Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
veffe69

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » tirsdag, 23. apr, 2013 22:49

henrik1 skrev:
mig_der skrev:
ScouserTommy skrev:
Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.

Så mangler det bare, at Robert Lewandowski i morgen offentliggør at han også skifter til Bayern :o
Det var vel BM der offentlilge gjorde det og timingen er da helt perfekt. Pt kører der en skidt sag for dem omkring Hoeness og skat, så er det da fedt at man lige kan flytte fokus på den her måde. Brilliant pressehåndtering.

Hvor har du det fra? Jürgen Kloppf har været ude og sige, at han tvivler stærkt på at det næppe skulle være Bayern der har lækket det. Ville også være mærkeligt med tanke på, at transferen så dagens lys samme dag som Málaga blev slået ud.

Stærk indsats af Bayern. En blanding af gamle favoritter og nye stjerner. Er meget imponeret over Dante, fremtidens stjerne!
Tror nu nok de fleste i og omkring München vil kalde ham nutidens stjerne istedet ;)
Generelt en uhyggelig venstre side de har fra Dante, Alaba til Ribery.

Og hvor er ham der Schweinsteiger bare usynlig god (jo i læste rigtigt). Man ser ham knapt, og alligevel styrer han den midtbane fuldstændig.

Havde ellers til kampen læst at Messi skulle være klar.
Men set i lyset af kampens forløb, hvorfor skiftede man ham så ikke ind...............

:mrgreen:
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 23. apr, 2013 23:03

Dante bliver snart 30 år, så ja, han er nok mest nutidens stjerne. Suveræn kamp af ham (igen).

Mht. Gotze, så vil jeg mene, at han er bedre end Kroos. Ja, Kroos er en virkelig, virkelig god spiller, men hvis jeg skulle vælge mellem de to, ville jeg alligevel vælge førstnævnte. Kroos er bedre defensivt og har et bedre langskud, men Gotze er hurtigere, bedre førsteberøring, bedre dribler, mere flair, løber mere i dybden, kan spille flere pladser, og så tror jeg også, at han bliver mere målfarlig (han er to år yngre end Kroos). Bayern kan blive endnu mere vanvittige med Gotze på holdet.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » tirsdag, 23. apr, 2013 23:03

Min sammenligning med Bayern og ManU stammer helt tilbage fra da ManU købte spillere som Yorke og Cole, men også Sheringham, Rooney og naturligvis van Persie. De håndplukker lige de allerbedste spillere fra klubberne lige under dem, og dermed slår de to fluer med ét smæk. De bliver selv forstærket, og modstanderne bliver svækkede. De udnytter deres magtposition forstået på den måde, at topspillere næsten er garanteret succes, hvis de skifter dertil, i stedet for at blive i deres egen klub. Og det er muligt, man ikke kan fortænke dem i at udnytte og forstærke deres magtposition, men omvendt behøver man jo heller ikke bryde sig om det. Og det gør jeg ikke. Begge klubber er i øvrigt også gennemsyret af en uudholdelig arrogance, som nogen muligvis finder charmerende - jeg gør ikke.

Håber, Messi er klar til returen, og at han scorer to gange inden for de første 20 minutter - game on!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 23. apr, 2013 23:08

AJ skrev:men sammenlagt tror jeg, at Barcelona vinder. Især fordi de - igen - har Camp Nou i returkampen.
:mrgreen:

Det tror jeg ikke.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » tirsdag, 23. apr, 2013 23:11

Det har Bayern jo altid gjort. Forskellen er bare at talentarbejdet i Tyskland er forbedret kraftigt det sidste årti, så kvaliteten af de spillere der kommer op er markant bedre.

Økonomisk er Tyskland supermagten i Europa. De har også mulighed for at blive det i europæisk fodbold.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. apr, 2013 23:11

Barca uden Messi(eller på 50%) er godt nok noget andet, og langt dårligere end Barca burde være, Barca har vel 11-13 spillere i top 50, men når Messi mangler er de bare væk. LFC er afhængere af Suarez, jovist, men vi nærmer sig heldigvis ikke Barca/Messi standarden.

Hvis jeg var barca fan, ville jeg være lidt" skræmt"
Verden er smask fuld af hyklere....

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 23. apr, 2013 23:13

@ Hr. Drejer

Nej, men RGF fik da endnu mindre ret end jeg :mrgreen:

Men som LarsU skriver, så skal vi vel egentlig ikke afskrive den, hvis Messi scorer til 2-0 efter 20 minutter på Camp Nou. Ikke at jeg tror det sker, men det er omvendt heller ikke umuligt. Der skal dog ske noget dramatisk med Messi på bare otte dage.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 23. apr, 2013 23:17

Av, av, av, av... :mrgreen:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 23. apr, 2013 23:26

@ AJ: Jeg jinxede den med vilje ;) .

Dejligt med en fortjent Bayern sejr, der sætter en tyk streg under, at short passing ikke er et universalmiddel.

Med hensyn til Bayerns potentielle dominans fremadrettet så synes jeg, at vi skal slå koldt vand i blodet. Robben, Ribery, Lahm, Schweinsteiger og Gomez er i deres bedste fodboldalder og nærmer sig hastigt de 30. Jeg vil mene, at holdet peaker pt, da trupsammensætningen er harmonisk og der er en god blanding af rutine og ungdommelig gejst. Hvad der pt adskiller Bayern fra andre hold som Juventus og Barcelona er holdets organisation og vilje til at arbejde for hinanden. De andre hold besidder også exceptionelle spillere, men har ikke samme balance i truppen og samme energiske tilgang til spillet, hvor hver eneste spiller arbejder røven ud af bukserne og kender sin rolle på holdet til punkt og prikke.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » tirsdag, 23. apr, 2013 23:27

Hvilken magtdemonstration :headbang: (selvom jeg også holder meget med Barca i det spanske...)

Jeg har sjældent set så balanceret, alsidig og sammenhængende et hold, som bayern i denne sæson. En kombination af taktik, fysik, fart, teknik, presspil, standardsituationær styrke og bredde.
Fysisk stærke, taktisk kloge og hårdtarbejdende spillere midt på banen (Dante, Boateng, Scweini, den uforlignelige Martinez, Müller, Mandzukic, Gomez, Kroos ...osv) og så boldekvilibristiske fartfænomener på kanterne som Alaba, Lahm, Robbery og Shaquiri (plus Götze) - det ender sgu med at blive et utaknemmeligt hold for Guardiola at overtage - dels ligger deres styrke andre steder end hans Barca-system, dels kan han næsten ikke slippe for 'mistanken' om kun at kunne vinde med de allerstærkeste trupper (delvist en sandhed med modifikationer: Barca-holdet var i en bølgedal, og han valgte modigt at slippe nogle af de største stjerner, da han overtog.....mens han vist skulle have overtaget BM sidste år, hvor de 'vandt treble sølv'!)

Og tal lige om en effektiv transfer-sommer: Markante, omend ikke spektakulære tilføjelser i hver deres kæde (Dante/Martinez/Mandzukic), men en perfekt bund for det offensive fyrværkeri på stort set resten af positionerne.....mens den på papiret mest spændende tilføjelse, Shaquiri, er solidt placeret på bænken!

Nu skal finalen blive rent tysk...selvom den europæiske klassiker over dem alle, Bayern-Real også får tænderne til at løbe i vand :music:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 23. apr, 2013 23:28

mig_der skrev:
ScouserTommy skrev:
Jesper skrev:Hvor ville jeg være afsindig af raseri, hvis jeg var Dortmund fan. Skidt tidspunkt!
Fatter heller ikke timingen. Det kan kun forstyrre forberedelserne til kampen mod Real.

Så mangler det bare, at Robert Lewandowski i morgen offentliggør at han også skifter til Bayern :o
Det var vel BM der offentlilge gjorde det og timingen er da helt perfekt. Pt kører der en skidt sag for dem omkring Hoeness og skat, så er det da fedt at man lige kan flytte fokus på den her måde. Brilliant pressehåndtering.
Man kunne jo også bare vinde...tja, måske 4-0 over Barcelona. "Puf" så ville fokus også være flyttet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » tirsdag, 23. apr, 2013 23:34

LarsU: fair nok. Jeg vil dog slå et slag for, at ManU ofte er heldige, mens Bayern snarere er forfulgte af uheld. Jeg ved ikke om jeg synes arrogancen er charmerende, men den er ihvertfald effektiv. Jeg kunne nu godt savne lidt af den mentalitet i Liverpool.

Jeg mente nu heller ikke at dante er fremtidens spiller set til hans alder, mere set til hans position i Bayern. Han har kun været der siden 2012.

AJ

Indlæg af AJ » tirsdag, 23. apr, 2013 23:38

Men her midt i al rusen - går da i hvert fald ud fra, at LarsU er kraftigt i undertal herinde ;) - har I det så alligevel ikke sådan, at det skal være Dortmund, der vinder titlen? Bayern ville jo ryge op og matche vores 5 titler, hvis det blev dem, hvorimod Dortmund pt kun har 1.

@ Henrik1

Bayern var vist ikke forfulgt af uheld i 2001 ;) Hverken i CL, men da især heller ikke i ligaen.
Men du har ret i, at 1999 og 2012 står som nogle meget uheldige stunder.
Senest rettet af AJ tirsdag, 23. apr, 2013 23:40, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 23. apr, 2013 23:40

Bayerns udradering af Barcelona, gav mig i øvrigt stærke flashbacks tilbage til en tid, hvor Liverpool viste en foruroligende styrke både hjemligt og på den europæiske scene, tilmed her imod et andet spansk hold.
Kig bare med, hvis I er i det nostalgiske hjørne, men vær advaret om, at klippet kan fremkalde stærke abstinenser og en følelse af apati og en drøm om at vende tilbage til svundne tider.

http://www.dailymotion.com/video/xqn9y4 ... Xb-kILgLL8

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » tirsdag, 23. apr, 2013 23:40

Robben spillede vel også hans bedste kamp for Bayern i dette års CL.

Sikke en løbevilje.

Bayern er i finalen, ingen tvivl om det, så skal vi bare ha' hipster holdet fra Dortmund med!
Billede

Besvar