21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 22. jul, 2012 12:45

Skønt han er tilbage på græs. Han er uden tvivl blandt de tre vigtigste spillere på holdkortet, hvis ikke den vigtigste. Super spiller, intet mindre.

Kvist bedre end Lucas :lol: Det bedste grin i lang tid.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 22. jul, 2012 13:39

Hr. Drejer skrev:Kvist bedre end Lucas :lol:
Det kan udelukkende handle om hvem der er bedst til mousel i bussen på vej til kamp! Kvist har udviklet sig i det Sydtyske, men er ikke i nærheden af at kunne snørre Lucas Leivas' støvler.
Vi SMADRER det PIShold !

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 16:46

Fribytter skrev:
L4 skrev: Spillere som Xabi, Essien, Alonso, Gerrard(når han spiller pladsen), Enou(Ajax), Makelele(nu har vi jo talt meget om ham), Touré Senna er/var alle spillere som konstant er boldsøgende og ikke er ”bange” for at modtage den i et ”crowded” område af banen. Det skaber ro i alle kæder at ha´sådan typer

Af def. midtbanespillere der kunne gøre det mindst ligeså godt som Lucas er der:
Tioté
Enou
William Kvist
( han er ved at udvikle sig til noget af det rigtige)
De Rossi
Luiz Gustavo

P.S. Jeg kunne også være flabet og sige Obi Mikel, der også er bedre til hurtigt at distribuere bolden
PP.SS. Husk IGNORE-knappen
Det kunne være meget rart med en uddybning af, hvem "Xabi" er, når nu det ikke er "Alonso". Og så giver det heller ikke sig selv, hvorfor Touré, Alonso og Essien skal opfattes som defensive midtbanespillere, når de ofte spiller sammen med mere defensivt orienterede midtbanespillere. Og så kan jeg heller ikke se, at det styrker argumentet, at to af de spillere (Senna, Makélelé), du nævner, for længst har peaket og færdig i topfodbold, og at to andre nok ikke når det niveau, de havde for få år siden (Essien, Gerrard). Det efterlader altså "Alonso" og "Touré", som måske slet ikke er defensive midtbanespillere. Og generelt er gruppen af spillere, der kunne gøre det bedre, meget ældre end Lucas....

Og så forstår jeg ikke, at Enou (Enoh) på samme tid er bedre og ligeså god som Lucas. Og så er Gustavo den eneste, der er yngre end Lucas (24 år). Mikel er lige så gammel som Lucas. Tioté og Enoh er begge et år ældre, William Kvist 27 år.

Indlægget virker ikke gennemarbejdet, og igen er det svært ikke at opfatte det som troll-tendenser, at du nævner Alonso to gange (hvis Xabi er Alonso), og William Kvist som en spiller, der er på vej til noget stort, når han er 27 år. Og at Enoh figurerer på dine to lister. Ja, generelt nævner du jo faktisk flest spillere, der er markant ældre end Lucas, hvorfor din påstand om, at Lucas ikke er fremtidens mand i værste fald virker selvmodsigende, i bedste fald ubegrundet. Og det er meget uklart, hvorfor LFC skulle skille sig af med Lucas, når Touré og Alonso ikke ligefrem virker som realistiske transfermål, og når de andre spillere, der er bedre, enten er færdige i topfodbold eller snart færdige i topfodhold.
Selvfølgelig Xavi og Enoh(hvis det staves sådan). Grunden til at jeg nævner Makelele var egentlig fordi at du hang dig meget i ham og Senna kom med fordi han er lidt samme type og et eksempel på hvad vi har brug for. Herefter nævner jeg nutidige spillere, som jeg mener kunne være bedre end Lucas. Om de er ældre end Lucas eller ej har jeg egentlig aldrig brugt som argument, det eneste jeg har påtalt er at jeg ikke mener at Lucas er fremtidens mand i LFC, ikke pga hans alder, men fordi han simpelthen ikke er god nok med eller uden bold.
Om Kvist har udviklet sig i Stuttgart eller ej, så har han helt sikkert på landsholdet, og vil helt sikkert gerne bytte ham for Lucas, any day :flag5: .
P.S. Husk IGNORE-knappen
PP.SS. beklager stavefejlene med navnene, jeg har været syg længe

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » søndag, 22. jul, 2012 17:21

L4 skrev:
Fribytter skrev:
L4 skrev: Spillere som Xabi, Essien, Alonso, Gerrard(når han spiller pladsen), Enou(Ajax), Makelele(nu har vi jo talt meget om ham), Touré Senna er/var alle spillere som konstant er boldsøgende og ikke er ”bange” for at modtage den i et ”crowded” område af banen. Det skaber ro i alle kæder at ha´sådan typer

Af def. midtbanespillere der kunne gøre det mindst ligeså godt som Lucas er der:
Tioté
Enou
William Kvist
De Rossi
Luiz Gustavo

P.S. Jeg kunne også være flabet og sige Obi Mikel, der også er bedre til hurtigt at distribuere bolden
Det kunne være meget rart med en uddybning af, hvem "Xabi" er, når nu det ikke er "Alonso". Og så giver det heller ikke sig selv, hvorfor Touré, Alonso og Essien skal opfattes som defensive midtbanespillere, når de ofte spiller sammen med mere defensivt orienterede midtbanespillere. Og så kan jeg heller ikke se, at det styrker argumentet, at to af de spillere (Senna, Makélelé), du nævner, for længst har peaket og færdig i topfodbold, og at to andre nok ikke når det niveau, de havde for få år siden (Essien, Gerrard). Det efterlader altså "Alonso" og "Touré", som måske slet ikke er defensive midtbanespillere. Og generelt er gruppen af spillere, der kunne gøre det bedre, meget ældre end Lucas....

Og så forstår jeg ikke, at Enou (Enoh) på samme tid er bedre og ligeså god som Lucas. Og så er Gustavo den eneste, der er yngre end Lucas (24 år). Mikel er lige så gammel som Lucas. Tioté og Enoh er begge et år ældre, William Kvist 27 år.

Indlægget virker ikke gennemarbejdet, og igen er det svært ikke at opfatte det som troll-tendenser, at du nævner Alonso to gange (hvis Xabi er Alonso), og William Kvist som en spiller, der er på vej til noget stort, når han er 27 år. Og at Enoh figurerer på dine to lister. Ja, generelt nævner du jo faktisk flest spillere, der er markant ældre end Lucas, hvorfor din påstand om, at Lucas ikke er fremtidens mand i værste fald virker selvmodsigende, i bedste fald ubegrundet. Og det er meget uklart, hvorfor LFC skulle skille sig af med Lucas, når Touré og Alonso ikke ligefrem virker som realistiske transfermål, og når de andre spillere, der er bedre, enten er færdige i topfodbold eller snart færdige i topfodhold.
Selvfølgelig Xavi og Enoh(hvis det staves sådan). Grunden til at jeg nævner Makelele var egentlig fordi at du hang dig meget i ham og Senna kom med fordi han er lidt samme type og et eksempel på hvad vi har brug for. Herefter nævner jeg nutidige spillere, som jeg mener kunne være bedre end Lucas. Om de er ældre end Lucas eller ej har jeg egentlig aldrig brugt som argument, det eneste jeg har påtalt er at jeg ikke mener at Lucas er fremtidens mand i LFC, ikke pga hans alder, men fordi han simpelthen ikke er god nok med eller uden bold.
Om Kvist har udviklet sig i Stuttgart eller ej, så har han helt sikkert på landsholdet, og vil helt sikkert gerne bytte ham for Lucas, any day :flag5: .
P.S. Husk IGNORE-knappen

Fandme godt du ikke er træner :)
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 17:42

Thommo skrev:
Doug Graves skrev:.
Point antal før og efter Lucas skaden er for mig bevis, den ligger nok i denne tråd, eller kan skribenten til dette, måske hjælpe?. Mener vi med Luvas på banen har fået 0,4-0,5 point mere, end efter han blev skadet. Og det endda selv om Downing, Carroll, og Hendo blev mere og mere indspillet, Adam blev vel skadet samme tid eller? så han er ikke medtaget. og Ste G vist endda kom tilbage fra lang skade, hvis jeg husker korrekt(om Ste G)
...det lyder som Poul "uld-i-mund", er det dig Poul "uld-i-mund", svar

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 17:44

Doug Graves skrev:
AndreasN skrev:Jeg kan varmt anbefale at ignorere L4 - det giver lige niveauet på forum et nøk op. Den Lucas-hetz er ignorant og usmagelig.
Jeg synes nu jeres hetz mod L4 er mere usmagelig og jeg vil nu mene at L4 har en sag. Ikke med hensyn til Lucas, men i at mange af jer ikke tager stilling til argumenterne han kommer med. Man kan så være uenig i dem, men at ignorere ham af den grund er sgu ringe. Det kan jo lade sig gøre at argumentere imod L4 - bare se på Fribytters skriverier herover.
Det er en generel trend herinde at ”rigtige” fans synes Liverpools spillere har klasse lige meget, hvor ringe de så er. Det er fint med opbakning, men ideen med et debatforum er vel at diskutere tingene – også når en spiller ikke lever op til forventningerne. Det er, i hvert fald, derfor jeg læser med herinde.
Jeg synes, som skrevet, ikke at Lucas er ringe, men han har da mangler i det offensive spil så det er da fair nok at L4 kommenterer på det når nu han synes disse mangler er større end de defensive kvaliteter Lucas tydeligvis har. Desuden synes jeg L4 har argumenteret for sin holdning igen og igen, hvorimod mange af hans kritikere ikke har, men bare smider en dumsmart kommentar.
Nu vil I så nok sige at I tidligere har argumenteret for jeres sag og at det ikke virker, men sådan er det jo når man er uenig. L4 har også argumenteret for sin sag – og som regel alene – uden at det har fået andre til at skifte mening og det uden at synke til det samme dumsmarte niveau. Det burde kunne lade sig gøre at debatere ordentligt selvom man er meget uenige.

Jeg må fremhæve dette fantastiske indlæg endnu engang. Doug Graves, min helt :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 18:11

Skovdal skrev:
L4 skrev:
Fribytter skrev:

Tioté
Enou
William Kvist
De Rossi
Luiz Gustavo

P.S. Husk IGNORE-knappen

...du er sød, det minder mig meget om min 3-årige datters måde at argumentere på :love3:

P.S. Husk IGNORE-knappen

L4

Indlæg af L4 » søndag, 22. jul, 2012 18:41

...ligner en plads på bænken til Lucas næste sæson, har set at BR jagter Joe Allen, han kan sku spille over alt på den midt 8-)

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 22. jul, 2012 19:50

L4 skrev: Selvfølgelig Xavi og Enoh(hvis det staves sådan). Grunden til at jeg nævner Makelele var egentlig fordi at du hang dig meget i ham og Senna kom med fordi han er lidt samme type og et eksempel på hvad vi har brug for. Herefter nævner jeg nutidige spillere, som jeg mener kunne være bedre end Lucas. Om de er ældre end Lucas eller ej har jeg egentlig aldrig brugt som argument, det eneste jeg har påtalt er at jeg ikke mener at Lucas er fremtidens mand i LFC, ikke pga hans alder, men fordi han simpelthen ikke er god nok med eller uden bold.
P.S. Husk IGNORE-knappen
Xavi er da ikke defensiv midt. Det er Joe Allen i øvrigt heller ikke. Og Makélelé var jo et eksempel på en begrænset offensiv spiller. Han blev solgt fra Real Madrid, fordi han blev kritiseret for det samme, som du kritiserer Lucas for. Derfor "hang" jeg mig i ham. Hovedløst at du nævner ham som en bedre spiller end Lucas, når du med bedre mener bedre offensivt.

Du skrev, at Kvist havde udviklet sig i Stuttgart. Kvist er 27 år. Hvorfor kan Lucas ikke udvikle sig endnu mere, når nu du selv tidligere har medgivet, at Lucas er blevet bedre?

Og hvorfor figurerer Enoh på begge lister?

Og du bruger implicit alder som argument, når du skriver, at Lucas ikke er fremtidens mand. Hvis du havde skrevet, at Lucas pt. var dårligere end en given spiller, så gav det mere mening at fremhæve spillere sidst i 20'erne som bedre. Men det gjorde du ikke.

Du er i øvrigt velkommen til at søge offerrollen endnu mere. Det tydeliggør dog bare, at du egentlig kun ønsker at fremprovokere emotionelle svar fra andre brugere.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » søndag, 22. jul, 2012 20:59

Som en klog mand vist engang sagde, så skal man passe på med at indlede en diskussion med en i***, for han trækker dig ned på hans niveau og slår dig på rutinen :)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 22. jul, 2012 22:13

AllanShore skrev:Som en klog mand vist engang sagde, så skal man passe på med at indlede en diskussion med en i***, for han trækker dig ned på hans niveau og slår dig på rutinen :)
Hehe. Det er da tildels lykkedes. Jeg synes bare, at det er lidt påfaldende, at folk kun reagerer på L4's offerrolle og hånen og den sarkastiske latterliggørelse af klubbens spillere. Imø. står det bøjet i neon, at L4 ikke ønsker saglig debat.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
muggedhino

Indlæg af muggedhino » søndag, 22. jul, 2012 22:57

Fribytter skrev:
AllanShore skrev:Som en klog mand vist engang sagde, så skal man passe på med at indlede en diskussion med en i***, for han trækker dig ned på hans niveau og slår dig på rutinen :)
Hehe. Det er da tildels lykkedes. Jeg synes bare, at det er lidt påfaldende, at folk kun reagerer på L4's offerrolle og hånen og den sarkastiske latterliggørelse af klubbens spillere. Imø. står det bøjet i neon, at L4 ikke ønsker saglig debat.[/quote

Synes da, at der ønsket debat, men bliver skudt ned af mange latterliggørelser og hånen. Troede da jeg meldte mig til dette forum, at jeg var iblandt lige, men synes det har næsten vist sig det modsatte.
Hvis man ikke har den rette holdning blandt visse, eller en spiller, så er man kørt ud på et sidespor. Hvis der er nogen der har ret til at komme med konstruktiv kritik af vores hold og spillere, så er det da os selv. Det virker åbenbart ikke sådan... Hvilket er ærgerligt. Det er sådan jeg snakker med mine Liverpool kammerater, og på den måde får vi gode diskussioner og vendt en masse ting.

Jeg synes at de mange angreb, "drilleriere og spydige kommentar der er kommet til L4, er besvaret på en ok sober måde, selvfølgelig kommer der noget igen og dermed den onde spiral som imø kører i øjeblikket.

Vi ønsker alle det bedste for verdens bedste klub! Meningsudvekslinger og respekt er den vej frem....

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 22. jul, 2012 23:13

@ muggedhino

Så debatten bliver ikke skudt ned af, at L4 mener, at Lucas næsten ikke engang har niveau til Superligaen? Den bliver simpelthen skudt ned af, at folk reagerer på en provokerende latterliggørelse af og hetz imod en spiller, som af klubbens EGNE fans blev valgt til den bedste spiller i 10/11... I guder.

Hvis man vil en ordentlig debat om LFC på et LFC-forum, så vælger man ikke at latterliggøre eller håne klubbens spillere - også endda en af de populæreste spillere i klubben. Det stinker jo langt væk af, at L4 bare vil fremprovokere nogle følelsesladede indlæg - enten via offerrollen eller provokationen. Prøv at læs tråden igennem igen.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » søndag, 22. jul, 2012 23:27

L4 skrev:
Skovdal skrev:
L4 skrev:
Fribytter skrev:

Tioté
Enou
William Kvist
De Rossi
Luiz Gustavo

P.S. Husk IGNORE-knappen

...du er sød, det minder mig meget om min 3-årige datters måde at argumentere på :love3:

P.S. Husk IGNORE-knappen
Er du så gammel at du kan have en 3-årig datter? Hold da op :)

Anyways, så har jeg valgt ikke at spilde tid på dine sørgelige meninger (og ja, de er sørgelige og måske skulle du se noget mere fodbold).

Laters!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 23. jul, 2012 10:12

En ting L4 glemmer, og som jeg mener er yderst vigtig, er Lucas attitude og gejst. Vi kan diskutere Lucas evner som fodboldspiller herfra og til juleaften uden at blive enige, men jeg mener det er noget der er vigtigere end evnerne. Nemlig den rigtige attitude og rigtige ånd (det engelske ord Spirit dækker egentlig min mening langt bedre).

Jeg vil langt hellere have spillere der ånder Liverpool FC og lever for trøjen, klubben osv. end spillere der måske er kvalitativt bedre, men ikke har denne ånd for Liverpool FC. Noget Branden Rodgers også flere gange har fremhævet, at han vil have spillere der vil klubben, der tror på projektet og yder sit maksimale for at være i Liverpool FC.

Her må man sige Lucas passer rigtig godt ind. Så kan det godt være Lucas (pt) ikke er så fremadrettet i sit spil som mere iøjnefaldende (og ikke mindst mere populære) spillere som Xavi, Xabi Alonso, Schweinstieger, Pirlo, Yaya Toure, De Rossi og hvad de ellers hedder. Vi får en frisk og sulten Lucas tilbage, og en Lucas der liver og ånder Liverpool FC. Hans popularitet i hans skades periode, har ikke været dalende og nærmere været stigende, blandt andet på grund af hans stats og vores nedtur efter hans skade. Man ser ofte spillere, der har været ude med så alvorlig en skade som Lucas, at de kommer tilbage endnu mere opsat og endnu stærkere.

Lucas er en af mine yndlingsspillere i den nuværende trup, efter Dirk Kuyt har forladt os.

Vil aldrig bytte Lucas, for en spiller der ikke har hjertet med i Liverpool FC.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar