Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
kristiank
Alder: 28
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kristiank » torsdag, 17. maj, 2012 21:39

Jan skrev:
kristiank skrev:
JTN skrev:
kristiank skrev:og vi ved at FSG står klar med pengene.
Hvordan ved vi det?
det har de op til flere gange udtalt jeg kan ikke lige huske hvilke steder det står og jeg tror du for svært ved at finde det men jeg ved at de har sagt det op til flere gange at der er rigeligt med penge til indkøb
Hvad FSG udtaler behøver jo bestemt ikke at være sandheden. Fx. løj bestyrelsesformanden folk lige op i hovedet for en måned siden da han ifm Comolli's afgang blev spurgt til Kenny's situation så dén der kan du godt glemme makker - det er en forretning og det handler om at spare lønkroner. Så hvis vi sælger Agger, Skrtel, GJ og Suarez samt Pepe så kan vi gå på indkøb i Norwich, Wigan og Sunderland!
Det vil undre mig en del hvis man sagde at man havde nok penge og så i virkeligheden ikke havde en øre når de sidste år gik på city indkøb
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 17. maj, 2012 23:30

Jan skrev:
kristiank skrev:
JTN skrev:
kristiank skrev:og vi ved at FSG står klar med pengene.
Hvordan ved vi det?
det har de op til flere gange udtalt jeg kan ikke lige huske hvilke steder det står og jeg tror du for svært ved at finde det men jeg ved at de har sagt det op til flere gange at der er rigeligt med penge til indkøb
Hvad FSG udtaler behøver jo bestemt ikke at være sandheden. Fx. løj bestyrelsesformanden folk lige op i hovedet for en måned siden da han ifm Comolli's afgang blev spurgt til Kenny's situation så dén der kan du godt glemme makker - det er en forretning og det handler om at spare lønkroner. Så hvis vi sælger Agger, Skrtel, GJ og Suarez samt Pepe så kan vi gå på indkøb i Norwich, Wigan og Sunderland!
Nej, en forretning handler ikke om at spare. En forretning handler om at tjene penge, og det handler om at være økonomisk rentabel i det lange løb. For en fodboldklub er succes på banen lig med flere penge - både i tilskuer/TV og præmieindtægter + merchandisesalg osv. Det ved FSG godt, de er jo ikke idioter.

Fakta er at vi da FSG overtog havde en umådeligt dyr og umådeligt middelmådig trup, så det giver altså god mening at tænke "okay, hvad er det lige ham Jovanovic og ham Poulsen tjener pr uge og hvorfor i alverden gør de det?"

Fakta er at FSG gav Comolli og Kenny 1 milliard at hente spillere for. Fakta er også at man sagtens kunne have købt bedre/billigere/mere fornuftigt ind hvis man ikke havde insisteret på at købe Britisk - og jeg er 100% sikker på at det er Kennys beslutning at man skulle fokusere på briter.

Jeg synes i øvrigt det er dybt komisk at alle er fuldstændig med på FSG-vognen lige indtil den dag de fyrer en manager der har leveret en afskyelig premier league sæson med vores dårligste placering i over 50 år.. Der er sgu ikke plads til følelser og sentimentalitet hvis vi vil tilbage hvor det er sjovt.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 17. maj, 2012 23:35

ThunderZtorm skrev:. Der er sgu ikke plads til følelser og sentimentalitet hvis vi vil tilbage hvor det er sjovt.
Det har jeg ofte skrevet, men synes det tenderer ignorer-mode. TLW er skyld i denne sæsons 8.plads. Nostalgi og 8-20. pladser længe leve.

LFC er en virksomhed, fakta. Og den skal drives som en sådan.
Verden er smask fuld af hyklere....

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 18. maj, 2012 00:04

ThunderZtorm skrev:Fakta er at FSG gav Comolli og Kenny 1 milliard at hente spillere for. Fakta er også at man sagtens kunne have købt bedre/billigere/mere fornuftigt ind hvis man ikke havde insisteret på at købe Britisk - og jeg er 100% sikker på at det er Kennys beslutning at man skulle fokusere på briter.
I januar 2011 gik vi vel stort set i nul efter salgene af Torres og Babel, og i denne sæson har vi brugt £35m netto. Så en milliard er at stramme den. De har fået under en halv, og så hvad de har kunnet få ind fra transfers, hvilket så ganske rigtigt er løbet op i et ret så højt beløb. Et beløb, der (også ganske rigtigt) er blevet brugt på meget tvivlsom vis.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. maj, 2012 00:17

Downing, Henderson, Adam og Enrique var vel det bedste KD og Comolli synes de kunne få i hus, med den lønpolitik. Hvis der skal bedre spillere til bliver LFC også nødt til, at betale lønnen.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » fredag, 18. maj, 2012 06:44

Oomph242 skrev:Downing, Henderson, Adam og Enrique var vel det bedste KD og Comolli synes de kunne få i hus, med den lønpolitik. Hvis der skal bedre spillere til bliver LFC også nødt til, at betale lønnen.
Arh, mon ikke man snildt kunne have hentet et par udenlandske spillere til både lavere transfersum og lavere løn - tror ikke du skal regne med at Downing og Adam ligefrem spiller for håndører. Jeg er i øvrigt ret sikker på at Insua fik mindre i løn end Enrique, fx.

Sjovt som lønpolitikken lige pludselig er den store onde når man nu hele sæsonen har skældt Comolli/KD ud over de mærkværdige indkøb. Er det bare fordi man simpelthen ikke kan få sig selv til at indse at KD forsøgte, gjorde hvad han kunne, men fejlede?

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 18. maj, 2012 09:09

Alle transfermål er nulstillet efter Kenny afgang. Og den forestående omstrukturering hvor op til 3 personer skal varetage den sportslige ledelse, og manageren får mindre indflydelse på transfermål, er det rigtig nulstillet. Nu skal de først på plads med omstruktureringen. Jeg tror Henry føler han har smidt 1 milliard i et hul efter nye spillere. En ting er helt sikker hans investering i spillerne har han tabt omkring 50 % på pt.
Liverpool kan ikke leve på de var gode engang, de skal videre nu en gang for alle. Jeg tror f.eks ikke der bliver hentet særlig mange spillere i dette vindue, den nye organisation skal først se tiden an.
Jeg er faktisk meget meget utryg ved det FSG har gang i. De kender ganske enkelt intet til PL og fodbold.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. maj, 2012 10:22

Arh, mon ikke man snildt kunne have hentet et par udenlandske spillere til både lavere transfersum og lavere løn - tror ikke du skal regne med at Downing og Adam ligefrem spiller for håndører. Jeg er i øvrigt ret sikker på at Insua fik mindre i løn end Enrique, fx.

Sjovt som lønpolitikken lige pludselig er den store onde når man nu hele sæsonen har skældt Comolli/KD ud over de mærkværdige indkøb. Er det bare fordi man simpelthen ikke kan få sig selv til at indse at KD forsøgte, gjorde hvad han kunne, men fejlede?
Set i bagspejlet, jo de kunne have købt bedre. Downing blev købt til Carroll, efter at have spillet en kanon sæson i Villa. Adam blev købt fordi han havde spillet godt i Blackpool og de synes han var billig, Enrique billig og ville væk fra Newcastle, Henderson blev købt til fremtiden lidt dyrt måske. Jo lønpolitiken spiller ind ved indkøb Downing, Henderson, Enrique, og Adam får tilsammen mindre i løn end Rooney får alene. De 4 indkøb ca. 350 millioner kroner.

Hvem synes du da de have købt i udlandet som var bedre?
Senest rettet af Oomph242 fredag, 18. maj, 2012 12:06, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » fredag, 18. maj, 2012 11:45

ThunderZtorm skrev:Sjovt som lønpolitikken lige pludselig er den store onde når man nu hele sæsonen har skældt Comolli/KD ud over de mærkværdige indkøb. Er det bare fordi man simpelthen ikke kan få sig selv til at indse at KD forsøgte, gjorde hvad han kunne, men fejlede?
PRÆCIS! Finder det utroligt hvordan folk pludselig forsvarer Kenny og hans indkøb med hiv og sving. 8. plads, á point med Fulham, dvs. marginalt en 9. plads. Lønpolitik, indkøbspolitik, King Kenny eller ej - det er utilfredsstillende.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. maj, 2012 12:10

Jeg ved ikke om det er et forsvar, måske er det! Men hvem kunne han ellers have købt?
Det er nemt nok, at kritisere hans indkøb uden at komme med relevante alternativer i samme pris og lønklasse..

Chris R.

Indlæg af Chris R. » fredag, 18. maj, 2012 12:20

Oomph242 skrev:Jeg ved ikke om det er et forsvar, måske er det! Men hvem kunne han ellers have købt?
Det er nemt nok, at kritisere hans indkøb uden at komme med relevante alternativer i samme pris og lønklasse..
Man kan da bare tage et kig på Newcastles indkøb i det sidste års tid (Priser tager ud fra hukommelsen):
Cabaye 5m£ > Adam 8m£ - Henderson 14m£
Cisse 9m£ - Demba Ba på fri > Carroll 35m£
Og tror nu også man kunne finde en winger bedre end Downing og til samme lønklasse hvis man havde 20m£ til rådighed og vendte blikket mod Frankrig/Tyskland/Spanien.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. maj, 2012 12:42

Demba Ba spillede godt i efteråret eller ikke. Cisse vil jeg mene er lidt af en lotto kupon den kunne have været gået begge veje og lad os nu se om han spiller lige så godt i næste sæson. Carroll handlen var lidt desperat, grundet Torres`s pludselige salgsønske på sidste dagen. Heldigvis er hele han pris og løn i 5 år betalt af Chelsea.

Cabaye havde helt sikkert været bedre end Adam ca. samme pris, den dyrere og yngre Henderson på sigt ved jeg ikke.

Ang. Downing han spillede en super sæson sidste år i Villa og derfor blev han købt, at han ville blive så ringe i LFC havde ingen vel kunne se...

Hvem i Frankrig/Tyskland/Spanien tænker du på?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 18. maj, 2012 17:06

Footballpress skrev:PORTUGAL/ BENFICA, Nolito's agent: "Valencia and Liverpool want him"

Interviewed by TSF and asked about Spanish winger Nolito's (25) future, his agent, Oscar Font, stated:
"Valencia and Liverpool want him, as well as other clubs, but at the time there aren't real offers for him yet. Nolito's will is however to keep playing for Benfica (which is currently on a deal with until June 2016), for offering a better seasonal performance and win something".

http://www.footballpress.net/?action=read&idsel=102679
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Bellamy
Geografisk sted: Værløse

Indlæg af Bellamy » fredag, 18. maj, 2012 19:26

Aarde skrev:
ThunderZtorm skrev:Fakta er at FSG gav Comolli og Kenny 1 milliard at hente spillere for. Fakta er også at man sagtens kunne have købt bedre/billigere/mere fornuftigt ind hvis man ikke havde insisteret på at købe Britisk - og jeg er 100% sikker på at det er Kennys beslutning at man skulle fokusere på briter.
I januar 2011 gik vi vel stort set i nul efter salgene af Torres og Babel, og i denne sæson har vi brugt £35m netto. Så en milliard er at stramme den. De har fået under en halv, og så hvad de har kunnet få ind fra transfers, hvilket så ganske rigtigt er løbet op i et ret så højt beløb. Et beløb, der (også ganske rigtigt) er blevet brugt på meget tvivlsom vis.
Der er 450 mill kr at købe for.. Så der er masser af dadler.. .

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 18. maj, 2012 19:28

Bellamy skrev:
Aarde skrev:
Der er 450 mill kr at købe for.. Så der er masser af dadler.. .
Ahva? Jeg snakker om de penge, de har brugt hidtil, og det er altså kun omkring £35m netto. Snakker du om denne sommer? Og i så fald: Hvordan ved du noget om det?

Besvar