Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
lars
Geografisk sted: Århus C
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af lars » tirsdag, 21. maj, 2013 10:56

Som et par stykker også nævner tror jeg ikke at Toure bliver købt ind som et 3. eller 4. valg. Kan kun forestille mig at et skifte til Liverpool vil betyde en lønnedgang - også selvom vi får ham gratis - og hvorfor skulle han skifte fra ét hold til andet som udskifter for en lavere løn?

En anden nævner modellen at han skal være starter i et par år, hvis han leverer, og så skal BR bruge de sæsoner på at finde ud af hvem af de unge som skal ind ved siden af Agger. Den model kan jeg helt klart godt se en fidus i.

Jeg synes det er et spændende køb og hvis ham og BR kan blive enige om nogle "retningslinjer" for hans rolle i klubben så synes jeg helt sikkert vi skal signe ham.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » tirsdag, 21. maj, 2013 11:09

Kelly skrev:Jeg syntes det er helt håbløst at skifte Skrtel med Toure.

Behold Skrtel og hent et ungt talent ind.
Hvem har dog også snakket om at skifte Skrtel ud med Touré? Rodgers var ude så sent som i sidste uge og hævde, at Skrtel bestemt er med i hans fremtidsplaner. Jeg tror snarere at du skal forvente at se Touré (hvis han kommer) erstatte Carra og Papadopoulos/Alderweireld/Ilori erstatte Coates (som jeg personligt stadig håber kun bliver lejet ud).

Medmindre Skrtel selv kræver at komme væk, tror jeg ikke vi skal regne med, at han bliver skibet afsted.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » tirsdag, 21. maj, 2013 11:18

Jeg synes det lugte af, at både Coates og Skrtel er på vej væk. Hvis både Papadopoulos, Ilori og Toure kommer ind? Så har vi erstattet talentet, den gamle og Skrtel.
hvis ikke alle handlerne lykkes, og det burde altså kunne lade sige gøre, kan det måske godt være at Skrtel bliver, ellers tror jeg han er fortid i klubben.
Selvfølgelig siger BR, at Skrtel er en del af hans planer, ellers styrtdykker prisen jo på ham. Skrtel kommer nok til at finansiere Papadop.
Det er nærmest en nødvendighed at sælge Skrtel af den grund. Hvor mange CBer skal vi også have?

Iøvrigt håber jeg virkelig at det bliver papadop, da han også kan spille Lucas' plads. Så kan vi sælge Allen igen og BR er den erfaring klogere.

Jeg tror ikke du skal se Toure som Skrtels erstatning, han er jo nok nærmere Carras.
Carra der iøvrigt erstattede Skrtel helt tilbage i januar, som du husker. Jeg tror ikke det er tilfældigt vi er linket til 90% af Europas forsvarstalenter..
Det unge talent lader til at være på plads i ham Ilori. Så med de to, Toure og Ilori, "på plads" mangler vi bare Skrtels direkte erstaning.. :) Papa, Alderweireld Etc... Jeg tror simpelthen ikke på Skrtel bliver...

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » tirsdag, 21. maj, 2013 11:26

OBI-WAN skrev:Jeg synes det lugte af, at både Coates og Skrtel er på vej væk. Hvis både Papadopoulos, Ilori og Toure kommer ind? Så har vi erstattet talentet, den gamle og Skrtel.
hvis ikke alle handlerne lykkes, og det burde altså kunne lade sige gøre, kan det måske godt være at Skrtel bliver, ellers tror jeg han er fortid i klubben.
Selvfølgelig siger BR, at Skrtel er en del af hans planer, ellers styrtdykker prisen jo på ham. Skrtel kommer nok til at finansiere Papadop.
Det er nærmest en nødvendighed at sælge Skrtel af den grund. Hvor mange CBer skal vi også have?

Iøvrigt håber jeg virkelig at det bliver papadop, da han også kan spille Lucas' plads. Så kan vi sælge Allen igen og BR er den erfaring klogere.

Jeg tror ikke du skal se Toure som Skrtels erstatning, han er jo nok nærmere Carras.
Carra der iøvrigt erstattede Skrtel helt tilbage i januar, som du husker. Jeg tror ikke det er tilfældigt vi er linket til 90% af Europas forsvarstalenter..
Det unge talent lader til at være på plads i ham Ilori. Så med de to "på plads" mangler vi bare Skrtels direkte erstaning.. :)

Jeg tror du bliver skuffet hvis du regner med at Allen bliver solgt allerede igen, han har slet ikke været her nok til at vise hvad han kan. Han startede jo fremragende, glem ikke det. Dog mener jeg ikke han er til top 4, det er han simpelthen for svag fysisk til, efter min mening.

Jeg håber vi henter Diame ind, det ville give god konkurrence til Lucas også.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » tirsdag, 21. maj, 2013 11:27

OBI-WAN skrev:Jeg synes det lugte af, at både Coates og Skrtel er på vej væk. Hvis både Papadopoulos, Ilori og Toure kommer ind? Så har vi erstattet talentet, den gamle og Skrtel.

Det unge talent lader til at være på plads i ham Ilori. Så med de to, Toure og Ilori, "på plads" mangler vi bare Skrtels direkte erstaning.. :) Papa, Alderweireld Etc... Jeg tror simpelthen ikke på Skrtel bliver...
Det gør mig intet hvis Skrtel og Coates ikke er i klubben efter sommer, så gode er de ikke.
Bare vi for to nye ind der er bedre.

Mht. Allen tror jeg godt du kan kaste en hvid pind efter han bliver solgt, det samme gælder Borini.
De har mindst en sæson hvis ikke to til at bevise de er LFC værdige.
Billede

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 21. maj, 2013 11:42

Robbie_God_Fowler skrev:
Fribytter skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes du udelader et meget vigtigt aspekt i din vurdering af Toure. Nemlig hans ageren på træningsbanen og i omklædningsrummet.

Vi har mange unge spillere i truppen. Det er vigtigt for disse spilleres udvikling, at de i den daglige træning har rutinerede spillere, som de kan læne sig op ad og spørge til råds. Om Toure så er en spiller, der som Carra gladeligt retter på folk og deler ud af sin viden, ja det skal jeg ikke kunne sige. Men i takt med at han har været anfører både i Arsenal og City, så vidner det om, at han besidder lederegenskaber.

Jeg er dog personligt bange for, at han kan have svært ved at motivere sig til at skulle spille andenviolin, hvorfor han kun ser et skifte til Liverpool, som en mulighed for at tjene de sidste basører.
Det synes jeg da ikke, at jeg gør. Jeg skriver, at han er erfaren og kender til Rodgers' ideer fra Arsenal-tiden, og at han - godt nok i den mere spekulative del af pressen - skulle være meget loyal overfor sin træner. Han bakkede eftersigende Mancini op til det sidste. Det er da gode egenskaber at besidde som breddespiller, men de spillemæssige kvaliteter, som vel er det primære, er jeg ikke imponeret over.
Det synes jeg jo så, at du netop ikke gør. Du berører jo netop ikke spillerens evne/motivation til at oplære yngre spillere. I så fald er det virkelig implicit og svært at udlede af dit indlæg.

At man har erfaring er jo ikke ensbetydende med, at man ønsker at lære fra sig, og formår at viderebringe den erfaring, som man besidder. Det er jo ikke anderledes end på en arbejdsplads, hvor man også møder erfarne kollegaer, der medmindre man hiver fat i dem deler ud af deres viden. Sådan er det også i fodbold regi.

Det er endvidere begrænset, hvor meget loyalitet mellem spiller og træner indvirker på spillerens lyst og evner til at viderebringe viden til yngre spillere. En loyal spiller kan selvfølgelig agere rollemodel, men er han tavs på træningsbanen, så er værdien af denne loyalitet pludselig langt mindre.

Vi er selvfølgelig enige omkring, at de spillemæssige kvaliteter er de primære facetter ved en potentiel transfer. Her er jeg også forbeholden overfor at hente Toure - specielt fordi jeg vurderer, at han virker mæt som fodboldspiller. Toure har dog modtaget ros i indeværende sæson, hvor jeg også husker, at han spillede en fremragende kamp mod Chelsea.

Det er lidt af et vink med en vognstang til yngre spillere som Coates og måske Kelly og Wisdom, hvis Toure hentes. Men måske vores nyerhvervede scouts fra City ved en ting eller to om Toure, som offentligheden ikke har indsigt i.
Ok, den del aner jeg intet som helst om, så det har jeg undladt at berøre. Jeg ved i øvrigt heller ikke, om Carra oplærte yngre spillere. Det indtryk, jeg har fået af Carra fra udtalelser af trænere og spillere, er, at han altid gik forrest og var et eksempel, som de andre burde følge - ikke at han tog særlig hånd om de unge spillere. Det synes jeg i langt højere grad lader til at være noget, Gerrard går op i - særligt i kampsituationer. Så jeg ved ikke engang, om det er det, Touré skal erstatte, men det kan være, jeg tager fejl.

Jeg tror, Touré er professionel, loyal og har forstand på Rodgers' ideer, og at han på den måde er med til at styrke den kultur, Rodgers ønsker at fremdyrke. Om han får en særlig funktion i forhold til unge spillere, ved jeg ikke, men det behøver han imø. ikke for at sætte sit præg på kulturen i klubben.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » tirsdag, 21. maj, 2013 12:24

Jeg er helt klart inn for at få Toure ind. Synes han besidder mange af de kvaliteter som Carra har efterladt os. Ok kan vi få ham gratis, samt en lønnedgang til ham, så er det et rigtig fornuftigt køb. Jeg tror han bli hentet direkte til start 11'eren. De 2-3 kampe jeg har set med ham fra start i City, har han gjort det udmærket. Og tror sagtens han har et par gode år i sig, til Coates, Wisdom og Kelly er fuld klar.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » tirsdag, 21. maj, 2013 12:38

Liverpool FC Transfer News.

James Pearce reports LFC are close to the signings or Papadopoulos for about 12 million and Kolo Toure on a free. Good bit of business if we can do it, thoughts?

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=37097&zone=1

Så hent ham dog.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » tirsdag, 21. maj, 2013 12:45

Xenne skrev: Det gør mig intet hvis Skrtel og Coates ikke er i klubben efter sommer, så gode er de ikke.
Bare vi for to nye ind der er bedre.

Mht. Allen tror jeg godt du kan kaste en hvid pind efter han bliver solgt, det samme gælder Borini.
De har mindst en sæson hvis ikke to til at bevise de er LFC værdige.
Borini skal helt sikkert blive. Vi har brug for bredden deroppe og så virker han iøvrigt nogenlunde habil. Glæder mig til at se ham næste år. Skader har som bekendt ødelagt hans sæson, derfor synes jeg, det er lidt synd, at han får klistret prædikatet flop på sig, som flere mener, han er.

Allen har jeg ikke den store fidus til, og jeg kan ikke se i hvilke kampe jeg hellere vil have ham på banen end Lucas.
Han er BRs mand, så chancen for han bliver solgt er ikke stor. Havde hellere Wanyama på holdet end ham, og Wanyama er billigere
Man glemmer bare lidt Bredans filosofi midt i det her.

Ligesom dig har jeg heller ikke noget imod at de to ryger, jeg er også sikker på der kan(skal) findes bedre. Det har ikke været den bedste sæson defensivt. Der behøver man bare at kigge på tallene i tabellen, så jeg forstår ikke dem der insistere på, at Skrtel er fremtidens mand. Vi kan vel blive enige om at noget skal ske defensivt? :)

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 21. maj, 2013 12:55

Kelly skrev:Liverpool FC Transfer News.

James Pearce reports LFC are close to the signings or Papadopoulos for about 12 million and Kolo Toure on a free. Good bit of business if we can do it, thoughts?
De overfortolker nu lidt på Pearce's nyhed, vil jeg sige. Han hævder kun, at vi har i sinde at afgive et bud på £12m, ikke at vi på nogen måde skulle være tæt på at konkludere nogen handel. Det samme er i øvrigt tilfældet med Kolo Touré.

Til sidst skriver han, at vi udover Touré og Papadopoulos også stadig er interesserede i Ilori. Skulle vi ende med at hente alle tre, kommer vi godt nok til at have mange forsvarsspillere i truppen (Johnson, Enrique, Agger, Skrtel, Coates, Papadopoulos, Ilori, Touré, Kelly, Wisdom, Robinson). Selv hvis vi skiller os af med Coates er det stadig 10 spillere til fire pladser, hvilket må siges at være ret heftigt. Især fordi balancen mellem spillere, der som udgangspunkt er midterforsvarere (Agger, Skrtel, Papadopoulos, Ilori, Touré, Kelly, Wisdom) og spillere, der er naturlige backs (Johnson, Enrique, Robinson) er så skæv, som tilfældet er.

Jeg har med andre ord lidt svært ved at få det scenarie, Pearce stiller op, til at give mening. Hvis vi partout vil hente tre forsvarsspillere til, hvorfor så ikke lade én af dem være en naturlig back? Når man tænker på, hvor meget vi har for vane at miste offensivt ved at spille Wisdom eller Kelly på højre back (når Johnson enten er ude eller placeret i venstre side), så kan jeg slet ikke forstå, hvorfor noget backup til vores to førstevalg på backerne ikke har højere prioritering. Men måske Rodgers mener, at han kan få nogle hidtil usete offensive kvaliteter frem i enten Kelly, Wisdom eller måske Ilori. Jeg har bare svært ved at se det for mig.

Her er hele Pearce's artikel:
Liverpool Echo skrev:Come to Papa! LFC plan £12m Kyriakos Papadopoulos swoop

Liverpool FC are set to launch a £12million bid to sign Schalke centre-back Kyriakos Papadopoulos.

The Reds have identified the 21-year-old Greek international as their No 1 target to replace Jamie Carragher.

Papadopoulos missed the second half of the Bundesliga season after undergoing surgery on his left knee back in December but has now recovered and Liverpool have no concerns over his long-term fitness.

Manchester City, Chelsea and Atletico Madrid have also been linked with the highly-rated 6ft defender but the Reds are ready to act fast in the hope of winning the battle for his services.

Physically strong, comfortable in possession and dominant in the air, Papadopoulos has jumped above Swansea City's Ashley Williams and Ajax's Toby Alderweireld on the club's wish list of centre-backs.

The ECHO understands Liverpool are no longer interested in Williams with the Welsh club's £12million price tag for a player who turns 29 in August leading to them pursuing other options which provide better value.

As well as making a move for Papadopoulos, boss Brendan Rodgers is keen to further bolster his defensive options by completing deals for Manchester City's Kolo Toure and Sporting Lisbon's Tiago Ilori.

Ivory Coast international Toure is available on a free transfer as his contract at Eastlands expires this summer.

The 32-year-old is expected to hold talks with the Reds when he returns from Man City's end of season tour of America next week.

Rodgers is wary of the need to add more experience to his squad and believes Toure fits the bill.

Liverpool have been tracking Ilori for months and hoped the 20-year-old Portugal youth international centre-back would be available for around £1.5million.

However, having established himself in Sporting's first team towards the end of the campaign his value has increased.

It is likely to take a bid of around £3million to convince the cash-strapped Portuguese outfit to sell.

While Ilori is viewed as one for the future, Liverpool believe Papadopoulos would be able to come in and make an immediate impact in the Premier League.

Papadopoulos started his career at home town club Svoronos Katerinis before signing for Olympiacos in 2007.

When he made his first-team debut at the age of 15 he became the youngest player to every play in the Greek league.

He earned rave reviews for his performances for both Olympiakos and Greece Under-21s and in the summer of 2010 he moved to Schalke for around £2million.

During his three years in Germany his stock has continued to rise across Europe and he helped them reach the last 16 of this season's Champions League.

Back in August, Zenit St Petersburg had a £16million offer for Papadopoulos accepted but the player rejected the opportunity to join the wealthy Russian club and penned a new deal until 2016.

Schalke finished fourth in the Bundesliga last weekend to qualify for the Champions League but once again they are willing to sell Papadopoulos and Liverpool believe the Greece international would jump at the chance to make the switch to Anfield.
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... os-3902111

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » tirsdag, 21. maj, 2013 13:55

Kolo Toure???? Nej..nej..nej og atter nej! Han er jo blevet langsom som en snegl og selvom han skulle være 3. eller 4.valg, så er han altså en færdig mand på topplan. Og er vi nu ved at være dér, hvor vi som klub overtager de spillere, som de store og rige klubber ikke gider at ha mere? Trist må man sige.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 21. maj, 2013 14:11

Er der nogen der ved, om Kyriakos Papadopoulos er stærk med hovedet? - Det jeg lige har set, virker han til at være god til at læse spillet, og sætte de rigtige tacklinger ind, samtidigt med at han går benhårdt til den - men det eneste jeg lige har set ham med hovedet, er rent offensivt, hvor han får den smidt i mål med hovedet. Men det har ikke været noget, hvor han har fløjet højt, men derimod igen, at han læser spillet rigtigt og er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Så er Papadopoulos stærk med hovedet?

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » tirsdag, 21. maj, 2013 14:15

"Physically strong, comfortable in possession and dominant in the air"

Du kan starte med at læse den artikel Aarde linker til.

Brugeravatar
Ma Captain

Indlæg af Ma Captain » tirsdag, 21. maj, 2013 14:22

Harvey skrev:Kolo Toure???? Nej..nej..nej og atter nej! Han er jo blevet langsom som en snegl og selvom han skulle være 3. eller 4.valg, så er han altså en færdig mand på topplan. Og er vi nu ved at være dér, hvor vi som klub overtager de spillere, som de store og rige klubber ikke gider at ha mere? Trist må man sige.
Carra var os blevet langsom, var han også en færdig mand i denne sæson? som 35 årig?
There is only one Captain...... Ma Captain!!

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » tirsdag, 21. maj, 2013 14:45

Bojangles skrev:Er der nogen der ved, om Kyriakos Papadopoulos er stærk med hovedet? - Det jeg lige har set, virker han til at være god til at læse spillet, og sætte de rigtige tacklinger ind, samtidigt med at han går benhårdt til den - men det eneste jeg lige har set ham med hovedet, er rent offensivt, hvor han får den smidt i mål med hovedet. Men det har ikke været noget, hvor han har fløjet højt, men derimod igen, at han læser spillet rigtigt og er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Så er Papadopoulos stærk med hovedet?
Han skulle være meget stærk med hovedet.

Besvar