14 - Jordan Henderson

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Kelly » torsdag, 31. jan, 2013 15:09

Henderson har vist høj klasse på det seneste. Det er stærkt af ham, at kæmpe sig tilbage på holdet. Han har mange år i sig på Anfield :)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 31. jan, 2013 15:13

Det er vel også først nu, han reelt har fået lov til at spille den plads han kan spille, i stedet for den meget skævt placerede højre midt, som han konsekvent spillede under Dalglish.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » torsdag, 31. jan, 2013 16:08

Han har godt nok vendt sig på en tallerken. Jeg har nu altid godt kunne lide knægten, for han har altid været ydmyg og arbejdsom i den tid, han har været at finde i vores dejlige trøje. Efter en lunken første sæson og en lige så lunken sæsonstart er han endelig ved at vise, hvorfor vi købte ham for så mange penge. Han har virkelig imponeret mig på det seneste.

Han mangler selvfølgelig stadig en smule i det hele, men med hans attitude er det nok ikke noget problem. Det skal han nok komme efter. Havde han haft mere præcision i de sidste afleveringer igår mod Arsenal, havde vi helt sikkert kommet frem til et par store chancer mere (ud over de chancer han i forvejen skabte).

Bliv endelig ved med at spille sådan her Hendo!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 03. feb, 2013 22:41

Henderson er blevet udnævnt til årets engelske u/21 spiller.

Stort tillykke til ham, der må siges at have haft et par gode uger!
Liverpool Football Klopp

Chris R.

Indlæg af Chris R. » tirsdag, 05. feb, 2013 22:02

Ville lige hurtigt dele denne her Henderson aflevering i u-21 landskampen:

Billede

Han er godt nok ved at ramme en god form nu, Henderson!

EDIT: Kan nu se at klippet også er at finde under "Landshold"-boldtråden, men det skader vel ikke at se det igen!

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » tirsdag, 05. feb, 2013 22:33

Yes, han kan umiddelbart godt flyttes fra "flop" bunken over i "godkendt" bunken på det her tidspunkt. Håber han fortsætter den udvikling og med tiden ryger over i "success" bunken :)

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » tirsdag, 05. feb, 2013 22:45

Jeg må jo nok "modvilligt" indrømme ;), at Henderson på nuværende tidspunkt, bør være en del af startelleveren.

Om det er Brendan Rodgers særlige form for mandskabspleje, eller det er Jordan Henderson, der endelig er faldet på plads i Liverpool og virkelig er vokset med opgaven, skal jeg ikke gøre mig klog på. Kan dog konkludere, at han over de sidste ca. 4 måneder, har været en vigtig brik på holdet og lad gerne den udvikling fortsætte.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 05. feb, 2013 23:22

ThunderZtorm skrev:Yes, han kan umiddelbart godt flyttes fra "flop" bunken over i "godkendt" bunken på det her tidspunkt. Håber han fortsætter den udvikling og med tiden ryger over i "success" bunken :)
Lidt trist, at "succes" og "godkendt" bunken har været så beskeden i de sidste par år.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus
Alder: 34

Indlæg af DaBonks » tirsdag, 05. feb, 2013 23:53

Det er skræmmende at tænke på at Comolli og Dalglish tilsyneladende har kigget på tallene for Hendersons succesfulde indlæg og key passes, samt hans alder og nationalitet og bestemt han skulle være højrekanten i deres nye system. At se på Henderson og tænke at han skal bruges til at løbe rundt på kanten og slå indlæg ind i hovedet på Andy Carroll, uden overhovedet at granske mandens talenter og mangler, virker komplet hul i hovedet (læg der så til at det er Downing der er købt ind til den anden kant). Kombinationen af nytænkning (Comollis statistik) og old-school tankegangen (Dalglish' indlæg i hovedet på høj mand) endte i ét stort rod for vores trup.

Jordan Henderson har i mine øjne altid været god til flere ting i sin tid i Liverpool. Han blev bedt om at udføre en rolle som ikke ligger til hans styrker og det gjorde at han mistede selvtillid og lavede en del flere fejl. Nu får han muligheden der hvor han er bedst og selvtilliden er ved at genindtræde i manden.
Billede

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 06. feb, 2013 00:46

Han har vel bare justeret nogle ting, samt fundet bedre ind i vores (nye) system og ikke mindst pakket en ordenlig portion muskler på overarmene og helt sikkert arbejdet stenhårdt på sin fitness, hvilket Peter Piil også kunne berette om, for et par kampe siden. Hendo skal nok blive en succes i LFC - han er trods alt i mesterlærer hos den bedste i verden. Hvad mere kan man ønske sig.

Billede
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 06. feb, 2013 09:09

ThunderZtorm skrev:Yes, han kan umiddelbart godt flyttes fra "flop" bunken over i "godkendt" bunken på det her tidspunkt. Håber han fortsætter den udvikling og med tiden ryger over i "success" bunken :)
Hans pris in mente mener jeg nu, at han skal præstere på samme høje niveau lidt længere tid end 3-4 måneder, før jeg vil kalde ham godkendt. Men kan han det, så vil jeg sige at det er mere end godkendt.

Jeg så lidt af U21-kampen i går, og lagde mærke til flere lange klasseafleveringer af Hendo. Han er godt på vej!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 06. feb, 2013 12:03

DaBonks skrev:Det er skræmmende at tænke på at Comolli og Dalglish tilsyneladende har kigget på tallene for Hendersons succesfulde indlæg og key passes, samt hans alder og nationalitet og bestemt han skulle være højrekanten i deres nye system. At se på Henderson og tænke at han skal bruges til at løbe rundt på kanten og slå indlæg ind i hovedet på Andy Carroll, uden overhovedet at granske mandens talenter og mangler, virker komplet hul i hovedet (læg der så til at det er Downing der er købt ind til den anden kant). Kombinationen af nytænkning (Comollis statistik) og old-school tankegangen (Dalglish' indlæg i hovedet på høj mand) endte i ét stort rod for vores trup.

Jordan Henderson har i mine øjne altid været god til flere ting i sin tid i Liverpool. Han blev bedt om at udføre en rolle som ikke ligger til hans styrker og det gjorde at han mistede selvtillid og lavede en del flere fejl. Nu får han muligheden der hvor han er bedst og selvtilliden er ved at genindtræde i manden.
:clap: :clap: :clap:

Jeg synes, at det er opofrende og betænksomt, at BR finpudser Kennys tidligere flop-indkøb - lige pludselig ser transfer-vinduet i sommeren 2011 meget bedre ud :) Genrejsning af Kennys indkøbs-renommé samt et kvalitativt kæmpeløft hos Enrique, Hendo og Downing (plus niveau-hævning hos Suarez fra superkøb til stjernesublimkøb 8-) )

Næste punkt på genoprejsnings-turneen bliver forhåbentligt hans egne indkøb, Borini og Allen :alcohol:

Nåh ja, og Hendo er bare outstanding pt......skønt at se at hårdt arbejde, indstilling og attitude stadig kan gøre så stor forskel! Han startede som 6-valg på midtbanen, og ligger nu på en temmelig sikker startplads :clap:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 06. feb, 2013 12:34

Larry Dillman skrev:
DaBonks skrev:Det er skræmmende at tænke på at Comolli og Dalglish tilsyneladende har kigget på tallene for Hendersons succesfulde indlæg og key passes, samt hans alder og nationalitet og bestemt han skulle være højrekanten i deres nye system. At se på Henderson og tænke at han skal bruges til at løbe rundt på kanten og slå indlæg ind i hovedet på Andy Carroll, uden overhovedet at granske mandens talenter og mangler, virker komplet hul i hovedet (læg der så til at det er Downing der er købt ind til den anden kant). Kombinationen af nytænkning (Comollis statistik) og old-school tankegangen (Dalglish' indlæg i hovedet på høj mand) endte i ét stort rod for vores trup.

Jeg synes, at det er opofrende og betænksomt, at BR finpudser Kennys tidligere flop-indkøb - lige pludselig ser transfer-vinduet i sommeren 2011 meget bedre ud :) Genrejsning af Kennys indkøbs-renommé samt et kvalitativt kæmpeløft hos Enrique, Hendo og Downing (plus niveau-hævning hos Suarez fra superkøb til stjernesublimkøb 8-) )

Næste punkt på genoprejsnings-turneen bliver forhåbentligt hans egne indkøb, Borini og Allen :alcohol:

Nåh ja, og Hendo er bare outstanding pt......skønt at se at hårdt arbejde, indstilling og attitude stadig kan gøre så stor forskel! Han startede som 6-valg på midtbanen, og ligger nu på en temmelig sikker startplads :clap:
Om det er BR's fortjeneste eller det fordi de skulle bruge lidt tid til, at falde til. Tør jeg ikke gætte på.
Men jeg er glad for det ikke lykkes BR, at afskibe dem i sommers som det eftersigende var planlagt.
Gylfi, Dempsey, Borini og Allen havde satme været en skidt konstellation, hvis den var gået igennem.
En stor tak til Spurs herfra!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » onsdag, 06. feb, 2013 13:33

Oomph242 skrev:
Larry Dillman skrev:

Om det er BR's fortjeneste eller det fordi de skulle bruge lidt tid til, at falde til. Tør jeg ikke gætte på.
Men jeg er glad for det ikke lykkes BR, at afskibe dem i sommers som det eftersigende var planlagt.
Gylfi, Dempsey, Borini og Allen havde satme været en skidt konstellation, hvis den var gået igennem.
En stor tak til Spurs herfra!
Endelig lidt perspektiv.

Ja, Henderson er bedre nu end under Kenny. BR har ganske givet en andel i det. Men BR kunne ikke se potentialet og ville af med manden. Og paradoksalt nok, så spillede Henderson med et udgangspunkt på venstrekanten imod Man City, hvilket ikke var den eneste kamp, hvor han har været brugt på kanten. Og blot fordi Kenny i sidste sæson brugte Henderson (indrømmet: forkert) på kanten, så er det jo ikke nødvendigvis fordi, at han mente dette skulle være hans fremtidige plads. Det kan lige så vel være et udtryk for, at vi manglede noget kvalitet på højrekanten - og man havde set, hvordan Gerrard tidligere havde løftet en sådan opgave fornemt.

Downing er også bedre nu, end under Kenny. Både i Boro og Villa var Downing dog også skuffende i sin første sæson, så dette kan heller ikke nødvendigvis tilskrives Rodgers' evner.

Jeg vil give Rodgers stor ros for indkøbet af Sturridge (som også var et mål for Comoli og Kenny - og som jeg personligt var modstander af). Han har præsteret langt over, hvad jeg havde forventet. Man kan måske retfærdigvis ikke dømme Allen, Borini og Assaidi endnu. Måske skal de som Henderson også have en sæson, før vi ser deres kvaliteter. Men måske vi var nået længere på nuværende tidspunkt ved også at give kontinuitet til Carroll og Adam i stedet for at hente Borini og Allen for £25m ish..

Nu er vi, hvor vi er, og så glæder det mig bare, når spillere præsterer. Rodgers må få roserne for resultaterne. Roserne for at dygtige spillere er i truppen, må tilfalde dem, der har købt dem - og man kan jo sagtens (selv med hans nuværende præstationer) argumentere at Comoli og Kenny nok kunne have brugt £17m bedre end et indkøb af Henderson. I hvert fald er det næsten unægteligt, at de kunne have brugt £37m bedre end et samlet indkøb af Henderson og Downing.
Kloppite

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » onsdag, 06. feb, 2013 13:51

Uanset om det er Rodgers fortjeneste eller ej, er det i mine øjne meget positivt, at han ikke stirrer sig blindt på egne indkøb og giver chancen til den, der er villig til at levere. Det betyder jo også, at en som Allen, der i dag har været ude og sige, at det nok ikke helt kører, som han havde regnet med, kan tro på, at han kan spille sig ind på holdet i løbet af en kommende sæson. Den konsekvens Rodgers lægger for dagen, når startelleveren sættes, er med til at skabe en sund konkurrence om pladserne på et hold under opbygning, og så er jeg sku ligeglad med hvem der købte hvem, når bare det fungerer på en fodboldbane. At resultaterne indtil videre har talt et meget utydeligt sprog, er en helt anden diskussion, men som jeg læser det, står det uden for diskussion, at Downing og Henderson i den grad har løftet deres spil over den sidste måned.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Besvar