Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 09. jun, 2013 21:02

AJ skrev:Kan ikke se, hvordan det kunne være mere retfærdigt.
Det synes jeg det ville være, ved at seedningerne ikke er 2 puha hold mod to gode hold. og derudover at flere hold kom med til en slutrunde bland u16-17-19 og u21 hold. Ikke kun vinderen, og tilmed at kval runderne holdes uden for "hjemmeholdet"´s land, og at KUN 3 kampe afgør det, ser jeg heller ikke fair. A holdene bæres rundt i guldstol, (eller er det diamant stol), u holdene kan spille 3 kampe i et tilfældigt land....

OL med unge kommendse stjerner er vildt fedt, u19 og 21 kunne altså også være det. Men så skal det lige i TV først ;) , og ændres til en spænde kvalifikation, med ude og hjemme kampe. Hvorfor mase det igennem på en uge?
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » søndag, 09. jun, 2013 21:11

Alonso skrev:
Thommo skrev:
Alonso skrev: Så det er nok rimeligt nok. Dine beskyldninger er grundløse.
Hvad for beskyldninger? at uefa er korrupte? quatar VM er bevis nok, som jeg ser det. Game over Danmark :(
I denne sammenhæng. I øvrigt er det FIFA der bestemmer hvor der afholdes VM ;)
Mon ikke du gættede hvad jeg mente, det synes jeg skinner noget igennem. Og du mener ikke fifa og uefa er korrupte, eller hvad? Quatar kan da ikke få et VM uden korruption, det ser JEG som 100% sikkert. Mener det var England som stod solidt til at få det, men så ændrede et par stykker mening, ganske overraskende.

At de overhovedet var inde i billedet var og er dybt godnat, 40-50 grader om sommeren, jamen det bliver da herligt.

Og at mine beskyldninger er grundløse, er noget mystisk, netop da fifa og uefa ofte beskyldes for korruption, fifa undersøges i tiden for quatar valget.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 09. jun, 2013 21:51

Thommo skrev:
AJ skrev:Kan ikke se, hvordan det kunne være mere retfærdigt.
Det synes jeg det ville være, ved at seedningerne ikke er 2 puha hold mod to gode hold. og derudover at flere hold kom med til en slutrunde bland u16-17-19 og u21 hold. Ikke kun vinderen, og tilmed at kval runderne holdes uden for "hjemmeholdet"´s land, og at KUN 3 kampe afgør det, ser jeg heller ikke fair. A holdene bæres rundt i guldstol, (eller er det diamant stol), u holdene kan spille 3 kampe i et tilfældigt land....

OL med unge kommendse stjerner er vildt fedt, u19 og 21 kunne altså også være det. Men så skal det lige i TV først ;) , og ændres til en spænde kvalifikation, med ude og hjemme kampe. Hvorfor mase det igennem på en uge?

.. Fordi disse unge knægte også har skolegang etc udover fodbolden. Jeg synes det er okay man ikke går all-in på massive landsholdsturneringer for U17/18/19 holdene - dertil er knægtene simpelthen for unge endnu.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 09. jun, 2013 22:05

Brasilien-Frankrig spiller på tv3 sport 1. Det står 0-0 ved halveg. Det er sjældent, der optræder en spiller for et af de store landshold, som jeg ikke har hørt om før, men Frankrig starter med Josuha Guilavogui, der spiller central midt for St. Etienne. Ham har jeg aldrig lagt mærke til. Han har dog spillet 93 kampe for klubben siden 2009, så helt upåagtet er han ikke.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » søndag, 09. jun, 2013 22:20

@Thommo

Kan du ikke forholde dig til det jeg skriver?

1. Mit indlæg var ikke et angreb mod dig.
2. Jeg skrev at der ikke var noget korrupt over den pulje Danmark var havnet i, hvilket du antydede. Som AJ har skrevet blev holdene jo seedet efter deres formåen i kvalifikationen.
3. Jeg har aldrig påstået at hverken FIFA eller UEFA IKKE er korrupte, men jeg skrev at UEFA ikke kunne beskyldes for noget i denne sammenhæng. At der eksisterer korruption er der ingen tvivl om. Det har diverse rapporter faktisk mere end antydet.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » søndag, 09. jun, 2013 23:04

Alonso skrev: 2. Jeg skrev at der ikke var noget korrupt over den pulje Danmark var havnet i, hvilket du antydede.
Jeg mente ikke det var korrupt, bare at seedningerne, som jeg hår fået svar på eksisterer af AJ, jo er fine i teorien, men at DK ryger ud efter 3 kampe med en målscorer på 10-1 antyder, at man må ændre konceptet, idet DK var/er for gode til ikke at deltage. Og at en kvalifikation afhænger af 3 kampe på en uge er ikke efter mit hoved.

TZ vel skal de følge skolen, men DBU har vel råd til lærere hvis nu en kval skulle vare 2 gange 1½ uge eksempelvis, eller en runde på 1-1½ uge lå i sommerferien, så det kun var en uge de glip af i folkeskolden

Mente folkeskolen uden d, træls ord at stave forkert i min bog
Senest rettet af Thommo mandag, 10. jun, 2013 00:11, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » søndag, 09. jun, 2013 23:58

Fair nok.

Thomas Frank nævnes i øvrigt som et varmt emne til trænerjobbet i Brøndby. En mand der altid har arbejdet med talenter, hvilket Brøndby gerne vil satse på. Derudover har jeg bidt mærke i at hans hold som regel har været relativt velorganiserede, hvilket peger i retning af at han har de taktiske kompetencer til et højere niveau. Sidst er det værd at bide mærke i at han har papir på de ting han kan, hvilket tyder på en fagligt mere kvalificeret træner.

Det er dog stadig et stort skridt at tage. Når man arbejder med spillere af så forskellig alder og kultur, så er der bare en helt anden dynamik i en trup. Det kræver nogle andre kompetencer at forblive høvdingen i sådan en flok, hvilket er vigtigt som træner.

Skulle Brøndby ansætte Thomas Frank håber jeg at man finder en rutineret assistent til ham, så han kan få nogle gode råd om hvordan man bedst mulig håndterer en Superliga trup.

Brøndby skal være rimelige i kravene til ham. Han skal have tid til at få implementeret sine idéer. Ligesom Brendan i Liverpool er der ikke tale om noget quick fix.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 10. jun, 2013 00:18

Alonso skrev: Thomas Frank nævnes i øvrigt som et varmt emne til trænerjobbet i Brøndby
Hmm, ikke skrevet nogen disrespekt, men vil BIF være interresant nok? Dog er det nok rimeligt let at skulle efterfølge Auri, da det vel nærmest reelt kun kan gå fremad. Hvilket kan tale for at han kunne tænke det kunne være okay.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » mandag, 10. jun, 2013 00:30

Thommo skrev:
Alonso skrev: Thomas Frank nævnes i øvrigt som et varmt emne til trænerjobbet i Brøndby
Hmm, ikke skrevet nogen disrespekt, men vil BIF være interresant nok? Dog er det nok rimeligt let at skulle efterfølge Auri, da det vel nærmest reelt kun kan gå fremad. Hvilket kan tale for at han kunne tænke det kunne være okay.
Det tredjestørste trænerjob i dansk fodbold. Det er vel ikke så tosset.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » mandag, 10. jun, 2013 00:48

Tror der er noget delte meninger om at det skulle være 3. største. A landsholdet, FCK, U21 er, som jeg ser det ubetinget meget bedre trænerjobs, og så kommer vi til klub fnidder fnadder, hvem er størst og hvem er ikke, og det gider jeg ærligt talt ikke.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » mandag, 10. jun, 2013 00:59

Brøndby er rigets anden største klub hvis man ser på alt. Fans, sponsorer, omtale, stadion, you name it. Det er fakta.

U21 landstræner jobbet er ligegyldigt. Der er ingen eksponering i det, så det er begrænset hvad en træner får ud af det. Kan du nævne navnene på de lande der har vundet diverse U21 turneringer på stående fod? Hvis det utænkelige skulle ske, kan du se nævne navnet på træneren? Jeg tvivler.

Det danske landshold, FCK, Brøndby.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 10. jun, 2013 06:59

Ja, jeg har også undret mig lidt over hvorfor, først Wieghorst, og senest Thorup har opgivet superliga-job for at blive U21-landstræner. Er det for at få en fod inden for i DBU? For at arbejde mindre? Eller noget tredje?

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » mandag, 10. jun, 2013 17:17

AJ skrev:Ja, jeg har også undret mig lidt over hvorfor, først Wieghorst, og senest Thorup har opgivet superliga-job for at blive U21-landstræner. Er det for at få en fod inden for i DBU? For at arbejde mindre? Eller noget tredje?
Det er jo et godt spørgsmål. Jeg tror der er mulighed for en del sparring i DBU regi, hvilket kan forbedre trænerens faglighed. U21 landsholdet er det direkte bindeled til A-landsholdet, så det giver en eller anden form for tilknytning til hele det setup. Vil tro det er et spørgsmål om faglig dygtiggørelse og en god reference i CV'et.

"Der er tale om en stor, fodboldfaglig udfordring, når jeg får ansvaret for arbejdet med den ældste aldersgruppe af talenter herhjemme" sagde Jess Thorup selv ved udnævnelsen.
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Landsh ... 094116.htm

I dag skriver stort set alle medier i øvrigt at Thomas Frank bliver ny cheftræner for BIF, så det er jo glimrende. I den forbindelse faldt jeg over en artikel hos Sporten.dk, hvor de havde spurgt Niels Christian Frederiksen (sportsjournalist) og Niels Frederiksen (Esbjerg træner, tidligere i Lyngby sammen med Thomas Frank) om Thomas Franks muligheder, udfordringer osv.

I den forbindelse sagde Niels Christian Frederiksen, der efter min mening er den fagligt dygtigste fodboldjournalist herhjemme:
"Hvis han ikke var interesseret i at være cheftræner for Brøndby, så kunne han lige så godt lade være med at satse på en trænerkarriere. Det er et meget større job end jobbet som U21-landstræner. Jeg kan kun se jobbet som landstræner eller cheftræner i FC København som værende større jobs på den hjemlige scene, som det ser ud lige nu."
http://www.sporten.dk/fodbold/kan-den-n ... re-presset

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » tirsdag, 11. jun, 2013 19:47

Imponerende af Norge. Semifinale i U21-EM.

Men, men, men... De er jo et lille land. Man kan ikke skabe resultater med 5 mio indbyggere :oops:
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 11. jun, 2013 19:49

Og store England taber til mægtige....... Israel!
Liverpool Football Klopp

Besvar