Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Merseyside Boys
Alder: 52

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Merseyside Boys » fredag, 23. mar, 2012 14:33

@Rasmus
Whoaw!!

I mindre målestok håber jeg stemningen er næste fredag, når jeg (sammen med lillebror) indfinder mig til Dortmund-Stuttgart.. Og så tager vi Leverkusen-Freiburg med om lørdagen.
Jeg får altså stadig gåsehud, når Fowler scorer.....

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » fredag, 23. mar, 2012 14:56

Dortmunds legendariske Süd Tribune står bestemt også højt min liste over ting, der skal opleves. Det kan kun blive en fed tur!

@ Sinama:

Det var det også, bortset fra, at man i den sektion ikke på nogen måde kunne få lov at være neutral observatør. Vi stod få meter fra ham i den blå trøje, der står med ryggen til i videoklippet og dirigerer det hele. Han styrede hele den sektion - og endetribunen også! Han sendte faktor (og også ordre med "løbere") derover, så de kunne få at vide, hvad de skulle synge og hvornår. Hvis nogen ikke sang ordentligt med fik de en reprimande - eller blev straffet korporligt med et par slag. Han sendte også folk over til os (selvom vi altså stod lige ved siden af) for at forhøre os om, hvem vi havde købt billetterne af, om vi var englændere (hvilket vi heldigvis kunne benægte) og hvor meget vi holdt med Fenerbahce. I pausen fortrak vi til et roligere sted (alt er relativt i tyrkisk fodbold) længere inde på langsiden. Jeg tror, det var en god idé.

Min gode ven Asker, som jo også har skrevet lidt herinde, var med også med på turen, og han har skrevet en lang artikel om vores oplevelser i dagens Tipsbladet. Hvis det var.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af John Barnes » fredag, 23. mar, 2012 22:25

FT Wolfsburg 2-1 HSV

Endnu et nederlag! Det begynder godt nok at se skidt ud for dem! :D
Billede

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » lørdag, 24. mar, 2012 19:53

Shit et sygt mål af Crouch! Det er nok som kommentatoren sagde "Årets mål"!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 24. mar, 2012 20:18

Ponzac skrev:Shit et sygt mål af Crouch! Det er nok som kommentatoren sagde "Årets mål"!
Så det ikke, men vil da mene at Sebastian Coates´ træffer forleden også må være en kandidat.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » lørdag, 24. mar, 2012 20:25

ScouserTommy skrev:
Ponzac skrev:Shit et sygt mål af Crouch! Det er nok som kommentatoren sagde "Årets mål"!
Så det ikke, men vil da mene at Sebastian Coates´ træffer forleden også må være en kandidat.
Helt klart, men må nu nok sige at Crouch's mål desværre overgår Coates' mål.

Sinama P
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Sinama P » lørdag, 24. mar, 2012 20:41

Rasmus skrev:Dortmunds legendariske Süd Tribune står bestemt også højt min liste over ting, der skal opleves. Det kan kun blive en fed tur!

@ Sinama:

Det var det også, bortset fra, at man i den sektion ikke på nogen måde kunne få lov at være neutral observatør. Vi stod få meter fra ham i den blå trøje, der står med ryggen til i videoklippet og dirigerer det hele. Han styrede hele den sektion - og endetribunen også! Han sendte faktor (og også ordre med "løbere") derover, så de kunne få at vide, hvad de skulle synge og hvornår. Hvis nogen ikke sang ordentligt med fik de en reprimande - eller blev straffet korporligt med et par slag. Han sendte også folk over til os (selvom vi altså stod lige ved siden af) for at forhøre os om, hvem vi havde købt billetterne af, om vi var englændere (hvilket vi heldigvis kunne benægte) og hvor meget vi holdt med Fenerbahce. I pausen fortrak vi til et roligere sted (alt er relativt i tyrkisk fodbold) længere inde på langsiden. Jeg tror, det var en god idé.

Min gode ven Asker, som jo også har skrevet lidt herinde, var med også med på turen, og han har skrevet en lang artikel om vores oplevelser i dagens Tipsbladet. Hvis det var.
Hvad svarede I på spørgsmålet om, hvor meget I holdt med Fenerbahce? Og hvordan lykkedes det jer at få billetter til netop den sektion? Jeg har lige læst Askers artikel, der er fascinerende og skræmmende på én gang. Anbefalelsesværdig til andre. I havde virkelig begivet jer ind i løvens hule.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » lørdag, 24. mar, 2012 20:42

Billede
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » lørdag, 24. mar, 2012 22:17

Klassemål!
Billede

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » lørdag, 24. mar, 2012 23:56

Smukt mål! Han måtte gerne spille i Liverpool...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » søndag, 25. mar, 2012 11:07

Sinama P skrev:Hvad svarede I på spørgsmålet om, hvor meget I holdt med Fenerbahce? Og hvordan lykkedes det jer at få billetter til netop den sektion? Jeg har lige læst Askers artikel, der er fascinerende og skræmmende på én gang. Anbefalelsesværdig til andre. I havde virkelig begivet jer ind i løvens hule.
Vi gav en sang fra de varme lande om Jes Høgh (og danske spillere i Fener generelt), som gjorde at det var den klart mest populære tyrkiske klub i DK (hvilket vel heller ikke er helt forkert?). Og lovpriste Alex, selvfølgelig. Når det så er sagt, bliver man også stor Fener tilhænger, når man står i sådan en heksekedel. Det er simpelthen umuligt ikke at lade sig rive med.

Det var helt tilfældigt, at vi fik billetter netop her. Faktisk havde vi bare efterspurgt "langsidebilletter", så vi ikke ville ende blandt de mest fanatiske tilhængere. Sagen var så - viste det sig - at ultraerne har spredt sig fra endetribunerne til de ydre (og øvre) afsnit af langsiden. Netop hvor vi fik plads. Vores tyrkiske "agent" mente det var gode turistpladser lidt på afstand af det hele med god udsigt over de andre tribuner. Det sidste var korrekt, det første kunne jo så ikke være mere forkert.

Bortset fra det vil jeg anbefale dette selskab til andre, der kunne finde på at planlægge en tur til et Istanbul-derby:

http://www.istanbullife.org/tours/football-match.htm

Dem kan man stole hundrede procent på, og selvom billetterne er dyre, er det stadig billigere end alle de internationale billet-kurerer. Faktisk var det ved at gå galt, fordi Fenerbahce i stedet for at sælge billetter af de officielle kanaler havde givet alle billetterne til pamperne, der så solgte dem videre på det sorte marked. Der var kæmpe ramaskrig blandt de almindelige fans, men sådan er det åbenbart bare i Tyrkiet. Det præcise spilletidspunkt blev i øvrigt først fastsat mandagen inde (altså kun fem dage!), og billetterne sat i handel om tirsdagen, hvor så kun VIP'erne kunne handle på førstedagen. Det lykkedes vores mand (Hakan Hacibekiroglu, hedder han), at finde nogle billetter på det sorte marked til os, som vi fik lov at købe til samme prise, selvom han havde betalt mere for dem, end den oprindelige pris.

Vi fløj med Turkish Airlines fra Hamburg direkte til Istanbul for 1300 kr. tur/retur. Vores hotel helt centralt i den gamle bydel kan jeg også anbefale:

http://www.hotellegend.com/

Det var ikke noget fantastisk hotel. Men det lå centralt, personalet var søde, det var billigt og havde en fantastisk tagterasse med udsigt til Den Blå Moske få hundrede meter væk samt Marmaras-bugten til den anden side. Fuldstændig betagende.

En weekend med et lokalderby i en europæisk storby er simpelthen det bedste drengerøvs-koncept i verden. Vi har før været i Rom (derby), Milano (derby), Torino (derby), Gelschenkirchen og Valencia. Istanbul slår alt med flere meter. Også Rom.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » søndag, 25. mar, 2012 18:51

Ja, gid man dog var lærer. Det lyder sgu nemt når man bare sådan lige kan hive sådanne turer ud af ærmet.
Men jeg er da også ekstremt misundelig, på dig og dine venner.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » søndag, 25. mar, 2012 20:09

Ret skal være ret, så er det nu ikke "bare sådan", selvom man er lærer. Det er et af årets absolutte højdepunkter. Derudover vil jeg skyde på, jeg arbejder ca. 60 timer om ugen og får løn for ca. 40, så så smart en tjans er det nu heller ikke. Men med hensyn til Istanbul er misundelsen dog berettiget.

Brugeravatar
tue69
Alder: 40

Indlæg af tue69 » søndag, 25. mar, 2012 20:12

Iøvrigt elegant af Cissé - 2. røde kort siden returen til engelsk bold.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 25. mar, 2012 22:33

tue69 skrev:Iøvrigt elegant af Cissé - 2. røde kort siden returen til engelsk bold.
Intet nyt under solen der. Manden er garant for enten mål, skader eller kort. Total kult.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar