Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Robbie_God_Fowler

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 08. dec, 2012 12:14

Niels K skrev:Jeg håber, vi napper dette offensive 3 kløver:

Huntelaar (vel gratis ?)
Walcott (måske 15 mil.)
Sturridge (måske 15 mil.)

Her har vi alternativer til Suarez i Sturridge og Walcott, og vi har vel en makker til Suarez i Huntelaar.
Vi vil få en enorm styrke ift. at kunne ændre kampen fra bænken og ligge et massivt pres med disse dygtige og hurtige spillere.
Vi får også flere muligheder på kanterne.

Offensivt kommer disse 3 spillere ind i stedet for Pacheco, Cole, Borini, Carroll og Downing, som vel er for dyr til at have som reserve for Enrique ? Det burde minimum kunne udligne sig med køb/salg, og løndelen burde også stemme meget godt.

Sahin til måske også ca. 15 mil. vil jeg også gerne købe, og her kan Doni, Wilson og Spearing kompensere for løndelen men nok ikke helt køb/salg-delen.

GK: Pepe, Jones, Gulacsi

CF: Agger, Skrtel, Coates, Wisdom, Carragher
Backs: GJ, Enrique, (Wisdom), Kelly, Flanno, Robinson

DM/Holding: Lucas, Allen, Sahin, Hendo
Offensiv: Stevie, Suso, Shelvey, Ardorjan

Wingers: Sterling, Assaidi, Walcott, (Sturridge)

Angribere: Suarez, Huntelaar, Sturridge, (Walcott), Yesil, Morgan

Det er da et bytte og en trup, der vil noget imo.
Du vil sælge Borini efter han har fået lov at vise sig i halvanden måned i klubben? Præstationerne har været svingende, men han har da vidt mere end Yesil og Morgan tilsammen, der begge er alt for grønne og lige så store spørgsmålstegn i forhold til en fremtidig karriere i klubben.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 08. dec, 2012 12:24

Robbie_God_Fowler skrev:

Huntelaar (vel gratis ?)
Walcott (måske 15 mil.)

Her har vi alternativer til Suarez i Sturridge og Walcott, og vi har vel en makker til Suarez i Huntelaar.
Vi vil få en enorm styrke ift. at kunne ændre kampen fra bænken og ligge et massivt pres med disse dygtige og hurtige spillere.

Offensivt kommer disse 3 spillere ind i stedet for Pacheco, Cole, Borini, Carroll og Downing, som vel er for dyr til at have som reserve for Enrique ? Det burde minimum kunne udligne sig med køb/salg, og løndelen burde også stemme meget godt.

Sahin til måske også ca. 15 mil. vil jeg også gerne købe, og her kan Doni, Wilson og Spearing kompensere for løndelen men nok ikke helt køb/salg-delen.

Du vil sælge Borini efter han har fået lov at vise sig i halvanden måned i klubben? Præstationerne har været svingende, men han har da vidt mere end Yesil og Morgan tilsammen, der begge er alt for grønne og lige så store spørgsmålstegn i forhold til en fremtidig karriere i klubben.

Jeg tror sku ikke det kan betale sig, at sælge Borini. Det økonomiske tab vil være alt alt for stort.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 08. dec, 2012 13:46

Så man opnår et økonomisk tab ved at sælge en spiller?

:?

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » lørdag, 08. dec, 2012 14:52

AJ skrev:Så man opnår et økonomisk tab ved at sælge en spiller?

Ja, når man afskriver aktivets (spillerens) værdi over kontraktens længde og ikke modtager en sum svarende til det beløb, der mangler at afskrives, så opnår man et økonomisk tab ved salget. Og da manden er skadet og ikke har fået vist meget endnu, så er det vel ikke urealistisk at forvente, at man ikke kan sælge for et beløb, der matcher det beløb, der endnu ikke er afskrevet?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 08. dec, 2012 14:56

Det er jo det ;)

Vi bare vænne os til, at vi som en relativ velhavende klub betaler mere for spillere, når vi køber dem, end hvad andre kan betale, når vi vil sælge dem igen. Aqua, Carroll måske Downing som de seneste.

Det skal forhåbentlig ikke forhindre os i at skibbe os af med spillere, når vi indser, de ikke er gode nok ?

Jeg ved ikke, om Borini bliver fantastisk, jeg synes bare ikke, jeg kan se, at der er voldsomme muligheder i manden.
Vi skal jo sælge for at få nye ind, så det var mine bedste bud, og jeg vil til enhver tid hellere have 2 unge gutter ind som Sturridge og Walcott, end jeg vil håbe på Borini.

Morgan er homegrown, og prøv lige at tjekke hans scoringsantal, ham vil man da til enhver tid håbe på bliver en ny Fowler eller lmo.
Yesil kan man også se, kan noget særligt, og ham vil jeg også hellere vædde på end Borini.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » lørdag, 08. dec, 2012 15:08

Niels K skrev:

Det er jo det ;)

Vi bare vænne os til, at vi som en relativ velhavende klub betaler mere for spillere, når vi køber dem, end hvad andre kan betale, når vi vil sælge dem igen. Aqua, Carroll måske Downing som de seneste.

Det skal forhåbentlig ikke forhindre os i at skibbe os af med spillere, når vi indser, de ikke er gode nok ?

Jeg ved ikke, om Borini bliver fantastisk, jeg synes bare ikke, jeg kan se, at der er voldsomme muligheder i manden.
Vi skal jo sælge for at få nye ind, så det var mine bedste bud, og jeg vil til enhver tid hellere have 2 unge gutter ind som Sturridge og Walcott, end jeg vil håbe på Borini.

Morgan er homegrown, og prøv lige at tjekke hans scoringsantal, ham vil man da til enhver tid håbe på bliver en ny Fowler eller lmo.
Yesil kan man også se, kan noget særligt, og ham vil jeg også hellere vædde på end Borini.
Det er bare tydeligt at både Yesil og Morgan skal modnes meget, før de er aktuelle til førsteholdet. Begge spillere er faldet igennem, når de har fået chancen i denne sæson. Især i spidsangriber rollen, hvor de fysiske krav er store. Kan du se Morgan og Yesil holde i bolden overfor granvoksne Premier League midterforsvarere? Jeg kan ikke.

De har potentialet, men ikke nu. Desuden er Morgan blevet brugt meget som højrekant for U21-holdet, hvor han får mere gavn af sine indløb i boksen. Han har faktisk lidt en Dirk Kuyt rolle for U21 holdet. Skal man lave en mere moderne sammenligning, så kan han måske udvikle sig til vores svar på Thomas Müller.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 08. dec, 2012 15:55

Oomph242 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:

Huntelaar (vel gratis ?)
Walcott (måske 15 mil.)

Jeg tror sku ikke det kan betale sig, at sælge Borini. Det økonomiske tab vil være alt alt for stort.
Imo er det alt for tidligt at afskrive Borini, han har været her en halv sæson, og halvdelen af den tid har han været skadet.

Men det afhænger helt og holdent af klubbens vurdering af hans fremtidsperspektiver. Bliver det hentet nye folk ind, som står foran Borini i angriberhierarkiet, kan det give god mening at sælge ham, selv om vi får mindre for ham end vi betalte. Man skal ikke kaste gode penge efter dårlige, og at betale ham en skyhøj løn for at sidde på bænken eller spille på andetholdet uden udsigt til en fast plads på PL-holdet forekommer ikke særlig fornuftigt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

12345678

Indlæg af 12345678 » lørdag, 08. dec, 2012 16:05

Fabio Borini bliver fra flere sider udråbt som et stort talent, og desuden har Rodgers stor tillid til ham, så det er hul i hovedet ikke at give ham en fair chance, er overbevist om han bliver god hvis han får lov at ligge på toppen med Suarez bag ved eller på kanten som oplægger.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 08. dec, 2012 17:12

phl skrev:Fabio Borini bliver fra flere sider udråbt som et stort talent, og desuden har Rodgers stor tillid til ham, så det er hul i hovedet ikke at give ham en fair chance, er overbevist om han bliver god hvis han får lov at ligge på toppen med Suarez bag ved eller på kanten som oplægger.
Man må håbe han bliver god. Jeg kan bare ikke rigtigt lige se, hvad det er han er god til. Hazard, Oscar,
Götze, Isco, Eriksen, Neymer osv. Synes jeg ikke man er i tvivl, om bliver til noget stort. Jeg ser slet Borini, som værende i nærheden af dem.

AJ

Indlæg af AJ » lørdag, 08. dec, 2012 18:27

texy skrev:

Ja, når man afskriver aktivets (spillerens) værdi over kontraktens længde og ikke modtager en sum svarende til det beløb, der mangler at afskrives, så opnår man et økonomisk tab ved salget. Og da manden er skadet og ikke har fået vist meget endnu, så er det vel ikke urealistisk at forvente, at man ikke kan sælge for et beløb, der matcher det beløb, der endnu ikke er afskrevet?
Det gør man da ikke. Lige nu er der nogle omkostninger forbundet ved at have ham ansat. Hvis vi sælger ham bliver vi fri af de omkostninger. Jeg kan ikke se, at det skulle være et tab.

Hvis man så spørger om vi samlet set har tabt på ham, er svaret ja, men nu har vi jo købt ham. Vi mister altså ikke penge af at sælge ham.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » søndag, 09. dec, 2012 11:42

Wormie skrev:kunne godt se os spille

Reina
Johnson - Skrtel - agger - Enrique
------Lucas----Alonso-----------
-----------Gerrard/Shelvey------
--Walcott---Huntalarr---Suarez---

Jow jow, hvis man skal have lov til at drømme lidt.... :music:

Ville elske at se den opstilling mod scum på old trafford, næste år :army8:

Negrito
Geografisk sted: Hørsholm
Alder: 35

Indlæg af Negrito » søndag, 09. dec, 2012 13:29

Oomph242 skrev:
phl skrev:Fabio Borini bliver fra flere sider udråbt som et stort talent, og desuden har Rodgers stor tillid til ham, så det er hul i hovedet ikke at give ham en fair chance, er overbevist om han bliver god hvis han får lov at ligge på toppen med Suarez bag ved eller på kanten som oplægger.
Man må håbe han bliver god. Jeg kan bare ikke rigtigt lige se, hvad det er han er god til. Hazard, Oscar,
Götze, Isco, Eriksen, Neymer osv.
Synes jeg ikke man er i tvivl, om bliver til noget stort. Jeg ser slet Borini, som værende i nærheden af dem.
De spillere, du nævner, lever i høj grad på deres teknik og spilforståelse. Ligesom Sterling. Derfor er det let at vurdere, om de bliver til noget stort, da det er en meget konkret målestok. Borini derimod bliver spåret en stor fremtid som målscorer, hvilket er vurderet ud fra hans tidligere præstationer. Det handler i højere grad om placeringsevne, mod og afslutninger. Alt sammen noget, der er svært at vurdere, hvis man ikke har konkrete eksempler (målstatistik) som bevis. Jeg tror, vi skal give vores nye knægt lidt tid til at vise, om han ved hvor målet står.
Oh Liverpool Lou lovely Liverpool Lou - Why must my poor heart keep following you

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » søndag, 09. dec, 2012 14:18

AJ skrev:
texy skrev:

Det gør man da ikke. Lige nu er der nogle omkostninger forbundet ved at have ham ansat. Hvis vi sælger ham bliver vi fri af de omkostninger. Jeg kan ikke se, at det skulle være et tab.

Hvis man så spørger om vi samlet set har tabt på ham, er svaret ja, men nu har vi jo købt ham. Vi mister altså ikke penge af at sælge ham.
Ofte betales hele beløbet ikke med det samme, men falder i afdrag over flere sæsoner. Hvis du køber en bil til 100.000 på afbetaling over 5 år, og sælger den efter 2 år for 40.000, så står du med et minus på 20.000 - hvis det skal illustreres lidt forsimplet.

Selvom du betaler hele beløbet up front, så er regnskabet meget i lig ovenstående, hvis man bruger almindelig regnskabspraksis. Ved køb af Borini for eksempelvis 10m, så repræsenterer han præcis den værdi i virksomhedens regnskab. Hvis han sælges et år efter for eksempelvis 2m, så kan jeg garantere dig, at hans værdi ikke vil være nedskrevet 8m i den korte periode. Hvis du anser de 2m for en indtægt og tror, at du kan ignorere den tidligere udgift på 10m, så vil jeg love dig, at din virksomhed meget hurtigt render ind i et alvorligt cash-flow problem, og i længden deciderede eksistensproblemer.
Kloppite

AJ

Indlæg af AJ » søndag, 09. dec, 2012 14:44

Lad os sige vi afskriver £2m om året de næste fire år.

Hvis vi sælger ham for £0 vil vi få et minus på £8m herved.

Hvis vi ikke sælger ham vil vi stadig have et minus på £8m over de fire år.

Så hvad er forskellen?

P.S. I Liverpools regnskab står amortisationen under non cash flow expenses.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 10. dec, 2012 09:04

Alonso skrev:
Niels K skrev:

Det er jo det ;)

Det er bare tydeligt at både Yesil og Morgan skal modnes meget, før de er aktuelle til førsteholdet. Begge spillere er faldet igennem, når de har fået chancen i denne sæson. Især i spidsangriber rollen, hvor de fysiske krav er store. Kan du se Morgan og Yesil holde i bolden overfor granvoksne Premier League midterforsvarere? Jeg kan ikke.

De har potentialet, men ikke nu. Desuden er Morgan blevet brugt meget som højrekant for U21-holdet, hvor han får mere gavn af sine indløb i boksen. Han har faktisk lidt en Dirk Kuyt rolle for U21 holdet. Skal man lave en mere moderne sammenligning, så kan han måske udvikle sig til vores svar på Thomas Müller.
De er begge unge med et stort potentiale, og jeg beholder da også gerne Borini, men jeg er overbevist om, at vi skal af med spillere for at få nye ind.
Henter vi nævnte 3 spillere Huntelaar, Sturridge og Walcott og vi har Suarez, så er 3 af dem ret så unge, og derfor peger pilen på Borini ud af disse 4, og så vil jeg gerne vente og se med Morgan og Yesil om et år eller 2, hvor de gerne skal kæmpe med om en startplads.

Besvar