Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Alaba spillede på midtbanen. Christian Fuchs fra Schalke 04 spiller venstre back for landsholdet.
Jeg kan i øvrigt ikke huske at have set et mere spændende østrigsk landshold. I start 11'eren havde de bl.a. Garics (Bologna), Dragovic (Basel), Baumgartlinger (Mainz), Junuzovic og Arnautovic (Werder Bremen), Harnik (Stuttgart) og den tidligere målsluger Janko (der åbenbart er røget til Trabzonspor). På bænken havde de bl.a. Prödl (Werder Bremen), Ivanschitz (Mainz) og Andreas Weimann (Aston Villa).
Jeg kan i øvrigt ikke huske at have set et mere spændende østrigsk landshold. I start 11'eren havde de bl.a. Garics (Bologna), Dragovic (Basel), Baumgartlinger (Mainz), Junuzovic og Arnautovic (Werder Bremen), Harnik (Stuttgart) og den tidligere målsluger Janko (der åbenbart er røget til Trabzonspor). På bænken havde de bl.a. Prödl (Werder Bremen), Ivanschitz (Mainz) og Andreas Weimann (Aston Villa).
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Jah, der er måske ved at ske nogle ændringer i (sub)toppen af international fodbold. Belgien har som Østrig et spændende hold undervejs, Montenegro og Bosnien ligeså, mens omvendt hold som Sverige, Tjekkiet og - nå ja - os selv hænger en smule i bremsen.AJ skrev:Alaba spillede på midtbanen. Christian Fuchs fra Schalke 04 spiller venstre back for landsholdet.
I øvrigt pudsigt så mange Balkan-klingende navne østrigerne stiller med. Det må jo være den hersens meget omtalte "globalisering", der spiller ind...

Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Jeg tror nu, der er mange østrigere der har en mere "østlig" afstamning (og dermed navn), idet landet jo for relativt kort tid siden var forenet med Ungarn. Så jeg tror nu ikke det skal ses som om, at de "stjæler" spillere fra mere østligt-klingende lande, ligesom Tyskland f.eks. kan siges at gøre med polske spillere (ikke fordi det er så slemt).
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Var der ikke noget med, at Østrigsk damehåndbold på et tidspunkt bestod af naturaliserede "øst-spillere", i tiden under Gunnar Prokop?Surf skrev:Jeg tror nu, der er mange østrigere der har en mere "østlig" afstamning (og dermed navn), idet landet jo for relativt kort tid siden var forenet med Ungarn. Så jeg tror nu ikke det skal ses som om, at de "stjæler" spillere fra mere østligt-klingende lande, ligesom Tyskland f.eks. kan siges at gøre med polske spillere (ikke fordi det er så slemt).
Vi SMADRER det PIShold !
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Må ærlig talt indrømme at jeg også syntes Alaba var noget vel aktiv for at spille venstreback. Men så ikke holdopstillingen, og kommentatoren omtalte ham hele tiden som "venstrebacken fra Bayern". Jeg har også kun set denne ene landskamp. Uanset hvad er han suværen.
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Jo, det var lutter russere, jugoslaver etc., som man lynhurtigt hjalp gennem systemet, så de kunne spille på landsholdet.Cynwal skrev:Var der ikke noget med, at Østrigsk damehåndbold på et tidspunkt bestod af naturaliserede "øst-spillere", i tiden under Gunnar Prokop?Surf skrev:Jeg tror nu, der er mange østrigere der har en mere "østlig" afstamning (og dermed navn), idet landet jo for relativt kort tid siden var forenet med Ungarn. Så jeg tror nu ikke det skal ses som om, at de "stjæler" spillere fra mere østligt-klingende lande, ligesom Tyskland f.eks. kan siges at gøre med polske spillere (ikke fordi det er så slemt).
Jeg tror nu ikke det er det, der sker her; snarere er der nok tale om 2. eller 3.g´ere, ligesom Sverige har Zlatan, Tyskland har Øzil, Khedira m.fl.
I mine ører lyder de østrigske spilleres navne ikke særligt ungarske, snarere (ex-)jugoslaviske.
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Jeg er ked af at sige, men Sverige, Schweiz og Østrig(dem som DK skal sammenlignes med) er MEGET bedre til at integrere indvandrere end DK.
Det vigtige er også at de VÆLGER Sverige, Østrig, Schweiz, Tyskland fremfor det land hvor deres familie kommer fra(Tyrkiet, Jugoslavien osv.)
I DK har der været en del som har valgt omvendt. F.eks Bajram Fetai, som spiller for Makedonien. Desuden er der for få indvandrere som slår til i DK indenfor fodbold. Der bliver ikke arbejdet hårdt nok. De er gode i ungdomsrækkerne, men kan ikke klare det professionelle liv. Se hvor hårdt Zlatan Ibrahimovic eller Mesut Ozil arbejder.
Det vigtige er også at de VÆLGER Sverige, Østrig, Schweiz, Tyskland fremfor det land hvor deres familie kommer fra(Tyrkiet, Jugoslavien osv.)
I DK har der været en del som har valgt omvendt. F.eks Bajram Fetai, som spiller for Makedonien. Desuden er der for få indvandrere som slår til i DK indenfor fodbold. Der bliver ikke arbejdet hårdt nok. De er gode i ungdomsrækkerne, men kan ikke klare det professionelle liv. Se hvor hårdt Zlatan Ibrahimovic eller Mesut Ozil arbejder.
Hent Shelvey tilbage!
Mener du seriøst at Zlatan er hårdtarbejdende? Hans knap så ihærdige arbejde uden bold ser jeg som en af grundene til at han aldrig blev integreret i Barcelona.
Det er lidt skræmmende hvordan de unge spillere med udenlandsk baggrund falder igennem i Danmark. Vi havde selv Nikola Saric, der var meget uheldig med skader.
I Brøndby var Osama Akharraz og Mustafa Hassan store profiler for u-holdene, hvilket også kan siges om Azad Corlu. Godt nok er Osama i AGF i dag, men har gentagende gange vist sin skrøbelige personlighed. Hassan har haft alle slags problemer udenfor banen og spiller i divisionerne i dag, mens Corlu lige er blevet fritstillet af Brøndby.
Youssef Toutouh fra FCK har fået vind i sejlene efter skiftet til Esbjerg. Her nævnes det at han har haft godt af at komme væk fra indvandrermiljøet i København. Tvivler dog på landsholdspotentialet i ham.
Nu har jeg på ingen måde undersøgt forholdene, så ved intet om hvad der virker og hvad der ikke virker. Men tror måske et af problemerne er at indvandrerne sjældent er integreret i danske miljøer. Når de bliver ældre bliver de mere isoleret, da de drenge de før spillede fodbold med ikke er gode nok længere.
Skal jeg bringe den tilbage på Zlatan, så tror jeg hans styrke har været det mentale. Derfor har han kunne se bort fra fristelserne.
Det er lidt skræmmende hvordan de unge spillere med udenlandsk baggrund falder igennem i Danmark. Vi havde selv Nikola Saric, der var meget uheldig med skader.
I Brøndby var Osama Akharraz og Mustafa Hassan store profiler for u-holdene, hvilket også kan siges om Azad Corlu. Godt nok er Osama i AGF i dag, men har gentagende gange vist sin skrøbelige personlighed. Hassan har haft alle slags problemer udenfor banen og spiller i divisionerne i dag, mens Corlu lige er blevet fritstillet af Brøndby.
Youssef Toutouh fra FCK har fået vind i sejlene efter skiftet til Esbjerg. Her nævnes det at han har haft godt af at komme væk fra indvandrermiljøet i København. Tvivler dog på landsholdspotentialet i ham.
Nu har jeg på ingen måde undersøgt forholdene, så ved intet om hvad der virker og hvad der ikke virker. Men tror måske et af problemerne er at indvandrerne sjældent er integreret i danske miljøer. Når de bliver ældre bliver de mere isoleret, da de drenge de før spillede fodbold med ikke er gode nok længere.
Skal jeg bringe den tilbage på Zlatan, så tror jeg hans styrke har været det mentale. Derfor har han kunne se bort fra fristelserne.
-
Norge er ved at give England en fodboldlektion ved U21 EM. 3-0 efter 55 minutters spil.
Læs hans selvbiografi. Han arbejdede virkelig hårdt under hans tid i Malmö.
Han virkede doven, men det var nok mest på grund af Pep. Det virkede som om han ikke gad at kæmpe for ham.
Han virkede doven, men det var nok mest på grund af Pep. Det virkede som om han ikke gad at kæmpe for ham.
Hent Shelvey tilbage!
Wisdom Hendo og Shelvey med spilletid....Og Wickham, der kan man tale om at falde fra kommende-stjerne-status til nær intet, han kan da rejse sig igen, men sjældent det sker, kan ikke huske det er sket rent faktisk. Altså at man ophøjes til helgen nærmest, sælges dyrt og fejler i stor stor stil og så rejser sig. Herligt LFC missede ham i sin tidRobbie_God_Fowler skrev:Norge er ved at give England en fodboldlektion ved U21 EM. 3-0 efter 55 minutters spil.
Verden er smask fuld af hyklere....
Liverpool's spanske venner fra Villarreal er tilbage i La Liga.
Liverpool har en connection til Villarreal. Deres kælenavn er nemlig "Yellow Submarine".
Liverpool har en connection til Villarreal. Deres kælenavn er nemlig "Yellow Submarine".
Hent Shelvey tilbage!
Eller den gule ubåd på dansk, afviser ikke der er en connection, forbindelse, på dansk, men har aldrig hørt om en sådan, hvorfor skulle en Beatles sang have noget at gøre med Villarreal at gøre?. Hvis der er en forbindelse vil jeg gerne se et link, har aldrig hørt om den forbindelseAquilani4 skrev:Liverpool's spanske venner fra Villarreal er tilbage i La Liga.

Når det så er skrevet, må det også siges at, det glæder det mig at de er tilbage. Der er 8-9 stor hold i Spanien i min optik Villarreal er et af dem. Vel er 8-9 mange storhold i et land, men sådan er det i mine øjn, hvis Deportivo La Coruna undlades, men skal de det? Hvis "ja" så er der "kun" 8 hold. Exit til et stor hold, velkommen til et andet. ser jeg det som
Verden er smask fuld af hyklere....
Thommo skrev:Eller den gule ubåd på dansk, afviser ikke der er en connection, forbindelse, på dansk, men har aldrig hørt om en sådan, hvorfor skulle en Beatles sang have noget at gøre med Villarreal at gøre?. Hvis der er en forbindelse vil jeg gerne se et link, har aldrig hørt om den forbindelseAquilani4 skrev:Liverpool's spanske venner fra Villarreal er tilbage i La Liga.
Liverpool har en connection til Villarreal. Deres kælenavn er nemlig "Yellow Submarine"..
Når det så er skrevet, må det også siges at, det glæder det mig at de er tilbage. Der er 8-9 stor hold i Spanien i min optik Villarreal er et af dem. Vel er 8-9 mange storhold i et land, men sådan er det i mine øjn, hvis Deportivo La Coruna undlades, men skal de det? Hvis "ja" så er der "kun" 8 hold. Exit til et stor hold, velkommen til et andet. ser jeg det som
Tror han snakker for at holde sig vågen.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.
The Beatles er Liverpool og Liverpool er The Beatles.
Lidt ligesom YNWA-forbindelsen med mange klubber.
Reina og Jose Enrique har begge spillet der, i øvrigt.
Lidt ligesom YNWA-forbindelsen med mange klubber.
Reina og Jose Enrique har begge spillet der, i øvrigt.
Hent Shelvey tilbage!