Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Nu er det bare op til FA at finde ud af hvordan Suarez fik Hazard til at sparke bolddrengen.
-
- Alder: 32
hele episoden kan ses fra 0:36
Det var dumt af Hazard, men så er det vist heller ikke værre. Han sparker jo tydeligvis efter bolden og rammer den klokkeklart. Mandens intentioner var aldrig at gøre skade på knægten, men bare at få fat i bolden.
Hazard ender dog med at betale prisen, da fodboldspillere skal fremstå som rollemodeller og acceptere at tilskuere (og bolddrenge) kan være nogle store idioter. Jeg kan tydeligt huske en FA Cup kamp engang, hvor der blev kastet en mønt efter Jamie Carragher, der valgte at tyre mønten tilbage mod tilskuerne. Det blev korrekt takseret til et rødt kort, men jeg kan i disse situationer kun have ondt af spillerne.
Hazard får rødt kort for såkaldt "violent conduct", hvilket under normale omstændigheder takseres til tre spilledages karantæne. Grundet situationens mildhed mener jeg ikke der bør sanktioneres yderligere.
Swansea skal tildeles en bøde af fodboldforbundet, da de har forbrudt sig mod almindelig god skik omkring afvikling af fodboldkampe. Det vil få dem til at indskærpe overfor deres korps af bolddrenge, at de fremover behandler hjemme og udehold på lige fod.
Stor sympati mod Eden Hazard herfra. Fantastisk talent og han skal nok komme stærkt igen og eventuelt blive matchvinder ude mod Swansea.
Hazard ender dog med at betale prisen, da fodboldspillere skal fremstå som rollemodeller og acceptere at tilskuere (og bolddrenge) kan være nogle store idioter. Jeg kan tydeligt huske en FA Cup kamp engang, hvor der blev kastet en mønt efter Jamie Carragher, der valgte at tyre mønten tilbage mod tilskuerne. Det blev korrekt takseret til et rødt kort, men jeg kan i disse situationer kun have ondt af spillerne.
Hazard får rødt kort for såkaldt "violent conduct", hvilket under normale omstændigheder takseres til tre spilledages karantæne. Grundet situationens mildhed mener jeg ikke der bør sanktioneres yderligere.
Swansea skal tildeles en bøde af fodboldforbundet, da de har forbrudt sig mod almindelig god skik omkring afvikling af fodboldkampe. Det vil få dem til at indskærpe overfor deres korps af bolddrenge, at de fremover behandler hjemme og udehold på lige fod.
Stor sympati mod Eden Hazard herfra. Fantastisk talent og han skal nok komme stærkt igen og eventuelt blive matchvinder ude mod Swansea.
Godt indlæg Alonso. Er helt enig.
er sku enig med Alonso. Synes folk gør det værre end det er og blot fordi hvis Suarez havde gjort det at folk så var gået amok behøver ikke at betyde det er en voldsomt slem ting at gøre det er bare sådan det nu engang er. Det er ret tydeligt Hazard ikke går efter bolddrengen men blot vil have fat i bolden. Situationen er selvfølgelig uheldig for Hazard men bolddrengen ser altså heller ikke for heldig ud i situationen. og derudover var det helt tydeligt at bolddrengen "filmede" og overreagerede voldsomt hvilket er lidt plat. Få styr på jeres bolddrenge swansea og Hazard lær at opfør dig ordentligt i de 3 spilledages karantæne du får så synes jeg den skid er slået.Alonso skrev:Det var dumt af Hazard, men så er det vist heller ikke værre. Han sparker jo tydeligvis efter bolden og rammer den klokkeklart. Mandens intentioner var aldrig at gøre skade på knægten, men bare at få fat i bolden.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.
Føj Alonso - at du overhovedet kan overveje at forsvare ham er så overdrevet klamt.
Han sparker ham direkte i ribbenene - efter at i forvejen har overfaldet ham og væltet ham omkuld.
Hazard har fortjent minimum den samme straf som Cantona fik for at overfalde en tilskuer - 8 måneders karantæne.
Han sparker ham direkte i ribbenene - efter at i forvejen har overfaldet ham og væltet ham omkuld.
Hazard har fortjent minimum den samme straf som Cantona fik for at overfalde en tilskuer - 8 måneders karantæne.
-
- Geografisk sted: Øst for Anfield
'Drengen' er ikke helt så uskyldig. Skal vi bare gætte på fuldt ud skuespil? Det hele var planlagt. Dog dumt at Hazard falder ned på 'drengens' niveau og vælger at sparke efter bolden mens han holder den. 'Drengen' bliver snart 18 år i følge hans twitter.Charlie Morgan™ @CHARLIEM0RGAN 4t.
The king of all ball boys is back making his final appearance #needed #for #timewasting
Synes at Swansea skal have en bøde for ikke at kunne styre deres bolddrenge og Hazard en karantæne for ikke at kunne styre sine ben.
Havde dette være Suarez havde han fået 10 spilledages karantæne samt han var blevet slagtet i medierne og mr. alex havde været ude allerede nu og sagt at han ikke skulle have lov at spille fodbold mere hvilket ville få FA til at forbyde ham fodbold i England.
Senest rettet af LiverbirdOnMyChest onsdag, 23. jan, 2013 23:21, rettet i alt 1 gang.
gud fri mig vel så du kampen? synes godt nok du overreagerer noget det var altså slet ikke så galt som du gør det til men det kan da godt være vi bare ser det forskelligt. er godt nok helt på alonsos side her. Uheldig situation men det bliver godt nok blæst op til noget som det slet ikke er.Bojangles skrev:Føj Alonso - at du overhovedet kan overveje at forsvare ham er så overdrevet klamt.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.
Til dels enig med Alonso efter at have set episoden. Bolddrengen skynder sig på ingen tænkelig måde, og når man har in mente, at bolddrengen før kampen har proklameret, at han vil trække tiden, gør bare, at jeg absolut ingen medlidenhed har med ham. Jeg mener dog, at Hazard vælter ham i et forsøg på at få bolden ud af hænderne på ham og derefter forsøger at sparke bolden væk fra ham, eftersom han tydeligvis bevidst holder fast på den. At Hazard så går for voldsomt til knægten er noget andet. Det røde kan godt forsvares, men så er det heller ikke værre.
Liverpool Football Klopp
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 46
- Kontakt:
Han rammer da på ingen måde bolden? Det er jo et direkte spark i maven/ribbenene - jeg gætter på ingen af jer "han filmer da" nogensinde har prøvet at få et pludseligt spark i maven?Alonso skrev:Det var dumt af Hazard, men så er det vist heller ikke værre. Han sparker jo tydeligvis efter bolden og rammer den klokkeklart. Mandens intentioner var aldrig at gøre skade på knægten, men bare at få fat i bolden.
http://www.101greatgoals.com/gvideos/gi ... sidelines/ - synes det er tydeligt på det klip der at det er bolddrengens mave der rammes.
Og hvorfor i alverden skal Swansea have en bøde fordi Hazard er en voldelig idiot der forbryder sig mod ALT hvad fodbold står for? Bolddrengen har jo ikke så meget som et sekund før Hazard overfalder ham, trækker ham ned i jorden og sparker ham i maven?
Jeg kan virkelig ikke se hvordan der er den mindste formildende omstændighed for det Hazard laver der - det er 100% ren Cantona, og så alligevel ikke, for Cantona blev da trods alt provokeret til det. Her er det bare en frustreret, forkælet møgunge der tydeligvis ingen respekt har for andre mennesker.
Alt under de samme 6 måneders karantæne som Cantona fik ville være fuldstændig til grin.
- ThunderZtorm
- Kontakt:
.. Han har jo ret beset slet ikke tid til at trække tiden i den situation der? Han får lige præcis 5 sekunder før Hazard overfalder ham - jeg kan slet, slet ikke se hvordan det på nogen måde kan undskylde Hazards opførsel hvad knægten har sagt på Twitter eller hvad ved jeg.AndreasN skrev:Bolddrengen skynder sig på ingen tænkelig måde, og når man har in mente, at bolddrengen før kampen har proklameret, at han vil trække tiden, gør bare, at jeg absolut ingen medlidenhed har med ham.
Også på Alonsos side her.. For mig ser det bestemt ikke ud til, at han sparker ham, men derimod kun sparker bolden væk under ham. Og det er da også fuldstændig uhørt, at bolddrengen bare lægger sig ovenpå bolden og bliver liggende der?! For mig at se, er bolddrengen den klart største klaphat i den episode, men derfor bør Hazard naturligvis alligevel holde hovedet koldt og ikke bringe sig i en situation, der kan misforståes.
Hvordan du overhovedet kan sammenligne de to situationer, er for mig en gåde.ThunderZtorm skrev: Alt under de samme 6 måneders karantæne som Cantona fik ville være fuldstændig til grin.
3 spilledage til Hazard og en ny bolddreng til Swansea. Så er den prut vist slået
- ThunderZtorm
- Kontakt:
Det er et voldeligt overfald på en person der ikke er en spiller. Der er et spark involveret, det er umotiveret og fuldstændig ude af proportioner i forhold til den handling der leder til sparket.Pede skrev:Hvordan du overhovedet kan sammenligne de to situationer, er for mig en gåde.ThunderZtorm skrev: Alt under de samme 6 måneders karantæne som Cantona fik ville være fuldstændig til grin.
Jeg har lige siddet og set begge episoder et par gange - jeg kan ikke se hvordan FA kan tillade sig at dømme dem markant anderledes.
Cantona: Føler sig provokeret af en tilskuer, sparker ud efter ham, slår ud efter ham - rammer tilskueren sådan la-la pga banden.
Hazard: Føler sig provokeret af en bolddreng, trækker/skubber ham ned i jorden og sparker ham derefter i maven.
Nope, det kan godt være jeg har en markant lavere tærskel for hvad der er acceptabelt vold end jer andre, men jeg kan altså ikke se hvordan man med god samvittighed kan forsvare Hazard i den her situation.
10+ dages karantæne til Hazard som minimum, tak, gerne præcis samme straf som Cantona fik.