21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Jan » mandag, 21. maj, 2012 14:11

Det er det man altid frygter ved knæskader - hvordan er deres niveau bagefter? Tør de gå 100% ind i alle tacklinger? Og hvordan er førligheden.
Jeg håber virkelig Lucas kommer tilbage. Ikke kun fordi vi mangler ham i overdreven grad, men også fordi han er en af de mest spændende spillere på den internationale scene lige nu, i hvert fald før skaden. Man skal lede længe efter en mand, som i den grad har udviklet sig til at præstere på så højt et niveau over en længere periode, velsagtens var de sidste 18 måneder før hans skade noget af det bedste set på en LFC-midtbane længe. Jeg mener han sluttede på et niveau der var klart over Mascherano's og på toppen med det Didi præsterede, måske endda højere. Jeg sammenligner ikke med Xabi og Stevie grundet position på banen.
Da Lucas kom mente jeg han var alt for klejn og uden selvtillid - det eneste han mangler i dag er nogle flere mål på kontoen, selvom det ikke er core business for ham.
Up The RedMen... we go again!

YNWA

Indlæg af YNWA » mandag, 21. maj, 2012 17:46

Niels K skrev:
Guffi182 skrev:Ej hvor jeg glæder mig til han kommer tilbage på holdet!
Suarez --- Carroll --- Downing

----- Stevie ---- Aquilani ----

----------- Lucas -----------

Enrique - Agger - Skrtel --- GJ

----------- Reina ------------

Subs.: Doni, Robinson, Flanno, Kelly, Wilson, Coates, Carra, Spearing, Hendo, Adam, Shelvey, Sterling, Bellars, Ny angriber til de £ 20 mio. Kenny menes at have + hvad vi får for Maxi, Kuyt, Darby, Jones, Aurelio, Cole, hvor nogle "blot" er sparede lønninger.
Ud med Aquilani - Ind med Hendo! Ellers fin opstilling... så ville jeg osse lige mene at de skulle sælge Adam :!:

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » mandag, 21. maj, 2012 18:26

Det er vidst lidt et lotteri med sådan en korsbåndsskade. Psykisk og fysisk.
Jeg har selv lige spillet mine første 90 min i weekenden efter 2 år og 4 måneder.

Men genoptræningen samt det arbejde, som lægen udfører har stor betydning. Samt om man er heldig eller uheldig med tilbagefald.
Kan kun udtale mig om min egen situation, men jeg begyndte at spille i sommers så småt. Men i den første kamp fik jeg et lille vrid der gjorde jeg ikke kom igang igen før efter jul. Der var flere omstændigheder til der gik så længe. Men et lille vrid kan sætte en meget tilbage. Og man kan i længere periode hvor det er gør ondt/er ømt.
Og jeg føler stadig ikke at mit knæ er på bare 80%. Selvom det har holdt til at løbe en halv marathon blandt andet.

Nu har Lucas meget bedre forudsætninger end os menige. Masser af læger og fysser til at kikke efter ham og hjælper ved det mindste.
Men psykisk er det op til ham selv. Det kan være svært at komme tilbage, jeg kender flere der efter andre skader ikke er den samme spiller igen. De trækker sig i tacklingerne osv.
Og jeg gør det også selv af og til. Specielt på en tør og hård bane, hvor man ikke står så godt fast. Og det var før normalt ikke noget problem for mig, tværtimod. Men jeg glemte det heldigvis i lørdags, at mit knæ var dårligt. Det tror jeg er meget vigtigt til en hvis grad.
Lucas skal også først lige finde sig til rette på banen igen og få gang i stængerne. Så der kan godt gå længe inden han er tilbage på sit gamle niveau. Bare se Skrtel der var udefor ca det samme. Det tog ham også 1½ år.

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Sv: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Callesen » tirsdag, 05. jun, 2012 09:43

Der er kommet to billeder op på Instagram (Photoside til mobiler, og grunden til jeg ikke kan linke til dem), hvor Lucas løber rundt med en anden, og sparker til en bold hjemme i Brasilien.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Pede » tirsdag, 05. jun, 2012 10:36

Callesen skrev:Der er kommet to billeder op på Instagram (Photoside til mobiler, og grunden til jeg ikke kan linke til dem), hvor Lucas løber rundt med en anden, og sparker til en bold hjemme i Brasilien.
Han har også selv linket til dem på twitter.

http://instagr.am/p/LeKyRugTOf/

http://instagr.am/p/LeL6UUATPC/

YNWA

Indlæg af YNWA » tirsdag, 05. jun, 2012 12:50

Er han FFF (Fit For Fight) fra sæson start, eller er han under optræning på det tidspunkt?

YNWA

Indlæg af YNWA » tirsdag, 05. jun, 2012 12:53

YNWA skrev:
Niels K skrev:
Guffi182 skrev:Ej hvor jeg glæder mig til han kommer tilbage på holdet!
Suarez --- Carroll --- Downing

----- Stevie ---- Aquilani ----

----------- Lucas -----------

Enrique - Agger - Skrtel --- GJ

----------- Reina ------------

Subs.: Doni, Robinson, Flanno, Kelly, Wilson, Coates, Carra, Spearing, Hendo, Adam, Shelvey, Sterling, Bellars, Ny angriber til de £ 20 mio. Kenny menes at have + hvad vi får for Maxi, Kuyt, Darby, Jones, Aurelio, Cole, hvor nogle "blot" er sparede lønninger.
Ud med Aquilani - Ind med Hendo! Ellers fin opstilling... så ville jeg osse lige mene at de skulle sælge Adam :!:
regner i ikke med at der bliver købt ind? desuden lyder det osse til at Joe Cole kommer til at få spilletid. det kan da umuligt blive være end Downing... :wall:

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 05. jun, 2012 12:56

Rodgers har udtalt, at der vil blive foretaget et par justeringer. Personligt forventer jeg ikke nogle af de helt store navne, men jeg føler mig tryg ved, at Rodgers ved, hvilke typer der skal hentes.
Liverpool Football Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » tirsdag, 05. jun, 2012 13:26

YNWA skrev:Er han FFF (Fit For Fight) fra sæson start, eller er han under optræning på det tidspunkt?
Stadig genoptræning. Han blev skadet i slutningen af december. Der blev sagt ca 9 måneder fra operationen. Så der er vel lige knap to måneder før vi kan forvente at han er på 100 % til træning.
Dog kan det være der går en til tre måneder mere. Men det kommer helt an på, hvor godt genoptrænet han er. Og ikke mindst psykisk.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » tirsdag, 05. jun, 2012 13:51

Callesen skrev:
YNWA skrev:Er han FFF (Fit For Fight) fra sæson start, eller er han under optræning på det tidspunkt?
Stadig genoptræning. Han blev skadet i slutningen af december. Der blev sagt ca 9 måneder fra operationen. Så der er vel lige knap to måneder før vi kan forvente at han er på 100 % til træning.
Dog kan det være der går en til tre måneder mere. Men det kommer helt an på, hvor godt genoptrænet han er. Og ikke mindst psykisk.
Det var da før slut december?

Jeg mener da at han er klar til sæsonstart.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » tirsdag, 05. jun, 2012 13:53

Hov slut november skulle der stå.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 08. jun, 2012 23:07

Vil hellere have 11 gange Lucas på holdkortet, end spillere der potentielt har en bedre teknik, men bruger Liverpool FC som et trinbræt til succes andre stedet.

Hvad Lucas ikke har rent teknisk, har han i hjerte og indlevelse i Liverpool FC. Det er her vi vinder noget.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » lørdag, 09. jun, 2012 20:31

Hekkem skrev:Vil hellere have 11 gange Lucas på holdkortet, end spillere der potentielt har en bedre teknik, men bruger Liverpool FC som et trinbræt til succes andre stedet.

Hvad Lucas ikke har rent teknisk, har han i hjerte og indlevelse i Liverpool FC. Det er her vi vinder noget.
Jeg synes nu, Lucas har en ganske god teknik. Han har bolden tæt på fødderne og smider den sjældent væk i pressede situationer.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. jun, 2012 09:07

Aarhus skrev: Jeg synes nu, Lucas har en ganske god teknik. Han har bolden tæt på fødderne og smider den sjældent væk i pressede situationer.
Tror du missede pointen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » mandag, 11. jun, 2012 21:20

Lucas Leiva ‏@LucasLeiva87
“@Musker_LFC: @LucasLeiva87 Are you training with the ball yet Lucas?”yes I am

Lucas Leiva ‏@LucasLeiva87
“@MGJONES94: @LucasLeiva87 You going to be fit for the start of the season ?”I hope so . I am still recovering .
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

Besvar