De Jong er faktisk en rigtig interessant mulighed, synes jeg. Han står bag Barry, yaya og Milner pt. og jeg synes han er lige så god som Lucas, de er måske de to bedste opryddere i PL. Han er et svin af og til, men jeg tror, det er noget Dalglish ville kunne lave om på. Desuden kender han ligaen og ville kunne gå direkte ind på holdet uden problemer. Lass er også interessant på lån, men kun på lån for at have både ham og Lucas klar er for meget, for dyrt simpelthen. Kan være det bliver for svært ifht. Mourinho er for glad for at have ham at smide ind på flere forskellige pladser som vi ser i øjeblikket.
En anden interessant mand er Marco Reus fra Gladbach, som kan spille flere pladser i offensiven og så er han meget målfarlig. 10 mål i 13 kampe indtil videre i bundesligaen i denne sæson. Desuden er der en frikøbsklausul på 130 mio kr. som det fremgår af denne artikel på bold.dk:
http://www.bold.dk/nyt/Bayern-Faar-ikke ... -smaapenge.
130 er meget, men jeg tror han ville kunne slå til hurtigt og så er han kun 22 år og meget inde omkring Tysklands landshold allerede.
Lidt info på ham:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Reus.
Jeg har set et par kampe med ham og han er meget energisk og pågående, og det går fandeme stærkt fremad, når han har bolden.
Ifht. til Lucas-sagen, så går der minimum en måned før vi evt. henter en erstatning for Lucas. Vi har endnu ikke hørt snak om evt. transferaktivitet fra hverken Comolli og Dalglish indtil videre og sidste år fik vi først handlet de sidste to dage af transfervinduet, altså slutningen af januar, selvom vi dengang havde desperat brug for forstærkninger. Dvs. der måske går to måneder, før vi har en ny defensiv midt, hvis vi overhovedet henter en.
Jeg håber vi stiller således indtil, Comolli får hentet noget:
Reina
Johnson/Kelly Carra/Skrtel Agger Enrique
Spearing
Henderson Adam
Suarez Downing/Bellamy
Carroll
Med Lucas' fravær står vi i en ny situation. Han har været fremragende for os, bedst eksemplificeret i CIty-kampen, hvor han var klart den bedste spiller på banen. Derfor tror jeg også, vi bliver nødt til at omlægge vores spillestil en lille smule og fokusere på en mere direkte spillestil, hvor en kompakt midtbane skal sørge for, vores modstandere ikke får lov at etablere et offensivt pres. Jeg tror, at Spearing kan gå ind på holdet og gøre jobbet, efter Lucas nu er uaktuel. Men kun hvis han har to boks-ti-boks spillere som Adam og Henderson foran ham. Henderson er begyndt at vise, hvorfor vi brugte de der knap 20 mio pund på ham og håber virkelig, han kan blomstre i Lucas' fravær. Med en mere defensivt fokuseret opstilling, kunne jeg godt tænke mig at se to hurtige og udfordrende kanter, som skal fodre Carroll med bolde til han fjæs. Bellamy, Downing og Suarez er de tre spillere, vi skal kigge på til den rolle. Kuyt, uanset hvor meget jeg kan lide ham, kommer til at lide, hvis det bliver, som jeg håber og også spår. Henderson håber jeg heller ikke vil blive brugt som kant, han er ikke hurtig nok, han er mere en arbejdsom spiller med en forfinet teknik - det kan han bruge centralt. Maxi er en rigtig dygtig spiller, men har ikke samme eksplosivitet som Bellars, Suarez og Downing, så han kunne få nogle indhop senere i kampen jævnføre hans koldblodighed foran kassen. Suarez kunne være interessant at se på kanten - han er desværre ikke den store målscorer, vi håbede på, men alle de gode ting han tilfører vores spil, hvor han gør sine medspillere dobbelt så gode, kan han også bruge på en højre kant, hvor han kun skal tænke offensivt.
Enough said, ved godt det blev lidt langt, men jeg tror sagtens vi kan klare fraværet af Lucas, selvom han har været den bedste for os i denne sæson. Det er nu Comollis transferstrategi i sommers kommer til sin ret: Vores startellever er ikke blevet meget bedre, men truppen er nu dobbelt så bred og det kommer til at gavne os det næste halve år, hvor hold som Newcastle, Arsenal og Spurs nok kommer til at lide mere end os på det punkt.