Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » søndag, 08. jan, 2012 16:53

Måske man skulle lade det op til forum administratoren om hvad der er tilladt og hvad der ikke er.

Jeg kan ikke helt se hvad Brag og Allanshore bidrager med herinde, og hvad de får ud af det. De spiller med åbne kort, hvilket jeg ganske fint anerkender og respekterer. De argumentere ganske fint for deres holdninger, og kommer ofte med nogle pointer for deres sag. De holder sig hovedsageligt væk fra Liverpool FC området i debatterne og tager stort set alle deres debatter i dette fora.

Men når det så er sagt, så det virker ikke til de er herinde for at kende os, eller se hvad der sker i 'fjendens' lejr. Det virker mere og mere til de udelukkende vil komme med deres version og ikke andet. De er her ikke, for at vi kan blive omvendt i en debat, eller fordi de selv omvendes. De ser kun sagen fra en side, deres egen og prøver end ikke at se sagen fra 'vores' side. Og jeg synes det er provokerende at der kommenteres på f.eks. Suarez sagen, og de skal prøve at virke bedrevidende. Det virker ej heller til de acceptere der bliver gået mere til dem end andre, det virker ligeledes heller ikke til de forstår hvorfor en bemærkning kan være sarkastisk anlagt blot for at drille og spøge. Derfor forstå jeg ikke hvorfor de er her, og slet ikke mens en af deres egne kampe bliver spillet, eller vores for den sags skyld.

Jeg har selv været lidt aktiv for nogle år siden på ot.dk, da jeg ville lære 'fjende' at kende og lære hvorfor de netop er fans af man utd og ikke for eksempel os. Som jeg ser det, er der ikke de store forskelle Liverpool FC og man utd for os out-of-towners fans - nu får jeg nok en del slag for dette udsagn (men det er vist ikke første gang) - Men se på hvorfor du selv blev fan af Liverpool FC. Se på hvad der gjorde en man utd fans til fans af man utd. Se på historien de to klubber. Historien siger der har været katastrofer. Historien siger der har været nedture. Historien siger der har været succeser, også på et tidligt stadie af klubbens historie. Historien siger de begge har været landets og et af Europas bedste i en længere periode - Liverpool i 70'erne og 80'erne, man utd i 90'erne og 00'erne. Historien siger de bryder sig meget lidt om hverhinanden.

Forstår ikke hvorfor du farer sådan på vej Aarde. Er der noget du er utilfreds med, så bør du jo rette henvendelse til Mugge. I øvrigt bør det komme fra Mugge, såfremt nogen er gået over stregen eller nærmer sig den. Det er ikke din opgave. Uanset om du har ret eller ej, eller kommer med valide/uvalide grunde til din anmærkning. Har forumet brug for en admin yderligere - eller en etisk dommer, om man vil - så kunne du være en ganske fin kandidat hertil. Det virker til du har en fin interesse for der hersker en god tone og orden herinde. Men så længe du ikke er admin, eller har andre beføjelser for lignende, så burde det være et anlæggende for Mugge.

Jeg kan godt forstå Emmy og Hyypias smådrillerier, og samtidigt godt se Aardes pointe omkring en mindre anspændt tone overfor udefrakommende.

Jeg prøver ikke tage parti, da jeg anser både Hyypia, Emmy og Aarde som forumvenner - ligesom så mange andre.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 08. jan, 2012 17:04

Godt formuleret og godt skrevet Hekkem. Du rammer helt rent omkring vores besøg fra fjendens lejr, væsentligt bedre end jeg klarede det. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de er her.

Resten af indlægget er også høj klasse.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » søndag, 08. jan, 2012 17:16

Tilbage til Man City vs man utd kampen.

Man City kan være stolte af deres præstation i anden halvleg, mens man utd glade for at vende deres negative 'stime' af resultater. Kampen her kan tages med i turneringen, hvor man utd kan bruge den som oprejsning og revanche for 6-1 kampen. Man City så ud ved pausen, som et ydmyget mandskab, men det blev - heldigvis - vendt og de fik vundet anden halvlegen.

Vi kan tage med, at Kompany kan være i karantæne i begge Carling Cup kampene mod os. De vil samtidigt undvære Yaya Toure, der var ren verdensklasse mod os seneste, og hans brormand Kolo Toure, der vel ville have erstattet Kompany såfremt African Nation Cup ikke skulle spilles. Men det skal de, og mangler altså dem sammen med Kompany. Altså kan det være et mindre svækket hold vi skal møde på onsdag.

Ellers bemærker jeg begge mandskaber stiller op med spillere, man formoder spiller de store kampe. Altså gik begge mandskaber efter at vinde. Kampen tager et drastisk vendepunkt, og det kampen vil omhandle bagefter, da Kompany bliver udvist. Skal Spearing have rødt mod Fulham, så skal Kompany også her. Det er en tofods takling med knopperne forrest, så er det mindre vigtigt at Kompany vinder bolden, og kunne måske med en almindelig takling ligeledes have vundet den. Men dog stadig overraskende at se det røde kort. Den kan dog ganske vist forsvares. Rooney gør det han er bedst til. Gå ned i banen i et opbyggende spil, slår den ud på kanten, og derefter kommer ind i feltet til en afslutning. Fortræffeligt mål af Rooney. Welbeck viser han er et af englands største talenter. Mon ikke han og Sturridge kommer med til EM? De er da langt bedre end Bent, Andy Carroll, Defoe, Crouch og Heskey.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 08. jan, 2012 17:24

Jeg har også tænkt over, at det ville være mere eller mindre skandaløst hvis Sturridge ikke kommer med til EM. Welbeck er også et godt bud. Men mon ikke de også tager et ordentlig skur med? Det kunne godt blive Carroll. Hvis Heskey kommer med bliver jeg næsten ked af det. Det ville være en hån mod EM. Et hurtigt bud på hvad jeg tror, ikke hvad jeg selv ville gøre:

Hart, ..., ...
G.Johnson, Walker
Ferdinand, Terry, Cahill, Lescott
Cole, Baines
Parker, Barry, Lampard, Gerrard
Young, Downing, A.Johnson, Milner
Rooney, Carroll, Bent, Defoe

Wilshere kommer med i stedet for en af angriberne hvis han når at komme i topform.

Edit: argh, jeg glemte Walcott. Ham tror jeg kommer med. I stedet for A.Johnson.
Senest rettet af AJ søndag, 08. jan, 2012 17:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
DD
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Indlæg af DD » søndag, 08. jan, 2012 17:25

Jeg er helt på linje med dig Aarde, jeg synes det er "tæerkrummende", hvad der ind i mellem bliver budt ind med overfor brugere, der er "anderledes tænkende". Vis dog noget rummelighed, for pokker. Og så jeg synes modsat Hekkem at det er helt fint, du råber vagt i gevær, det er du ikke den første der gør, når noget ikke er i orden, og det er vel osse sådan det foregår på et ordentligt forum, hvor der er selvjustits.

Hvad ManU tilhængerne vil her? Jamen lad da det være op til dem, måske de ender med at blive omvendt ;)

I øvrigt, min bedste ven er så uheldig at være ManU supporter, men det gør ham da ikke en mindre god ven og vores respekt for hinanden og for hinandens tilhørsforhold fejler ikke noget. Jeg har ham så mistænkt for at være lidt skabs-LFC-fan, for sidst han og hans søn var i Manchester tog de en tur til Liverpool og nappede en rundtur på Anfield og nappede vel noget der ligner 100 billeder derfra ;)

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » søndag, 08. jan, 2012 17:36

AJ skrev:Jeg har også tænkt over, at det ville være mere eller mindre skandaløst hvis Sturridge ikke kommer med til EM. Welbeck er også et godt bud. Men mon ikke de også tager et ordentlig skur med? Det kunne godt blive Carroll. Hvis Heskey kommer med bliver jeg næsten ked af det. Det ville være en hån mod EM. Et hurtigt bud på hvad jeg tror, ikke hvad jeg selv ville gøre:

Hart, ..., ...
G.Johnson, Walker
Cole, Baines

Wilshere kommer med i stedet for en af angriberne hvis han når at komme i topform.
Godt bud. Men skal de have en der minder om Rooney - i spillestil - så er Welbeck den der minder mest om ham. Når Rooney så spiller den sidste puljekamp, så skal man ikke taktisk lave om på det store. Sturridge skal med, jeg kan slet ikke se de kan komme udenom ham. Wilshire kan komme med i stedet for Barry. Man har ikke brug for Barry, Parker og Wilshere. Wilshere ligeledes venstre benet, og Parker virkelig den bedste pt. på den centrale defensive midtbane. Lampard er da også lidt for skud? er han ikke?

Adam Johnson har måske noget de andre wings - Young, Downing og Milner ikke har - men så længe han ikke får mere spilletid, så tror jeg det bliver svært at udtage ham. Downing skal højne sit niveau, eller bringe det op på det niveau fra 2010/2011 sæsonen, for han kan være et alternativ. Defoe skal overpræsterer såfremt han skal foran i køen i forhold til Welbeck og Sturridge.

David Stockdale kan meget vel komme i betragtning såfremt han kan holde sig i buret, når Schwartzer er tilbage for Fulham. Ellers er der Ben Forster, Scott Carson og Robert Green til at slås om den sidste reserve plads i målet. Men uha, hvor er der langt fra Joe Hart til den næstbedste.

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 08. jan, 2012 17:47

Barry kommer helt sikkert med. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Det samme med Lampard.

Jeg har også rettet det til at Walcott kommer med i stedet for Adam Johnson.

Jeg synes heller ikke Defoe er nogen synderlig imponerende spiller, men man må give ham at han har været skarp i indeværende sæson. Han har startet inde seks gange i PL (otte indskiftninger) og scoret syv mål. Det med ikke at skulle ændre for meget taktik tror jeg ikke Capello tager med i overvejelsen. Det bliver alligevel en solid defensiv, der bliver udgangspunktet samt en kontrollerende midtbane.

Jeg håber ikke for England, at det bliver relevant hvem deres reservemålmænd skal være.

De skal forresten møde Frankrig, Sverige og Ukraine i nævnte rækkefølge.

De har dog mange unge talentfulde spillere, som jeg ikke tror kommer med endnu. Udover Walker på højreback er der jo også Richards, og derudover er der Gibbs (hvis han kan holde sig skadesfri). Så er der bl.a. Smalling, Phil Jones, Henderson, Cleverley, Sturridge, Welbeck.

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » søndag, 08. jan, 2012 17:52

AJ skrev:Jeg har også tænkt over, at det ville være mere eller mindre skandaløst hvis Sturridge ikke kommer med til EM. Welbeck er også et godt bud. Men mon ikke de også tager et ordentlig skur med? Det kunne godt blive Carroll. Hvis Heskey kommer med bliver jeg næsten ked af det. Det ville være en hån mod EM. Et hurtigt bud på hvad jeg tror, ikke hvad jeg selv ville gøre:

Hart, ..., ...
G.Johnson, Walker
Cole, Baines

Edit: argh, jeg glemte Walcott. Ham tror jeg kommer med. I stedet for A.Johnson.
Med den trup så kommer det til at blive endnu en dundrende fiasko for et engelsk landshold. Der skal simpelthen blandes nogle af de unge talenter ind i truppen.

Specielt Parker og Lampard burde ikke med. Lescott kan også sagtens sorteres fra.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » søndag, 08. jan, 2012 17:53

AJ skrev:Barry kommer helt sikkert med. Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Det samme med Lampard.

Jeg har også rettet det til at Walcott kommer med i stedet for Adam Johnson.

Jeg synes heller ikke Defoe er nogen synderlig imponerende spiller, men man må give ham at han har været skarp i indeværende sæson. Han har startet inde seks gange i PL (otte indskiftninger) og scoret syv mål. Det med ikke at skulle ændre for meget taktik tror jeg ikke Capello tager med i overvejelsen. Det bliver alligevel en solid defensiv, der bliver udgangspunktet samt en kontrollerende midtbane.

Jeg håber ikke for England, at det bliver relevant hvem deres reservemålmænd skal være.

De skal forresten møde Frankrig, Sverige og Ukraine i nævnte rækkefølge.

De har dog mange unge talentfulde spillere, som jeg ikke tror kommer med endnu. Udover Walker på højreback er der jo også Richards, og derudover er der Gibbs (hvis han kan holde sig skadesfri). Så er der bl.a. Smalling, Phil Jones, Henderson, Cleverley, Sturridge, Welbeck.
Ja, der er mange muligheder. Capello skal virkelig gøre op med sig selv, og den gyldne generation - A. Cole, Gerrard, Terry, Ferdinand, Lampard og Barry er værd at satse på. Eller om yngre måske ligeså gode muligheder er at foretrække.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 08. jan, 2012 17:55

Emmy skrev:

Hart, ..., ...
G.Johnson, Walker
Cole, Baines

Med den trup så kommer det til at blive endnu en dundrende fiasko for et engelsk landshold. Der skal simpelthen blandes nogle af de unge talenter ind i truppen.

Specielt Parker og Lampard burde ikke med. Lescott kan også sagtens sorteres fra.
Du vil simpelthen ikke mene at vel nok bedste spiller i PrL i år ikke skal med??? - I hvert fald i top 3.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » søndag, 08. jan, 2012 18:03

LFC-Aaby skrev:
Emmy skrev:

Hart, ..., ...
G.Johnson, Walker
Cole, Baines

Du vil simpelthen ikke mene at vel nok bedste spiller i PrL i år ikke skal med??? - I hvert fald i top 3.
Han har stor betydning for Spurs men jeg ville ikke tage ham med.

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 08. jan, 2012 18:16

Parker kommer helt sikkert med. Han blev udnævnt af Capello til at være blandt 'de sikre fire'. Jeg kan dog ikke huske hvem de tre andre var. Jeg husker kun Parker, fordi ham var jeg mest overrasket over.

Jeg kan ikke se de unge skulle kunne gøre så stor en forskel endnu alligevel. Så hvis Capello virkelig vil have et resultat, så mener jeg sagtens han kan argumentere for at satse på sikre kort som Parker, Barry og Lampard.

Et argument for at udtage en Phil Jones er dog at han kan dække flere positioner. Og både Sturridge og Welbeck kan vel spille wing såvel som angriber. Jeg kan bare ikke se for mig at det skulle ske.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 08. jan, 2012 18:26

@DD

Tak fordi du påtog dig opgaven at svare Hekkem. Jeg er ikke overraskende helt enig (bortset fra ordvalget ved "tæerkrummende" - jeg havde nok valgt "tåkrummende" i stedet ;) ).

Jeg synes, det er direkte pinligt, at der kan være seriøs debat om, hvorvidt vi som forum har plads til to flinke og saglige brugere med andre tilhørsforhold, end vores eget. Og endnu mere pinligt er det imo, at der kan være uenighed om, hvorvidt disse bør kunne forventes at blive behandlet pænt, så længe de ikke selv agerer provokerende eller usagligt. Det kan jeg så forstå, at der er nogen, der synes, de gør, men det er jeg meget uenig i. De er altid rolige og saglige, i hvert fald i ligeså høj grad som os selv. De eneste tidspunkter, jeg har set dem blive skarpe i deres formuleringer, er når de er blevet provokeret til det af nedladende og ubehagelige kommentarer fra nogen af os.

Når Hekkem siger, at de sjældent bøjer sig i debatter, så er et logisk følgespørgsmål; hvor ofte gør vi selv det? Ikke kun i debatter med dem, men i det hele taget? Det er ikke ofte, at holdninger bliver ændret herinde, primært fordi det er så subjektive og flersidede emner, vi debatterer, og fordi de fleste af os er så dygtige og ihærdige, når det kommer til at tale og argumentere for vores sag. Så at AllanShore og Brag ikke bliver enige med os i de debatter, de deltager i, kommer ikke som nogen overraskelse for mig, og bedrevidende synes jeg bestemt heller ikke, de lader til at være (igen: i hvert fald ikke mere, end vi selv har tendens til at være). Endvidere synes jeg ikke, at noget af dette er holdbart som argument for, at de ikke skal have lov at være her. Man kan naturligvis stille sig uforstående over for, hvorfor de har lyst til at være her, men jeg kan ikke se, at det skulle kunne medvirke, at man er decideret imod det.

Hekkem siger det faktisk rigtigt flot i sit indlæg:
Hekkem skrev:Jeg har selv været lidt aktiv for nogle år siden på ot.dk, da jeg ville lære 'fjende' at kende og lære hvorfor de netop er fans af man utd og ikke for eksempel os. Som jeg ser det, er der ikke de store forskelle Liverpool FC og man utd for os out-of-towners fans - nu får jeg nok en del slag for dette udsagn (men det er vist ikke første gang) - Men se på hvorfor du selv blev fan af Liverpool FC. Se på hvad der gjorde en man utd fans til fans af man utd. Se på historien de to klubber. Historien siger der har været katastrofer. Historien siger der har været nedture. Historien siger der har været succeser, også på et tidligt stadie af klubbens historie. Historien siger de begge har været landets og et af Europas bedste i en længere periode - Liverpool i 70'erne og 80'erne, man utd i 90'erne og 00'erne. Historien siger de bryder sig meget lidt om hverhinanden.
Alt dette synes jeg da netop er fremragende argumentation for, at vi selv som to rivaliserende fangrupper bør kunne fungere sammen i ét og samme forum.
Hekkem skrev:Forstår ikke hvorfor du farer sådan på vej Aarde. Er der noget du er utilfreds med, så bør du jo rette henvendelse til Mugge. I øvrigt bør det komme fra Mugge, såfremt nogen er gået over stregen eller nærmer sig den. Det er ikke din opgave. Uanset om du har ret eller ej, eller kommer med valide/uvalide grunde til din anmærkning. Har forumet brug for en admin yderligere - eller en etisk dommer, om man vil - så kunne du være en ganske fin kandidat hertil. Det virker til du har en fin interesse for der hersker en god tone og orden herinde. Men så længe du ikke er admin, eller har andre beføjelser for lignende, så burde det være et anlæggende for Mugge.
For det første tror jeg, min interesse til trods, bestemt ikke, at jeg ville være ret god som admin - Mugges (ofte nødvendige) konsekvente stil deler jeg ingenlunde, og hvis jeg skulle ud i debatter som denne hver gang, jeg havde en anmærkning, ville det være yderst begrænset, hvor meget tid jeg ville have til andet end etiske debatter herinde ;)

Når det er sagt, så synes jeg bestemt, at det er på sin plads, at nogen (også ikke-admins) står op for de to ManU'ere, når de igen og igen bliver hakket på uden at Mugge (eller Niels for den sags skyld), gør noget ved det. Jeg synes heller ikke, at jeg er faret op over det, men at jeg stille og roligt har fremlagt, hvorfor jeg ikke synes det er i orden, og ligeledes stille og roligt har appeleret til, at man derfor tænker sig om en ekstra gang, inden man begynder at sende spydigheder afsted efter andre brugere.

Det kunne jeg naturligvis også gå til en admin med, men jeg kan egentlig bedre lide, at lægge vægt på det etisk forkerte i gerningen, end jeg kan lide at få en admin til at lægge vægt på, at det er forkert ift. et regelsæt. Det første er imo langt vigtigere. For nu at sætte det lidt på spidsen, ville min første reaktion på en slåskamp da også være at få skilt parterne ad - ikke at ringe til politiet for at få dem til at komme farende med blå blink og straffe. Det sidste kunne naturligvis blive en nødvendighed, hvis første reaktion ikke fungerer, ligesom det også kan blive nødvendigt, at sende Mugge ud med Cartman og kniplen - jeg håbede bare, at lidt manen til besindighed kunne få folk (i det her tilfælde Emmy og Hyppia) til at være lidt mere fair over for AllanShore og Brag.

Anyway, jeg skriver nok lige til Mugge og beder ham være opmærksom på hvad jeg synes er ved at blive et vedvarende problem. Og så flytter jeg lige det her over i en ekstern tråd i Liverpool FC-underforummet til eventuel videre debat. For jeg synes faktisk, at det er et lidt alvorligt problem, selvom det isoleret set ikke nødvendigvis er så stort. Men det skal jo ikke gå ud over denne tråd ;)

EDIT
Link: http://www.liverpoolfc.dk/forum/viewtop ... f=5&t=5516
Senest rettet af Aarde søndag, 08. jan, 2012 18:44, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 08. jan, 2012 18:37

Hekkem skrev:Capello skal virkelig gøre op med sig selv, og den gyldne generation - A. Cole, Gerrard, Terry, Ferdinand, Lampard og Barry er værd at satse på. Eller om yngre måske ligeså gode muligheder er at foretrække.
Som har været alt andet end gylden. De har været en kæmpe skuffelse på landsholdsplan. Generelt har England intet haft at byde på siden deres 4. plads i 1990.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 08. jan, 2012 18:45

Hr. Drejer skrev:
Hekkem skrev:Capello skal virkelig gøre op med sig selv, og den gyldne generation - A. Cole, Gerrard, Terry, Ferdinand, Lampard og Barry er værd at satse på. Eller om yngre måske ligeså gode muligheder er at foretrække.
Som har været alt andet end gylden. De har været en kæmpe skuffelse på landsholdsplan. Generelt har England intet haft at byde på siden deres 4. plads i 1990.
Hvilket er højst besynderligt, dens historie på klubplan taget i betragtning. Håber virkelig på, at de får det til at spille i år - hvis de, som AJ siger, vel at mærke får chancen.

Besvar