Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 29. dec, 2012 20:08

Mr.Kop skrev:En utrolig vanvittig kamp i mellem Arsenal og Nyborg. Walcott's afslutninger har være klasse i den her sæson :shock:
Ja, bedømt på den her kamp kunne vi godt bruge både ham og Demba Ba.

Det må godt nok være slemt at være Toons-fan lige i disse dage.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » lørdag, 29. dec, 2012 20:12

Nogle der ikke kunne tænke sig Walcott? KØB, KØB, KØB!!!
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Mr.Kop
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af Mr.Kop » lørdag, 29. dec, 2012 20:15

ScouserTommy skrev:
Mr.Kop skrev:En utrolig vanvittig kamp i mellem Arsenal og Nyborg. Walcott's afslutninger har være klasse i den her sæson :shock:

2 mål og 2 assists
Mr Suarez Is Not A Racist!

Brugeravatar
Salle
Alder: 40

Indlæg af Salle » lørdag, 29. dec, 2012 20:22

Mr.Kop skrev:
ScouserTommy skrev:

2 mål og 2 assists

Sikke dog et kollaps af newcastle ...Og nu 3 mål af walcott .. Gad rigtig godt se ham i vores trøje .
Men er sikker på han bliver i Arsenal , han er virkelig blomstret op efter han er blevet spydspids.

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Skovdal » lørdag, 29. dec, 2012 20:25

Hvis ikke Arsenal skriver ny kontrakt med ham, er de simpelthen for stupide.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 29. dec, 2012 20:25

henrik1 skrev:Vi indtaler jo os selv at det ikke er slemt at tabe mod hold som Wigan og Stoke fordi det ene og det andet. Det er jo netop også derfor vi siden Houlliers tid og helt indtil nu ikke vinder ligaen. Fordi vi ikke åbner øjnene og lever lidt i en drømmeverden. Som Liverpool-fan skal man være optimist, man skal til en hver tid bakke op om klubben og træneren. Jeg savner nogle gange lidt af den mentalitet det hold jeg følger i Tyskland (Bayern München) har, nemlig at man ikke skal finde undskyldninger, men løsninger istedet. Stoke og Aston Villa og alle de andre er ikke så gode som vi gør dem til. Det er bare det at vi er blevet for vante til at altid have en undskyldning fordi vi med vores skyklapper ikke vil erkende at vi gør noget forkert.
Det syn er i den grad anti TLW, og netop grunden til LFC er bagud af dansen. iflg. TLW er alt vel fryd og gammen og Morten Korch en tid man dyrker. Det virker sådan. LFC har ikke verdens bedste trup, selv om det virker sådan, og Sturridge gør ikke truppen perfekt. Det gør Walcott,Messi og Ronaldo såmænd heller ikke, omend det ville hjælpe
Verden er smask fuld af hyklere....

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » lørdag, 29. dec, 2012 22:02

henrik1 skrev:Vi indtaler jo os selv at det ikke er slemt at tabe mod hold som Wigan og Stoke fordi det ene og det andet. Det er jo netop også derfor vi siden Houlliers tid og helt indtil nu ikke vinder ligaen. Fordi vi ikke åbner øjnene og lever lidt i en drømmeverden. Som Liverpool-fan skal man være optimist, man skal til en hver tid bakke op om klubben og træneren. Jeg savner nogle gange lidt af den mentalitet det hold jeg følger i Tyskland (Bayern München) har, nemlig at man ikke skal finde undskyldninger, men løsninger istedet. Stoke og Aston Villa og alle de andre er ikke så gode som vi gør dem til. Det er bare det at vi er blevet for vante til at altid have en undskyldning fordi vi med vores skyklapper ikke vil erkende at vi gør noget forkert.
Det er alligevel en generalisering, der vil noget, Henrik. Der er bestemt ingen grund til rose, hvis der ikke er noget at rose og lige bestemt vores elskede klub, er garant for rigtig mange fejl. Problemet består vel nærmest i, vi ikke rigtig ved, hvor vi skal begynde. Er det på banen, eller er det uden for banen, vi skal starte. Det er svært at forsvare indsatsen mod Aston Villa, men mht. Stoke-kampen, er det vel relevant, at søge en forklaring, eller undskyldning om du vil. For styrkeforholdet mellem Stoke og os, er vel desværre ikke så stor, så hvis jeg skal generalisere, vil jeg sige, at vores skyklapper består i, at vi gør os bedre, end vi er, i stedet for, realistisk, at forholde os til, hvor vi er i dag. Det bærer mange af indlæggene også præg af. Bare en angriber, eller en kant, så er vi på banen igen. Så nemt, tror jeg ikke vi slipper.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » lørdag, 29. dec, 2012 23:07

At sige hvad der er TLW er vel efterhånden ved at være relativt. Men både Shankly og Paisley var vindere, som besad kækhed (Især Shankly) og syntes det var dårlige tider når vi sluttede 2er (Paisley).

Generalisering er blevet sådan et fyord, men begrebet blev vel opfundet fordi det havde en berettigelse. Jeg er selv tålmodig med hensyn til Rodgers, jeg tror på ham system, mindre på at han har det der skal til for at udføre det måske, men det skal han have mere tid og midler til at vise. Jeg er dog stadig lidt nervøs over denne attitude jeg beskrev før. Og jeg håber ikke det er sådan holdet tænker, fordi så går se på banen for at overleve, ikke vinde, en mentalitet vi desværre adopterede med især Houllier og Benitez. Jeg tror på at man skal ville vinde, og der skal også være nogle konsekvenser hvis man ikke gør det godt nok. Det er ret priviligeret at tjene en million om ugen for at leve af sin hobby, og derfor kan man også godt kræve det bedste ud af sit materiale. Ikke bare en "nå men dagen skal bare overståes så godt som muligt"-attitude. Så må man sku spille for et Championship hold.

nrg

Indlæg af nrg » lørdag, 29. dec, 2012 23:39

Vi har haft den Houllier/Benitez snak før. At skære dem over en kam, har jeg det ikke så godt med, men lad nu det være.

Så i stedet for at tale om dem, kan vi vel blive enige om, at de TYPER, Benitez havde, var vindertyper og dem mangler vi nu. Jeg tror såmænd, at de går på banen for at vinde, men de har ikke den der attitude, der smitter af på holdkammeraterne. Dem, der burde have, er i øjeblikket i "mentalt ubalance", fordi de ikke leverer det, man normalt forventer af dem.

Hvor meget de tjener, tror jeg er ligegyldigt, for om de er vindertyper eller ej. Enten har man det i sig, eller så har man ikke.

Som jeg skrev andetsteds, har vi malet os selv op i et hjørne. Jeg tror, ligesom dig, også på konceptet, men uanset set hvad, kan vi ikke tåle, hverken økonomisk eller prestigemæssigt, at blive ved med at fyre manageren, uden at give det tid og der rækker EN sæson ikke.

Af det nuværende hold, er der vel kun Suarez, der både har spillemæssige og de mentale kvaliteter til at begå sig på et mesterhold, så uanset manager, er der lang vej endnu.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » søndag, 30. dec, 2012 01:40

Du får det til at lyde som vi er uenige nrg. Det er vi jo sådan set ikke. Jeg synes sandelig heller ikke vi skal fyre Rodgers, eller fyre til højre og venstre. Det er klart at vi skal se tingene i perspektiv.

Jeg mener dog lønnen er meget relevant. Jeg har ikke ondt i røven over bankdirektører eller andre der tjener mange penge. Tværtimod, det motiverer i visse tilfælde. Men man skal altså yde noget mere når man når man tjener så mange milioner om året, og jeg synes man skal beklage sig lidt mindre og ikke finde på så mange undskyldninger. Man skal gøre sig fortjent til det man får helt enkelt.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 30. dec, 2012 04:51

Det er desværre rigtig mange pund siden at Shankly og Paisley viste vejen. Fodbold handlede dengang om fodbold. Det gør det ikke idag. Der handler det om penge... mange penge, som alt andet efterhånden og om MEGASTJERNER og MODEIKONER. Bevares, jeg "legede" da også at jeg var Kevin Keegan eller Dalglish, når jeg løb rundt på fodboldbanen...men jeg bekymrede mig ikke så meget om hvilke underbukser mine idoler havde på :).
Sidst vi vandt et mesterskab var lønnen vel en brøkdel af hvad den er i dag, men spillerne viste fight og ånd. Det ser jeg slet ikke hos nogen af dem i dag, selv ikke når vi spiller godt.

nrg

Indlæg af nrg » søndag, 30. dec, 2012 08:33

henrik1 skrev:Du får det til at lyde som vi er uenige nrg. Det er vi jo sådan set ikke. Jeg synes sandelig heller ikke vi skal fyre Rodgers, eller fyre til højre og venstre. Det er klart at vi skal se tingene i perspektiv.

Jeg mener dog lønnen er meget relevant. Jeg har ikke ondt i røven over bankdirektører eller andre der tjener mange penge. Tværtimod, det motiverer i visse tilfælde. Men man skal altså yde noget mere når man når man tjener så mange milioner om året, og jeg synes man skal beklage sig lidt mindre og ikke finde på så mange undskyldninger. Man skal gøre sig fortjent til det man får helt enkelt.
Nej, vi er nok ikke så uenige, Henrik og mht. til lønnen, er det nu nok mere ud fra en fanperspektiv, at den store fokus er på lønnen og de mange undskyldninger/forklaringer udspringer.

I omklædningsrummet tror jeg ikke, der er så meget anderledes, end på de fleste arbejdspladser. Der skal varen leveres.

Det vi mangler i Liverpool er en vinderkultur og en vindermentalitet og den tager tid at opbygge og hvor pokker finder man lige en spiller, der både har den rigtige spillemæssige og mentale tilgang til spillet. Jeg ser kun Suarez på nuværende tidspunkt. Puha, jo mere jeg tænker over det, jo længere tid, er jeg bange for, der går, inden vi er tilbage i det sjove selskab.

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 54

Indlæg af RobertS » søndag, 30. dec, 2012 15:11

Jeg ønsker mig en spiller som Juan Mata! Han er en fantastisk playmaker, og vi mangler virkelig sådan en. Har på fornemmelsen at det bare er spørgsmål om tid før Chelski scorer og jorder de bittre.
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 30. dec, 2012 15:33

HAHA... Jeg kan altså ikke lade være med at grine, når de bliver kaldt "de bitre" - er det bare mig ?

Det er så ærgeligt at være bitter HAHA

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » søndag, 30. dec, 2012 16:46

Under den glimrende kamp mellem bitterblues og rublesblues var er en rulletekst, hvor sidstedel sagde noget i retning af "...vil ikke til Barcelona (eller en anden nævnt klub...har glemt hvilken), men istedet til Liverpool".

Går ikke ud fra, at det er Neymar, men blot en eller anden småligegyldig anekdote...men var der andre, der fangede hvad pointen/historien/spilleren var?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Besvar