Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mikkel » mandag, 10. sep, 2007 09:38

:arrow: God kommentar fra Agger (dog omtaler han ikke hans næse)
Just the fax ma'am. Just the fax.

Jonas Lassen
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 39

Indlæg af Jonas Lassen » mandag, 10. sep, 2007 10:15

Mikkel skrev::arrow: God kommentar fra Agger (dog omtaler han ikke hans næse)
Agger er så kølig når han bliver interviewet. Jeg tager hatten af for den måde han håndtere pressen på, han siger tingene som de og der er ikke nogen primadonna nykker over ham.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 10. sep, 2007 16:23

Det er i hvert fald en typisk Agger-kommentar, men jeg er nu ikke synderligt imponeret over den. Sagen var vel at Zlatan var blændende god i den kamp, og er det så "at sige tingene, som de er", når man på den baggrund udtaler, at han da ikke er noget særligt? Jeg synes omvendt netop han beviste, at han er en ener af en klasse, vi ikke har haft i dansk fodbold i mange år. Aggers attitude med at være kronisk (og sikkert bevidst) uimponeret over sådan cirka alt omkring ham er hverken specielt interessant eller troværdig læsning.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Eiler

Indlæg af Eiler » mandag, 10. sep, 2007 16:43

Rasmus skrev:Det er i hvert fald en typisk Agger-kommentar, men jeg er nu ikke synderligt imponeret over den. Sagen var vel at Zlatan var blændende god i den kamp, og er det så "at sige tingene, som de er", når man på den baggrund udtaler, at han da ikke er noget særligt? Jeg synes omvendt netop han beviste, at han er en ener af en klasse, vi ikke har haft i dansk fodbold i mange år. Aggers attitude med at være kronisk (og sikkert bevidst) uimponeret over sådan cirka alt omkring ham er hverken specielt interessant eller troværdig læsning.
Hvad så hvis journalisten havde valgt an anden vinkel på historien? Samme citater kunne, uden den store tankeaktivitet, også serveres sådan her:

Agger: Zlatan er en dejlig spiller

Den danske fosvarsspiller Daniel Agger var imponeret af Zlatan Ibrahimovic efter lørdagens landskamp.

10. september 2007, 9:00 Af LARS FINK

- Zlatan er en dejlig fodboldspiller, som jeg gerne vil vise respekt, siger Daniel Agger til B.T.

Liverpoolspilleren, der i sidste sæson spillede overfor verdensstjerner som Didier Drogba, Christiano Ronaldo og Kaka, manede dog også til besindighed.

- Det kan godt være, at svenskerne synes, at han er en af verdens bedste spillere, men det må de så bare gøre. Jeg synes, jeg har mødt mange gode spillere lige som ham. Zlatan kan da nogle ting med bolden, men det hjælper jo ikke meget, hvis det ikke fører til noget.

- Og igen; han manglede det vigtigste: Målene. Dem holdt vi ham altså fra at score.
Senest rettet af Eiler mandag, 10. sep, 2007 17:04, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » mandag, 10. sep, 2007 16:55

Rasmus skrev:Det er i hvert fald en typisk Agger-kommentar, men jeg er nu ikke synderligt imponeret over den. Sagen var vel at Zlatan var blændende god i den kamp, og er det så "at sige tingene, som de er", når man på den baggrund udtaler, at han da ikke er noget særligt? Jeg synes omvendt netop han beviste, at han er en ener af en klasse, vi ikke har haft i dansk fodbold i mange år. Aggers attitude med at være kronisk (og sikkert bevidst) uimponeret over sådan cirka alt omkring ham er hverken specielt interessant eller troværdig læsning.
Aggers medietække (eller mangel på samme) har det med at dele vandene lidt. Jeg er ikke stor tilhænger af hans evner i medierne. Lige præcist denne udtalelse finder jeg ikke så slem, men noget af det jeg har hørt ham sige i tidernes løb (fx efter Barca-kampen) synes jeg virker nærmest dumsmart på den ufede måde. Alt det pis med at det bare er endnu en kamp i rækken osv synes jeg ikke er fedt, og jeg kan personligt bedre lide de spillere der viser lidt følelser og passion omkring spillet.
Ligeledes hans pre-match udtalelser omkring at han ikke syntes noget særligt om Zlatan eller hvad det var han sagde (kan ikke huske den præcise ordlyd) synes jeg også bare fik ham til at virke lidt latterlig. Men jeg ved at andre elsker det. Måske prøver han at køre en cool-jeg-er-fra-vestegnen-stil som jeg ikke er til, eller også er han bare ikke så glad for at være i søgelyset, og kommer derfor til at fremstå lidt klosset.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » mandag, 10. sep, 2007 17:11

Janse skrev:Lige præcist denne udtalelse finder jeg ikke så slem, men noget af det jeg har hørt ham sige i tidernes løb (fx efter Barca-kampen) synes jeg virker nærmest dumsmart på den ufede måde. Alt det pis med at det bare er endnu en kamp i rækken osv synes jeg ikke er fedt, og jeg kan personligt bedre lide de spillere der viser lidt følelser og passion omkring spillet.
Det var faktisk lige nøjagtigt udtalelser som dem efter Barca-kampen, jeg havde i tankerne. Og det er med udgangspunkt i disse, at jeg stempler de ovenstående om Zlatan som "typisk Agger". I sig selv er de måske ikke et løftet øjenbryn værdigt, men som en brik i et større mønster, synes jeg nu de passer meget fint. Deraf min reaktion (som altså heller ikke er specielt voldsom, skal man huske). I øvrigt lyder det til at vi to, Janse, er ganske enige.

@ Eiler:

Nej, Zlatan scorede ikke i lørdags, men det nærmer sig videnskabelig uredelighed, når man som Agger deraf konkluderer, at hans tekniske genialiteter jo så "ikke fører til noget". Udtalelsen, "det kan godt være, at svenskerne synes, at han er en af verdens bedste spillere, men det må de så bare gøre", synes jeg også er malplaceret efter den kamp. Agger selv var den eneste, der kunne holde nogenlunde styr på ham - og respekt for det. Dog siger det altså mere om Aggers kvaliteter end det gør om Zlatans mangel på samme. Havde Zlatan så spillet en kamp på det jævne, hvad han naturligvis gør fra tid til anden, ville et verbaltskuldertræk over hans kvaliteter være knap så kritisable, men det var jo netop ikke tilfældet her.

Eiler

Indlæg af Eiler » mandag, 10. sep, 2007 18:25

Rasmus skrev: @ Eiler:

Nej, Zlatan scorede ikke i lørdags, men det nærmer sig videnskabelig uredelighed, når man som Agger deraf konkluderer, at hans tekniske genialiteter jo så "ikke fører til noget". Udtalelsen, "det kan godt være, at svenskerne synes, at han er en af verdens bedste spillere, men det må de så bare gøre", synes jeg også er malplaceret efter den kamp. Agger selv var den eneste, der kunne holde nogenlunde styr på ham - og respekt for det. Dog siger det altså mere om Aggers kvaliteter end det gør om Zlatans mangel på samme. Havde Zlatan så spillet en kamp på det jævne, hvad han naturligvis gør fra tid til anden, ville et verbaltskuldertræk over hans kvaliteter være knap så kritisable, men det var jo netop ikke tilfældet her.
Jeg gi'r dig helt ret i, at Agger var den eneste med nogenlunde styr på Zlatan. De to SAS Liga-backs og Villa-reserven, havde deres bøvl med ham. Selv Helveg så langsom ud til tider (hvis det ikke havde været dig, så havde jeg pyntet med en smiley her).

"Førte ikke til noget" kommentaren er på grænsen, men ikke noget, jeg ikke har fyret af om modstandernes dribbleklovne (uden at smide Zlatan i den kategori) flere gange end jeg kan tælle. Men den kan du få. Der skulle han have gjort sig mere umage.

Til gengæld forstår jeg ikke helt, hvad der er malplaceret ved "en af verdens bedste"-kommentaren. Den er jeg helt enig i. Uanset om Agger var kommet med den kommentar før, under eller efter kampen, havde den (efter min mening) været spot on.

Det nærmer sig hysteri, hvis man mener, at den ene landskamp berettiger til sådan en titel. Og da Zlatan hele sidste sæson spillede segunda-bold, så har vi en sikkert helt fin sæsonstart i Serie A for Juventus (2 kampe?) og et par landskampe tilbage at måle udfra. Det er ikke nok efter min mening. Og åbenbart heller ikke Aggers.

Det er fint, at svenskerne i et øjebliks national-orgasme, hiver de helt store ord frem. Men som Agger siger, så lad dem om det. Vi andre kan godt tillade os at kræve lidt mere.

Man kan ikke løbe fra, at han (når han gider - i øvrigt en løjerlig tilgang til spillet, hvis man skal være blandt de aller bedste) er en dejlig spiller, og det gør Agger jo heller ikke. Men han formåede altså ikke at gøre det onde ved Danmark, selvom han stod overfor det vel nok dårligste og mindst sammenspillede forsvar, han kommer til at møde i denne sæson.

Det kan vi så glæde os over, hvis han virkelig er en af verdens bedste spillere. Det er jo muligt, at Agger og undertegnede tager fejl der. Men for mig har han minimum en hel rigtig god sæson på højeste niveau endnu, før han kan sammenlignes med Drogba eller Kaka. Og det skal han vel, hvis han skal være en af verdens bedste. Det er i øvrigt to spillere, jeg har svært ved at se spille 90 minutter overfor Helveg, Laursen og Nicklas Jensen uden at score... Men der er vi ovre i afdelingen for gætværk.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » mandag, 10. sep, 2007 18:46

Eiler skrev: Det nærmer sig hysteri, hvis man mener, at den ene landskamp berettiger til sådan en titel. Og da Zlatan hele sidste sæson spillede segunda-bold, så har vi en sikkert helt fin sæsonstart i Serie A for Juventus (2 kampe?) og et par landskampe tilbage at måle udfra. Det er ikke nok efter min mening. Og åbenbart heller ikke Aggers.
Eiler, spiller Zlatan ikke for Inter nu. Jeg mener da, han skrev kontrakt med dem, netop da Juve blev tvangsnedrykket.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » mandag, 10. sep, 2007 18:52

nrg skrev:
Eiler, spiller Zlatan ikke for Inter nu. Jeg mener da, han skrev kontrakt med dem, netop da Juve blev tvangsnedrykket.
Jo det gør han, og så vidt jeg ved med meget stor succes! Jeg ser ikke så meget italiensk bold, så her må Rasmus dele ud af sin viden, men så vidt jeg ved spillede han en meget god sæson sidste år i Inter. Han var ikke et stort ønske på Curvaen (Inters hardcore fans tribune), pga hans bosniske rødder og Inters gode forhold til de serbiske stjerner (Mihajlovic og Stankovic) og de problemer Bosnien vs. Serbien har givet. Men han har vidst nok vundet en del hjerter med sit spil...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Styf
Alder: 33

Indlæg af Styf » mandag, 10. sep, 2007 18:56

Jeg synes nu at Aggers medietekke er helt fin. Jeg mener faktisk at han beskriver tingene som de er. Han er selvfølgelig uimponeret men jeg mener ikke at der er noget forkert i det som han siger. Ibrahimovic er en god spiller ja og han gjorde det godt men han har spillet bedre kampe og hans gode spil førte jo ikke til så meget da det ikke var så direkte. Udover det har Agger efterhånden spillet imod en del spillere som Messi, Ronaldinho, Eto'o, Henry, Rooney, Ronaldo og Drogba som vel godt kan betegnes som bedre end Ibrahimovic. Agger erkender at han er en god spiller men siger jo blot at han ikke er overvældet hvilket jeg nu heller ikke ser nogen grund til da Ibrahimovic da bestemt også har spillet bedre kampe. Ibrahimovic spillede en god kamp men leverede jo egentlig ikke noget som vi ikke vidste at han kunne. Det førte i øvrigt ikke til det helt store.

Med hensyn til hans udtalelser om Barcelona kampene tror jeg også at de blev misfostået lidt. Han sagde at det selvfølgelig var specielt at møde Barcelona og spille den slags kampe men når kampen først var i gang tænkte man kun på kampen og ikke hvem man stod overfor og hvordan omgivelserne så ud. Derfor sagde han at det jo bare var en kamp som alle andre og det kan jeg vel egentlig kun give ham ret i endnu en gang. Det er netop den indstilling som Agger har der gør ham til en så glimrende fodboldspiller. Det er hans uimponerthed der gør at han kan nå rigtig langt. Meget længere end han er nu. Han kan virkelig blive en af de største spillere overhovedet tror jeg.
Senest rettet af Styf mandag, 10. sep, 2007 20:52, rettet i alt 1 gang.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Eiler

Indlæg af Eiler » mandag, 10. sep, 2007 19:19

Mit manglende kendskab til Serie B gælder åbenbart også Serie A.

Jeg skal ikke kunne sige om Aggers opfattelse af Zlatan bunder i samme uvidenhed som min, men svenskerens præstationer sydpå har endnu ikke sendt chokbøljer helt til Holger Danskes Vej. Ja, ikke engang nyheden om hans klubskifte er nået hertil. Jeg anede faktisk ikke, at han spillede i Inter. Og hvis jeg gør, så har jeg virkelig fortrængt det, for der er ingen klokker, der ringer. Jeg synes nu ellers, at jeg så Inter op til flere gange i sidste sæson, men det kan ikke have været ved fuld bevidsthed.

Selvom min interesse for den italienske liga er meget tæt på ikke-eksisterende, så er det alligevel skræmmende.

Nå, men jeg har jo stadig ikke set noget, som gør mig uenig med Agger og intentionen med mit indlæg står stadig. Jeg kan ikke se, hvorfor kommentaren om "en af verdens bedste" er malplaceret. Det er ikke den ene landskamp, der afgør, om han kvalificerer sig til den titel eller ej. Så hvis Agger ikke før kampen mente, at Zlatan er i liga med Drogba & Co., så er der ingen grund til, at han skal have ændret mening efter kampen. Jeg har for eksempel ikke. Om man så er enig med Agger, er en anden sag. Den diskussion har jeg vist diskvalificeret mig selv fra.
Senest rettet af Eiler mandag, 10. sep, 2007 19:47, rettet i alt 3 gange.

Eiler

Indlæg af Eiler » mandag, 10. sep, 2007 19:32

Styf skrev:Jeg synes nu at Aggers medietekke er helt fin. Jeg mener faktisk at han beskriver tingene som de er. Han er selvfølgelig uimponeret men jeg mener ikke at der er noget forkert i det som han siger. Ibrahimovic er en god spiller ja og han gjorde det godt men han har spillet bedre kampe og hans gode spil førte jo ikke til så meget da det ikke var så direkte. Udover det har Agger efterhånden spillet imod en del spillere som Messi, Ronaldinho, Eto'o, Henry, Rooney, Ronaldo og Drogba som vel godt kan betegnes som bedre end Ibrahimovic. Agger erkender at han er en god spiller men siger jo blot at han ikke er overvældet hvilket jeg nu heller ikke ser nogen grund til da Ibrahimovic da bestemt også har spillet bedre kampe.

Med hensyn til hans udtalelser om Barcelona kampene tror jeg også at de blev misfostået lidt. Han sagde at det selvfølgelig var specielt at møde Barcelona og spille den slags kampe men når kampen først var i gang tænkte man kun på kampen og ikke hvem man stod overfor og hvordan omgivelserne så ud. Derfor sagde han at det jo bare var en kamp som alle andre og det kan jeg vel egentlig kun give ham ret i endnu en gang. Det er netop den indstilling som Agger har der gør ham til en så glimrende fodboldspiller. Det er hans uimponerthed der gør at han kan nå rigtig langt. Meget længere end han er nu. Han kan virkelig blive en af de største spillere overhovedet tror jeg.
Med den måde jeg klovner rundt på, er det dejligt, at du kan skrive et ordentligt indlæg i debaten, som berører mine egne tanker. Thumbs up, styf.

Brugeravatar
Rasmus

Indlæg af Rasmus » mandag, 10. sep, 2007 19:57

Vores udgangspunkt er fundamentalt forskelligt, Eiler, og det er nok et fint sted at starte, når man skal hitte ud af, hvorfor vi ser så forskelligt på den kommentar. Egentlig mener jeg, at Zlatan til VM fik sit egentlige internationale gennembrud. Inden da havde han haft en virkelig god 1. sæson i serie A, hvor han blev mester med Juventus. Sæsonen efter (2005/06) var ikke helt så god (dog stadig okay), mens han i sidste sæson, hvor han som nævnt spillede i Inter, var virkelig, virkelig god. Han har altså for mig at se bevist at han er en verdensklassespiller.

Selvfølgelig skal der mere end en kamp til at bevise, at vi har at gøre med en verdensklassespiller. Samme pointe har jeg jo selv, men blot med modsat fortegn. Jeg mener, at Agger forsøger at skyde den påstand ned på kun én kamp (en kamp, hvor Zlatan oven i købet spiller sublimt, hvilket er en anden anke). Du læser det som om, at Agger ikke vil lave sit indtryk af Zlatan om på så småt et grundlag. Den køber jeg ikke, for faktisk tror jeg slet ikke Agger havde noget indtryk af Zlatan (han ser aldrig andet fodbold, end det han selv spiller), og derfor kan der jo ikke være noget at lave om.

Derudover tror jeg dog godt vi kan blive enige om, at det da vist er uddebatteret? Min bemærkning var egentlig ikke tænkt som et debatoplæg. Fint nok med en lille sides meningsudvekslinger, men mere kan det vist ikke bære.

Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Indlæg af Mikkel » mandag, 10. sep, 2007 20:09

Zlatan var rigtig god, ingen tvivl om det. Og han har i mange år vist prøver på sine sublime tekniske evner. Men jeg vil da give Agger ret i, at det ikke fører til alverden. Ja, han laver flotte detaljer og indgår i fint samspil, men hvor tit lægger han op til mål? Eller hvor tit scorer han selv? Denilson kunne også en helvedes masse med bolden, men det førte til intet. Zlatans spil fører til mere, men stadig alt for lidt. Han var et relativt flop i Juve og kunne ikke komme hurtigt nok væk efter nedrykningen. Lad ham endelig blive i Inter. Hans attitude har jeg aldrig brudt mig om, og det er måske også det, Agger stikker til. Selvfølgelig virker han til tider over-uimponeret, men i denne sag har jeg det fint med, at han ikke lader sig imponere.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 10. sep, 2007 20:33

Mikkel skrev:Zlatan var rigtig god, ingen tvivl om det. Og han har i mange år vist prøver på sine sublime tekniske evner. Men jeg vil da give Agger ret i, at det ikke fører til alverden. Ja, han laver flotte detaljer og indgår i fint samspil, men hvor tit lægger han op til mål? Eller hvor tit scorer han selv? Denilson kunne også en helvedes masse med bolden, men det førte til intet. Zlatans spil fører til mere, men stadig alt for lidt. Han var et relativt flop i Juve og kunne ikke komme hurtigt nok væk efter nedrykningen. Lad ham endelig blive i Inter. Hans attitude har jeg aldrig brudt mig om, og det er måske også det, Agger stikker til. Selvfølgelig virker han til tider over-uimponeret, men i denne sag har jeg det fint med, at han ikke lader sig imponere.
Er del enig i dette indlæg. Specielt det sidste i at Agger denne gang har en god pointe ved at sige Zlatan ikke imponerede med andet end man vidste han kunne i forvejen. Zlatan spiller op til nær hans bedste mod Danmark. Når han spiller op til nær hans bedste så er han i verdensklasse kategorien. Få spillere i verden er bedre end han er, når han spiller som han gjorde. Problemet for mig, er at der er 4-5 kampe imellem han viser dette. Jeg så ikke alle Inters kampe i sidste sæson, men det blev da opimod de 18-20 stykker. Her spillede han endda endnu bedre en i lørdags ved flere tilfælde. Der var dog også kampe hvor han spillede, ligeså skidt som under VM 2006 (Hvor han dog var skadet det meste af turneringen), samt største delen af hans kampe i den første sæson i Juventus.

Jeg vil ikke sige han var et relativt flop - kommer jo an på hvad der står under relativ i dette tilfælde. Han havde en svær første sæson med meget svingene præstationer. Hans anden sæson var han ganske god, og Juventus ville meget gerne have beholdt ham. Zlatan ville ikke spille sekunda bold, hvilket jeg godt kan forstå - selvom min respekt til de Juventus spillere der blev er ganske stor - og heller ikke fornægte sig i. Moretti købte Zlatan for sjov - som han selv har udtalt, blev hurtigt gjort til at Zlatan var et guldkøb. Hans attitude har jeg faktisk ikke noget imod - selvom det er ganske irriterende på tidspunktet - det gør han kun til en endnu mere interessant spiller og personlighed.
Rasmus skrev:Vores udgangspunkt er fundamentalt forskelligt, Eiler, og det er nok et fint sted at starte, når man skal hitte ud af, hvorfor vi ser så forskelligt på den kommentar. Egentlig mener jeg, at Zlatan til VM fik sit egentlige internationale gennembrud
(...)
Jeg vil nu ikke sige han fik sit gennebrud under VM. Her spillede han ganske enkelt ikke specielt godt - grundet hans muskelskade i baglåret mener jeg at huske. Han var god indtil han blev skadet, hvilket var under den anden kamp, hvis ikke jeg husker helt galt. Her kom Allbæck ind istedet og gjorde det rigtig godt. Han scorede endda i den sidste pulje kamp mod England. Zlatan startede ind igen mod Tyskland, men han var tydeligt stadig skadet og blev også skiftet ud. Så VM var ovre for Zlatan og Sverige inden den for alvor begyndte. Zlatan fik vel to kampe sammenlagt, og spillede godt i den ene.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar