liga og ser årligt 15 + kampe. Kompetencemæssigt fejler Higuaín intet - han svinger dog i sine præstationer fra det helt sublime til at brænde kæmpe chancer foran mål. Higuaíns arbejdsmoral er dog et kæmpe minus, da hans vilje til at arbejde uden bold vil være en kæmpe mangel på et hold som Liverpool. Her er der ikke plads til at stå og dangdere den. Det så vi i Torres sidste sæson, hvor tilskuerne stillede store spørgsmålstegn ved hans manglende indsats. Fansene kræver spillere der ofrer sig for holdet - dette gør Higuaín ikke. Skal man lede efter sydlandske angrebsstjerner der passer ind i Liverpools mentalitet vil jeg tro en Aguero passer bedre til klubben. Hans temperament og vindermentalitet er større end Higuaíns.

Lige nu er manglerne på venstre back langt større end i front. Det er her vi skal forstærke os, hvis vi skal have en homogen trup til sæsonstarten. På angriberfronten har vi udover Suarez og Carroll også Kuyt, som har vist, at han fint kan agere substitut for Carroll. Kuyts naturlige position er jo angriber, så den plads kan han fint udfylde. Havde prioteten været en klasseangriber tror jeg ikke, at KD og Comolli havde investeret i både Henderson og Adam, men nok nærmere holdt sig til Adam og forsøgt at hente en ung angriber fra første hylde.

Det vil virke for godt til at være sandt, hvis vi pludselig "splasher" 25-30 mio. kr på Higuaín eller for den sags skyld Aguero. Jeg håber dog lidt det kunne være tilfældet, da jeg er en smule skeptisk overfor, om Andy Carroll passer til "pass and move" tankegangen.

pommelfeen
Geografisk sted: nordborg
Alder: 39

Indlæg af pommelfeen » fredag, 15. jul, 2011 00:36

min 4-2-3-1 system var folk ikke glade for da den var for offensiv. men med de køb vi har pt (tæller downing med da han kun mangler medical). så syntes jeg egentlig ikke den er så dum igen. vi har spillet den før under rafa..

1:
----------------------------------------Reina-------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
Johnson-----------------Carragher-------------------Agger----------------------------ny
----------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------Gerrard----------------------Lucas-----------------------------
----------------------------------------Adam-------------------------------------------
-----------Suarez---------------------------------------------------Downing------------
----------------------------------------Carroll------------------------------------------

man kan evt. bytte rundt på gerrard og adam. men både gerrard og adam kan forsvarer fint, og lucas er jo def. så tror ikke vi bliver overløbet der. ellers kan man rygge adam med ved på midten.

2:

---------------------Gerrard------------Lucas------------Adam--------------------------
---------Suarez--------------------------------------------------------Downing---------
-----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------Carroll-------------------------------------------

forsvaret forbliver det samme.... den 1 er stadigvæk lidt offensiv, men den kan sagtens bruges. nr. 2 er sådan jeg tror vi kommer til og spille. med 3 mands midtbane og så med suarez og downing på kanterne. suarez med frihed ligesom i sidste sæson til og vandre rundt, mens johnson kommer op og "udfylder" suarez's wing rolle når han er trækket ind i banen.
downing holder så vidt muligt kanten og slår gode indlæg. gerrard og adam skyder skiftevis med frem.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » fredag, 15. jul, 2011 00:44

Hvorfra er det lige du VED, at pengene er brugt???. Jeg tror ikke vi er færdige med at handle - jeg tror vi henter en venstreback og muligvis en centerforsvarsspiller

Dem jeg kender som følger med i PL og tilfældigvis holder med andre hold er overbevist om, at Carroll ville blive en super spiller for os, hvis bare vi havde en kantspiller er 2 som kunne slå nogle ordentlige indlæg samt en spiller som kunne sparke nogle ordentlige frispark.

Vi har købt begge dele i kraft af Downing (hvis ellers handlen som ventet går igennem) og i Adam. Tror Henderson er købt lige så meget til fremtiden som til nu - tror han er købt i dette vindue for at undgå, at andre napper ham - på sigt tror jeg han bliver rigtig god for os.

Adam og Downing er jeg ikke i tvivl om - dem er jeg sikre på bliver gode for os.

En start 11 der for mig ser ud som følgende: Reina - Johnson, Carragher, Agger, Insua - Gerrard, Lucas, Adam - Downing, Carroll, Suarez - bænk: Gulasci, Kelly, Skrtel, Meireles, Henderson, Kuyt (vil ellers meget gerne have ham i start 11), N'gog. Det ser altså ikke helt skidt ud.

Et køb af Higuain eller Aguero lyder selvfølgelig godt - men de ville ikke løse vores evindelige kantproblemer og de sparker heller ikke de dødbolde, som Adam kan sparke. Skulle en af dem blive købt, vil vi stå med 3 spillere i start 11 med Sydamerikansk pas, som skal langvejs til landsholdsbold og som nu Copa America - det er sgu' ikke optimalt eftersom kampprogrammet ikke tager hensyn til landsholdsbold udenfor Europa.

Jeg er yderst tilpas med vinduet indtil videre - håber dog på den venstreback og gerne Baines selvom jeg anser det for usandsynligt, at det bliver ham.

Kunne vi komme af med Poulsen, Jovanovic, Cole, Aquilani og Aurilio (hvis en ny VB hentes) vil vi få lidt £ i kassen og lette lønbudgettet en hel del, så skulle der nok blive penge til et par spillere mere.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 15. jul, 2011 08:27

pommelfeen skrev:min 4-2-3-1 system var folk ikke glade for da den var for offensiv. men med de køb vi har pt (tæller downing med da han kun mangler medical). så syntes jeg egentlig ikke den er så dum igen. vi har spillet den før under rafa..

1:
----------------------------------------Reina-------------------------------------------
Johnson-----------------Carragher-------------------Agger----------------------------ny
-------------------------Gerrard----------------------Lucas-----------------------------
----------------------------------------Adam-------------------------------------------
-----------Suarez---------------------------------------------------Downing------------
----------------------------------------Carroll------------------------------------------
Ganske fin opstilling. Personligt synes jeg dog, at den bliver stærkere med Meireles eller Aquilani på Adam's plads og med Kuyt i stedet for Downing.

Med andre ord synes jeg ikke, at vores nye indkøb kan styrke startelveren. Til gengæld er bænken blevet stærkere.
Kloppite

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » fredag, 15. jul, 2011 09:26

Det vides ikke. Der har hele tiden været snak om den her spiller, der skal få øjnene op på folk rundt om i fodboldverdenen. Det kunne virkelig også være lækkert med den helt store overraskelse, men lad os nu se. Hvis vi kan få vores lønbudget skåret ned vha. salg og frigivelser af vores løntunge breddespillere, så er alting muligt endnu.

Vi kan først sige, at vi ikke henter flere spillere ind, når vinduet er lukket. Der er stadig lang tid til, og der kan ske rigtig meget på halvanden måned. Jeg håber stadig på superstjernen - som i øvrigt gerne må være Aguero, Higuain eller en central forsvarsspiller.

Brugeravatar
Henrik
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 41

Indlæg af Henrik » fredag, 15. jul, 2011 09:40

texnymann skrev:
pommelfeen skrev:min 4-2-3-1 system var folk ikke glade for da den var for offensiv. men med de køb vi har pt (tæller downing med da han kun mangler medical). så syntes jeg egentlig ikke den er så dum igen. vi har spillet den før under rafa..

1:
Ganske fin opstilling. Personligt synes jeg dog, at den bliver stærkere med Meireles eller Aquilani på Adam's plads og med Kuyt i stedet for Downing.

Med andre ord synes jeg ikke, at vores nye indkøb kan styrke startelveren. Til gengæld er bænken blevet stærkere.
Jeg vil nu mene at Downing forstærker vores venstre-kant. I første omgang dog mest i kraft af at vi ikke er særligt stærkt besatte her. Bredden har vi i mange år savnet må man sige, og det er jo godt at den er forstærket. Men til den pris? Hmm...

Den største fordel jeg ser ved vore handler er at det giver os muligheder for at ændre opstillingen og gør os mindre sårbare overfor skader. I næste sæson kan vi igen skubbe Kuyt frem og spille bag enten Suarez eller Carroll. En rolle hvor han i mine øjne gjorde det bedst i forrige sæson. Det vil sige at vi i angrebet har 3 gode spillere. Henderson kan forhåbentlig tage sig af højrekanten i de kampe hvor det kræves, eller alternativt kan vi skubbe Johnson frem og lade Kelly tage sig af højreback.

Som jeg tidligere har nævnt er jeg skeptisk overfor de nye køb, men jeg krydser samtidig fingre for at kongen har fundet en plan der samler et hold der kæmper for Liverpool i stedet for en bedre kontrakt i en anden klub.
Næste år!

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » fredag, 15. jul, 2011 10:14

Alex Brockins skrev:Det essentielle i denne debat er ikke, hvad vi vurderede, at forskellen mellem Torres og Carroll var i værdi inden handlen, men hvad vi kunne have brugt pengene fra Torres-handlen på efter salget til Chelsea.

Ja, men du skal stadig tage de 50 millioner med i regnestykket når du siger pengene er brugt.

Torres + 50
Carroll - 35
Henderson - 16
Adam - 8
Downing - 20
---------------------
-29
---------------------

Jeg tror stadig der kan være penge til en ny spiller, specielt hvis vi fået luet lidt ud i de overflødige spillere. Konchesky er allerede røget, Jovanovich er på vej, Poulsen er formentlig på vej og det er heller ikke til at vide med NGog.

"Kun" har desuden meddelt at han ikke spiller i Madrid i næste sæson, så det kunne være en mulighed. Er desværre bange for han ryger til Chelsea.
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

veffe69

Indlæg af veffe69 » fredag, 15. jul, 2011 10:27

Steven__Gerrard skrev:

Ja, men du skal stadig tage de 50 millioner med i regnestykket når du siger pengene er brugt.

Torres + 50
Babel +8
Carroll - 35
Suarez -23
Henderson - 16
Adam - 8
Downing - 20
---------------------
-44
---------------------

Jeg tror stadig der kan være penge til en ny spiller, specielt hvis vi fået luet lidt ud i de overflødige spillere. Konchesky er allerede røget, Jovanovich er på vej, Poulsen er formentlig på vej og det er heller ikke til at vide med NGog.

"Kun" har desuden meddelt at han ikke spiller i Madrid i næste sæson, så det kunne være en mulighed. Er desværre bange for han ryger til Chelsea.
Skal vi regne den ud, bør vi vel have alle med
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Besvar