Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 11. maj, 2012 11:59

LFC-Aaby skrev:Ret mig hvis jeg tager fejl, men er Luuk de Jong ikke en spiller, der skal spilles helt fri foran kassen?
Jeg vil langt hellere have en spiller, der kan noget på egen hånd! Vi har Carroll som nok skal lære at banke klatten i æsken.
Jeg har ikke det store for de Jong.
Falcao har det hele og kan det hele. Med højre, venstre og hovedet. Han er frygtløs, kan drible og har målnæse...

Det her er altså en højrebenet spiller, der knalder denne her ind...

Og den her...

Vi får ham ikke, men dette er en spiller, der ville rykke os MARKANT! Desuden vil han jo nærmest garantere, at vi vinder EL ;)

Hvis vi skal indhente noget i forhold til vores konkurrenter i PL, så skal vi hente bedre spillere end dem. Efter min overbevisning findes der ikke en angriber i PL, der er på niveau med Falcao.
Kloppite

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 11. maj, 2012 12:02

De Jong virker spændende, og hans pris må også være tilforladelig ift. f.eks. engelske (læs: Carroll, Henderson etc.), men min største indvending må være: Kun én angriber, jeg ved af, har klaret springet fra Æresdivisionen til PL med bravur. Ruud van Nistelrooy. Van Persie har jo faktisk taget lang tid for at nå niveauet han nu har. Kezman, Kuyt, Afonso Alves Kalou og (for at være lidt hård) Suarez har jo ikke ligefrem banket målene ind på samme måde, efter de er kommet til England.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 11. maj, 2012 12:03

Aarde skrev:Husk nu: Mange mål i en liga som den hollandske er aldrig en garanti for mange mål i en liga som den engelske. Det har vi efterhånden set talrige beviser på (Afonso Alvez, Huntelaar, Kuyt, Suárez... list goes on).

Men han er da utvivlsomt spændende, ham Luuk. Dog tilpas hypet til, at jeg bestemt ikke tror på, at han bliver noget bargain-buy.
Wow, syret, jeg sad og skrev et indlæg med præcis samme pointe, da du smed dit op på tråden.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » fredag, 11. maj, 2012 12:17

Mit største problem med Luuk de Jong er at jeg ikke kan se hvad han er RIGTIG god til. Han er hverken super hurtig eller en spiller der tryner modspillere fysisk. Han er en god afslutter på rigtig mange måder, men ikke en af tingene er specielle som f.eks. Higuain eller RvP når de afslutter med fødderne eller hovedstødsstærk udover alle grænser.

Hvis man kigger på Suarez' tid i Holland, rev han alle rundt og man kunne se at hans tekniske niveau var rigtig højt, hvorimod jeg godt synes at man kan se på gamle highlights at mange af målene skyldes enten niveauforskel eller fejl hos modstanderene. Jeg kunne godt frygte lidt at Luuk de Jong på samme måde udnytter at niveauet i Holland trods alt ikke er højere. Kan han formes ind til en dygtig skytte eller et monster i feltet? Er Liverpool klubben der kan gøre det? Er Premier League det rigtige land? Jeg er i tvivl.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » fredag, 11. maj, 2012 12:43

Aarde skrev:Husk nu: Mange mål i en liga som den hollandske er aldrig en garanti for mange mål i en liga som den engelske. Det har vi efterhånden set talrige beviser på (Afonso Alvez, Huntelaar, Kuyt, Suárez... list goes on).

Men han er da utvivlsomt spændende, ham Luuk. Dog tilpas hypet til, at jeg bestemt ikke tror på, at han bliver noget bargain-buy.

Jeg har læst et sted at han er til salg for 15€, det skulle vi nu nok kunne overkomme.

Edit:

And although McClaren admits he may struggle to keep hold of the Netherlands international, Twente insist he will not be allowed to leave on the cheap.

"Luuk is an English style striker, made for English football," the former England boss told the Mirror.

"I am just ­desperate to keep him for one more year. But I ­realise that will be difficult.

"Luuk is big, strong, brilliant in the air and scores goals so easily. He has every quality a top class striker needs to have for a big club."

FC Twente president Joop Munsterman insists the Eredivisie side will only let the forward leave the club if their valuation is met.

"We want to keep Luuk," he said.

"He is a vital player if we want to win the championship again next season and when we play in Europe.

"We have said that we won’t go lower than £12.5m as a ­transfer fee. We need a top price for a top player."

mawope

Indlæg af mawope » fredag, 11. maj, 2012 13:39

Vil ikke gøre mig til dommer over, om de Jong er et fornuftigt køb, da mit kendskab til manden er begrænset til nogle Youtube-klip. Vil blot lige videregive en lille observation jeg gjorde mig, da jeg så klippene med ham, og så må man selv lægge i det, hvad man vil. En så komprimeret vurdering er selvfølgelig ikke særlig nuanceret. Men i nedenstående klip ved 0:08 får han en chance, som næsten er identisk med den Falcao fik ved 2-0-scoringen forleden.

Der var Falcao alligevel helt anderledes beslutsom og målrettet.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » fredag, 11. maj, 2012 13:56

texnymann skrev: Hvis vi skal indhente noget i forhold til vores konkurrenter i PL, så skal vi hente bedre spillere end dem. Efter min overbevisning findes der ikke en angriber i PL, der er på niveau med Falcao.
Skulle vi nu ikke lige......... Van Persie, Rooney, Agüero?

Men ingen tvivl om Falcao ville være en fantastisk signing, men den tanke kan vi med garanti godt glemme. #notgonnahappen

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » fredag, 11. maj, 2012 14:12

mawope skrev:Vil ikke gøre mig til dommer over, om de Jong er et fornuftigt køb, da mit kendskab til manden er begrænset til nogle Youtube-klip. Vil blot lige videregive en lille observation jeg gjorde mig, da jeg så klippene med ham, og så må man selv lægge i det, hvad man vil. En så komprimeret vurdering er selvfølgelig ikke særlig nuanceret. Men i nedenstående klip ved 0:08 får han en chance, som næsten er identisk med den Falcao fik ved 2-0-scoringen forleden.

Der var Falcao alligevel helt anderledes beslutsom og målrettet.

Det er vel osse derfor Falcao koster i nærheden af mio. 40€ og De Jong mio. 15€.

Falcao spiller i den spanske liga og kommer De Jong til Premier League er jeg sikker på han vil vidre udvikle og forbedre sit spil.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 11. maj, 2012 14:15

Nu er jeg ikke ude på at forsvare Luuk de Jong, men den smører der, som vi har hørt mange gange efterhånden, den kan anvendes om alle ligaer, det er og bliver jo et spørgsmål om individuel kvalitet. Nistelrooy klarede sig jo fx. udemærket da han tog skridtet fra Æresdivisionen til Premier League.

Til snakken om Falcao: Hvor langt er vi lige, hvis vi begynder at sammenligne alle angribere med Falcao? Især Luuk de Jong, der i en alder af 21 år, stilles overfor 26 årige Falcao, der dels er i sit fodboldlivs primetime og dels er i top 10 måske 5 over verdens bedste angribere. Sku' vi nu ikke lige?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » fredag, 11. maj, 2012 14:40

Pede skrev:
texnymann skrev: Hvis vi skal indhente noget i forhold til vores konkurrenter i PL, så skal vi hente bedre spillere end dem. Efter min overbevisning findes der ikke en angriber i PL, der er på niveau med Falcao.

Men ingen tvivl om Falcao ville være en fantastisk signing, men den tanke kan vi med garanti godt glemme. #notgonnahappen
Jeg tror ikke det var sådan ment Pede, jeg forstår det som der ikke er nogen at hente i EPL med niveau som Falcao, vi ved jo alle gode at Aguero og Persie er på samme niveau Rooney er self. under.
Billede

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 11. maj, 2012 14:57

Pede skrev:

det er jo blot min personlige mening. Jeg mener ikke, at Rooney er i nærheden. Van Persie er tæt på (hvis man kun kigger på denne skadesfrie sæson), og Aguero havde jeg glemt. Aguero er i min bog på samme niveau, selvom Falcao er dygtigere i hovedspillet.
Kloppite

Brugeravatar
Linde
Alder: 39

Indlæg af Linde » fredag, 11. maj, 2012 15:47

Der går MEGET løse rygter om Mohamed Diame (Forum og Twitter). Ikke at jeg giver en skid for det, men nu forholder jeg mig også kun til spilleren. Han har angiveligt kontraktudløb til sommer og han ville være en fremragende gardering til midtbanen. Langt bedre backup end Jay Spearing. Diame på fri, ja tak!
Collymore var bomben!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 11. maj, 2012 16:04

Falcao er pisse god, men prisen er nok nærmere 50€mio - 40€mio var ca. hvad Atletico betalte og lønnen kan/vil LFC nok ikke betale.

Jeg synes Luuk De Jonk bør købes hvis prisen er rimelig (15€mio) han er kun 21 så der er vel ikke meget tabt hvis han ikke slår til. 10€mio Burde man kunne få for ham ved videre salg.
3-4 angribere er ikke for meget hvis man vil i top 4.

Stevan Jovetić er jeg dog mere til, han kan vist også spille på venstre fløjen.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 11. maj, 2012 16:40

Jensen skrev:
Xenne skrev:
Hr. Drejer skrev:
Aarhus skrev:
Scott Slater ‏ @scottslater_

#lfc transfer budget is apparently £50m + sales.
Er han ikke en af de mere pålidelige ham Scott?
Hvis det er ham som er Scott på RAWK, så jo.
Det er det, følger ham selv på Twitter :)

http://twitter.com/#!/scottslater_

Så har i andre også muligheden for det.

50M£ + salg er meget, men efter som jeg formoder at Maxi, Kuyt, Aurellio og Aquilani ikke vil blive solgt for de store beløb er det mere lønningerne der bliver sparret.

Hvis det er sandt så skal Kenny hente en stjerne eller to :)

LUUK DE JONG 2011/2012 SEASON STATS

UEFA Champions League Qualifying FC Twente Apps 2 Goal(s) 1
Europa League FC Twente Apps 10 Goals 4
Dutch Eredivisie FC Twente Apps 32 Goals 25
International Match Netherlands Apps 0 Goals 0
European Championship Qualifying Netherlands Apps 0(2) 1 Altså et enkelt mål som indskifter

30 mål af en 21 årig spiller.

Kenny hvad venter vi på ?!

Please gud, lad os få ham :!:
Luke De Jong er en stor og tung spiller. Sådan en har vi allerede i Andrew som i øvrigt er meget bedre.
Jeg ser hellere en hurtig udfordrende type.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 11. maj, 2012 19:20

texnymann skrev:det er jo blot min personlige mening. Jeg mener ikke, at Rooney er i nærheden. Van Persie er tæt på (hvis man kun kigger på denne skadesfrie sæson), og Aguero havde jeg glemt. Aguero er i min bog på samme niveau, selvom Falcao er dygtigere i hovedspillet.
Man kan åbenbart være ret uenige. Efter min mening er både Rooney og van Persie bedre end Agüero som igen er bedre end Falcao. De tre første er nogenlunde på niveau med Falcao hvad angår afslutninger, men til gengæld overgår de ham i alle andre facetter af spillet. De har simpelthen i højere grad evnen til bare at gøre tingene selv. Men de er alle fire blandt verdens bedste angribere.

P.S. Jeg synes faktisk også Suárez er bedre end Falcao, og lad os sætte vores lid til at hans udnyttelsesprocent kun kan blive bedre i næste sæson.

Besvar