Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » onsdag, 09. maj, 2012 22:38
Hr. Drejer skrev:Hvor er det ufortjent. De har Falcao, and that is it! Hvor er fodbold dejlig og forfærdelig på én og samme tid.
Nu kan Torres vådeste drøm gå i opfyldelse: Slå sin gamle klub i F.A. Cup finalen, barndomsklubben vinder E.L. finalen, og så kan han senere på måneden vinder Champions League. Hvilken måned det kan blive for ham.
Hvorfor er det ufortjent??? Atl. Madrid var bedst på dagen.
Apropo Torres, så er det jo ikke pokkers meget indflydelse den kære Nando har haft på, hverken F.A. Cup succesen eller turen til Champions League finalen. Læg dertil, at han lige var et smut på Anfield til en ydmygende lektion i, hvordan fodbold skal spilles, og hans arvtager Andy Carroll outshinede ham på alle måder.
Jeg frydede mig altså en smuuule over at se ham lide, for når alt kommer til alt, så er og bliver han en humørspiller, og humøret må have været påvirket af euforiserende stoffer eller hjernevask, da han valgte at bytte os ud med plastik klubben.

"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
SamiHyppiä
af SamiHyppiä » onsdag, 09. maj, 2012 22:45
Speciel kamp, ikke som jeg havde håbet. Falcao vs. Bilbao.
Der er vel ikke andet at sige end:
(YES! Fandt endelig ud af lægge youtube links ind!)
-
AndreasN
- Geografisk sted: Valby
- Alder: 31
af AndreasN » onsdag, 09. maj, 2012 22:45
Hr. Drejer skrev:Hvor er det ufortjent. De har Falcao, and that is it! Hvor er fodbold dejlig og forfærdelig på én og samme tid.
Nu kan Torres' vådeste drøm gå i opfyldelse: Slå sin gamle klub i F.A. Cup finalen, barndomsklubben vinder E.L. finalen, og så kan han senere på måneden vinder Champions League. Hvilken måned det kan blive for ham.
Manden har jo ikke været med til noget af det, så jeg tror ærligt talt, at han sidder med en tom følelse. Der er jo ingen værdi i at sidde og se holdkammeraterne vinde noget på bænken.
Jeg fryder mig stadig over hans enorme nedtur, og det vil jeg altid gøre.
Liverpool Football Klopp
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
af Hr. Drejer » onsdag, 09. maj, 2012 22:47
Dejligt billede, Arda.
Ufortjent fordi jeg synes at A.M. stod langt tilbage på banen, og det kunne de i kraft af deres tidlige scoring. Men Bilbao stod for det offensive, det optimistiske og fællesskabet. Hvorimod A.M. stod for individuelle præstationer. hvis ikke de havde Falcao, så tvivler jeg på om de ville have vundet. Men hvilke værdier man ligger ned i fodbold er selvfølgelig individuelt.
Du kan selvfølgelig sige, at når A.M. scorer 3 mål, så fortjener de sejren.
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » onsdag, 09. maj, 2012 22:52
Fodboldkampe skal vindes og man kan kun spekulere i om de havde vundet 3-0 uden Falcao, men taktikken idag var jo skræddersyet, hvilket udstillede Bilbao. Træerne vokser ikke ind i himlen, selvom man spiller dejlig offensiv fodbold.
Taget deres indsats mod Valencia i betragtning, jamen så synes jeg egentlig, de er værdige nok vindere, omend Bilbao har været et utrolig frisk pust på Europa Ligaen - jeg havde også helst set dem vinde.
Så fortjent eller ej, handler om de værdier, man ligger i spillet?

Senest rettet af
JudgeArdaStudge onsdag, 09. maj, 2012 23:07, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
Rasmus
- Geografisk sted: Århus
- Alder: 43
Jeg er virkelig overrasket over, at nogen kan kalde Atleticos sejr for ufortjent. Omvendt mener jeg Niels Harrild havde helt ret i, at der på dagen var klasseforskel. Atletico var da meget mere end Falcao i dag. Og hvad var Athletic så? De fik ikke et ben til jorden.
MoM Simeone.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » onsdag, 09. maj, 2012 23:07
Præcis. Fuldt fortjent.
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
af Hr. Drejer » onsdag, 09. maj, 2012 23:08
Arda skrev:Så fortjent eller ej, handler om de værdier, man ligger i spillet?

ja, nogle elsker det defensive spil, andre det hårde fysiske spil, mens andre igen elsker det tekniske offensive spil. Så det afhænger af øjnene der ser

-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » onsdag, 09. maj, 2012 23:11
Det har vidst intet med fortjent eller ej at gøre så, hvis du måler i sådanne parametre. Øjnene så et Atl. Madrid hold, der kom på tavlen 3 gange, modsat et Bilbao hold, der ikke kom på tavlen.
Jeg kan ikke følge din tankegang. Specielt objektiv det er den, hvertfald ikke.
-
Rasmus
Jeg kan heller ikke helt gennemskue, hvad det har med fortjent/ufortjent-diskussionen at gøre? Personligt har jeg da været lige så betaget af Bilbao i Bielsa-udgaven, vi har set i denne sæson, som så mange andre, og hvor ville det da være skønt og smukt, hvis de fik lov at tage den pokal. Alt dette laver imidlertid ikke om på, at de i aften med afstand var det næstbedste hold på banen.
Ikke blot så vi et Atletico-hold, der kom på tavlen tre gange, og et Athletic-hold, der ikke gjorde det. Vi så også et Athletic-hold, der aldrig var i nærheden. I øvrigt spillede de mere usammenhængende, langsomt og uinspireret end længe set (i de store kampe). Alt sammen Atleticos og Simeones fortjeneste. Respekt for det!
-
Aarde
- Geografisk sted: København Ø
Rasmus skrev:Jeg kan heller ikke helt gennemskue, hvad det har med fortjent/ufortjent-diskussionen at gøre? Personligt har jeg da været lige så betaget af Bilbao i Bielsa-udgaven, vi har set i denne sæson, som så mange andre, og hvor ville det da være skønt og smukt, hvis de fik lov at tage den pokal. Alt dette laver imidlertid ikke om på, at de i aften med afstand var det næstbedste hold på banen.
Ikke blot så vi et Atletico-hold, der kom på tavlen tre gange, og et Athletic-hold, der ikke gjorde det. Vi så også et Athletic-hold, der aldrig var i nærheden. I øvrigt spillede de mere usammenhængende, langsomt og uinspireret end længe set (i de store kampe). Alt sammen Atleticos og Simeones fortjeneste. Respekt for det!
Jeg er overordnet set helt enig med dig og Arda, men det markerede holder altså ikke vand. Bevares, i en uhyggeligt sløj første halvleg havde Bilbao ikke meget, men i anden halvleg havde de nu en ganske fornuftig portion gode muligheder for at reducere til 1-2. De tog dem ganske vist ikke, og chancerne kom desværre snarere i forbindelse med tilfældigheder, end som resultat af den flotte pasningsfodbold, de ellers har stået for turneringen igennem - men det er en anden sag. Chancer havde de.
-
AJ
- Geografisk sted: København SV
- Alder: 34
Athletic var efter min mening heller ikke det bedste hold i deres semifinale mod Sporting Lisboa, mens Atletico Madrid fortjent slog Valencia ud. Når Atletico Madrid med Arda, Adrián og Diego på toppen (nå ja, og så selvfølgelig Falcao) så tæver dem med 3-0 i finalen, ja så kan den sejr vist kun siges at være fortjent.
-
Rasmus
@ Aarde:
"Aldrig i nærheden" er selvfølgelig en tilsnigelse. Men det er "chancer" næsten også, synes jeg. Courtois kom kun på arbejde én gang, da han var hurtigt ude at blokkere for Susaeta ganske tæt under mål (efter 70-80 minutter). Ibais drøn i de døende minutter fortjente også en bedre skæbne, men ellers truede de vel aldrig for alvor, gjorde de?
-
Aarde
- Geografisk sted: København Ø
Rasmus skrev:@ Aarde:
"Aldrig i nærheden" er selvfølgelig en tilsnigelse. Men det er "chancer" næsten også, synes jeg. Courtois kom kun på arbejde én gang, da han var hurtigt ude at blokkere for Susaeta ganske tæt under mål (efter 70-80 minutter). Ibais drøn i de døende minutter fortjente også en bedre skæbne, men ellers truede de vel aldrig for alvor, gjorde de?
Tja, jeg mindes godt nok, at jeg i perioder af anden halvleg sad med følelsen af, at nu kunne der meget vel komme et reducerende mål fra baskerne - men sådan kan man jo opfatte ting så forskelligt. Der er dog som sagt ingen tvivl om, at det var en fuldt ud fortjent vinder, der blev fundet igår aftes.
-
Rasmus
Aarde skrev:Tja, jeg mindes godt nok, at jeg i perioder af anden halvleg sad med følelsen af, at nu kunne der meget vel komme et reducerende mål fra baskerne - men sådan kan man jo opfatte ting så forskelligt.
Aha. Ja, jeg havde det lige modsat. For mig så det ud til, at de kunne spille og spille og løbe og løbe og drible og drible i timevis uden den defensive organisation hos Atletico for alvor ville lade sig mærke af det. Opfattelser er dog svære at diskutere. Og meget lidt frugtbart, så den må vi sende til hjørne.