Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. maj, 2013 12:08

Gode punkter Larry Dillman. Men jeg siger nej tak til at få Xabi tilbage. Han er ikke hvad han var engang. Det så vi tydeligt i de to kampe mod Dortmund. Han lider i et højt tempo.

Ud fra dine punkter, 'håber' jeg det bli'r Bayern. Men han bli'r sæ'føli i Liverpool.

Juve har også været linket til Suarez. Hvem ser du som interessante emner hos dem?

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » onsdag, 01. maj, 2013 13:40

Er meget enig med Drejer Jeg tror heller ikke at vores allesammens Alonso har tempoet til at spille top 4 i PL. længere.

Så meget hellere Mascharano hvis vi skal hente en af vore helte tilbage.
Mener iøvrigt også at han er et par år yngre en Alonso.

Tror bare ikke at han har lyst til at forlade Barcelona eller at Barcelona har lyst at han forlader dem. :roll:

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 01. maj, 2013 13:44

rnh skrev:Er meget enig med Drejer Jeg tror heller ikke at vores allesammens Alonso har tempoet til at spille top 4 i PL. længere.

Så meget hellere Mascharano hvis vi skal hente en af vore helte tilbage.
Mener iøvrigt også at han er et par år yngre en Alonso.

Tror bare ikke at han har lyst til at forlade Barcelona eller at Barcelona har lyst at han forlader dem. :roll:
Mascherano kan ikke tage 10 med en badebold.
Behold Lucas og Gerrard og hente en Offensiv midt/Kant i verdensklasse.
Billede

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » onsdag, 01. maj, 2013 13:49

Jeg er med på nej tak til Alonso, med mindre han er klar til en pæn lønnedgang. Så vil jeg hellere hente en decideret back-up til Lucas, der også har udviklingspotentiale. Imø. er en midtbane med Lucas - Gerrard - Hendo en rimelig kombination af erfaring.

En spiller som Schneiderlin el.lign kunne være et bud.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 01. maj, 2013 14:04

Nr. 2 på topscorerlisten.

Måske for gammel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Kie%C3%9Fling
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

mrwhiskey

Indlæg af mrwhiskey » onsdag, 01. maj, 2013 14:54

Kelly skrev:Nr. 2 på topscorerlisten.

Måske for gammel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stefan_Kie%C3%9Fling
Han virker til at være en targetman. Jeg kender ikke meget til ham, bortset fra fifa. Normalt er jeg imod at man basere spillere ud fra diverse spil, men Kiessling, er den langsomste angriber i verden ifølge fifa, plus han er høj. Ud fra disse så synes jeg ikke han virker som en spiller Rodgers vil foretrække qua hans lave grad af mobilitet. Han virker heller ikke som en spiller der lige kan skifte mellem de forreste pladser. Men igen, jeg kender kun til ham fra Fifa. Så hvis nogen er klogere please enlighten me! :)

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 01. maj, 2013 15:09

Det er en ret præcis beskrivelse af ham. Han er en tungere, langsommere og mindre mobil version af Huntelaar.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 01. maj, 2013 15:52

Jeg vil nu ikke dømme Alonso ude på baggrund af de to kampe mod Dortmund. Vi kommer alligevel ikke til at møde et hold som dem inden for de næste par år. Man kan forestille sig, at han kan være med til at få os tilbage dertil, hvorefter vi så siger tak for tørnen. Mod størstedelen af holdene i PL, ville vi sagtens kunne drage nytte af den ro, Alonso normalt giver. Men hvis han virkelig er på vej ned for alvor, er det ikke en god ide med et comeback. Det er bare svært at vide om han reelt er det.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 01. maj, 2013 16:26

Selv om de færreste hold i PL har Dortmunds kvalitet, så synes jeg nu godt, at man kan sammenligne situationen. I PL har spillerne generelt kortere tid på bolden, da flere hold praktiserer et højere oppres og tempoet generelt er skruet godt i vejret.

Alonso vil således ikke have samme tid på bolden for os, som han pt. oplever at have det i La Liga for Real Madrid.

Medmindre Alonso selv betaler sig ud af sin kontrakt, hvilket han ikke gør, så kan jeg ikke rigtig se ideen i at hente ham. Gerrard er i denne sæson blevet omskolet til en Alonso lignende rolle, hvorfor behovet for at hente Alonso ind synes mindre. Gerrard og Alonso ville således skulle dele rollen som spilfordeler, hvilket jeg ikke ville kunne forestille mig, da en af disse så skulle indtage en plads på bænken. Jeg tror Rodgers er tilfreds med at have Henderson og Allen som backup til Gerrard. Rodgers prioterer derfor at styrke bredden på andre positioner, hvor forsvaret springer i øjnene som en åbenlys position.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 01. maj, 2013 17:37

Hvis vi skal kæmpe i opskruet tempo har vi jo ikke en chance. En spiller som Alonso kan forbedre vores boldfasthed midt på banen, hvilket netop er et middel til at skrue tempoet ned i kampene. Spil konservativt og hold i bolden i starten af kampen, så modstanderne kan løbe forgæves og bruge deres energi.

Nu har jeg aldrig været videre imponeret over Real Madrids taktiske disciplin. De er arrogante og de offensive spillere leverer slet ikke nok bagud. De skal starte presset, men efterlader bare huller, så andre skal skubbe op. Det kan betyde at en spiller som Alonso kommer i mange situationer med spillere i retvendte aktioner mod ham. Så vil mange få ham til at se meget langsom ud.

Hvad man skal huske omkring Alonso er at han vil bidrage med rigtig meget udenfor banen. Han har prøvet at vinde alt og vil bringe noget af den mentalitet vores unge spillere har brug for, når de går på banen.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 01. maj, 2013 18:41

Men vi har jo allerede denne boldsikre spiller i Gerrard. Af den grund ser jeg ikke en grund til at have Alonso som prioritering - specielt ikke hos det medfører, at vi skal betale en høj løn og et transfergebyr. Allen og Henderson er jo også forholdsvis gode til at holde bolden i egne rækker, så det er jo ikke fordi vi er helt på røven, hvis Gerrard bliver skadet.

Jeg synes endvidere du generaliserer meget i forhold til Real Madrids manglende deltagelse i det defensive arbejde. Spillere som Higuain, Di Maria og Kaka arbejder som oftest hårdt uden bold. Det er vel ret beset kun Ronaldo, som mangler den defensive disciplin. En midterakse bestående af Lucas og Gerrard/Alonso vil ikke rette op på en midtbane, der i denne sæson til tider har været udsat på grund af Lucas og Gerrards manglende fart.

Alonso kan givetvis tilføre en masse rutine, men spørgsmålet er, om der ikke er vigtigere positioner, hvor vi skal forstærke os. Jeg ser det som en kortsigtet løsning, hvor udgifterne er større end fortjenesten. Stod vi kun og skulle hente 1-2 spillere ville sagen være en anden.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 01. maj, 2013 20:33

Di Maria? Synes han er luddoven og sjældent tager de nødvendige tilbageløb.

Synes netop Real Madrid er blevet udklasseret så mange gange af Barcelona fordi deres hold slet ikke er bundet lige så godt sammen som Barcelonas.

Men nu var min pointe heller ikke at Xabi Alonso ikke er sårbar når tingene foregår i højt tempo omkring ham, men at jeg synes det var tyndt at drage en konklusion ovenpå et møde med et af de dygtigste kontrahold i verden. Vi kan altid diskutere hvor meget de arbejder baglæns hos Real Madrid, men Dortmunds omstillingsevne betyder at der altid vil komme for mange retvendte spillere mod Alonso - og så har han altså ikke Mascheranos hurtige fødder og små skridt, men har større bevægelser som en Gerrard.

Steven Gerrard har jo også ofte problem når der spilles hurtig overfor ham, fordi hans placeringer er usikre og han tager for lange skridt.

Men jeg synes vi kunne bruge mange af de ting Alonso ellers bidrager med, hvilket kan være svært at finde hos andre transferemner. Især ikke i vores situation - vi kan jo end ikke lokke med Europa League, hvilket gør en spiller som Xabi Alonso til en luksus signing. Aldrende eller ej, så er han altså en af de bedste spillere på sin position.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 01. maj, 2013 20:48

I længere tid har Xabi noget nær været første prioritet for mig...både på og udenfor banen + begrundet både med fornuft og ikke mindst følelser! Hans sublime blik for flade, fremadrettede pasninger midt på banen tror jeg ville give spillere som Coutinho (og gerne Eriksen) det altafgørende splitsekund ekstra til at skabe det kreative på sidste tredjedel af banen (jvf: Model Pirlo --> Kaka anno CL-finale 2005).
Men jeg kan både se logik i at få den bomstærke fysik ind centralt i Diame/Watanya eller noget speed+dynamik, som ex Ramirez demonstrerede mod os for nylig (er ikke interesseret i ham, men hans eksplosivitet var giftig mod os, så en spiltype med samme fat i stængerne)....og begge disse aspekter mangler vi i midtbanekonstellationer med Lucas/Gerrard/Alonso (og velsagtens også Allen/Shelvey/Hendo), så jeg er efterhånden i tvivl omkring Xabi......og den blev vel ikke mindre af Dortmund-kampene, selvom han stadig er en brugbar mulighed pga hans rutine og pasningsmæssige spidskompetencer :dontknow:
Hr. Drejer skrev:Gode punkter Larry Dillman. Men jeg siger nej tak til at få Xabi tilbage. Han er ikke hvad han var engang. Det så vi tydeligt i de to kampe mod Dortmund. Han lider i et højt tempo.

Ud fra dine punkter, 'håber' jeg det bli'r Bayern. Men han bli'r sæ'føli i Liverpool.

Juve har også været linket til Suarez. Hvem ser du som interessante emner hos dem?
Tak :) ... kender ikke rigtig den boldspillende forsvarer, Bonucci, men ud fra profilen kunne han se fornuftig ud, sammen med arbejdsjernet Vidal. I deres offensiv har jeg ærligt talt svært ved at få øje på de helt store individualitiske muligheder, så jeg håber ikke på Juve, der vist heller ikke vil kunne lægge det nødvendige beløb i kontanter!
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 01. maj, 2013 20:54

Juventus har ikke penge til at betale 40 mio. pund for en spiller. Det er der ingen italienske klubber der kan. I Spanien er det kun Real Madrid og Barcelona, og Bayern i Tyskland.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 01. maj, 2013 21:12

Larry Dillman skrev:ikke mindst følelser!!
Men synes bare der ikke er plads til følelser i top fodbold, har tidligere talt for en retur, trods det at jeg ikke var så tosset med ham sidst, men er igen vendt efter Dortmund møderne, hvis han skal retur skal han ikke koste meget over en 2 årig periode(transfer/løn). Allen var vel i Swansea samme type, og har været efter Allen, men må jo indrømme at hvis han har en skade i højre skulder er det sværere at aflevere med højre foden idet højre skulder strækkes bagud, i skudøjeblikket. Håber da det er årsagen til en svag slutning
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar