21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Alex Brockins

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 28. nov, 2011 00:01

Lucas har længe været rigtig god, men er vi ved at se ham træde det sidste skridt op ad rangstigen? Jeg synes, vi begynder at se en sikkerhed og elegance i hans spil, som vi ikke så i sidste sæson, og som kendetegner de bedste spillere i verden. Spændende.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » mandag, 28. nov, 2011 13:26

http://www.footylounge.com/films//milan ... 0133c.html

Sådan skal fodbold spilles!

Det er Lucas vs city.

Kræ

Indlæg af Kræ » mandag, 28. nov, 2011 14:59

Alex Brockins skrev:Lucas har længe været rigtig god, men er vi ved at se ham træde det sidste skridt op ad rangstigen? Jeg synes, vi begynder at se en sikkerhed og elegance i hans spil, som vi ikke så i sidste sæson, og som kendetegner de bedste spillere i verden. Spændende.
Nu er det ikke for at være en lyseslukker, og jeg fik heller ikke set kampen mod Chelsea desværre, men det er da ikke forfærdelig mange kampe siden, at Lucas var en smule under niveau? Naturligvis har vi ikke spillet alle kampe i sæsonen på højt niveau, men der har da været en del kampe, hvor jeg har tænkt, at Lucas ikke helt var, hvor vi har set ham mange gange før. Tag ikke fejl, jeg elsker Lucas, og han er den første på mit holdkort efter Reina, men jeg vil gerne se ham præstere som i går i de næste fire kampe, før jeg går helt bananas. Men ellers helt enig, hans hidtil bedste kamp i vores trøje hvor præstationen i sig selv var til 100 % topkarakter. Måden, hvorpå han ganske simpelt "pillede" bolden fra Silva, Agüero osv, var på et niveau, hvor Martin E ikke ville kunne sætte en finger på det.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 28. nov, 2011 15:02

Mit problem med Lucas har hidtil været, at han mentalt ikke har været, hvor han skulle, og at han ikke gik ind og tog et ansvar. Det synes jeg, er begyndt at ændre sig en smule, hvilket er ret positivt.

Lucas har spillet godt det sidste halvandet år, men skal han helt op i toppen, er det ikke nok at kunne spille godt, så skal han også agere styrmand på vores midtbane og tage teten. Han er trods alt en af de mere erfarne spillere efterhånden.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » mandag, 28. nov, 2011 15:03

Kræ skrev:
Alex Brockins skrev:Lucas har længe været rigtig god, men er vi ved at se ham træde det sidste skridt op ad rangstigen? Jeg synes, vi begynder at se en sikkerhed og elegance i hans spil, som vi ikke så i sidste sæson, og som kendetegner de bedste spillere i verden. Spændende.
Nu er det ikke for at være en lyseslukker, og jeg fik heller ikke set kampen mod Chelsea desværre, men det er da ikke forfærdelig mange kampe siden, at Lucas var en smule under niveau? Naturligvis har vi ikke spillet alle kampe i sæsonen på højt niveau, men der har da været en del kampe, hvor jeg har tænkt, at Lucas ikke helt var, hvor vi har set ham mange gange før. Tag ikke fejl, jeg elsker Lucas, og han er den første på mit holdkort efter Reina, men jeg vil gerne se ham præstere som i går i de næste fire kampe, før jeg går helt bananas. Men ellers helt enig, hans hidtil bedste kamp i vores trøje hvor præstationen i sig selv var til 100 % topkarakter. Måden, hvorpå han ganske simpelt "pillede" bolden fra Silva, Agüero osv, var på et niveau, hvor Martin E ikke ville kunne sætte en finger på det.
Han har spillet EN dårlig kamp i denne sæson, og der blev han også skiftet ud.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 28. nov, 2011 15:52

Alex Brockins skrev:Mit problem med Lucas har hidtil været, at han mentalt ikke har været, hvor han skulle, og at han ikke gik ind og tog et ansvar. Det synes jeg, er begyndt at ændre sig en smule, hvilket er ret positivt.

Lucas har spillet godt det sidste halvandet år, men skal han helt op i toppen, er det ikke nok at kunne spille godt, så skal han også agere styrmand på vores midtbane og tage teten. Han er trods alt en af de mere erfarne spillere efterhånden.
Lucas spillede ganske enkelt helt super og var i ren verdensklasse i går. Nok den bedste enkeltpræstation af en holdning midtbanespiller, jeg har set i denne sæson.

Men det viser også at han fungere bedst, når han har to centrale midtbanespillere til at aflevere til, hvor det skiftevis var Henderson og Adam der hjalp til med den del af spillet.

Det jeg så i går fra Lucas mindede om Javier Mascheranos oprydning, samt tillagt Dietmar Hamanns distribution med bolden.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 28. nov, 2011 16:00

Jamen, jeg er helt enig Hekkem. Som jeg skrev i min første post, så så vi går en elegance og sikkerhed (måske a la Hamann), som vi ikke tidligere har set i Lucas' spil.

I øvrigt er præstationen i går jo blot endnu et argument - ud af de utallige - for at spille 4-2-3-1 / 4-3-3 fremfor 4-4-2. Smid to spillere centralt ind ved siden af Lucas, og midtbanen fungerer bedre. Det bliver især spændende, når det bliver Gerrard i stedet for Henderson, der skal danne et trekløver inde på midten.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 28. nov, 2011 16:14

Alex Brockins skrev:Jamen, jeg er helt enig Hekkem. Som jeg skrev i min første post, så så vi går en elegance og sikkerhed (måske a la Hamann), som vi ikke tidligere har set i Lucas' spil.

I øvrigt er præstationen i går jo blot endnu et argument - ud af de utallige - for at spille 4-2-3-1 / 4-3-3 fremfor 4-4-2. Smid to spillere centralt ind ved siden af Lucas, og midtbanen fungerer bedre. Det bliver især spændende, når det bliver Gerrard i stedet for Henderson, der skal danne et trekløver inde på midten.
Nu skal det ikke blive en Henderson debat, men synes nu han spillede sin bedste kamp i vores trøje i går. Han var rigtig mange steder på banen, og som fribytter også var inde på, hvem var egentlig højre kant. Så kan man også spørge, Hvem var egentlig central midtbane ved siden af Lucas.

Henderson var med i oppres og flere gange den der gik forrest i oppresset. Han var også nede og hente den fra forsvarret /m Reina, når der skulle bygges op. Han satte sig igennem i nærkampe. Var med i feltet til afslutninger. Var ude på højre kant og lægge indlæg ind.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 28. nov, 2011 16:19

Henderson har uden tvivl spillet sig op, for han var ret dårlig i starten. Han er dog stadigvæk en fremtidens mand, som jeg ser det. Ikke mindst fordi jeg ikke anser ham som målfarlig. Vi er så dårlige til at score mål p.t., at vi er nødt til at stoppe så mange spillere ind i startopstillingen som muligt. Det vil sige Maxi, Bellamy og Gerrard.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 28. nov, 2011 16:34

Alex Brockins skrev:Henderson har uden tvivl spillet sig op, for han var ret dårlig i starten. Han er dog stadigvæk en fremtidens mand, som jeg ser det. Ikke mindst fordi jeg ikke anser ham som målfarlig. Vi er så dårlige til at score mål p.t., at vi er nødt til at stoppe så mange spillere ind i startopstillingen som muligt. Det vil sige Maxi, Bellamy og Gerrard.
Vi kan godt prøve, men tror ikke vi får lov at stoppe mere end 11 spillere i startopstillingen.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 28. nov, 2011 16:38

Ved du hvad "som muligt" referer til?

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » mandag, 28. nov, 2011 21:58

Jeg synes, at LUcas' pasningsspil er det område, hvor han har udviklet sig mest. Der er flere ideer i bag afleveringerne nu end tidligere.

Lucas har dog altid spillet godt i de store kampe, og derfor tror jeg ikke, at han på samme måde vil sætte sig på midtbanen mod Fulham - her mangler han nok lidt i forhold til en spiller som Masch. Omvendt er Lucas så meget bedre på bolden end Masch, og hvis han fortsætter med at udvikle den offensive del af sit spil, så kan han blive en gevinst i de mindre kampe på en helt anden måde.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 28. nov, 2011 22:05

Lucas laver heller ikke dumme frispark i potentielt farlige positioner længere. Dette aspekt er 'pillet' ud af hans spil.

Enig med jer andre. Han var verdensklasse i går. Og som Fribytter skriver, så er hans distribution blevet meget bedre.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 28. nov, 2011 23:06

Hr. Drejer skrev:Lucas laver heller ikke dumme frispark i potentielt farlige positioner længere. Dette aspekt er 'pillet' ud af hans spil.

Enig med jer andre. Han var verdensklasse i går. Og som Fribytter skriver, så er hans distribution blevet meget bedre.
I starten af sæson gjorde han. Men her var det tydeligt han endnu ikke var i topform, efter sin udflugt med det Brasilienske landshold i sommerens Copa America.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » mandag, 28. nov, 2011 23:16

Class act. Stort cadeau til Rafa for at gøre en ellers offensivt indstillet Lucas, til den fremragende holding midtbanespiller, som han er i dag.

Og så bliver han bare bedre og bedre.

Besvar