Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 23. jul, 2012 21:51

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » mandag, 23. jul, 2012 22:22

Hvilket tydeligt viser, at Allen ikke er en erstatning for Lucas. Og så gør det vidst også visse Lucas kritikere til skamme idet han er den der har flest afleveringer fremad og stadig har en rigtig god completion rate. Han er bare en fantastisk spiller er så er den ikke længere.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » tirsdag, 24. jul, 2012 08:29

Det er nogle interessante stats, selvom det dog kun er stats og skal tages for hvad det er. Der er jo altid en virkelighed og årsager til at stats fremtræder som de gør.
Helt enig i, at Allen ikke er en Lucas-2. Omkring Lucas, så har han flere pasninger mod højre end mod venstre. I venstre side spillede Downing vel oftest sidste efterår, og han gjorde sig så ikke så spilbar som fx Hendo/Kuyt på højrekanten (ligesom en højrebenet spiller måske mere spiller mod højre end mod venstre). At så Hendo ofte afleverer tilbage og Lucas oftest fremad har jo også noget at gøre med den geografiske position på banen. Lucas skulle helst aflevere mest fremad. Men stats viser trods alt hvilken rigtig god spiller Lucas er blevet.
Jeg synes jeg har svært ved at vurdere, om Allen er det trods alt høje beløb værd. Det samme med Walcott. Laudrup købte ham Michu i Spanien - manden lavede vist 15 mål i La Liga sidste sæson, blev købt for 2 mio £. Det er godt købmandsskab - hvis altså spilleren slår til i PL.
Når vi snakker spillere til LFC, så er det muligt at Allen og Dempsey er gode for deres nuværende hold. Men er de gode nok til LFC. Vi så jo desværre helt tydeligt i tilfældet Downing, at hér er tale om en spiller der simpelthen ikke har klassen til LFC når det kommer til stykket. Så kan vi være subjektive og sige det samme om Hendo - hér vil jeg så være uenig da jeg synes jeg kan se nogle klare kvaliteter der kan frembringes henover de næste par år.
Måske fordi jeg er nærig - men vi har unge folk som Sterling, Flanno og - meget aktuelt - Morgan fx. der er up and coming. Når vi taler indkøb skal vi virkelig være sikre på, at det er en klar forstærkning af startelleveren og ikke blot til truppen.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 24. jul, 2012 12:08

Allen bliver jo næppe købt, fordi han skal score mange mål. Michu er i øvrigt 26 år, og sidste sæson var hans første i den bedste spanske række. Og aldrig før har han scoret så mange mål i en sæson. Et ret usædvanligt karriereforløb.

Michu er i første omgang nok heller ikke castet til andet end en bredderolle. Guzman overtager formentlig Gylfi-rollen, og så vil Swansea jo efter alt at dømme købe en erstatning for Allen, hvis han bliver solgt. Hvis man endelig skulle vende blikket imod Spanien, så var det værd at overveje nogle Villareal-spillere som Guzman eller holde øje med Malaga, der vist har lidt problemer med at få udbetalt lønnen. Cazorla, Isco og Rondon er alle spændende spillere.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Indlæg af DaBonks » tirsdag, 24. jul, 2012 23:31

Ser ud til at Joe Allen godt kunne gå hen og spille for Liverpool FC i næste sæson.
Rygtet har i hvert fald nået Liverpool Echo og typisk når det sker, ja, så er det ikke et rygte længere. Købet giver god mening hvis Adam ryger ud af døren kort efter, da vi får én spiller ind der passer til konceptet og én ud der tydeligvis ikke gør. Kan vi få Dempsey med Adam, så har vi fået 2 spillere som Rodgers ser passe ind i sit system for 10-15 mio pund, mens vi har skilt os af med dødvægt. Jeg kender ikke Adams løn, men kan forestille mig at Rodgers kan få Allen på en billigere ugentlig kontrakt.

Der udover er der løse rygter om Moussa Sissoko. Jeg tror ikke vi prøver at hente ham, men sker det ser vores midtbane umådeligt stærk ud, også selvom Adam og Aquilani smutter.
Billede

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 24. jul, 2012 23:59

Allen i stedet for Adam kan vel ikke gå helt galt, men jeg håber meget, vi beholder Aquilani. Jeg mener, vi har brug for ham om ikke andet som en "joker-spiller", der altid kan overvejes indskiftet, hvis vi skulle komme i bekneb i løbet af en kamp. Det er uholdbart, hvis det er Spearing der skal have den rolle. I øvrigt kan Allan-Lucas-Gerrard-Aquilani vel også bruges i startopstillingen omend jeg tror Henderson får forrang.

Brugeravatar
Webmartin
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: CPH
Alder: 63

Indlæg af Webmartin » onsdag, 25. jul, 2012 00:19

Allen for Adam svarer vel til at opgradere Windows 95 til OSX Mountain Lion.

Selvom jeg faktisk kan lide Adam(s), må jeg også indse, at hans stil er fortidig, og hans hjørnespark er utrænede.

Allen virker til gengæld som et særdeles spændende perspektiv.
Bill Shankly, Bob Paisley, Joe Fagan, Ron Moran, Reuben Bennet and Tom Saunders.

Brugeravatar
muggedhino

Indlæg af muggedhino » onsdag, 25. jul, 2012 01:39

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. jul, 2012 09:45

Webmartin skrev:Allen for Adam svarer vel til at opgradere Windows 95 til OSX Mountain Lion.
For os der mener at en Mountain Lion er en stor kat med skarpe tænder og klør, er det også en kraftig opgradering af 95?

Det ser ud som om at Allen er tættere på en overgang end Dempsey. Det ser også ud til at Rodgers er desperat med at komme af med Carroll. Liverpool Echo skriver konstant at vi er interesseret i bud på omkring £20 M.

http://www.liverpoolecho.co.uk/liverpoo ... 1466516/2/

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 39

Indlæg af Jensen » onsdag, 25. jul, 2012 09:46

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus

Indlæg af DaBonks » onsdag, 25. jul, 2012 09:51

Hr. Drejer skrev:
Webmartin skrev:Allen for Adam svarer vel til at opgradere Windows 95 til OSX Mountain Lion.
For os der mener at en Mountain Lion er en stor kat med skarpe tænder og klør, er det også en kraftig opgradering af 95?

Det ser ud som om at Allen er tættere på en overgang end Dempsey. Det ser også ud til at Rodgers er desperat med at komme af med Carroll. Liverpool Echo skriver konstant at vi er interesseret i bud på omkring £20 M.

Dette tror jeg ikke er sandt.
Men han har indset at kan han få £20 mio så har han nok penge til at investere dem andre steder på holdet og skabe en trup der er bedre egnet til at spille sin form for fodbold. Det kan jeg faktisk ikke tale imod, så længe Liverpool holder fast i deres vurdering og oprigtigt har tænkt sig at beholde og bruge Carroll, hvis prisen ikke mødes.

Men hvad er bedst? At Carroll bruges og måske, på et tidspunkt, lærer systemet at kende, eller at hente to spillere ind som er spillertyper der finder det naturligt at spille med et højt pres og korte pasninger?
Billede

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. jul, 2012 09:59

Desperat er måske et forkert ord at bruge, men det nævnes igen og igen at vi er interesseret i at sælge, hvis der kommer et bud på omkring £20 M. Det tyder da på at vi MEGET gerne ville sælge. Om det er godt eller skidt, kan vel kun vurderes til næste sommer - hvis Carroll sælges.

edit: Der er rygter om at Allen ryger til Liverpool for £13.5 M.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 25. jul, 2012 10:33

DaBonks skrev:
Hr. Drejer skrev:

Dette tror jeg ikke er sandt.
Men han har indset at kan han få £20 mio så har han nok penge til at investere dem andre steder på holdet og skabe en trup der er bedre egnet til at spille sin form for fodbold. Det kan jeg faktisk ikke tale imod, så længe Liverpool holder fast i deres vurdering og oprigtigt har tænkt sig at beholde og bruge Carroll, hvis prisen ikke mødes.

Men hvad er bedst? At Carroll bruges og måske, på et tidspunkt, lærer systemet at kende, eller at hente to spillere ind som er spillertyper der finder det naturligt at spille med et højt pres og korte pasninger?
Men nu har BR jo endnu aldrig selv prøvet at spille med højt pres i PL. Hos Swansea var spillestilen designet således, at boldbesiddelsen overvejende foregik på egen banehalvdel. Det kan godt være at BR kan udvikle sit koncept til også at foregå på modstanderens banehalvdel, hvor det høje pres af sagens natur lægges. Han har trods alt overtaget det hold, der (hvis jeg husker rigtigt) vandt flest bolde på den sidste tredjedel, og dermed i realiteten allerede er ligaens bedste til det høje pres. Og Carroll var en del af det hold.

Hvis jeg husker forkert i forhold til vundne bolde på sidste tredjedel, så æder jeg min ord. Og jeg medgiver gerne, at Carroll nok ikke er så god til kombinationsspillet med hurtige korte pasninger på små områder. Men da BR heller ikke har erfaring hurtigt pasningsspil på sidste tredjedel, så skader det i mine øjne ikke, at have manden der er perfekt til plan B i truppen.
Kloppite

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » onsdag, 25. jul, 2012 11:03

texnymann skrev:Men nu har BR jo endnu aldrig selv prøvet at spille med højt pres i PL. Hos Swansea var spillestilen designet således, at boldbesiddelsen overvejende foregik på egen banehalvdel. Det kan godt være at BR kan udvikle sit koncept til også at foregå på modstanderens banehalvdel, hvor det høje pres af sagens natur lægges. Han har trods alt overtaget det hold, der (hvis jeg husker rigtigt) vandt flest bolde på den sidste tredjedel, og dermed i realiteten allerede er ligaens bedste til det høje pres. Og Carroll var en del af det hold.
Lidt off topic:

Det var vel ikke designet således, at det skulle foregå på egen banehalvdel? Det var vel designet således, at såfremt der ikke var muligheder for at spille den op i banen, skulle de holde bolden i egne rækker så længe som muligt - hvilket så kom til at foregå på egen banehalvdel fordi deres modstandere oftest var bedre end dem (på papiret).

Altså var den høje grad af boldomgang på egen banehalvdel ikke en direkte del af det taktiske oplæg, men en indirekte effekt af den valgte taktik.

Det er så en detalje, for vi kan da sagtens blive enige om, at en del af spillet gerne skulle kunne rykkes længere op ad banen.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 25. jul, 2012 12:38

Surf skrev:
texnymann skrev:Men nu har BR jo endnu aldrig selv prøvet at spille med højt pres i PL. Hos Swansea var spillestilen designet således, at boldbesiddelsen overvejende foregik på egen banehalvdel. Det kan godt være at BR kan udvikle sit koncept til også at foregå på modstanderens banehalvdel, hvor det høje pres af sagens natur lægges. Han har trods alt overtaget det hold, der (hvis jeg husker rigtigt) vandt flest bolde på den sidste tredjedel, og dermed i realiteten allerede er ligaens bedste til det høje pres. Og Carroll var en del af det hold.
Lidt off topic:

Det var vel ikke designet således, at det skulle foregå på egen banehalvdel? Det var vel designet således, at såfremt der ikke var muligheder for at spille den op i banen, skulle de holde bolden i egne rækker så længe som muligt - hvilket så kom til at foregå på egen banehalvdel fordi deres modstandere oftest var bedre end dem (på papiret).

Altså var den høje grad af boldomgang på egen banehalvdel ikke en direkte del af det taktiske oplæg, men en indirekte effekt af den valgte taktik.

Det er så en detalje, for vi kan da sagtens blive enige om, at en del af spillet gerne skulle kunne rykkes længere op ad banen.
Det har du ret i. Når jeg brugte ordet designet, så er det fordi, at jeg har en formodning om, at man i Swansea i langt de fleste tilfælde som udgangspunkt var tilfredse med det ene point. Det handlede om overlevelse i PL. Af den årsag har jeg (måske lidt unfair) konkluderet, at man var tilfredse med en taktik, som tog udgangspunkt i at have kontrol på egen banehalvdel. Som du korrekt påpeger, så er det meget muligt, at Swansea gerne ville have at boldbesiddelsen foregik længere fremme på banen. Det kan jeg ikke vide. Men jo længere fremme man står, jo mere sårbar er man.

Jeg burde nok i mit indlæg have tydeliggjort, at det var min personlige fortolkning af Swansea's koncept. Jeg har ingen anelse om, hvorvidt BR ønskede spillestilen længere fremme eller længere tilbage på banen.
Kloppite

Besvar