Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 06. nov, 2012 11:45

Mads T. skrev:Jeg synes der er gået meget sport i, at én af vores spillere skal have skylden for de mål vi lukker ind. Reina, Skrtel og Enrique får ofte skylden for dem og der kan selvfølgelig godt være noget om det, men det er altså som regel ikke bare en spiller der fejler (skrtels mod City måske undtaget, men det er jo hvad der sker i fodbold. Minder mig i øvrigt om, at nogen påstod, at vi ville lave lign. fejl i alle vores kampe i denne sæson grundet det nye system. Jeg kan ikke huske at der har været flere lign. fejl?).

Enrique bakker overfor Ben Arfa, som er en super spiller, mens Rahem Sterling også bare løber ved siden af. Det var egentlig logisk, at Sterling går ind og takler, men det er nok kommunikationen som fejler lidt. Der bliver dog også fejlet gevaldigt i opdækningen inde i feltet, da midtbane ikke er fulgt med tilbage, hvilket efterlader Skrtel, Agger og Wisdom med to mand i det lille felt, mens Cabaye kan stå fuldstændig umarkeret ved bagerste stolpe. Så at give Enrique 100% skylden for dette mål er direkte latterligt. Det samme kan siges om Everton kampen. Enrique dækker forkert op ja, men det var formentlig blevet en stor chance lige meget hvad. Ideelt set, skulle Enrique slet ikke have været på det sted af banen, men Skrtel trækker ud af og vores midtbane og Wisdom bliver sat ude på fløjen.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor der altid er dette behov for en scapegoat. Det kommer som regel meget tydeligt frem i kamptråden og efter-kamptråden med meget usaglig kritik og direkte tilsvining. Jeg synes det er direkte pinligt at læse.
This.

Jeg påstår ikke at Enrique er redningen på venstre back. Men at mene at det er hans skyld at Newcastle scorer er godt nok at stramme den. Mads T. skriver hvorfor.

I øvrigt fungerede vores forsvar rigtig godt under Dalglish, hvor Enrique var klart førstevalg til venstre back. At sige at han er helt væk defensivt synes jeg er strengt, om end han lever meget på sin supermand-fysik. Johnson har i øvrigt også lavet masser af opdækningsfejl og defensive blundere ala dem Enrique har lavet. Det er jo mere forsvaret generelt der har sejlet i denne sæson.. Og i modsætning til f.eks. Downing har Enrique faktisk vist højt niveau for et år siden. Også relativt kontinuerligt. Formdykket kom så da Lucas blev skadet. Måske Lucas kan rette lidt op på den dårlige defensiv...
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet

Indlæg af zalcos » tirsdag, 06. nov, 2012 12:04

Jeg kan godt se at hvis Enrique laver en fejl i feltet fordi han er tvunget derind pga Skrtels fejl, så kan man ikke pålægge ansvaret for målet på Skrtel.
Men men. Situtionen er, at der kommer to evertonspillere løbende ind i feltet. Enrique dirigerer direkte med Agger og "siger": Du har ham, og jeg har ham her. Så stopper Enrique op og lader sin mand løbe frit - selvom han selv har taget teten. Jeg kan ikke beskrive hvor vred jeg var da jeg så det. Hvor uintelligent har en forsvarsspiller i PL lov til at være?
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » tirsdag, 06. nov, 2012 13:17

Vi skal have erstatsning på VB.
Men mest en angriber, der kan SCORE. Klaas Jan Huntelaar er højt for Rodgers, hvilket godt kan forstå.(MÅL MÅL) ;)
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » tirsdag, 06. nov, 2012 15:24

zalcos skrev:Jeg kan godt se at hvis Enrique laver en fejl i feltet fordi han er tvunget derind pga Skrtels fejl, så kan man ikke pålægge ansvaret for målet på Skrtel.
Men men. Situtionen er, at der kommer to evertonspillere løbende ind i feltet. Enrique dirigerer direkte med Agger og "siger": Du har ham, og jeg har ham her. Så stopper Enrique op og lader sin mand løbe frit - selvom han selv har taget teten. Jeg kan ikke beskrive hvor vred jeg var da jeg så det. Hvor uintelligent har en forsvarsspiller i PL lov til at være?
Det kan godt være jeg skal se målet igen så. Har kun set det da jeg så kampen.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » tirsdag, 06. nov, 2012 15:41

Surf skrev:
Mads T. skrev:Enrique bakker overfor Ben Arfa, som er en super spiller, mens Rahem Sterling også bare løber ved siden af. Det var egentlig logisk, at Sterling går ind og takler, men det er nok kommunikationen som fejler lidt. Der bliver dog også fejlet gevaldigt i opdækningen inde i feltet, da midtbane ikke er fulgt med tilbage, hvilket efterlader Skrtel, Agger og Wisdom med to mand i det lille felt, mens Cabaye kan stå fuldstændig umarkeret ved bagerste stolpe. Så at give Enrique 100% skylden for dette mål er direkte latterligt.
This.

Jeg påstår ikke at Enrique er redningen på venstre back. Men at mene at det er hans skyld at Newcastle scorer er godt nok at stramme den. Mads T. skriver hvorfor.
Jeg siger ikke, at alt Enrique gør defensivt er dårligt, men situationen mod Newcastle var da en klar fejl. Netop fordi Sterling står lige ved siden af, bør Enrique udelukke den mulighed, at Ben Arfa trækker ind i banen, og derimod indse, at franskmanden kun kan gå til baglinjen. Det opfatter han slet ikke. Det må slet ikke blive til en chance. Hvordan opdækningen i boksen foregik, ja det er så en anden diskussion.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 06. nov, 2012 15:44

AJ skrev: Jeg siger ikke, at alt Enrique gør defensivt er dårligt, men situationen mod Newcastle var da en klar fejl. Netop fordi Sterling står lige ved siden af, bør Enrique udelukke den mulighed, at Ben Arfa trækker ind i banen, og derimod indse, at franskmanden kun kan gå til baglinjen. Det opfatter han slet ikke. Det må slet ikke blive til en chance. Hvordan opdækningen i boksen foregik, ja det er så en anden diskussion.
Jose Enrique er ikke skarp i den situation, men det er nu ikke første gang Ben Arfa snyder en back, selvom backen har opbakning fra en medspiller.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » tirsdag, 06. nov, 2012 16:14

Hekkem skrev:Jose Enrique er ikke skarp i den situation, men det er nu ikke første gang Ben Arfa snyder en back, selvom backen har opbakning fra en medspiller.
Det kan også til dels undskyldes at blive snydt hvis det skyldes en genialitet, men det var der jo ikke tale om hér. Ben Arfa gjorde simpelthen det der i situationen var oplagt at gøre.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » tirsdag, 06. nov, 2012 16:33

AJ skrev:Jeg siger ikke, at alt Enrique gør defensivt er dårligt, men situationen mod Newcastle var da en klar fejl. Netop fordi Sterling står lige ved siden af, bør Enrique udelukke den mulighed, at Ben Arfa trækker ind i banen, og derimod indse, at franskmanden kun kan gå til baglinjen. Det opfatter han slet ikke. Det må slet ikke blive til en chance. Hvordan opdækningen i boksen foregik, ja det er så en anden diskussion.
Nej han udfører ikke textbook forsvarsspil i situationen. Flere (ikke nødvendigvis dig) fik det bare til at lyde som om, at det var en stor personlig fejl fra hans side - og at han udelukkende var skyld i målet. Det synes jeg bare var lidt for meget af det gode.

Det skal heller ikke lyde som om, jeg synes han er en gudbenådet forsvarsspiller. Jeg mener bare ikke, at VB-pladsen er den mest presserende position vi skal forstærke os på.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 06. nov, 2012 20:27

Kunne være meget sjovt at prøve at lægge billet ind på James Rodriguez fra Porto. Jeg tror han indenfor de nærmeste år bliver en rigtig god spiller. Men foruden at vi nok ikke er sportslig attraktive nok vil han også koste kassen, hvilket nok resulterer i, at han havner i PSG, City eller lignende.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 06. nov, 2012 22:57

Robbie_God_Fowler skrev:Kunne være meget sjovt at prøve at lægge billet ind på James Rodriguez fra Porto. Jeg tror han indenfor de nærmeste år bliver en rigtig god spiller. Men foruden at vi nok ikke er sportslig attraktive nok vil han også koste kassen, hvilket nok resulterer i, at han havner i PSG, City eller lignende.
Vi skulle have hentet Jackson Martinez i sommers (eller januar?) da vi var rygtet til ham. Synes godt nok han er spændende!
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Mr.Kop
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af Mr.Kop » onsdag, 07. nov, 2012 00:10

LFC-Aaby skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Kunne være meget sjovt at prøve at lægge billet ind på James Rodriguez fra Porto. Jeg tror han indenfor de nærmeste år bliver en rigtig god spiller. Men foruden at vi nok ikke er sportslig attraktive nok vil han også koste kassen, hvilket nok resulterer i, at han havner i PSG, City eller lignende.
Vi skulle have hentet Jackson Martinez i sommers (eller januar?) da vi var rygtet til ham. Synes godt nok han er spændende!
12 mål i 13 kampe!
Mr Suarez Is Not A Racist!

Indlæg af » onsdag, 07. nov, 2012 07:37

Jeg tror også, at Enrique nok skal blive en fast og god VB for os! Han har alt hvad der kræves, og så har han jo holdt et højt niveau i sidste sæson. Han har desuden været meget skadet, så han behøver mere tid for at komme op i PL tempo.

Det jeg er mest nervøs for, det er, at han i det offensive altid gør det svære i stedet for at spille sikkert. Han gør oftest det modsatte af, hvad Rodgers ønsker. Det kan Rodgers forhåbentlig få ændret på.

Vi skal købe spillere til det offensive, og så skal vi komme af med det sidste "dødvægt".

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » onsdag, 07. nov, 2012 08:26

Billede

Klaas var på pletten igen igen.... :clap:

Er sikker på at Suarez ville kunne sende ufatteligt mange bolde over/op/ind/frem til Huntelaar 8-)

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 07. nov, 2012 09:06

FC Porto spiller noget rigtig flot fodbold i øjeblikket. Et hold vi skal holde et ekstra vågent øje med. De har virkeligt nogle interessante spillere, og priser på dem er endnu ikke alt for høje.

Ydermere mener jeg vi skal prøve og se på strukturen i FC Porto. Tror vi kan få nogle vigtige indput derfra. Det er ikke uden grund FC Porto bryder igennem med få års mellemrum. Udviklingsklub? Måske, men de formår at hive dygtige spillere til og formår stadig at være på toppen selvom de spillere skifter til andre klubber. Ikke at vi skal være en udviklingsklub, men mere at vi kan se på hvilke typer de henter til truppen og hvad der gør, for at de kan udvikle sig.

Vi har talenter i vores trup pt. og mangler måske nogle mere færdige spillere i truppen. Se FC Portos vej, og vi kan finde en gruppe spillere der er interessant. Blandt andet James Rodriquez og Jackson Martinez, men også venstre backen Alex Sandro er virkelig interessant. På højre back har de Danilo Luiz da Silva, der også er ganske offensivt indstillet. Der er også Joao Moutinho på den centrale midtbane, men ikke lige den position vi har de største problemer på.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » onsdag, 07. nov, 2012 13:14

Liverpool are set to resume their interest in reported Barcelona target Jackson Martinez according to reports from British radio station TalkSPORT.

"It is understood Liverpool boss Brendan Rodgers has continued to monitor the Porto striker after the player was strongly linked with the Anfield club during the summer, and it is claimed the reds are now ready to meet a reported £18.5 million buy out clause to bring Martinez to Merseyside."

http://elcentrocampista.com/2012/11/liv ... can-star/?

Besvar