Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » torsdag, 26. apr, 2012 10:45

Xabi Alonso:

"Of course we are quite disappointed, but we are coping - it's part of football," the Spain international mused. "Today we are experiencing the other side of football but we knew that could happen.

"We wish Bayern the best of luck and congratulations to them."

Han er og bliver en god dreng.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
hvepse
Alder: 38

Indlæg af hvepse » torsdag, 26. apr, 2012 10:50

Thommo skrev:Vi bliver ikke enige, jeg skrev tidlige røde selvfølgelig skal holde folk fra finalen, men gult i en enkelt semifinale kamp, gør at man ikke kan optræde i finalen, bittert, og ikke fair som jeg ser det.

At 5 eller er det 10? gule giver karantæne i PL, kan jeg heller ikke se fornuften i. Gult er advarsel, om at næste gang koster det altså makker, i samme kamp forståes.

Der er ofte meget tænding sidst i CL kampene, hvad 6-7 karantæner vidner om, derfor bør alt andet end rødt i semi, slettes. Men har intet at sige i korruptions organisationen, der er kendt som uefa.
Fuldstændig uenig. Hvis reglen slettes kan det resultere i en overflod af gule kort i slutspillet, da spillerne ikke skal tænke på en evt. karantæne. Du skal huske på, at der er en grund til at man får et gult kort - man har tydeligvis gjort noget ulovligt i fodboldmæssig sammenhæng, som f.eks. en alt for voldsom tackling. Der bliver nødt til at være en konsekvens for sine gentagne forkerte handlinger. I sidste ende kan det vel også ende med mange flere skader, da der netop er større tænding, som du selv pointerer.
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

Brugeravatar
Rasmus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » torsdag, 26. apr, 2012 11:08

Det er jo ikke fordi, ingen karantænerisiko betyder ingen konsekvens ved at få et gult kort. Et gult korts primære funktion er jo trods alt at varsle en mulig udvisning. Og det bliver jo ikke ændret af den grund. Almindelige turneringskampe flyder jo ikke med gule kort, blot fordi der ikke er syv-otte spillere i karantænerisiko til næste kamp. Et gult kort er aldrig rart at få. Heller ikke i en CL-semi, selvom man ikke er i risiko for at misse finalen.

Jeg tror i øvrigt også, du overfortolker den disciplinerende effekt i karantænetruslen i horisonten. Alle vil vinde en CL-semifinale, koste hvad det vil, og i kampens hede hverken kan eller må man tænke al for meget på en mulig næste kamp. Så bliver det for forkrampet. Ivanovic var eks. ikke engang klar over, at han ville misse finalen med et gult kort i tirsdags!

Som det fremgår, er jeg enig med Thommo. Cl-turneringen er lang, når man er nået helt til semi'en, og på den baggrund er det kun naturligt, at det er i semifinalens "second leg", at flest mulige er i karantænefare. Det er ikke kun voldsomst spil, men også karantænesystemstrukturen, der gør, at vi så ofte ser hel og halvamputerede mandskaber i finalerne, hvilket lige gyldigt, hvordan man vender og drejer det, er en skam.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » torsdag, 26. apr, 2012 11:36

Ja, jeg slukkede og konstanterede at Bayern var i finalen, da de skulle ud i straffesparskkonkurrence. For der er tre ting her i livet der er absolutte sandheder og det er at jorden er rund, at vi allesammen skal herfra en dag og at tyskerne ALTID vinder fra 11-meter pletten. Sådan er det bare og jeg var ikke et sekund i tvivl. De er bogstavelig talt verdensmestre til det og untagelsen til den regel er EM finalen i 1976, hvor Uli Hoeness skød over på det femte spark og Panenka herefter scorede og gav Tjekkoslovakiet sejren. Det er den eneste gang jeg kan huske at det tysker landshold eller et tysk klubhold har tabt in a penalty shoot-out.

Ved VM har Tyskland således vundet everytime. eksempelvis mod Frankrig i 1982. Mod England i 1990. Mod England ved EM i 1996. Mod Argentina ved VM i 2006. Mod Mexico i kvartfinalen ved VM i 1986. Og sådan kan man blive ved og ved. Og hvad klubholdene angår så vandt Bayern CL på straffer for en håndfuld år siden mod Valencia. Schalke vandt vist nok UEFA-cuppen over Inter på straffer osv osv.

Så hvis Chelsea vil vinde CL, så skal de gøre det senest i den forlængede spilletid.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. apr, 2012 14:38

Rasmus skrev:Xabi Alonso:

"Of course we are quite disappointed, but we are coping - it's part of football," the Spain international mused. "Today we are experiencing the other side of football but we knew that could happen.

"We wish Bayern the best of luck and congratulations to them."

Han er og bliver en god dreng.
Klassespiller og en stor personlighed.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 26. apr, 2012 17:14

Rasmus skrev:Det er jo ikke fordi, ingen karantænerisiko betyder ingen konsekvens ved at få et gult kort. Et gult korts primære funktion er jo trods alt at varsle en mulig udvisning. Og det bliver jo ikke ændret af den grund. Almindelige turneringskampe flyder jo ikke med gule kort, blot fordi der ikke er syv-otte spillere i karantænerisiko til næste kamp. Et gult kort er aldrig rart at få. Heller ikke i en CL-semi, selvom man ikke er i risiko for at misse finalen.

Jeg tror i øvrigt også, du overfortolker den disciplinerende effekt i karantænetruslen i horisonten. Alle vil vinde en CL-semifinale, koste hvad det vil, og i kampens hede hverken kan eller må man tænke al for meget på en mulig næste kamp. Så bliver det for forkrampet. Ivanovic var eks. ikke engang klar over, at han ville misse finalen med et gult kort i tirsdags!

Som det fremgår, er jeg enig med Thommo. Cl-turneringen er lang, når man er nået helt til semi'en, og på den baggrund er det kun naturligt, at det er i semifinalens "second leg", at flest mulige er i karantænefare. Det er ikke kun voldsomst spil, men også karantænesystemstrukturen, der gør, at vi så ofte ser hel og halvamputerede mandskaber i finalerne, hvilket lige gyldigt, hvordan man vender og drejer det, er en skam.
Hvad med at indføre samme princip, som man spiller efter i de lavere rækker? Altså, at en advarsel giver 10 minutter på sidelinien. Det medfører, at straffen for forseelsen eksekveres i den samme kamp, som synden er begået i, og dermed er til fordel for den modstander mod hvem overtrædelsen blev begået.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 26. apr, 2012 21:26

Uha der var gang i Bilbao´s stadion inden kampen, for dylan da :dance: Og den er da stadig fin efter kamp start
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. apr, 2012 21:51

Bilbao er en fed klub. Fed stemning på stadion.

Nå nu har både Llorente og Van Wolfsvinkel scoret. Det er to angribere vi tidligere er blevet linket kraftigt til. Hvem vil i helst have til LFC?

Nå nu 2-1.

jacobq
Alder: 31

Indlæg af jacobq » torsdag, 26. apr, 2012 21:53

Hr. Drejer skrev:Bilbao er en fed klub. Fed stemning på stadion.

Nå nu har både Llorente og Van Wolfsvinkel scoret. Det er to angribere vi tidligere er blevet linket kraftigt til. Hvem vil i helst have til LFC?

Nå nu 2-1.
Tror ikke vi ser samme kamp.. Han har lagt op til begge kasser, men scoret har han ikke endnu ;)
Men han er simpelthen en klassespiller ham Llorente.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 26. apr, 2012 21:58

jacobq skrev:
Hr. Drejer skrev:Bilbao er en fed klub. Fed stemning på stadion.

Nå nu 2-1.
Tror ikke vi ser samme kamp.. Han har lagt op til begge kasser, men scoret har han ikke endnu ;)
Men han er simpelthen en klassespiller ham Llorente.
:oops: jeg var overbevist om at han scorede til 1-0.

jacobq
Alder: 31

Indlæg af jacobq » torsdag, 26. apr, 2012 22:01

Men hans assist tæller også op. Begge var super forarbejde af ham som også vidner om teknisk klasse på trods af hans størrelse.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 26. apr, 2012 22:06

Genial assist fra Llorente ved målet til 2-1.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 26. apr, 2012 22:14

Capel er vild!

Ps. Hvad har han gjort af garnet?
Billede

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 26. apr, 2012 22:20

Er jeg den eneste, der om muligt ærgrer mig endnu mere nu, end jeg gjorde da vi lod ham gå, over at Insua ikke længere er i Liverpool? Synes at han er fantastisk.
Kloppite

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 26. apr, 2012 22:26

Simpelthen et vanvittigt tempo i den her kamp!
Billede

Besvar