Dagens Kampe
- JudgeArdaStudge
Re: Dagens Kampe
Det er jeg godt klar over. Jeg kan godt huske, at Rafa var stærkt utilfreds med det og med rette selvfølgelig. Ferguson bliver pigesur når tingene ikke går hans vej, og samtidig fryder alle andre end Manure-fans sig.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Iflg. BBC's kampreferat gav de hånd inden kampen. Der var ikke nævnt noget om hvad der skete efter kampen.
Vi SMADRER det PIShold !
Mener jeg så, at de gav hånd efter kampen også.Cynwal skrev:Iflg. BBC's kampreferat gav de hånd inden kampen. Der var ikke nævnt noget om hvad der skete efter kampen.

YNWA
Mine bud til aftenens kampe. Plejer at være ret sikker:
PSG - Barcelona 2-1
Bayern - Juventus 1-1
PSG - Barcelona 2-1
Bayern - Juventus 1-1
Hent Shelvey tilbage!
PSG - Barcelona 1-3Aquilani4 skrev:Mine bud til aftenens kampe. Plejer at være ret sikker:
PSG - Barcelona 2-1
Bayern - Juventus 1-1
Bayern - Juventus 1-1
YNWA
Tror heller ikke PSG kan gøre noget ved Barcelona. Det ville overraske mig meget, hvis de kunne.
Bayern-Juventus tror jeg udvikler sig lidt som Bayern-Arsenal på Allianz Arena. Hjemmeholdet spiller og spiller, men får ikke rigtig hold på bylden, således at Juventus, via effektivitet, får et god resultat med hjem til Torino. Men hvis Bayern først får hul på bylden, og scorer eksempelvis to mål, så skal Juventus altså holde fast, for så kan det gå stærkt, har vi jo set.
Men en utrolig interessant kamp. Jeg har svært ved at se Juventus blive decideret nedkæmpet. Det tætteste jeg har set dem på at blive det, var vel på Stamford Bridge i gruppespillet hvor de kom bagud 0-2, men selv da fik de vendt det i anden halveg, og hentede 2-2. Omvendt er Bayern jo et hold, der kan mase modstanderen fuldstændig, så det bliver spændende at se hvordan de støder sammen. Det at Juventus har hjemmebane i opgør nummer to, kan meget vel få afgørende betydning for hvem, der kommer i semifinalen.
Bayern-Juventus tror jeg udvikler sig lidt som Bayern-Arsenal på Allianz Arena. Hjemmeholdet spiller og spiller, men får ikke rigtig hold på bylden, således at Juventus, via effektivitet, får et god resultat med hjem til Torino. Men hvis Bayern først får hul på bylden, og scorer eksempelvis to mål, så skal Juventus altså holde fast, for så kan det gå stærkt, har vi jo set.
Men en utrolig interessant kamp. Jeg har svært ved at se Juventus blive decideret nedkæmpet. Det tætteste jeg har set dem på at blive det, var vel på Stamford Bridge i gruppespillet hvor de kom bagud 0-2, men selv da fik de vendt det i anden halveg, og hentede 2-2. Omvendt er Bayern jo et hold, der kan mase modstanderen fuldstændig, så det bliver spændende at se hvordan de støder sammen. Det at Juventus har hjemmebane i opgør nummer to, kan meget vel få afgørende betydning for hvem, der kommer i semifinalen.
Tror det bliver afgørende hvem der vinder størst på hjemmebane. Kan ikke se nogle af holdene vinde på udebane. Men nu må vi se, det bliver under alle omstændigheder to fantastiske kampe!AJ skrev:Tror heller ikke PSG kan gøre noget ved Barcelona. Det ville overraske mig meget, hvis de kunne.
YNWA
- JudgeArdaStudge
Men jeg så kampen og de gav hånd da den blev fløjtet af.Cynwal skrev:Iflg. BBC's kampreferat gav de hånd inden kampen. Der var ikke nævnt noget om hvad der skete efter kampen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Hvorfor skulle PSG ikke kunne gøre noget mod Barcelona?
De har lynhurtige spillere som Lucas Moura og Lavezzi som kan true Barcelona i kontraspillet.
Milan, som vel spillermæssigt er et dårligere hold end PSG, vandt 2-0 over dem på hjemmebane.
Det er også PSG største kamp i laang tid, så de vil virkelig være "up for it".
De har lynhurtige spillere som Lucas Moura og Lavezzi som kan true Barcelona i kontraspillet.
Milan, som vel spillermæssigt er et dårligere hold end PSG, vandt 2-0 over dem på hjemmebane.
Det er også PSG største kamp i laang tid, så de vil virkelig være "up for it".
Hent Shelvey tilbage!
Helt enig i, at Lucas og Lavezzi er rigtig gode kontraspillere. Det svære bliver at få sat dem i scene. Det handler om at spille sig ud af Barcelonas høje pres, hvilket det ikke er mange hold, der formår i særlig udstrakt grad. Det er vel kun Real Madrid, der med Alonso på midten, har den fornødne kølighed.
Midtbanen bliver vel med Matuidi, Motta og Verratti (er mit gæt), og så med Pastore i en fri rolle til venstre, Lucas på højrekanten og Lavezzi som forreste mand. Matuidi kæmper rigtig flot, men om han kan skille sig godt nok af med bolden, tvivler jeg meget på. Bedre spillere end ham er før blevet udstillet mod Barcelona. Verratti er et stort talent, men han har ikke prøvet noget sammenlignet med det hér før. Motta kender modstanderen, men er ikke hvad han har været. Lucas og Lavezzi skal - helst - have bolden i dybden, og det vil nok primært blive via lange bolde (også fra forsvarsspillerne), da midtbanespillerne - med undtagelse af Pastore - ikke har det, der skal til for at spille den kort. Og lange bolde er altid svære at arbejde med.
Barcelona var ualmindeligt sløve på San Siro, og tabte fortjent. Jeg tror, det gav dem et wake-up call. Og så har de nu engang en spiller, der scorer næsten hver gang, og så er man jo allerede langt.
PSG skal nok give den gas, da det, som du siger, er en rigtig stor kamp for dem, og de har da også et godt forsvar med Alex og Thiago Silva, men det er altså kun et par gange koncentrationen skal glippe, for at det hele er tabt på gulvet for dem.
Midtbanen bliver vel med Matuidi, Motta og Verratti (er mit gæt), og så med Pastore i en fri rolle til venstre, Lucas på højrekanten og Lavezzi som forreste mand. Matuidi kæmper rigtig flot, men om han kan skille sig godt nok af med bolden, tvivler jeg meget på. Bedre spillere end ham er før blevet udstillet mod Barcelona. Verratti er et stort talent, men han har ikke prøvet noget sammenlignet med det hér før. Motta kender modstanderen, men er ikke hvad han har været. Lucas og Lavezzi skal - helst - have bolden i dybden, og det vil nok primært blive via lange bolde (også fra forsvarsspillerne), da midtbanespillerne - med undtagelse af Pastore - ikke har det, der skal til for at spille den kort. Og lange bolde er altid svære at arbejde med.
Barcelona var ualmindeligt sløve på San Siro, og tabte fortjent. Jeg tror, det gav dem et wake-up call. Og så har de nu engang en spiller, der scorer næsten hver gang, og så er man jo allerede langt.
PSG skal nok give den gas, da det, som du siger, er en rigtig stor kamp for dem, og de har da også et godt forsvar med Alex og Thiago Silva, men det er altså kun et par gange koncentrationen skal glippe, for at det hele er tabt på gulvet for dem.
I øvrigt har Barcelona en sløj udebanestatistik i CL' knock out faser.
Selv et hold som Stuttgart(
) spillede dem ud af banen i en ottendelsfinale i 2010, kampen endte 1-1, men Stuttgart skulle klart have vundet.
Et hold som Arsenal, som vi alle ved har store problemer, slog Barca 2-1 på Emirates i 2011.
Så PSG er nok lille favoritter idag. Parc Des Princes er også en fed kulisse, btw
Selv et hold som Stuttgart(

Et hold som Arsenal, som vi alle ved har store problemer, slog Barca 2-1 på Emirates i 2011.
Så PSG er nok lille favoritter idag. Parc Des Princes er også en fed kulisse, btw

Hent Shelvey tilbage!
Jeg kan ikke se hvad de resultater, du nævner dér, skulle have af indflydelse på dagens kamp.
Så kan man vel ligeså godt inddrage, at de i sidste sæson slog Leverkusen 3-1 på BayArena, hvor Leverkusen i første havleg på intet tidspunkt havde tre sammenhængende afleveringer. Den kamp ligger da også kortere tilbage end både 2010 og 2011.
Desuden var PSG ret svagt spillende, især i hjemmekampen, mod Valencia, og du anerkender vel, at Barcelona er bedre end dem?
Jeg har forresten lige læst, at Motta alligevel ikke bliver klar fra sin lyskeskade. Så bliver det nok Chantôme i stedet, hvilket ikke gør deres chancer bedre imø. Lucas kan i øvrigt stadig være påvirket af en skade, hvis han da overhovedet starter inde. Måske det så bliver Menez i stedet, hvilket også er en svækkelse set i forhold til en fit Lucas.
Så kan man vel ligeså godt inddrage, at de i sidste sæson slog Leverkusen 3-1 på BayArena, hvor Leverkusen i første havleg på intet tidspunkt havde tre sammenhængende afleveringer. Den kamp ligger da også kortere tilbage end både 2010 og 2011.
Desuden var PSG ret svagt spillende, især i hjemmekampen, mod Valencia, og du anerkender vel, at Barcelona er bedre end dem?
Jeg har forresten lige læst, at Motta alligevel ikke bliver klar fra sin lyskeskade. Så bliver det nok Chantôme i stedet, hvilket ikke gør deres chancer bedre imø. Lucas kan i øvrigt stadig være påvirket af en skade, hvis han da overhovedet starter inde. Måske det så bliver Menez i stedet, hvilket også er en svækkelse set i forhold til en fit Lucas.
PSG har gjort det rigtig godt indtil videre i CL, men nu møder de en af de helt store, og tror de får det rigtig svært, også i Paris. De har ikke erfaring og rutine som Barca har det, og udover det er Barca et bedre hold, med bedre spillere over stort set hele banen. Man kan se på et hold som City, hvor vigtigt erfaring og rutine er. City har verdensklassespillere, som PSG også har, men det fungerede bare ikke i CL.
Men PSG kan overraske.
Men PSG kan overraske.

YNWA
Hvad så med Celtic? Godt nok i gruppespillet. Men stadig.. De slog dem. Samme med Chelsea sidste år på Stamford Bridge, og godt nok vandt de CL, men de var ikke just Brasilien 1970.AJ skrev:Jeg kan ikke se hvad de resultater, du nævner dér, skulle have af indflydelse på dagens kamp.
Hent Shelvey tilbage!
Jeg tror PSG kommer til at savne Zlatan voldsomt. Netop pga. Barcas høje pres, som jeg heller ikke tror PSG har kvaliteterne til at spille sig ud af. Det ville have været en stor hjælp for dem at kunne smide den op på Zlatan, som så fordelte til kanterne derfra.
Min forudsigelse er 0-3, PSG bliver straffet hårdt af boldtab på egen banehalvdel.
Min forudsigelse er 0-3, PSG bliver straffet hårdt af boldtab på egen banehalvdel.