Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 12:36

Nej, det er ikke sådan uanset hvordan man vender og drejer det. Det er vi uenige om.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 28. feb, 2013 15:10

Der er da ingen her inde, der havde valgt Celtic frem for Bayern, bare for udfordringens skyld.

Jeg er helt på AJ's side her. Jeg forstår ikke hvordan man kan have så lav en opfattelse af Pep. Det er jo helt væk at påstå, at det er nemt at være træner for et tophold. Hvad så med Benitez nu? Mancini? Rødtuden fra scum? De burde bare sørge for, at boldene var pumpet til træning og kamp, og så kører det bare? Det er jo tydeligvis forkert.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 28. feb, 2013 15:34

Det er to store modpoler, som stilles op i debatten omkring Josep Guardiola - ingen af dem synes jeg er retvisende i bedømmelsen af Guardiola som træner.

Jeg har stor respekt for det Guardiola har opnået. For at opnå den succes kræver det selvfølgelig helt klart kompetencer på træningsbanen såvel som indenfor manmanagement. Personligt vægter jeg dog trænere, som tiltræder i klubber præget af krise og efterfølgende får skuden vendt som værende større. Klopp og Ferguson er eksempler herpå. Conte kan være endnu en træner, som opnår denne status. Havde Guardiola kunne opnå samme succes med Manchester United i starten af 90'erne, eller med et ungt Dortmund hold? Måske! Men der er ingen tvivl om, at Guardiola i sin Barcelona og nu Bayern tid har helt andre forudsætninger for at opnå succes end ovenstående managers havde, da de tiltrådte. Det synes jeg taler for, at Guardiola ikke bør nævnes i samme åndedrag som eksempelvis Ferguson, Mourinho (vandt CL med Porto) og faktisk også Klopp.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 15:38

Robbie_God_Fowler skrev:Det er to store modpoler, som stilles op i debatten omkring Josep Guardiola - ingen af dem synes jeg er retvisende i bedømmelsen af Guardiola som træner.
Hvad er det for to store modpoler som stilles op?

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 28. feb, 2013 15:48

AJ skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Det er to store modpoler, som stilles op i debatten omkring Josep Guardiola - ingen af dem synes jeg er retvisende i bedømmelsen af Guardiola som træner.
Hvad er det for to store modpoler som stilles op?
Nogen mener, at hans præstationer med Barcelona fortjener anerkendelse, andre mener, at de intet er værd. Det er da to ret store modpoler..?

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 15:59

RGF skriver at han selv ligger mellem de to poler, men roser efterfølgende Guardiola. Så ifølge din hypotese ville han ligge den ene pol, hvilket er i modstrid med hans eget udsagn.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 28. feb, 2013 16:19

AJ skrev:RGF skriver at han selv ligger mellem de to poler, men roser efterfølgende Guardiola. Så ifølge din hypotese ville han ligge den ene pol, hvilket er i modstrid med hans eget udsagn.
Nu er det jo ikke så forsimplet, at når man kommenterer på en persons bedrifter, så tilhører man enten den ene eller anden gruppering. Jeg skriver, at jeg respekterer Guardiola og anerkender, at det kræver egenskaber at opnå, hvad han har gjort. Jeg synes min ovenstående udtalelse adskiller sig fra eksempelvis din egen "..Det er i hvert fald svært at forestille sig nogen gøre det bedre" og Thommo's "Præcist dette har jeg nævnt før, manden er udråbt til guru, men har intet vist". Deraf referencen til de to modpoler.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 16:23

Så du mener, at det er let at forestille sig nogen gøre det bedre end tre ligatitler og to CL titler på fire år?

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 28. feb, 2013 16:44

Ikke let. Men heller ikke svært. Man skal huske på, at forudsætningerne for Guardiola var ideelle i og med, at han overtog en trup, hvor spillere som Puyol, Xavi, Iniesta, Eto, Messi etc enten var eller nærmede sig deres peak. Derudover kendte han klubben som sin egen bukselomme i takt med, at han forinden både havde været spiller (ungdom + senior) og træner for B-holdet.

Det er altid svært at komme med sådanne forudsigelser, da der er så utroligt mange faktorer som spiller ind. Men ud fra tidligere meritter ville jeg vurdere, men på ståend fod ville jeg vurdere, at Ferguson og Mourinho ville kunne gøre kunststykket efter. Messi, Xavi, Puyol og Iniesta var/er simpelthen så gode, at flere trænere nu har opnået stor succes med disse (Richard, Guardiola & Vilanova). I min verden er Guardiola dog ikke en verdensklassetræner, da hans manglende evner til at have en plan B klar i mine øjne har resulteret i, at han har misset to CL finaler til trods for, at han i den periode på papiret har haft suverænt verdens stærkeste mandskab.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 17:06

Så synes jeg det er dit synspunkt der er ekstremt snarere end det er mit. Men du har selvfølgelig lov til at placere polerne hvor du vil.

Jeg har i hvert fald svært ved at forestille mig nogen (i moderne fodbold) på fire år vinde 3 Liga + 3 CL, 3 Liga + 4 CL, 4 Liga + 2 CL, 4 Liga + 3 CL eller 4 Liga + 4 CL.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 28. feb, 2013 17:35

Det er godt nok også svært for ham at overbevise hans skeptikere. Hvis han får succes med Bayern var det bare forventet, og alt andet ville have være en skuffelse, mens der vil komme en hel hær af folk med "hvad sagde jeg" ytringer, hvis han ikke gør det godt med dem. Lad os give ham tre år og så derefter drage konklusionen.
Fan af Manchester United

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 28. feb, 2013 18:02

@ Allan

Selvfølgelig vil det være forventeligt, at Guardiola opnår succes. Så længe der er tale om succes på national plan vel at mærke. Der er jo ikke nogle af de konkurrerende tyske klubber, som har de samme økonomiske ressourcer og tiltrækningskraft som Bayern München. Det er vel den af de fire største ligaer i Europa, hvor der er den største skævvridning, når man sammenligner de konkurrencemæssige faktorer fra den største til den næststørste klub. Når selv ledelsen i Bayern går ud og påpeger, at der nationalt set ikke er noget som hedder nummer 2, så kan man vel ikke klandre os sofatrænere for at have samme mening.

@AJ

Ja, det er en meget subjektiv holdning, som bunder i, at jeg vurderer, at den største faktor i Barcelona's succes i nyere tid kan tilskrives deres spillere, og ikke Guardiola. Til sammenligning, så tror jeg der er flere trænere, som ville kunne føre Barcelona til succes end der er trænere, som ville kunne føre Dortmund derhen, hvor de er idag. Men det er jo blot gisninger :)

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 28. feb, 2013 18:21

Robbie_God_Fowler skrev:@AJ

Ja, det er en meget subjektiv holdning, som bunder i, at jeg vurderer, at den største faktor i Barcelona's succes i nyere tid kan tilskrives deres spillere, og ikke Guardiola. Til sammenligning, så tror jeg der er flere trænere, som ville kunne føre Barcelona til succes end der er trænere, som ville kunne føre Dortmund derhen, hvor de er idag. Men det er jo blot gisninger :)
Men der er jo intet af det du skriver dér som jeg er uenig i.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 28. feb, 2013 18:39

Pollpot skrev: Sarkasme kan være brugt. Det burde jo være let at være manager så?.
Du kommer ikke lettere til din pointe ved at nedgøre mig, tværtimod :roll:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 28. feb, 2013 18:48

Robbie_God_Fowler skrev:
AJ skrev:RGF skriver at han selv ligger mellem de to poler, men roser efterfølgende Guardiola. Så ifølge din hypotese ville han ligge den ene pol, hvilket er i modstrid med hans eget udsagn.
Nu er det jo ikke så forsimplet, at når man kommenterer på en persons bedrifter, så tilhører man enten den ene eller anden gruppering. Jeg skriver, at jeg respekterer Guardiola og anerkender, at det kræver egenskaber at opnå, hvad han har gjort. Jeg synes min ovenstående udtalelse adskiller sig fra eksempelvis din egen "..Det er i hvert fald svært at forestille sig nogen gøre det bedre" og Thommo's "Præcist dette har jeg nævnt før, manden er udråbt til guru, men har intet vist". Deraf referencen til de to modpoler.
Er før blevet beskyldt for at skrive meget sort/hvid, og det er rigtigt nok, kan ikke engang skrive"vist rigtigt nok". Og prøver at forbedre dette aspekt, og det sker med tiden, tror jeg. For vel har han vist noget i Barca, men synes han gøres til verdens bedste gennem tiderne i medierne, og så laver jeg en modreaktion, på forum.
Pep er ikke i min top 20 over bedste trænere/managere, han har ikke bygget noget op, som jeg ser det. Og kan reelt ikke vurdere hans arbejde, idet han har haft verdens bedste hold, så skal vel vinde det hele, hvert år.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar