Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alonso » onsdag, 06. mar, 2013 18:48

Han har i øvrigt også ret i at Mourinhos udmelding efter kampen var spin. Med undtagelse af få, giver Mourinho jo ikke en skid for Real Madrid truppen. Det er dem der har sørget for at han er arbejdsløs til sommer, så hans offer ved kommentaren var minimalt, hvis ikke ikke-eksisterende.

Desuden har han ret i hans analyse af Real Madrid. Tidligere var de mest arrogante inde på banen, mens der var få udskejelser udenfor. Det var deres overlegenhed i boldspillet der gjorde dem arrogante.

Dagens Real Madrid er indstillet som en robot. Ingen elegance, ingen storhed. De er effektive, men man beundrer dem ikke. Det gjorde man før i tiden. I dag er de lysår efter Barcelona på det punkt, selvom Madrid pressen har haft succes med at negligere hvor historisk et hold Barcelona har. Spillere som Xavi, Iniesta og Messi betræder kun denne klode en gang - vi har været heldige at opleve dem.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 06. mar, 2013 19:53

Dårlige vindere og dårlige tabere - de kan det hele i ManU. Som om Ferguson er den første, der har haft en tvivlsom dom imod sig, og så sku' det berettige ham til at opføre sig som et lille barn i sandkassen? Det er mig desværre umuligt at miste mere respekt for den mand, for ellers ville jeg have gjort det efter gårsdagens begivenheder.

Pinligt. Mere er der ikke at sige til det.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 06. mar, 2013 20:56

Jesper skrev:Elsker FF
Billede

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 06. mar, 2013 21:06

Det er også lidt en win-win for modstandere af Ferguson. Hvis han havde valgt at komme til pressemødet, så ville der med statsgaranti være kommet svinere i nogle retninger, som man så kunne sidde og gnide sig i hænderne over at kunne kritisere, mens han så nu bliver kaldt en kujon for ikke at dukke op.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » onsdag, 06. mar, 2013 21:12

AllanShore skrev:Det er også lidt en win-win for modstandere af Ferguson. Hvis han havde valgt at komme til pressemødet, så ville der med statsgaranti være kommet svinere i nogle retninger, som man så kunne sidde og gnide sig i hænderne over at kunne kritisere, mens han så nu bliver kaldt en kujon for ikke at dukke op.
Ja, livet er skønt

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 06. mar, 2013 21:22

AllanShore skrev:Det er også lidt en win-win for modstandere af Ferguson. Hvis han havde valgt at komme til pressemødet, så ville der med statsgaranti være kommet svinere i nogle retninger, som man så kunne sidde og gnide sig i hænderne over at kunne kritisere, mens han så nu bliver kaldt en kujon for ikke at dukke op.
Hvis det er et forsvar for Ferguson, så har jeg faktisk lidt svært ved at gennemskue, hvad du mener..?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 06. mar, 2013 21:25

Det er en konstatering.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Pede » onsdag, 06. mar, 2013 21:33

AllanShore skrev:Det er en konstatering.
En konstatering af hvor lidt format den mand indeholder.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 06. mar, 2013 21:35

Jeg tror egentlig bare at folk vil ha' at de samme regler skal gælde for Ferguson som for andre managere. Det er som om at 'man' mener, at det var også så synd for Ferguson, at ManU (muligvis) blev bortdømt, at 'man' godt kan forstå, at han blev væk. Men hvad er det for noget pylreværk! Take it on the chin - du er som tidligere nævnt langt fra den første manager, der har følt sig uretfærdigt behandlet, så du har bare at møde op, din slapsvans.

Jeg kan slet ikke komme mig over, hvor lidt format han endnu engang udviser - det er helt grotesk, og jeg ville skamme mig over at have ham som manager.

Og med 'du' mener jeg altså Ferguson...

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 06. mar, 2013 21:36

Tja, man kan vel godt argumentere for, at han burde være i stand til at møde op til pressemødet uden at svine gud og hver mand til, uagtet hvad der er sket i kampen. Han har været i gamet så længe, at han burde have rutinen til at lægge bånd på sig selv - hvilket vi imidlertid alle ved, at han på ingen måde har.

Så ja, det er en win-win situation for Fergusons modstandere - men den skyldes i ligeså høj grad Ferguson selv, som den skyldes kampens forløb.

Og så vil jeg som andre gerne henlede opmærksomheden på, at hvis alt skulle have været fair, så havde Rafael jo bare taget det røde kort i stedet for Nani, da han legede målmand inde på stregen. Det havde oven i købet givet et straffespark til Real Madrid, som de med al sandsynlighed ville have scoret på - og så havde billedet været stort set det samme til syvende og sidst. Jeg ved godt, at der er en tendens til i højere grad at huske de fejlkendelser der blev fløjtet, end dem, der ikke gjorde, men objektivt set er begge beslutningerne jo lige forkerte og potentielt lige betydningsfulde.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 06. mar, 2013 21:52

Pede skrev:
Det er sødt, at du prøver at smide ord i munden på mig, men det er nu ikke det der jeg mener ;)
Fan af Manchester United

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 06. mar, 2013 21:58

Alonso skrev:
Han har i øvrigt også ret i at Mourinhos udmelding efter kampen var spin. Med undtagelse af få, giver Mourinho jo ikke en skid for Real Madrid truppen. Det er dem der har sørget for at han er arbejdsløs til sommer, så hans offer ved kommentaren var minimalt, hvis ikke ikke-eksisterende.

Desuden har han ret i hans analyse af Real Madrid. Tidligere var de mest arrogante inde på banen, mens der var få udskejelser udenfor. Det var deres overlegenhed i boldspillet der gjorde dem arrogante.

Dagens Real Madrid er indstillet som en robot. Ingen elegance, ingen storhed. De er effektive, men man beundrer dem ikke. Det gjorde man før i tiden. I dag er de lysår efter Barcelona på det punkt, selvom Madrid pressen har haft succes med at negligere hvor historisk et hold Barcelona har. Spillere som Xavi, Iniesta og Messi betræder kun denne klode en gang - vi har været heldige at opleve dem.
Real Madrid er blevet et mere kynisk hold under Mourinho, det vil jeg give dig ret i. Men sidste sæson leverede spillere som Özil, Ronaldo, Benzema etc nu alligevel flot fodbold, hvor de ofte knuste deres modstandere i ligaen. Så at betegne det som ingen elegance synes jeg er ret misvisende.

Med hensyn til det markerede synes jeg du rammer noget ved siden af. Messi er unik, det vil jeg give dig ret i. Det er vel kun Maradona og Pele, som har udvist lige så stor overlegenhed, da de spillede. Men hvad angår Xavi og Iniesta, så vil der kunne findes spillere, som har spillet på et niveau tilsvarende, og der vil sikkert også i fremtiden komme spillere, der spiller på et lignende niveau. Zidane mener jeg i sin storhedstid nærmest overgik disse to spillere. Laudrup er også i Spanien rangeret som værende lige så stor som Xavi og Iniesta.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » onsdag, 06. mar, 2013 22:03

AllanShore skrev:
Pede skrev:
Det er sødt, at du prøver at smide ord i munden på mig, men det er nu ikke det der jeg mener ;)
Det kunne jeg ikke drømme om. Den kamp har jeg opgivet for længst, med folk af din slags. :)

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » onsdag, 06. mar, 2013 22:32

Som Aarde er lidt inde på, så ville det jo ikke være win-win for modstandere af ferguson, hvis han nu gik ud og sagde "Fair nok, dommen kan forsvares, men den kunne også kun have givet gult, og sådan er gamet". Grunden til at det er win-win for os (modstanderne), er jo at man ved, at hans kommentarer i givet fald ville være en omgang mundlort. Så jeg synes dit forsvar er noget søgt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 06. mar, 2013 22:41

Jeg har allerede sagt, at det er en konstatering. Jeg gider ikke ud i meningsløse diskussioner om alle mulige situationer, der kunne være dømt anderledes. Det klarer andre værre.
Fan af Manchester United

Besvar