Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » tirsdag, 16. aug, 2011 14:02

Nej, prisen er ikke £15m. Den er £35m. Sådan er det. Vi havde haft £35m mere nu hvis vi ikke havde købt Carroll. Derfor er prisen £35m.

Jeg forholder mig her ikke til hvorvidt vi har gjort en god handel.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 16. aug, 2011 14:10

FSG's argumentation med, at differencen mellem Torres og Carroll retfærdiggjorde alt, holder ikke. Nuvel, det var et simpelt argument, der passede til medierne, men det er ikke en økonomisk tankegang, der giver mening.

Købet af Carroll er en cocktail bestående af lige dele behov, signalværdi, desperation, mulighed og panik.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » tirsdag, 16. aug, 2011 14:21

AJ skrev:Nej, prisen er ikke £15m. Den er £35m. Sådan er det. Vi havde haft £35m mere nu hvis vi ikke havde købt Carroll. Derfor er prisen £35m.

Ja, hvis det står alene har du ret, men ellers ikke...
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 16. aug, 2011 14:22

nrg skrev:
AJ skrev:Nej, prisen er ikke £15m. Den er £35m. Sådan er det. Vi havde haft £35m mere nu hvis vi ikke havde købt Carroll. Derfor er prisen £35m.

Intet står jo alene.

nrg

Indlæg af nrg » tirsdag, 16. aug, 2011 14:30

Fribytter skrev:FSG's argumentation med, at differencen mellem Torres og Carroll retfærdiggjorde alt, holder ikke. Nuvel, det var et simpelt argument, der passede til medierne, men det er ikke en økonomisk tankegang, der giver mening.
Købet af Carroll er en cocktail bestående af lige dele behov, signalværdi, desperation, mulighed og panik.
Jeg synes det giver rigtig god mening, hvis det passer. Jeg har meget svært ved at tro, at vi isoleret set ville have givet 35 mio £ for Carroll, så hvis det er tilfældet, er vi ikke et hak bedre end ManC og Chelsea, som alle har så travlt med at tage afstand fra, når det gælder om at solde pengene op.

Med det signal, som FSG hidtil har sendt, har jeg netop ikke set megen desperation og panik. Tværtimod har jeg set ansvarlighed, fornuftige investeringer og ikke mindst tålmodighed. Tiden vil vise, om jeg får ret, men umiddelbart synes jeg ikke der er noget i forløbet med de nye ejere, der understøtter din teori.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

nrg

Indlæg af nrg » tirsdag, 16. aug, 2011 14:33

AJ skrev:
nrg skrev:

Intet står jo alene
Faktisk min pointe lige fra starten. Vi havde netop IKKE haft 35 mio £ pund at købe for, hvis Ikke Torres indgik i handlen.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 16. aug, 2011 14:39

Det er meget muligt. Men det ændrer ikke på, at det var hvad vi gav for ham.

Andre analyser af hver enkelt Man City handel ville man sikkert kunne lave, hvis man gad.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 16. aug, 2011 15:50

nrg skrev:
Fribytter skrev:FSG's argumentation med, at differencen mellem Torres og Carroll retfærdiggjorde alt, holder ikke. Nuvel, det var et simpelt argument, der passede til medierne, men det er ikke en økonomisk tankegang, der giver mening.
Jeg synes det giver rigtig god mening, hvis det passer. Jeg har meget svært ved at tro, at vi isoleret set ville have givet 35 mio £ for Carroll, så hvis det er tilfældet, er vi ikke et hak bedre end ManC og Chelsea, som alle har så travlt med at tage afstand fra, når det gælder om at solde pengene op.

Med det signal, som FSG hidtil har sendt, har jeg netop ikke set megen desperation og panik. Tværtimod har jeg set ansvarlighed, fornuftige investeringer og ikke mindst tålmodighed. Tiden vil vise, om jeg får ret, men umiddelbart synes jeg ikke der er noget i forløbet med de nye ejere, der understøtter din teori.
Blot fordi det lykkes at presse CFC, så behøver man jo ikke at købe Carroll til £35 mio. Dermed ikke skrevet at der ikke var gode grunde til at købe Carroll i januarvinduet, for det var der. For det første undgik klubben - hvis man skal tro rygterne - konkurrence fra andre klubber, og dernæst stod LFC også i situation, hvor KD kun var midlertidig træner - altså skulle man også signalere overfor en evt. fremtidig træner, at klubben var villig til at spendere, og at vedkommende ville overtage en spændende trup. Ja, og så skulle man også signalere overfor potentielle nye spillere, at LFC er en klub i fremgang. Behov, mulighed og signalværdi.

Men var ovenstående så en så enorm overpris værd? Det mener jeg ikke, og det er det, der får det til at virke lidt panisk og desperat. En beslutning skulle jo træffes i løbet af få dage... Nu opererer FSG så åbenbart ikke med et fast budget, men ellers ville det i sig selv også have været tiltrækkende, hvis en træner fik at vide, at han havde £35 mio. til et køb af en angriber (eller flere). Men nu er Carroll her, og jeg synes, han er en spændende spiller - omend han stadig virker lidt rå.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 16. aug, 2011 16:54

Jeg synes diskussionen er på vej ud på et vildspor.

Carroll var ikke blevet købt for £35mio, hvis Torres ikke var blevet solgt, hvor imod Aguero er blevet købt for £38mio uden et andet salg. Carroll var en gardering eller kompensation for Torres om man vil. Aguero er blot endnu et vildt indkøb i købeklubben City.

Det vil være forkert at sammenligne de to spillere og hvor gode investeringer de er.

Selvfølgelig havde vi haft £35mio mere nu, hvis Carroll ikke var blevet købt, men samtidig har FSG ikke betalt £35mio fra egen lomme. Det har City for Aguero.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » tirsdag, 16. aug, 2011 17:12

AJ skrev:Det er meget muligt. Men det ændrer ikke på, at det var hvad vi gav for ham.

Andre analyser af hver enkelt Man City handel ville man sikkert kunne lave, hvis man gad.
Du har ret. City havde næppe købt alle de dyre spillere uden de arabiske ejere...

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 16. aug, 2011 18:14

blabla Man.City snak længe-leve.
Vi nakker dem på anfield d.27-11.

Kun Aguero er vældig god, men Suarez er også klassespiller. Man City køber, og køber endtil spillerne siger "Ok" dejlig løn.

Liverpool slår dem, bare vi har Gerrard klar.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 16. aug, 2011 19:10

Soren123 skrev:blabla Man.City snak længe-leve.
Vi nakker dem på anfield d.27-11.

Kun Aguero er vældig god, men Suarez er også klassespiller. Man City køber, og køber endtil spillerne siger "Ok" dejlig løn.

Liverpool slår dem, bare vi har Gerrard klar.
Præcis, Suarez blev vel ikke kåret til Copa Americas bedste spiller for ingenting.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 16. aug, 2011 22:39

Skidt skidt af FCK. CL bliver vist uden danske hold i år.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 17. aug, 2011 00:43

Jeg kan næsten ikke få luft. Medierne hypede FCK, og de var så meget bedre. Men de fik røvfuld i egen hule. LOL.

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 17. aug, 2011 09:58

Ja, for en lille mand i endnu mindre sko som mig, var det resultat da lige til at fnise af.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Besvar