Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Nu har jeg været i Brasilien og selvom det var tydeligt at der boede meget fattige mennesker, så følte jeg mig som "velhavende" dansker aldrig truet i landet. Det er et umådelig flot land med nogle meget velproportionerede kvinder, men det er vist en sidebemærkning.
Men hvis du er i Rio, så skal du være varsom. Du skal ikke vise at du har penge, altså gå med synlige smykker og lignende, men holde lav profil. Rio har, ligesom mange andre store byer, den skyggeside at der foregår usynlig kriminalitet. Ordensmagten er ikke fantastisk og der opklares ikke nok forbrydelser, hvilket gør at man kan slippe afsted med mere end vi kan forestille os herhjemme.
Samtidig handler det om hvilke tidspunkter man bevæger sig på og hvor man bevæger sig, men det kan jo også siges om mange andre byer hvor vi ikke føler os truet.
Brasilien bliver ikke perfekt og slet ikke før VM, men jeg ser ikke nogen grund til at tro at folk skulle føle sig mere truet end ved så mange andre slutrunder. Brasilien vil være i stand til at organisere nogle områder hvor slutrunden skal afvikles og sørge for sikkerheden der. Bevæger du dig andre steder hen, så er det ligesom i så mange andre byer.
Hvad angår Brasiliens fattigdom og samfundsmodel, så samarbejder hele det sydamerikanske område med EU om den europæiske samfundsmodel. Man har erkendt at USA kan lære området meget om økonomi, men at den amerikanske samfundsmodel er ufuldstændig.
Men hvis du er i Rio, så skal du være varsom. Du skal ikke vise at du har penge, altså gå med synlige smykker og lignende, men holde lav profil. Rio har, ligesom mange andre store byer, den skyggeside at der foregår usynlig kriminalitet. Ordensmagten er ikke fantastisk og der opklares ikke nok forbrydelser, hvilket gør at man kan slippe afsted med mere end vi kan forestille os herhjemme.
Samtidig handler det om hvilke tidspunkter man bevæger sig på og hvor man bevæger sig, men det kan jo også siges om mange andre byer hvor vi ikke føler os truet.
Brasilien bliver ikke perfekt og slet ikke før VM, men jeg ser ikke nogen grund til at tro at folk skulle føle sig mere truet end ved så mange andre slutrunder. Brasilien vil være i stand til at organisere nogle områder hvor slutrunden skal afvikles og sørge for sikkerheden der. Bevæger du dig andre steder hen, så er det ligesom i så mange andre byer.
Hvad angår Brasiliens fattigdom og samfundsmodel, så samarbejder hele det sydamerikanske område med EU om den europæiske samfundsmodel. Man har erkendt at USA kan lære området meget om økonomi, men at den amerikanske samfundsmodel er ufuldstændig.
- JudgeArdaStudge
Ved uheld f.eks. Du vil måske gerne sidestille et trafikdrab med overlagt kriminalitet, der leder til mord? Nej, vel.Surf skrev:Hvordan skulle de ellers blive dræbt?Arda skrev:Det er rigtigt ja og det talte vel kun folk, der dræbes igennem kriminalitet.
Senest rettet af JudgeArdaStudge onsdag, 03. apr, 2013 13:19, rettet i alt 3 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- JudgeArdaStudge
Men nu var det jo ikke i forhold til nabolandene, men i forhold til Sydafrika. Vi taler altså på intet tidspunkt om Brasiliens nabolande.Belloni skrev:Tror faktisk ikke at Brasilien er mere udsatte en nabolandene. Caracas i Venezuela er såvidt jeg ved verdens farligste by med noget der ligner 20.000 drab årligt. Medellín og bogotá i Colombia er også ekstremt farlige grundet narko karteller.Arda skrev:Jeg tror umiddelbart, at kriminaliteten er mere udbredt i Brasilien, især i Rio. Rio er vidst nok en central for narkosmugling, mafiosoer osv.
Tror bare der er mere fokus på det fordi det netop er Brasilien, Copa cabana osv.
Har set en del dokumentar programmer om syd og mellem Amerika og lande som Bolivia, paraguay og Peru er altså ikke at spøge med. Mit gæt vil være at Argentina er det sikreste land i Sydamerika.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Bevares. Mig der læste lidt for hurtigt.Arda skrev:Men nu var det jo ikke i forhold til nabolandene, men i forhold til Sydafrika. Vi taler altså på intet tidspunkt om Brasiliens nabolande.Belloni skrev:Tror faktisk ikke at Brasilien er mere udsatte en nabolandene. Caracas i Venezuela er såvidt jeg ved verdens farligste by med noget der ligner 20.000 drab årligt. Medellín og bogotá i Colombia er også ekstremt farlige grundet narko karteller.Arda skrev:Jeg tror umiddelbart, at kriminaliteten er mere udbredt i Brasilien, især i Rio. Rio er vidst nok en central for narkosmugling, mafiosoer osv.
Tror bare der er mere fokus på det fordi det netop er Brasilien, Copa cabana osv.
Har set en del dokumentar programmer om syd og mellem Amerika og lande som Bolivia, paraguay og Peru er altså ikke at spøge med. Mit gæt vil være at Argentina er det sikreste land i Sydamerika.
Her er en liste over farlige lande, til dem der er interessede. Om den passer helt nøje skal jeg ikke kunne sige. Se alle tre lister
http://www.garfors.com/2013/01/the-worl ... tries.html
Det kommer da helt an på omstændighederne ved trafikdrab, men hvis vi betragter det som rent uheld, så nej. Synes bare det gav lidt sig selv at det var gennem kriminalitet, jf. også det citat af dig, Thommo kommenterede på.Arda skrev:Ved uheld f.eks. Du vil måske gerne sidestille et trafikdrab med overlagt kriminalitet, der leder til mord? Nej, vel.Surf skrev:Hvordan skulle de ellers blive dræbt?Arda skrev:Det er rigtigt ja og det talte vel kun folk, der dræbes igennem kriminalitet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... z2PQZX95dZ
Troels Bech har netop taget rekorden for at være den træner med flest superligakampe. I den forbindelse har Børsen samlet nogle af hans bedste citater. Det er virkeligt anbefalelsesværdig læsning. Han er både intelligent, velformuleret og humoristisk. Læs det!
Troels Bech har netop taget rekorden for at være den træner med flest superligakampe. I den forbindelse har Børsen samlet nogle af hans bedste citater. Det er virkeligt anbefalelsesværdig læsning. Han er både intelligent, velformuleret og humoristisk. Læs det!
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Jeg har et par gange haft fornøjelsen at opleve ham som foredragsholder, og han er virkelig skarp! .... og en uhyre vittig hund samtidig.Mambo skrev:http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... z2PQZX95dZ
Vi SMADRER det PIShold !
- Mugge
- Forum administrator
- Geografisk sted: Skive
- Alder: 50
- Kontakt:
Ha, jeg har mødt ham til en Britney Spears koncert...Cynwal skrev:Jeg har et par gange haft fornøjelsen at opleve ham som foredragsholder, og han er virkelig skarp! .... og en uhyre vittig hund samtidig.Mambo skrev:http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... z2PQZX95dZ

http://www.pressgazette.co.uk/kelvin-ma ... egraphcouk
Telegraph har i denne tid valgt at ansætte Kelvin MacKenzie som klummeskribent. Føj forhelvede...
Telegraph har i denne tid valgt at ansætte Kelvin MacKenzie som klummeskribent. Føj forhelvede...
Liverpool Football Klopp
-
Kan kun tilslutte mig denne betragtning af Troels BechCynwal skrev:Jeg har et par gange haft fornøjelsen at opleve ham som foredragsholder, og han er virkelig skarp! .... og en uhyre vittig hund samtidig.Mambo skrev:http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... z2PQZX95dZ

Jeg kan huske, at jeg for en del år siden deltog i et foredrag, hvor Troels Bech var foredragsholder. Jeg erindrer, at han på et tidspunkt stoppede op og spurgte ind til, hvor mange der gik til håndbold. Der var kun én person som markerede, hvorefter Troels Bech røg direkte i flæsket på vedkommende. Det var tydeligt, at han bestemt ikke brød sig om håndbold, og jeg kan huske, at han stillede sig uforstående overfor, hvordan man kunne dyrke en sport, hvor man bevidst lod modstanderen løbe helt ned til eget mål, inden man forsøgte at forhindre en scoring

-
Jeg tror at ham og Morten Bruun kunne udgøre en særdeles skarp duo. Det ville jo flyve om sig med knastørre kommentarer.
Fan af Manchester United
Jeg synes, jeg kan nikke genkendende til den her...
- Man ser flere og flere steder, at fansene principielt holder med sig selv. De definerer sig som klubben, og dem, de sidder og kigger på, er bare de til hver en tid indlejede lejesoldater. Det kan godt være et problem, for så bliver det en opposition til det hold, der lige præcis i dag spiller for vores klub, i stedet for at være en identifikation.
- Man ser flere og flere steder, at fansene principielt holder med sig selv. De definerer sig som klubben, og dem, de sidder og kigger på, er bare de til hver en tid indlejede lejesoldater. Det kan godt være et problem, for så bliver det en opposition til det hold, der lige præcis i dag spiller for vores klub, i stedet for at være en identifikation.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.
Givet at nogle spillere er ældre, end de siger, så er det jo stadig utroligt, at de bliver udtaget til landsholdet, hvis de ikke kan følge med i tempoet. Trænerne skal vel ikke kigge på "alderen", men på niveauet hos spilleren.
- JudgeArdaStudge